رتبه و ظاهر سایت در گوگل بیش از هر چیز دیگری بر روی موفقیت سایت (یا شکست آن) اثر می گذارند. به علاوه رتبه گوگل علاوه بر سایت، روی همه کسب و کارها اثر دارد. اگر کسی که دنبال محصول یا خدمات شما باشد و نتواند سایت شما را در نتایج گوگل پیدا کند، مطمئناً به دنبال سایت رقیبتان خواهد رفت. پیشنهاد می کنم که همین الان دست به کار شوید و مراحلی که در این مقاله برایتان بازگو می کنیم را دنبال و پیاده سازی کنید. با انجام این کارهای مطمئن باشید که سایت تان در نتایج جستجو از رقبایتان بالاتر قرار می گیرد و می تواند ترافیک سایت بیشتری را جذب کند.

مخاطبان هدف خود را تعریف کنید.

شاید فکر کنید این کار کاملاً مشخص است، اما بسیاری از سایت ها نمی توانند به مشتری های خود خدمت رسانی کنند. پیشنهاد ما در پرتال این است که صفحه اول و همه صفحات داخلی سایت را بخوانید تا مطمئن شوید که تمام صفحات شما برای مخاطبانتان به درستی دسته بندی شده اند. اگر مخاطبان هدفتان شامل افرادی از گروه های مختلف یا با نیازهای مختلف می شود، بهتر است برای هر دسته از کاربرها مسیری مجزا را فراهم کنید. با این کار می توانید مخاطبان خود را راحت تر به محتوایی که نیاز دارند برسانید.

مخاطبان هدف دنبال چه چیزی هستند و چگونه می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید؟

شما باید بدانید که مخاطبانتان چه کلمات کلیدی و چه عبارت هایی را در گوگل جستجو می کنند. اگر اولین بار است که قصد دارید راجع به کلمات کلیدی تحقیق کنید، ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند برای شما داده های تحقیقاتی تان را فراهم کنند. یکی از ابزارهای مفیدی که در این زمینه وجود دارد، ابزار Google Trends است که البته با محدودیت هایی نیز مواجه است. شما باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که سایت تان در آن کلمه شانس قرار گیری در رتبه بالای نتایج جستجو را داشته باشد. بهتر است علاوه بر آن کلمات کلیدی، واژه های هم معنی و جستجو هایی که به اهداف تان نزدیک ترند و با آنها همخوانی دارند را نیز پیدا کنید. به طور مثال، احتمالاً نیازهای کسی که کلمه کلیدی طراحی سایت را جستجو می کند با نیاز های فردی که طراحان سایت آمریکایی را جستجو می کند، کاملاً متفاوت است. اگر نظر ما را می خواهید، بهتر است کورکورانه به دنبال عبارت های محبوب در گوگل نباشید. تنهای کلمات کلیدی را هدف بگیرید که با اهداف و تجارت شما هم خوانی دارد. زمانی که 5 یا 10 کلمه کلیدی برای سایت خود پیدا کردید، پیشنهاد می کنم که یک فایل اکسل باز کنید و کلمات کلیدی و رتبه فعلی سایت خود را برای آن کلمات کلیدی در آنها وارد کنید. شما می توانید با استفاده از این فایل مقدار پیشرفت خود را در طول زمان اندازه گیری کنید.

تولید محتوا برای محاطبان هدف بر اساس کلمات کلیدی

چند سال پیش یکی از مشتریانمان در این رابطه از ما کمک خواست. فکر می کنیم که مثال خوبی برای این موضوع باشد. زمانی که در حال انجام سئو برای این مشتری بودیم، متوجه شدیم که بسیاری از مشتری های این فرد همیشه به سایت سر می زنند و انواع کلمات کلیدی مرتب با "خانه فروشی" هم جستجو می کنند. یکی از کلمات کلیدی مهم "خانه فروشی در تهران" بود. به همین دلیل، ما یک پست کامل در این زمینه نوشتیم و برای این عبارت آن را بهینه سازی کردیم. پس از چند ماه، این پست شروع به دریافت ترافیک از گوگل کرد. جالب اینجاست که هم اکنون سایت این مشتری عزیز ما، به لطف این پست هدفمند، سالی صدها هزار بازدید دریافت می کند. حالا این پست را با پستی که هر ماه در وبلاگ منتشر می شود مقایسه کنید. اگر همه پست های وبلاگ شما به این شکل نوشته شده باشند، مطمئناً خیلی سریع می توانید سود زیادی را دریافت کنید.

بروزرسانی مداوم محتوا و تکرار کلمات کلیدی

تولید محتوا یه کاری نیست که یک بار انجامش بدید و تموم بشه. اگه واقعا میخواهید ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو بگیرید، باید به طور منظم سایتتونو بروز کنید. چقدر کافیه؟ ما بهتون توصیه می کنیم حداقل ماهی یه آپدیت داشته باشید، اما هرچی بیشتر باشه بهتره. اینم مثل بقیه چیزها، هر چی بیشتر تلاش کنید، بیشتر از رقباتون جلو میفتید و به نتایج بهتری میرسید. هفته ای 2-3 تا مطلب نوشتن خیلی هم سخت نیست.

تقویم کاری بسازید و مسئولیت ها را مشخص کنید

احتمالا هنوز هم تو فکر مورد شماره 4 هستید...بروزرسانی سایت خودش کلی کار میبره. اگه میخواهید کارها راحت پیش بره باید کار رو ساده کنید و مطمئن بشید که همه متوجه شدند چی کار باید انجام بدن. ضمنا حتما بهشون بگید که "چرا" باید این کارو انجام بدن. ما پیشنهاد می کنیم یه تقویم کاری درست کنید و توش وظایف هر کس رو مشخص کنید.

پیشرفت میزان بازدید خود را بررسی کنید

چند هفته بعد از اینکه این کار را شروع کردید، میتوانید شروع کنید به بررسی گوگل آنالیز (یا هر ابزار آنالیز دیگری که استفاده می کنید) و ببینید مطالبتان از هر موتور جستجو چه مقدار ترافیک دریافت می کنند. میتوانید حتی ببینید مطلب جدیدتون صفحه فرود چند تا کاربر بوده. وقتی صفحه فرود باشه، یعنی این صفحه از سایتتون جزء یکی از گزینه های صفحه نتایج گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگه ای) جلوی کاربر قرار گرفته است و کاربر بر روی آن کلیک کرده است. معمولاً ترافیکی که هر صفحه می گیرد، در طول زمان بیشتر می شود. اما مطالب مختلف، موضوعات مختلف و ... نتایج مختلفی میگیرن. ببینید کدام مطلب ترافیک بیشتری به دست می آورد و سعی کنید مطالبی را در ادامه آن مطلب بنویسید. وقتی می بنید چیزی دارد جواب می دهد، به مطالب خود پرو بال بدهید و در صورت نیاز و عدم جواب گیری برخی از المان ها را تغییر دهید. این کار باعث می شود که ترافیک سایت شما ثابت بماند و حتی رشد کند.

از تلاش دست نکشید

تعداد خیلی خیلی کمی از سایت ها هستند که میتوانند برای مدتی طولانی به طور منظم و زمانبندی شده سایت خود را به روز رسانی کنند. به خودتوان نگویید "خب که چی؟ به چه دردی میخوره؟" به جای این حرف ها به این فکر کنید که "اگه تعداد کمی از رقبای من این کار انجام بدن یا اگه هیچ کدومشون این کارو نکنن، این فرصت خیلی خوبیه که ازشون جلو بزنم". افزایش رتبه گوگل به همین راحتی ها نیست – اگه اینطور بود که الآن رتبه همه بالا بود! برای این هدف باید یه سرمایه و زمان خرج کنید، اما بدونید که مزایایی که داره به تمام این ها می ارزه. یادتون باشه – و به اعضای گروهتون هم یادآوری کنید- که تلاشی که روی سایتتون میذارید یه استراتژی بلند مدته. میتونید با یه تبلیغ، فردا بالای گوگل باشید، اما بهتر اینه که با سئوی مناسب 3 سال بالای گوگل باشید. طول میکشد تا نتیجه دهد، اما اجازه ندهید که این زمان طولانی شما را نا امید کند.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.