در دنیای تکنولوژی امروزی صاحبان سایت ها برای انتخاب یک استراتژی سئو بر سر دو راهی قرار گرفته اند. آیا باید از تکنیک های قدیمی (مانند استفاده از تگ، به دست آوردن بک لینک و هدف گیری کلمات کلیدی استفاده کنند) یا به سئوی مدرن کمی عمیق تر نگاه کنند و از طریق تولید محتوای با کیفیت سئوی سایت خود را ارتقا دهند.

در این مقاله از پرتال قصد داریم این دو استراتژی و مسیر آینده سئو را همراه با شما بررسی کنیم.

استراتژی ساخت لینک

در استراتژی ساخت بک لینک برای کسب رتبه بالا در گوگل، ما به دنبال کلمات کلیدی مشخصی هستیم. این کلمات کلیدی بر اساس نیاز مشتریان، تعداد جستجو آنها در ماه و همفکری و مشورت اعضای تیم سئو به دست می آیند. پس از انتخاب کلمات کلیدی، به دنبال سایت هایی مرتبط می گردیم تا بتوانیم برای بهینه سازی سایت خود از آنها لینک بگیریم. در این روش باید همیشه رقبای خود را بررسی کنید تا بتوانید لینک هایی بهتر و بیشتر از دیگران به دست آورید.

بسیاری از متخصصان سئو و وب مسترها از این استراتژی سئو استفاده می کنند که در برخی موارد واقعاً موفق و تاثیرگذار بوده است. در این روش، شما به تدریج جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشید و رقبایتان را گام به گام پشت سر خواهید گذاشت. البته همه این گفته زمانی صحیح خواهد بود که شما اصول لینک سازی را رعایت کنید و همچنین، الگوریتم پنگوئن گوگل شما را جریمه نکند.

استراتژی تولید محتوا با کیفیت

استراتژی دیگری که وجود دارد تولید محتوا است که تفاوت های بسیار زیادی با روش لینک بیلدینگ خواهد داشت. در این روش باید در ابتدا مشخص کنید که مخاطبانتان چه افرادی هستند، به چه چیزهایی علاقه دارند و از چه روش هایی برای دست یابی به اطلاعات مورد نیاز خود استفاده میکند.

این راه های ارتباطی میتواند شامل شبکه های اجتماعی، وبلاگ های معروف، ایمیل مارکتینگ و از همه مهمتر موتورهای جستجو باشد. پس از این مرحله شما محتوای مورد نظر خود را تهیه کرده و در محیط هایی که شناسایی کرده اید منتشر میکنید.

اگر به اصول سئو مطالب نیز اهمیت داده باشید به احتمال زیاد با افزایش تعداد بازدیدکننده از گوگل مواجه خواهید شد ولی در کنار آن ارتباطات شما در شبکه های اجتماعی نیز گسترش یافته و ممکن است خوانندگان یا طرفداران دائمی برای سایت خود بدست آورید، دنبال کنندگان خبرخوان سایت شما بیشتر میشود و کاربران بیشتری شما را در گوگل پلاس خود اضافه میکنند که موجب میشود نتایج شما برای آنها اولویت داشته باشد. در مجموع اعتبار سایت شما افزایش یافته و ممکن است حتی بک لینک های رایگان و مناسبی بدست آورید. شما به این روش ادامه داده و افراد بیشتری را به دایره مخاطبین خود اضافه خواهید کرد و به سرعت رشد سایت شما به مرور زمان افزایش می یابد.

کدام استراتژی سئو مناسب است؟

این بحث همواره بین سئوکاران وجود داشته و هرکدام دلایل خود را برای انتخاب هریک از این استراتژی های سئو دارند. همچنین میتوان مثال های متعددی از موفقیت یا عدم موفقیت تولید محتوا یا لینک سازی برشمرد. میتوان گفت که هردو میتوانند مفید و موثر باشند، ولی مشکل زمانی ایجاد میشود که شما تنها به یکی از این دو روش بسنده کنید. اگر لینک سازی در آینده تاثیر خود را از دست بدهد یا الگوریتم های بعدی گوگل تمام محاسبات شما را بهم ریخت چه میشود؟ برای انتخاب بین یکی از این دو روش چند نکته را باید در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

میزان فروش محصولات یا تعداد بازدید ها

تلاش شما در بازاریابی در جهت جذب هرچه بیشتر بازدیدکننده است یا هدفی برای جلب نظر طیف خاصی از مخاطب را دارید؟ رتبه الکسا و آمار بازدید برای شما کسب درآمد بهمراه خواهد داشت یا تبدیل شدن به یک مرجع مشخص در یک زمینه تخصصی یا فروش یک محصول خاص؟ اگر در استراتژی سئو خود تنها تعداد بازدیدکننده را هدف خود قرار داده اید و مطالب شما نیازی به ساخت پرسونا و ارتباط متقابل با کاربران ندارند میتوانید بخوبی از روش لینک سازی استفاده کنید.

هدف گذاری باید بلندمدت باشد یا کوتاه مدت؟

در هدف گذاری بلند مدت شما به احتمال زیاد با الگوریتم های جدید گوگل و تغییرات عمده در رتبه بندی نتایج مواجه خواهید شد که از دست شما خارج هستند. هر فاکتوری که در لینک سازی موجب موفقیت شما شده است ممکن است ارزش خود را در چند ماه یا سال آیند از دست بدهد، حتی ممکن است نحوه نمایش نتایج در گوگل بصورت کلی تغییر کند. در مقابل انتخاب استراتژی سئو تولید محتوا و ارتباط با کاربر، شانس شما را در درازمدت افزایش داده و آسیب پذیری سایت در مقابل هر تغییری بسیار پایین خواهد بود.

امکانات و منابع

شاید شما منابع و نیروی لازم برای تولید محتوا را نداشته باشید یا نتوانید از پس هزینه های احتمالی آن بر بیایید. در چنین شرایطی با هزینه اولیه و کسب بک لینک از سایت های مختلف میتوانید رتبه مورد نظر را کسب کنید. البته باید بدانید که تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیازمند برنامه ریزی دقیق است و تنها افزایش بازدید سایت نمیتواند استراتژی مناسبی برای موفقیت در سئو سایت شما باشد.

نتیجه گیری

خب همانطور که دیدیم انتخاب هر یک از این دو روش و اجرای اصولی شان می تواند به بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کند و بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما جذب کند. اما در نظر داشته باشید که انتخاب یکی از این دو استراتژی به معنی حذف استراتژی دیگر نیست. فعالیت در هر دو زمینه سایت شما را در موقیعیتی آماده نگه می دارد.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.