همیشه در مقالات مختلف سئو خوانده ایم که رعایت کردن نکات و اصول سئو برای رسیدن به صفحه اول گوگل صورت می گیرد. اما دلیل این همه تلاش برای جلب رضایت موتور جستجوی گوگل برای چیست؟

روزانه بیش از میلیون ها جستجو در موتورهای جستجو انجام می شود که بیش از 70% از این جستجوها در گوگل صورت می گیرد. پس از گوگل، موتورهای جستجوی یاهو و بینگ هر کدام به ترتیب 7.07 و 9.26 درصد از بازار جستجوی جهان سهم دارند. به دلیل همین آمار، قرار گرفتن در صفحه اول و صدر نتایج گوگل بسیار مهم است. آمارها نشان می دهد که بیش از 90% از کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می کنند و هیچ وقت دیگر صفحات نتایج جستجو را مشاهده نمی کنند.

خلاصه بگویم، نبود سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به معنی شکست شما در زمینه سئو است.

برای آنکه در تجارت خود موفق شوید، حضور در صفحه اول گوگل و قرار گرفتن در سه رتیه اول آن امری حیاتی است. بررسی آمارهای Opify نشان می دهد که 36.4% از کاربران اینترنت، بر روی بالاترین لینک موجود در نتایج جستجو گوگل کلیک می کنند. این رقم برای لینک های دوم و سوم نتایج جستجو به ترتیب 12.5% و 9.5% است. راحت تر بگوییم که سهم جذب بازدیدکننده برای رتبه اول در صفحه نخست گوگل، به اندازه مجموع ورودی رتبه های دوم تا پنجم نتایج جستجو است.

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

یک شیر جنگل به طور غریزی می داند که باید برای زنده ماندن، هر روز از کندترین آهو سریعتر بدود. رسیدن به رتبه یک گوگل نیز شاید سخت و ممکن به نظر بیاید، اما شما باید در ابتدا هدف خود را حضور در صفحه اول گوگل قرار دهید. پس از آنکه در صفحه یک گوگل قرار گرفتید باید تک تک رقبا را پشت سر بگذارید تا در نهایت به بالاترین رتبه گوگل دست پیدا کنید. دقیقاض مانند همان شیری که هر روز برای زنده ماندن، کندترین آهو را شکار می کند.

یکی از مهم ترین عواملی که کاربران را به سایت شما جذب می کند، توضیحات متای صفحه است. همان توضیحاتی که در نتایج جستجوی گوگل در زیر لینک نمایش داده می شوند. اگر شما بتوانید توضیح جالب از مطلب خود را در آنجا بنویسید، بازدیدکننده بیشتری را به سایت خودتان جذب خواهید کرد. به این ترتیب ممکن است که شما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه سوم باشید اما تعداد بازدیدکنندگانتان از رتبه دوم هم بیشتر باشد.

در حال حاضر گوگل اهمیت بسیار زیادی برای فاکتورهای رتبه بندی سایت ها قائل می شود. اما مهم ترین نکته برای گوگل تجربه کاربری است که شما در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بکی از فاکتورهای مهم در سئو گوگل، نرخ کلیک یا همان CTR صفحات سایت در نتایج جستجو است. هرچه عنوان صفحه سایت شما و توضیحاتش جذابتر باشند، مطمئناً نرخ کلیک آن بیشتر خواهد بود و در نهایت می تواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری را به دست آورد.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.