اگر کسب و کارتان به صورت اینترنتی می باشد، اگر وب سایت خود را بهترین و اصلی ترین محصول خودتان تلقی می کنید و باور دارید که خوانندگان وب سایت شما مشتریانتان هستند، باید به شما این نکته را یادآوری کنیم که افراد وقت و سرمایه خود را صرف وب سایت شما نمی کنند. پس تغییرات و به روز رسانی طی مدت خاصی برای کسب و کارتان ضروری است. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا واقعا از طریق وب سایت شما نیازهای مشتریانتان برآورده می شود یا وب سایت تان فقط یک رسانه ی اجتماعی برای آنهاست.

انسان های سلایق و عقاید متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند اما همه آنها زمانی که به اینترنت متصل می شوند به دنبال چند مورد هستند. اینکه کدام وب سایت می تواند نیاز آنها را برطرف سازد، به چه وب سایت هایی می توانند اطمینان کنند و از آنها خرید کنند. در این مقاله می خواهیم به 7 نکته مهمی که مشتریان در طراحی سایت به دنبال آنها هستند را به شما معرفی کنیم.

 استفاده آسان

وب سایت شما نباید کاربران را گیج کند، بلکه آنها باید بتوانند به راحتی به مطلبی که می خواهند مطالعه کنند دسترسی داشته باشند. بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت معمولا به دنبال موارد ساده ای هستند: محصولات، اطلاعات تماس شما، صفحه درباره ما، وبلاگ و ... . بهتر است برای هرکدام از این موارد صفحه ای را مشخص کنید تا مشتریانتان راحت تر به این قسمت ها مراجعه کنند. همچنین محتوا یا دیگر لینک هایی که برای افراد قرار داده اید نیز باید از این قاعده پیروی کنند. همچنین باید از فونتی که خواندنش آسان است استفاده کنید و کلمات کلیدی خوب و منحصر بفردی را برای محتوای خود انتخاب کنید.

محتوای صریح و قابل درک

مطالبی که در وب سایت خود قرار می دهید از شماره های تلفن گرفته تا مقالات تخصصی تان باید به زبان ساده و معیار نگارش شوند. این نکته باید برای تک تک صفحات وب سایت رعایت شود. مطمئن باشید اگر بازدیدکنندگان از محتوای مطالب شما سر در نیاورند، دیگر به وب سایت شما مراجعه نخواهند کرد.

اعتبار

در ابتدا بگوییم که وب سایت شما قطعا باید دارای صفحۀ اختصاصی "تماس با ما" و فرم اختصاصی تماس باشد. در قسمت تماس با ما باید آدرس محل کار و شماره تماس خود را به همراه آدرس ایمیل قرار دهید. بهتر است آدرس ایمیلتان برای یاهو و جی میل نباشد.

درست است که مطالب و محتوای ارزشمند مهم ترین نکته در اعتبار یک وب سایت است، اما تمام آن نیست. این اعتبار به بازدیدکنندگان و افرادی که جزو هوادارن شما در شبکه های اجتماعی هستند نیز بستگی دارد. همچنین گواهینامه ها و افتخاراتی که شرکت شما کسب کرده است می تواند به شما اعتبار بیشتری دهد.

طراحی منحصر بفرد

این موضوع نه تنها به طراحی وب سایتتان، بلکه به محتوا و محصولات و خدماتی که ارائه می کنید نیز بستگی دارد. اگر سایت شما در اولین برخورد جذاب نباشد، بازدیدکنندگان زمانی را صرف جستجو در آن نخواهند کرد. اگر قرار است شما در بازار و تجارت مانند دیگران عمل کنید، چرا خوانندگان باید به مطالب شما توجه کنند؟

پاسخگویی سریع

اگر مشنریان نتوانند به آسانی به شما دسترسی پیدا کنند، مطمئنا دیگر سراغ شما نخواهند آمد. همچنین اگر با شما تماس بگیرند و فورا به آنها پاسخ داده نشود، باز هم دیگر با شما تماس نمی گیرند. همچنین این افراد قادر هستند به شهرت و اعتبار شما لطمه وارد کنند. به همین خاطر بهتر است راه ساده ای برای برقراری ارتباط با مشتریان خود در نظر بگیرید. راه حل هایی که برای هر دو طرف قابل اجرا باشد. از جمله این راه ها می توان به ارائه شماره تلفن، شبکه های اجتماعی، فرم تماس، وبلاگ نویسی اشاراه نمود. زمانی که مشتریانتان بدانند شما همیشه در دسترس هستید، به شما اعتماد می کنند و به شما وفادار خواهند بود.

شخصی سازی روابط

این نکته را بدانید که تک تک مشتریان شما فردی منحصر بفرد می باشند و همه آنها به نوعی از محصولات و خدمات شما انتظاراتی را دارند.

مسلما هیچ فردی نمی خواهد یک ایمیل خطاب به "مشتری گرامی" به وی ارسال گردد. قاعدتا هر شخصی از دریافت پیشنهاد و تخفیف محصولات مورد علاقه اش خوشحال می شود. پس بهتر است اطلاعات شخصی و سلیقه مشتریان خود را بدانیم، تا روابط بهتری را با مشتریان خود در پیش بگیرید.

امنیت

یکی از مهمترین نکاتی که مشتریان می خواهند داشتن امنیت کافی است. خوانندگان و مشتریان می خواهند مطمئن باشند که اطلاعات شخصی شان به هیچ صورت مورد سو استفاده قرار نمی گیرند. اگر شما محصولات خود را به صورت اینترنتی می فروشی حتما به SSL امنیتی نیاز دارید. همچنین اگر ایمیل یا شماره موبایل افراد را در خواست می کنید، به این معنی است که به حریم خصوصی شان احترام می گذارید.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی سایت ساز پرتال تماس بگیرید

021-63404