اگر شما صاحب کسب و کار کوچک یا متوسط آنلاینی هستید، رسیدن به جایگاه اول در جستجوی گوگل کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. حتی اگر بتوانید با به کار گیری برخی از استراتژی های هوشمندانه در برخی از کلمات کلیدی و جستجو ها به صفحۀ اول گوگل راه پیدا کنید، تنها کافی است که گوگل تغییر کوچکی در الگوریتم های خود، تمام الگوها و برنامه های کاری شما را به هم بزند و شما را در دریای اینترنت غرق کند.

این در حالی است که بهبود رتبۀ وب سایت در نتایج جستجوی گوگل همیشه خوب است، اما بهتر است این نکته را بدانید که افزایش بازدید کننده و ترافیک وب سایت از راه حل های دیگر نیز بسیار حیاتی است. از این روی باید به روش های افزایش ترافیک وب سایت اهمیت بسیار داد. مطمئناً این موضوع برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است.

وب سایت شما باید به مرجعی کامل تبدیل شود

اگر می خواهید موتور جستجوی گوگل را تحت تاثیر قرار دهید، سعی کنید در وب سایت خود متن هایی ساده، پخته و غنی منتشر کنید. چنین متن هایی می توانند سطح وسیعی از مخاطبان را به خود جذب کنند و حتی در سطح جهانی مطرح شوند. به همین دلیل این کار بر روی تجارت شما تاثیری شگرف خواهد داشت. پس حتما کلمات کلیدی خود را تحلیل و بررسی نمایید. برای این منظور می توانید از Google Adwords کمک بگیرید. در نتیجه با این کار، محتوای وب سایت شما در فهرست نرم افزارهای جمع آوری محتوا قرار خواهد گرفت. به این ترتیب محتوای وب سایت شما در دیدرس مخاطبان قرار خواهد گرفت. اما، پیش از همۀ این کارها ضروری است که محتوایی مرتبط و ارزشمند تولید کنید. مطالبی که در عین آموزندگی، به خوبی نگارش شده باشند.

تعامل و مشارکت در شبکه های اجتماعی

طی 10 سال گذشته، شاهد ایجاد فروم های بسیاری بودیم. در قسمت ثبت دیدگاه های این وب سایت ها، تجارت های مختلف در میان انبوهی از مکالمات غیر مرتبط، شروع به ثبت لینک وب سایت خود می کنند. درست است که چنین رفتارهایی از کاربران، نظم موجود در سایت را به هم می زند اما قرار دادن لینک وب سایت ها در قسمت کامنت می تواند موثر و هوشمندانه باشد.

بهتر است مطالب وب سایت را به خوبی مطالعه کنید. سعی کنید مطالبی را پیدا کنید که موضوع آنها با کسب و کارتان در ارتباط باشد، سپس دیدگاه خود را درج نمایید. اگر کامنتی که درج می کنید برای مخاطبان جالب باشد، افراد بسیاری به سوی شما کشیده خواهند شد. بنابراین بهتر است برای کسب و کار خود از شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

نکتۀ بعدی که باید به یاد داشته باشید، داشتن وبلاگ است. یکی از قدرتمندترین ابزارهای داخلی، نوشتن مطالب و پست های جدید در بخش وبلاگ سایت است. اگر شما در حیطۀ کاری خود تخصص کافی دارید و می توانید به آموزش آن بپردازید، بهتر است که در وبلاگ خود شروع به درج مطلب نمایید. مطمئن باشید اگر کیفیت مطالب شما بالا باشد، مشتریان شما روزانه وبلاگتان را دنبال خواهند کرد. همچنین می توانید از وبلاگ نویسان مهمان نیز استفاده کنید. به این ترتیب شما می توانید از مطالب کاربران خود نیز به رایگان استفاده نمایید.

یک وبلاگ نویس مهمان باید در ابتدا به معرفی خود، تحصیلات، سابقۀ کاری و کسب و کار خود را بپردازد. این به این معنی است که مشتریان شما در هنگام جستجوی محصولات یا خدمات به دنبال آدرس وب سایت شما باشند.

ویدیوهای آموزشی تولید کنید

نسل قدیم اینترنت، علاقۀ چندانی به تولید ویدیوهای آموزشی نداشتند، اما باید بگوئیم امروزه بازاریابی ویدیویی به طور کامل جهان اینترنت را تحت تاثیر خود قرار داده است. ایجاد کانال های ویدیویی در وب سایت های آپارات و یوتیوب، به اندازۀ بازاریابی شبکه های اجتماعی موثر است. همانگونه که می دانید ویدیوهای آموزشی همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند. توصیه می کنیم موضوعی مرتبط با حرفۀ خود بیابید و در حین تدریس آن از خود فیلم بگیرید. کافی است ویدیوی آموزشی کوتاه و واضح بسازید، آن را در یوتیوب قرار بدهید و لینک سایت خود را در آن درج کنید تا مشاهده کنندگان و علاقه مندان به وب سایت شما اقدام کنند. درست است که تهیه کردن چنین محتوایی زمان بیشتری نسبت به محتوای متنی به خود اختصاص می دهد اما در عین حال ترفیک بیشتری را نیز به وب سایت شما وارد می کند.

اگر بتوانید از طریق راهکارهای درست سئوی وب سایت خود را بهینه سازی کنید، می توانید در مدتی کوتاه وب سایت خود را به رتبه های بالای گوگل برسانید. تمام تلاش های بازاریابی شما به سئو ختم نمی شود. پس بهتر است از استراتژی های مختلف استفاده کنید تا بازدید کنندگان بیشتری را به سمت خود بکشانید.