اگر دقت کنید در مقالات پرتال و دیگر مقالات مرتبط با سئو و طراحی سایت که در اینترنت وجود دارد، توجه زیادی به تولید محتوای با کیفیت می شود. اما سوالاتی که وجود دارد، این است که تولید محتوای با کیفیت چیست؟ چه معیارهایی یک محتوا را با کیفیت می کند؟ چگونه می توان موضوعات مناسب را برای کیفیت را برای تولید محتوا انتخاب نمود؟

اگر دقت کنید، بسیاری از سایت های اینترنتی، بویژه سایت های ایرانی با مشکل کمبود یا نبود موضوع برای تولید محتوا مواجه هستند و نمی توانند مطالب مفیدی در زمینه کاری و تخصصی خود پیدا کنند. به طور حتم می توانیم بگوییم که هیچ سایتی وجود ندارد که نتواند در رابطه با زمینه کاری تخصصی خود تولید محتوا کند. همه سایت ها می توانند به نحوی تولید محتوا انجام دهند. اگر واقعاً هیچ اطلاعات و موضوعی در زمینه کاری شما وجود ندارد پس چگونه سایت شما می تواند برایتان درآمدزایی داشته باشد؟ در این صورت آیا اصلاً به وب سایت احتیاج دارید؟

در اینجا می توانیم بگوئیم، اصلی ترین و مهم ترین معیار برای سنجش کیفیت یک محتوا، رضایت کاربران، تعامل آنها با شما و معرفی وب سایت شما به دیگران است.

روش های تولید محتوای با کیفیت

در این مقاله از پرتال قصد داریم تا دو نکته اصلی در تولید محتوای با کیفیت را به صورت دقیق و با ذکر مثال برای شما دوستان بررسی کنیم. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را با دقت دو برابر مطالعه کنید و سعی کنید در پایان، مثال های موفقی که در اینترنت مشاهده کرده اید را برای ما ذکر کنید.

انتخاب موضوع برای تولید محتوا با کیفیت

پیش از انجام کار بهتر است بدانید که باید در زمینه کاری خود تسلط کافی داشته باشید. سعی کنید میزان مطالعات روزانه خود را از طریق کتاب های مرتبط یا از طریق اینترنت افزایش دهید. همه آنچیزی که شما در زمینه کاری خود می دانید و یا تجربه کرده اید می تواند برای دیگران ارزشمند باشد. حال اینکه هر چقدر این تجربیات شما دقیق تر و جزئی تر باشند، مخاطبین مناسب تری را پیدا خواهید کرد.

برای نمونه اگر وب سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشید، مطمئناً اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبان خود در اختیار دارید زیرا عموماً مطالب بسیاری مفیدی درباره این وسایل در سایت های تولیدکنندگانشان و دیگر سایت های نقد و بررسی خارجی وجود دارد. اما اگر فروشگاه شما در زمینه فروش محصولات و پوشاک چرمی باشد، باز هم چنین منبع وسیعی از اطلاعات در اختیار دارید؟ آیا قادر هستید اطلاعات زیادی از اینترنت به دست آورید؟ در چنین شرایطی مطمئناً اطلاعات و تجربیات شما می تواند به یاری شما بیاید. مثلاً شما می توانید مقالاتی با عنوان "نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی" یا "چگونگی تولید چرم از ابتدا تا محصول" می توانند مخاطبانی محدود اما مرتبط و مناسبی را به سایت خود جذب کنید.

مطمئن باشید هرچه کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت تر باشد، برای کسب و کار شما بهتر خواهد بود! زیرا رقبای کمتری در این زمینه خواهید داشت. محتوای عمومی در اینترنت به راحتی قابل دسترس است. بیشتر کاربران به دنبال محتوا تخصصی هستند و می خواهند اطلاعات خودشان را از افراد متخصص بگیرند.

تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه ای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخه های جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تحصیلی تو چیست و بگوید مهندسی بنظر بی معنی میرسد و در سوال بعدی حتما میپرسید چه رشته ای؟ همین مسئله را میتوان به سایت های اینترنتی تعمیم داد.

این ها همه نشان از پیشرفت علم دارد. اگر در سال 85 تا 89 شما یک سایت دانلود داشتید، همه می دانستند که کار شما دقیقاً چیست اما اگر امروز همین جمله را به کسی بگویید، مطمئن باشید که در مسیری اشتباه قرار دارید. به مرور زمان عبارت سایت دانلود به عبارت سایت دانلود فیلم و عبارت سایت دانلود نرم افزار تبدیل شد و حتی امروز خیلی از این سایت ها به صورت تخصصی تر عمل می کنند، مثلاً سایت دانلود فیلم اکشن. مطمئن باشید که این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت و شما در صورتی می توانید موفق باشید که بتوانید بهتر از رقبایتان محتوای با کیفیت تولید کنید.

گاهی اوقات محتوایی که می خواهید منتشر کنید، بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در چنین شرایطی ممکن است ارائه این محتوا به صورت متن جذابیت چندانی برای مخاطبان نداشته باشد یا با توجه به متن کمی که در آن وجود دارد، مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه محتوا و افزودن جذابیت های بصری می تواند کیفیت محتوای شما را برای کاربران افزایش دهد.

برای درک بهتر این مورد به یک مثال موجود بر روی اینترنت اشاره میکنیم. یک سایت معتبر فروش کیف پول چرمی مطلبی را در مورد اینکه چطور میتوانید کیف پول خود را کم حجم تر کنید ارائه کرده است. شاید اگر این پرسش را از هرکسی داشته باشید با چند راهکار ساده مانند خارج کردن کارت های اضافی یا استفاده از کارت الکترونیکی بجای پول نقد مشکل را حل کند. ولی سایت Bellroy  رویکردی متفاوت به این مسئله داشته و به همین دلیل نام و لینک آن را در این مقاله مشاهده کنید.

نحوه ارائه محتوا در سایت

این سایت با ساخت یک ویدئو، یک صفحه مجزا و با بکارگیری المان های گرافیکی عالی این مسئله ساده را شرح و بسط داده است، به شکلی که شما هم ممکن است با دیدن آن چند دقیقه ای را سرگرم شده و یا حتی آن را به دوستانتان معرفی کنید. اگر بخواهیم نوع جذب بازدیدکننده به سایت را ارزش گذاری کنیم، استفاده از تبلیغات کمترین درصد بازدهی را خواهد داشت و ممکن است از هر 1000 نفر یک نفر به مشتری شما تبدیل شود. جذب افراد از موتورهای جستجو ارزشمندتر است و احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری 1 به 100 خواهد بود. این عدد در معرفی شما توسط افراد به دوستان و آشنایان تفاوت چشم گیری خواهد داشت و ممکن است از هر 3 نفر یک نفر در آینده به مشتریان شما بپیوندد.

نحوه ارائه محتوا بسیار مهم است. اگر بتوانید به شکل جذابی محتوای خود را به کاربران ارائه دهید و جذابیت های بصری آن را افزایش دهید، شانس اینکه کاربرانتان شما را به دوستانشان معرفی کنند، افزایش می یابد.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.