اگر می خواهید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید یا کسب و کاری فعلی تان را در فضای مجازی گسترش دهید، باید بدانید که چگونه آنلاین بنویسید. مطمئناً شما بارها (در همین وبلاگ پرتال) عبارت محتوا پادشاه است را در خصوص سئو و طراحی سایت شنیده اید. البته ممکن است که این جمله کمی کلیشه ای به نظر برسد. اما باید بدانید که اهمیت تولید محتوای با کیفیت هنوز به قوت خود باقی است و این عبارت همانگونه که برای توصیف اهمیت تولید محتوا استفاده می شد، هنوز هم معنادار است.

تولید محتوا با کیفیت، عاملی مهم در طراحی سایت است که برای جذب مخاطب و برقراری ارتباط با ایشان استفاده می شود. شاید بگوئید مگر اهمیتی دارد؟ باید گفت بله. همین ایجاد تعامل و برقراری ارتباطی دوستانه با مخاطب است که در نهایت منجر به کارهای مهم تری مانند انجام خرید و ... می شود. همین تولید محتوا است که کاربران را به اقدام عملی فرا می خواند.

در ادامه این مقاله مواردی را برایتان بازگو می کنیم که به شما کمک می کنند، استراتژی محتوایی مناسب کار خود تعیین کنید و در همین حین محتوای مناسب و با کیفیت تولید کنید. با پرتال همراه باشید.

پیش از تولید محتوا درباره موضوع انتخابی تحقیق کنید

سعی کنید با سایت های همکار و سایت هایی که محتوایی مرتبط با فعالیت شما منتشر می کنند در ارتباط باشید. همیشه از آخرین اخبار و چالش های موجود در زمینه فعالیت خود مطلع باشید. مطالعه زیاد باعث می شود که سوال بپرسید یا ایده های خود را بررسی کنید، آنها را گسترش دهید و در نهایت جالب ترین شان را انتخاب کنید و در سایت خود منتشر کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

شما به خوبی آگاه هستید که چطور باید با یک کودک 5 ساله یا بهترین دوست خود و یا یک مدیر عالی رتبه، به شکل متفاوت سخن بگویید. در واقع شما می دانید که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبیق دهید تا برای آن ها قابل فهم و درک باشد. این مهم در ایجاد محتوا هم صادق است.

به عبارت کلی باید درک عمیقی از خواسته های بازار هدف خود داشته باشید. طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمی شود. بلکه طراحی سایر المان های سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است. پس باید بدانید که آن ها مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روی آن نوع مطالب بگذارید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید. سعی کنید محتوای پیچیده ایجاد نکنید.

محتوای شما، کاملاً بستگی به خواسته های بازار هدفتان دارد.

کاربران را به اقدام ترغیب کنید

ممکن است محتوای شما جذاب و مفید باشد، اما نتیجه ای که مد نظر دارید را دریافت نکنید. چرا؟

زیرا محتوای سایت شما خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت را تشویق به انجام عمل نمی کند و آن ها را برای اقدام فرا نمی خواند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را برای اقدامی خاص فراخواند و آن ها را به ایجاد تعامل با سایت تشویق کند. انجام کارهایی مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جدید به ایمیل، خرید محصول، شرکت در رویدادهای شما و یا Follow کردن صفحه فیسبوک.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.