زمانی که شما در خبرنامه مدیر سایت ثبت‌نام می‌کنید، در اولین ایمیل از شما می‌خواهد در صورتی‌ که سؤالی دارید از طریق همان ایمیل سؤال خود را ارسال کنید. تا امروز بعد از گذشت ۴ سال من این سؤال را به ده‌ها هزار نفر ارسال کرده‌ام و به صدها ایمیل پاسخ داده‌ام. اما شاید سؤال شما این باشد که بیشترین سؤال کاربران چه بوده است؟


بازدیدکننده

در حقیقت، بیشترین سؤال آن‌ها این است که ما ترافیک کافی نداریم و چگونه می‌توانیم ترافیک سایت خودمان را افزایش دهیم. لطفاً راهنمایی را برای این موضوع برای ما ارائه کنید.

مشکل بسیاری از صاحبان سایت نداشتن ترافیک مؤثر است

حقیقتی که باید در مورد جذب ترافیک مناسب در سال ۱۳۹۴ و بعدازآن باید بگویم این است که: “ترافیک مناسب صورت‌حساب‌های شما رو پرداخت می‌کند.”

بدون بازدید، فروشی نیست. فروش نباشد، کار تعطیل است

اما نکته مهم این است که ترافیک با بازدیدکننده هدفمند است که برای شما فروش‌های خوب ایجاد می‌کند.

در دنیا بیش از ۱۶۷ میلیون وبلاگ وجود دارد که ۷۰% آن‌ها کمتر از ۵۰۰۰ بازدیدکننده در ماه دارند.

این یعنی کمتر از ۲۰۰ بازدید در روز!!!

و صادقانه بگویم تبدیل این تعداد به یک تجارت بزرگ کار خیلی سخت و یا غیرممکنی هست.

اگر شما در حال حاضر ترافیک مناسبی دارید، مطمئنم که این پتانسیل رادارید که بتوانید ترافیک سایت خودتان را ۲ تا ۳ یا حتی ۱۰ برابر شرایط فعلی خودتان افزایش دهید.

چطور؟

در این مقاله به روش ۴ مرحله‌ای می‌پردازم که با به‌کارگیری و پیاده‌سازی آن می‌توانید ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید و از همه مهم‌تر ترافیکی را به سایت خودتان هدایت کنید که از شما خرید می‌کنند.

با استفاده از این روش چهار مرحله‌ای می‌توانید علاقه‌مندان را جذب سایت خودتان بکنید.

نکته مهمی که در مورد محتوای سایت‌های امروزی باید بگویم این است که “این محتواها برای اشتراک‌گذاری ساخته نشده است.

حتی اگر یک مقاله بسیار عالی هم بنویسید درصورتی‌که کاربران آن را به اشتراک نگذارند نمی‌توانید لینک‌های خوبی را جذب کنید و درنتیجه نمی‌توانید ترافیک خوبی از موتور جستجوی گوگل دریافت کنید.

چون تفاوت اصلی بین محتوا عالی و محتوای اشتراک پذیر است.

و اگر این مفهوم را به‌خوبی درک کنید می‌توانید عضو ۱۰% نویسنده برتر وب باشید.

حالا می‌خواهم به شما نحوه نگارش محتوا مناسب برای موتورهای جستجو را بگویم.

ابتدا در جستجوی افراد و صاحبان سایتی باشید که بتوانید با آن‌ها تعامل کرده و از آن‌های بخواهید محتوای شمارا در سایت خودشان و یا شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند

اکثر افرادی که به شما علاقه‌مند هستند نمی‌خواهند رقیب شما بشوند و درصورتی‌که کالا یا خدمات خوبی داشته باشید حتماً آن را به دیگران معرفی می‌کنند.

ولی نکته مهم این است که از آن‌ها بخواهید این کار را انجام دهند. بسیاری از سایت‌ها جذب مشتریان خوب را فقط به دلیل رعایت نکردن همین موضوع از دست می‌دهند. کافی است از مخاطبان خود بخواهید که محتوای شمارا به اشتراک بگذارند.

پس به‌عنوان یک نکته مهم باید به شما بگویم که فقط نوشتن یک محتوای خوب کافی نیست شما باید محتوایی بنویسید که کاربر را به اشتراک‌گذاری آن محتوا ترغیب کند.

باید در مورد موضوعی بنویسید که آن‌ها روی دکمه اشتراک کلیک کنند

بعدازاین که تصمیم گرفتید به این شیوه کار نگارش محتوایتان را آغاز کنید باید به موضوع فکر کنید که آن‌ها به چه چیزی اهمیت می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال بهمن سال گذشته برای یکی از مشتریانمان یک اینفوگرافی درزمینه میزان افراد مبتلابه دیابت و آمارها در این زمینه ساختیم که به‌سرعت مورد استقبال کاربران قرار گرفت و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد این اینفوگرافی ساده بالای ۶۰۰۰ کاربر را عضو سایت مشتری ما کرد و از همه مهم‌تر توانستند محصولات دیابتی خودشان را به آن‌ها بفروشند.

شاید این اینفوگرافی آن‌چنان جذاب طراحی نشده بود ولی در آن بخش‌هایی از عوارض این بیماری بیان‌شده بود و از کاربران خواستیم که آن را با اقوام و دوستان خود به اشتراک بگذارند تا با این بیماری و مشکلات آن بیشتر آشنا شوند.

بنابراین پیشنهادمی کنم حتماً از اینفوگرافی در کار خودتان استفاده کنید و از نتایج آن حیرت‌زده خواهید شد.

حالا موضوع موردنظر را پیدا کردید، اکنون زمان تولید محتوا هست

در این مرحله شما باید محتوایی که برای مخاطب هدفتان جذاب است و به‌احتمال‌زیاد آن را به اشتراک خواهد گذاشت را می‌نویسید.

از سال گذشته تصمیم من بر نشر مقالات سایت در سایت های همکار و جذب لینک بود و مقالات سایت را در سایت های همکاران نشر می دادم. تا امروز این مقالات بیش از ۴۰ هزار بازدید داشته و از همه مهم‌تر بالای ۲۰۰۰ کاربر جدید را عضو خبرنامه سایت کرده است.

نکته مهم این است که بسیاری از دوستان من که درزمینه طراحی سایت شرکت می‌کنند برای تولید محتوا در سایتشان مقالات من را قراردادند و توانستیم ترافیک خوبی را جذب سایت کنیم.

این همان نکته‌ای است که از ۴ ماه پیش تاکنون نتوانستیم مطلب جدیدی در سایت قرار دهیم (به دلیل درخواست پروژها های زیاد).

زمانی که محتوایی می‌نویسید آن را به‌گونه‌ای بنویسید که همکاران شما نیز بتوانند از آن در سایت خودشان استفاده کنند و درازای آن به شما لینک بدهند.

حالا زمان به ورود به مرحله چهارم است:

اضافه کردن انگیزاننده‌های اشتراک‌گذاری مطلب

بر اساس تجربه شخصی من، محتوایی که پیروز می‌شود یا شکست می‌خورد بر اساس یک قانون ساده است.

آن‌ها از انگیزاننده‌های برای اشتراک محتوا استفاده نمی‌کنند.

انگیزاننده اشتراک محتوا چیست؟

در حقیقت به‌طورکلی یک روشی است که با استفاده از تکنیک‌های آن می‌توانید کاربران را ترغیب به اشتراک‌گذاری محتوا بکنید.

همچنین درصورتی‌که از این اصل به‌خوبی استفاده کنید می‌توانید با استفاده از محتوای خودتان کاربران را به خرید از سایت ترغیب کنید.

تمامی این اصول توسط افرادی مانند: دکتر جوانا برگر، دکتر کاترین میلکمن مورد بررسی قرار گرفته است.

با استفاده از این روش در دو سال گذشته توانستیم محتوای های باکیفیت برای مشتریانمان بهینه کنیم و ترافیک عظیمی را به سایت آن‌ها هدایت کنیم.

این نکته را در نظر داشته باشید که :

درصورتی‌که از انگیزاننده‌های اشتراک مطلب در محتوای خودتان استفاده کنید، کاربران به‌طور قابل‌توجهی تمایل به لینک دادن و اشتراک محتوای شما خواهند داشت.