اگر شما نیز دارای وب سایت کوچکی هستید و اکنون می خواهید برای فعالیت خود در شبکه های اجتماعی حساب کاربری ایجاد نمایید، مطمئنا تا به حال اطلاعات بسیاری را در این باره جمع آوری کرده اید و حالا این اطلاعات به قدری زیاد شده اند که نمی توانید در مورد راهکارهای استفاده از شبکه های اجتماعی تصمیم بگیرید.

سعی کرده ایم در این مقاله، 7 روش برای محبوب ساختن تجارت در شبکه های اجتماعی را برای شما نام ببریم. پس به شما پیشنهاد می کنیم که این متن را تا انتها مطالعه فرمایید.

ایجاد محتوای هدف دار

آیا محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، موضوعاتی متنوع دارند؟ اگر در صفحۀ شخصی خود در ارتباط با موضعات مختلف مطلب به اشتراک می گذارید، مشکلی وجود ندارد، اما اگر در صفحۀ مربوط به کسب و کار خود، چنین مطالب متنوعی منتشر می کنید، این روش می تواند مخاطبان شما را کمی سر در گم کند. اولین توصیۀ ما به شما این است: بهتر است کمی به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ پیشنهاد می کنیم حداکثر دربارۀ پنج موضوعی که می خواهید حول آنها مطالبی را به اشتراک گذارید، بیاندیدشید و همچنین به مخاطبانی که به مطالعۀ این موضوعات علاقه دارند، فکر کنید.

به این ترتیب می توانید مطالبی را به اشتراک بگذارید که نه تنها در حوزۀ کاری شما هستند، بلکه مخاطبان شما نیز به آنها علاقه مندند. البته باید توجه داشته باشید که چنین مطالبی باید در جهت ارتقا برند و بهبود وضعیت تجاری شما انجام شود. اگر شما در یک شبکه اجتماعی فعالیت می کنید، می توانید محتوای خود را با همکاران تان نیز به اشتراک گذاید. این افراد به خواندن مطالب شما علاقه مندند و آنها را برای مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

فعالیت موازی در شبکه های اجتماعی

نظم داشتن، نکته ای اساسی در شبکه های اجتماعی است. اگر مخاطبان شما بدانند که شما مرتباً در حال ارسال مطالب هستید، دربارۀ فعالیت شما مطمئن خواهند شد. اگر صفحات شبکه های اجتماعی خود را بر اساس برنامه ای مشخص به روز رسانی نکنید، در طول زمان فراموش خواهید شد یا طرفداران خود را از دست خواهید داد. زیرا مخاطبان شما به دنبال رقبایی فعال تر خواهند بود. شما باید همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که بر اساس برنامۀ زمانی مشخصی صفحات اجتماعی خود را آپدیت کنید و باید بدانید که دربارۀ موضوع انتخابی خود، چه مطالبی را بیان کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که از شبکه های اجتماعی استفاده کنید که امکان ارسال پست ها به صورت زمان بندی شده را به شما می دهد. البته تعداد مطالب ارسال شدۀ شما در شبکه های اجتماعی نیز به نوع آن شبکه بستگی دارد. مثلاً در شبکه هایی مانند فیسبوک و توئیتر ارسال روزانه الزامی است. اما برای شبکه ای مانند لینکدین، ارسال هفته ای مطالب نیز کفایت می کند. به یاد داشته باشید، برنامۀ ریزی اولیه از فعالیت ضعیف شما در شبکه های اجتماعی جلوگیری می کند.

دنبال کنندگان یا Followers

همۀ فعالیت هایی که ما در شبکه های اجتماعی انجام می دهیم به یک هدف ختم می شود: یافتن دنبال کننده و تبدیل آنها به مشتری. شما باید زمان بسیاری را صرف کنید تا صفحۀ خود را به پایگاهی قدرتمند از دنبال کننده ها تبدیل نمایید. ممکن است ارتباط شما با برخی از مخاطبانتان از همان ابتدا از هم گسسته شود. ممکن است که محتوای مطالب شما از دید آنها جالب نبوده باشد یا شاید آنها انتظار داشتند که شما نیز فعالیت های آنها را دنبال کنید. بهتر است که برای آب ریخته شده گریه نکنید! آنها را فراموش کنید و فعالیت خود را ادامه دهید و سعی کنید مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید و ارتباط محکمی را با آنها برقرار کنید.

حال سوال این است که چگونه می توان چنین ارتباطاتی را مستحکم کرد؟ جواب ساده است. به طور منظم، مطالب خود را ارسال کنید و در پست های خود آنها را هدف قرار دهید. به این ترتیب شما می توانید به طور مستمر با مخاطبان خود در ارتباط باشید. با شناخت علایق مشتریان خود، می توانید به گونه ای مطالب خود را به اشتراک بگذارید که برای آنها بسیار جذاب باشد.

آیا تعداد کسانی که دنبال می کنید، بسیار بیشتر از افرادی است که شما را دنبال می کنند؟ این موضوع باید بر عکس باشد. تعداد دنبال کننده های بیشتر می تواند افراد بیشتری را به سمت شما جذب کند، زیرا آنها شما را در زمینۀ فعالیت تان پیشرو خواهند دانست.

محتوای غیر کپی

به اشتراک گذاشتن مطالب دیگران کاری بسیار خوب و پسندیده ای است، اما همیشه نباید این کار را انجام داد. بهتر است که حداقل 50% از مطالب را خودتان ایجاد نمایید و 50% بقیه مطالب دیگران باشد که به اشتراک می گذارید. ارسال مطالب جدید و غیر کپی برای موفقیت شما بسیار مهم و ضروری است. روش های مختلف بازاریابی محتوا به شما کمک می کنند، مقالاتی با کیفیت و ارزشمندی را برای مخاطبان خود ارسال نمایید.

همچنین بهتر است در حین ارسال نظر خود یا شرکت خود را به آن پیوست کنید. به عنوان یک کسب و کار پیشرو و منحصر بفرد، از قابلیت های خود استنفاده کنید تا اطمینان خاطر مخاطبان را به دنبال داشته باشید. به همین ترتیب در فرصتی کوتاه به مشاوری بزرگ در زمینۀ کاری خود تبدیل خواهید شد. اما به یاد داشته باشید که کسب اعتماد و اعتبار نیازمند زمان و تلاش بسیار است.

ارتباط با مخاطبان در شبکه های اجتماعی

مطالبی که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید چه نوع و میزان بازخوردی را دریافت می کنند؟ این موضوع به شما کمک می کند که مشارکت های انجام شده در زیر پُست های تان را ارزیابی کنید. همچنین، با استفاده از این روش می توانید مطلبی را که بیشترین محبوبیت را بین مخاطبانتان پیدا کرده است را مشخص کنید. به علاوه می توانید بهترین زمان برای ارسال مطالب، پست های مورد علاقه افراد را نیز مشخص کنید.

یک پست می تواند حاوی پرسش، نظرسنجی یا تصویر باشد. البته می توانید برای اینکه بیشتر تاثیر گذار باشید هر سه مورد را با یکدیگر ادغام نمایید. به این ترتیب شما می توانید رفتار و سلیقۀ مشتریان را بشناسید و برای باز خورد بهتر مطالبتان، بر اساس آنها عمل کنید. بهتر است برای تعامل بهتر با مشتریان دستورالعمل خاص خود را طراحی و پیاده سازی نمایید.

 هشتگ ها یا Hashtags

یک نکته را همیشه به خاط داشته باشید: از اینکه #تمام #کلمات را #هشتگ کنید، خودداری نمایید! یکی از دلایل این است که انجام این کار سهولت خواندن متن شما را از بین می برد و توانایی اصلی هشتگ ها را از بین می برد. بهتر است کلمات کلیدی که مرتبط با فعالیت و برند تجاری ششما هستند را در مطالبتان هشتگ کنید. استفادۀ درست از هشتگ ها سبب می شود که به آسانس در شبمه های اجتماعی دیده شوید. که نتیجۀ آن افزایش تعداد بازدید کننده ها خواهد بود.

ارتباطات

تا به حال شده است که در شبکه های اجتماعی با دیگران به مکالمه بردازید؟ این موضوع بسیار مهم است زیرا شما را به هنوان فردی یا کسب و کاری جذاب تبدیل می کند و مخاطبان خواهان برقراری ارتباط با شما خواهند بود. همچنین آنها تمایل خواهند داشت که در بحث ها شرکت کنند و نظرات خود را بیان کنند. همچنین سعی کنید که از آنها سوال بپرسید و نظرات آنها را در مورد فعالیت خود بدانید.