آیا می خواهید نام تجاری خود را در دیدرس مخاطبان و کاربران اینترنتی قرار دهید؟ آیا می خواهید وضعیت برند خود را ارتقا دهید؟ گوگل ابزارهای متنوعی را در جهت ارتقا برند تجاری در اختیار شما قرار می دهد. هر چند که نحوۀ استفاده از برخی از این ابزارهای ارتباطی نامشخص هستند اما برخی از این ابزارها و منافع شان به خوبی شناخته شده اند. نکتۀ مشترکی که در بین همۀ این ابزارها وجود دارد این است که بواسطۀ آنها می توانید ترافیک عظیمی را به وب سایت خود بکشانید. به شما پیشنهاد می کنیم که نحوۀ استفاده از تمام ابزارهای گوگل را بررسی کنید و شاهد بهبود وضعیت تجاری خود باشید.

Google My Business

اگر کسب و کار شما به گونه ای است که شما نیازمند حضور مشتریان در محل کار یا دفترتان هستید، اولین کاری که باید برای انجام آن اقدام نمایید ثبت محل کار خود در Google Places است. ثبت محل کار خود در این ابزار، کسب و کار شما را در نتایج جستجو و در نقشۀ گوگل (Google Maps) به صورت برجسته و واضح نمایش می دهد. به این ترتیب مشتریان بالقوه شما می توانند به سرعت وب سایت، آدرس محل کار، شمارۀ تماس و دیگر اطلاعات لازم از شما را به دست بیاورند.

وب سایت گوگل بیش از 60% از همۀ ترافیک های جستجو ها را از آن خود کرده است و مطمئناً هیچ فردی نمی خواهد شانس افزایش تعداد بازدید کنندگان و ترافیک وب سایت را از دست بدهد. رعایت این نکتۀ کوچک یکی از ساده ترین روش های ارتقای نام تجاری و کسب و کار شما می باشد. انجام این کار کاملاً رایگان است و نیازی به صرف هزینه ندارد. پس وقت را تلف نکنید.

  Google Adwords

تسلط داشتن بروی خدمات تبلیغاتی Google Adwords اصلاً کار ساده ای نیست. هزینه و زمان زیادی جهت آموزش نحوۀ کار با Google Adwords به کاربران اختصاص داده شده است. با این حال، نحوۀ عملکرد این سرویس به قدری آسان است که می توانید به راحتی فعالیت خود را آغاز کرده و از این سرویس استفاده نمایید. با استفاده از سرویس گوگل ادوردز (بازاریابی کلیکی یا همان بازاریابی PPC) می توانید بودجۀ تبلیغاتی خاصی را برای تجارت خود در نظر بگیرید. سپس مناطق جغرافیایی خاص و کلمات کلیدی مشخصی را برای تجارت خود انتخاب نمایید. به این ترتیب تبلیغات شما در نتایج جستجوهای گوگل نمایش داده خواهند شد.

Google Adwords به این ترتیب کار می کند که شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می کنید. در نتیجه بیشترین مبلغی را که می توانید به ازای هر کلیک پرداخت نمایید را مشخص کنید. اگر مشتریان شما تبلیغاتتان را در گوگل ببینند، کسب و کار شما روند رو به رشدی را طی خواهد کرد. این تبلیغات پتانسیل بسیار بالایی را در زمینۀ برند سازی به همراه دارند.

Google Analytics

نقش و وظیفۀ گوگل آنالیتیکس بسیار واضح و آشکار است. استفاده از این خدمات رایگان چشم انداز خوبی را به شما خواهد داد. با استفاده Google Analytics شما متوجه خواهید شد که بازدید کنندگان چگونه وب سایت شما را پیدا کرده اند یا اینکه چگونه از وب سایت شما استفاده می کنند. کدام صفحات شما بیشتر از بقیه دیده می شود و یا چه کلمات کلیدی بازدید کنندگان را به سمت وب سایت شما می کشاند. همچنین، شما می توانید Adwords یا کمپین های تبلیغاتی خود را از طریق این ابزار تحلیل و بررسی کنید. گوگل آنالیتیکس امکانات و قابلیت های بی شماری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

Google Analytics، ابزار تحلیل و بررسی قدرتمندی است که با تکیه بر آن می توانید نام جاری خود را به یکی از معروفترین ها در زمینۀ کاری خود تبدیل نمایید. با استفاده از آن می توانید صفحاتی که بازدید کنندگان وب سایت ترک می کنند را شناسایی کنید و نقوص موجود در طراحی وب سایت خود را بیابید و آنها را بر طرف سازید. همچنین می توانید منابعی را در وب سایت خود ایجاد کنید که ترافیک بالایی را به وب سایت شما جاری کنند که در بین آنها مشتریان گران قیمتی نیز وجود دارند.

Google Maps یا نقشۀ گوگل

Google My Business امکانات بسیاری را در اختیار کاربران گوگل قرار می دهد. شما می توانید نقشۀ گوگل را تنظیم کرده و آن را در وب سایت خود با مشتریانتان در اشتراک بگذارید. انجام این کار برای سازمان ها و شرکت هایی که شعب متعددی دارند یا اطلاعات بسیاری در وب سایت خود دارند کاملاً کاربردی است. به عنوان مثال بیشتر شرکت های املاک و بنگاه های معاملات املاک از نقشه های گوگل برای نمایش فهرست های چندگانه استفاده می کنند و آدرس اطلاعات مکان های مختلف را بروی نقشه برای مشتریانشان مشخص می کنند. قرار دادن این نقشه ها در وب سایت ابزاری بسیار کاربردی برای مشتریان محسوب می شود.  گوگل مَپس ابزاری همه کاره است که می تواند در جلب رضایت مشتریان بسیار موثر باشد.

Think With Google

آیا برگه های تقلبی که در دوران تحصیل خود داشتید را به یاد دارید؟ "برگه های تقلب دیجیتالی" گوگل تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی را از طریق مقالات متعدد، مطالعات و مشاهدات موردی و اینفوگرافیک ها  به کاربران آموزش می دهد.  با استفاده از این روش می توانید موارد موثر در بازاریابی را شناسایی کنید و از آنها در کسب و کار خود الهام بگیرید. با عضویت در خبرنامه ها می توانید اطلاعات خود را در این زمینه ها بروز رسانی کنید.

Google Alerts

می توانید با استفاده از Google Alerts از اخبار رقیبان خود در صنایع مرتبط مطلع شوید. با مشخص کردن کلمات کلیدی در گوگل آلرتز می توانید نتایج مشخص به آنها را مشاهده نمایید. با مشخص نمودن این کلمات کلیدی گوگل لینکس، جدیدترین و معتبرترین محتوایی که در رابطه با آن کلمات کلیدی است را برایتان ارسال می کند.

حال، این نتایج ممکن است ارزش چندان بالایی نداشته باشند، اما برخی از این نتایج ممکن است افکار و دیدگاهی را دربارۀ فعالیت دیگران در اینترنت در شما به وجود آورد. دانستن این اطلاعات می تواند فرصت پیشی گرفتن از رقبا را برای شما به وجود آورد.

همچنین در صورتی که فردی در وب سایتی دیگر از شما نام ببرد، هشداری دریافت خواهید کرد تا بتوانید به سادگی و با ارسال یک تشکر، لینک ها بازگشتی به وب سایت خود را ارزیابی می کنید.

Google Trends

یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده و خوب گوگل، Google Trends نام دارد. یک کلمۀ کلیدی در ارتباط با فعالیت و شرکت خود جستجوی کنید و در طول زمان محبوبیت این کلمات، دیگر نتایج جستجوی را در گوگل مشاهده کنید. با کمی تحقیق میتوانید فرصت های مناسبی را برای کسب و کار خود به دست بیاورید.

دیگر ابزارهای گوگل

گوگل ابزارهای بسیار دیگری را در اختیار کاربران اینترنت قرار داده است که هر کدام به نحوی راهکاری درون سازمانی هستند. Google APPS سرویس ها و خدماتی نظیر Gmail، Calenders، Drive و ... را برای آسان سازی استفاده از اینترنت ارائه داده است.