ما در پرتال دوست داریم که از تجارب دیگر طراحان سایت استفاده کنیم. همۀ افراد در هر کاری مرتکب اشتباه می شوند و این امری طبیعی است، اما نکته مهم اینجاست که یک اشتباه را نباید دو بار تکرار کنید. یکی از این اشتباهات حرف زدن راجع به شکست است.

مطمئناً اگر طراح سایت باشید، پروژه های طراحی سایت بسیاری به شما پیشنهاد خواهد شد. اما اگر به هر دلیلی از انجام آنها سر باز زدید و این سفارشات را نپذیرفتید، هیچ وقت راجع به تصمیمات خود شک نکنید.

مطمئناً شما هم مشتریانی داشته اید که برای پروژه طراحی سایت خود هزینه اندکی را به شما پیشنهاد کرده اند و شما هم قبول کرده اید، اما پس از کار کردن بر روی پروژه، فهمیده اید که ارزش کاری که برای او انجام می دهید خیلی بیشتر از آن چیزی است که تصور داشته اید. از طرفی هم می دانید که انجام دادن این طراحی سایت برای رزومه تان بسیار مهم است.

خب، سوال ما اینجاست: آیا توانسته اید به آنها بقبولانید که پیشنهاد مالی شان نسبت به حجم کاری بسیار کم است؟ آیا موفق شده اید آنها را راضی کنید تا پول بیشتری به شما پرداخت کنند؟

در این مقاله از پرتال قصد داریم راهکارهایی را به شما بگوییم که به کمک شان می توانید نه تنها مشتری را راضی نگه دارید بلکه می توانید کار موردپسند خود را انجام دهید.

سعی کنید خودتان را اثبات کنید. در چنین شرایطی طراح سایت معمولاً با دو حس روبرو می شود: ترس از دست دادن مشتری دائم و احساس بدی که در ازای دستمزد بالاتر به وی دست می دهد.

اگر فکر می کنید که قیمت پیشنهادیتان به مشتری مناسب است، بهتر است نمونه های زیر را با دقت مطالعه کنید:

  • خود را جای یک تاجر معمولی قرار دهید. او در چنین شرایطی چه خواسته ای از مشتری دارد؟
  • سریع باشید. ممکن است مشتری به شما فرصت زیادی برای واکنش ندهد.
  • همیشه بدانید که موقعیت شما از مشتری بهتر است زیرا او از شما خواسته دارد.
  • شما می توانید از طریق ایمیل راجع به پیشنهاد او پاسخ دهید.

برای مشتریان خود ایمیل بفرستید و از او تشکر کنید که به توانایی شما اعتماد کرده است. بدر ایمیل هوئد عنوان کنید که با این مبلغ چه کارهایی می توانید برای او انجام دهید و بر سر برخی امکانات توافق کنید. می توانید برای طراحی سایت با امکانات خاص قیمت پیشنهادی خود را بدهید.

در این جا مشتری ممکن است واکنش های زیر را داشته باشد:

  • پیشنهاد شما را قبول کند.
  • احتمال دارد از شما تخفیف بیشتری بخواهد. قادر هستید حداکثر تا 10% هم پیش روید، اما درصدی بالاتر از این پیشنهاد نمی شود (برای طراح سایت مستقل).
  • احتمال دارد مشتری با دیدن قیمت پیشنهادی شما منصرف شود.

 اگر مشتری از کار طراحی سایت صرفه نظر کرد، ممکن است سه حالت زیر اتفاق بیافتد:

  • او مجدداً به سمت شما برمی گردد زیرا طراحی سایت شما را می پسندد و به عنوان یک کارشناس به شما احترام می گذارد.
  • کار را به شما واگذار نمی کند و نقشه ها و طراحی های شما را به شخص ثالث می سپارد.
  • باید در اینجا به او یادآوری کنید که استفاده از طرح های شما پیگرد قانونی دارد.

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که طراحان طراحی سایت مستقل دارند، نبود توانایی در مدیریت فرصت های محدود یک کار بد است. زیرا طراحان سایت همیشه ترس از دست دادن مشتری را دارند. شاید این ترس عاقلانه ای هم باشد، اما می تواند باعث شود که به تدریج فرصت های شغلی خوب را از دست بدهید.

در جلسه با مشتری، باید دو مورد را رعایت کنید. خلاقانه بودن کار خود را باید شرح دهید و از تصمیم هایی که می گیرید دفاع نمایید. دوم، بخش تجاری شغل تان هم بایست از حقوق، عقاید و درآمدتان محافظت نماید. خودتان باید این مورد را یاد بگیرید و اعتماد به نفس حرف زدن در این موقعیت بد را داشته باشید.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.