در یک یا دو سال اخیر، موتور جستجوی گوگل به طرز شگفت انگیزی به محتوای تازه موجود در سایت ها توجه نشان می دهد. همچنین، با توجه به اینکه گوگل به صفحات تازه ایجاد شده امکان می دهد در نتایج جستجو حضور داشته باشند، رقابت سختی بین سایت ها نوپا با سایت های بزرگ و با تجربه بوجود آمده است. این توجه و علاقه گوگل به تولید محتوا تازه در سایت بعث شده است وبمسترها، بدون ترس از جریمه شدن توسط گوگل، اقدام به تولید محتوا کنند.

مطمئناً شما نیز در هنگام جستجوی کلمات کلیدی در گوگل، به خصوص زمانی که کلمات کلیدی سایت خود را جستجو می کنید، با سایت هایی مواجه می شوید که در گذشته اثری از آنها وجود نداشت، اما این سایت ها به یک باره و در مدت زمانی بسیار کوتاه در رتبه های سوم تا دهم قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید، استفاده از این فرصت نه تنها خلاف قوانین گوگل نیست و شما جریمه نمی شوید، بلکه مورد تاید و تشویق موتور جستجوی گوگل نیز قرار خواهید گرفت. بنابراین، برخلاف ترس موجود در مبحث خرید بک لینک، در آینده نزدیک دیگر ترسی از جریمه شدن سایت خود نخواهید داشت.

ما سعی داریم در این مقاله از پرتال، سه روش اصلی به شما معرفی کنیم تا بتوانید نهایت استفاده از این فرصت را داشته باشید. اما پیش از شروع به کار باید به دنبال کلمات یا عباراتی بگردید که در نتایج جستجو گوگل دچار تغییرات بسیار می شوند. معمولاً این اتفاق برای عبارات طولانی و کلمات کلیدی دم دراز می افتد. البته در بین این عبارات همیشه کلمات کلیدی پر ارزش نیز پبدا می شود.

تولید محتوای تازه و هدفمند به صورت هدفمند

کلمه و عباراتی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند اما رقابت بسیار کمی برای آنها در صفحه اول گوگل برای آنها وجود دارد یا نتایج بالا آنها در گوگل مرتباً در حال تغییر است را شناسایی کنید و محتوایی تازه و ارزشمند را بر اساس آنها تولید کنید. اگر در تلاش ابتدایی خود و با گذشت دو یا سه روز لینک ساز خود را در صفحه اول نتایج جستجو پیدا نکردید، سعی کنید از همین روش برای عبارات طولانی و کلمات کلیدی Long-Tail استفاده کنید. با چند بار آزمون و خطا به خوبی با نحوه استفاده از این روش آشنا خواهید شد. گاهی اوقات عباراتی که گوگل به عنوان کلمه کلیدی یک محتوای تازه انتخاب می کند، با چیزی که شما در نظر دارید، تفاوت زیادی دارد. مطمئناً در این شرایط شما تصور می کنید که جایگاه مناسبی را به دست نیاورده اید. پیش از نتیجه گیری در این باره ترکیبات محتلف و عبارات پر کاربرد متن خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید زیرا ممکن است، با لینک همان صفحه در عبارت دیگری به صفحه اول گوگل رسیده باشید.

بروزرسانی محتوای قدیمی سایت

همۀ ما این تجربه را داریم که صفحه ای مشخص از سایت مان در یک یا دو کلمه کلیدی، رتبه بسیار مناسبی مانند نتایج اول یا دوم گوگل را به دست آورده اند و پس از مدتی همین جایگاه را از دست داده اند. در این شرایط، استفاده از محتوای تازه و بروزرسانی مجدد محتوای قدیمی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی رنک صفحه در نتایج جستجو و بازگشت آن به جایگاه پیشین داشته باشد.

برای انجام این کار کافیست در حد یک پاراگراف، به توضیحات تکمیلی صفحه مورد نظر خود اضافه کنید. البته باید توجه داشته باشید که این بروزرسانی جدید باید شامل همان کلمات کلیدی قدیمی باشید و محتوای جدید باید با محتوای قدیمی صفحه در ارتباط باشد. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که قرارگیری دیدگاه های جدید در بخش کامت ها می تواند گوگل را گول بزند. در این شرایط گوگل دیدگاه را به عنوان محتوا شناسایی می کند. اما به یاد داشته باشید که استفاده ابزاری از این امکان می تواند باعث جریمه شدن سایت و افت رتبه صفحه باشد.

حال شرایط دیگری نیز وجود دارد. ممکن است پس از مدتی امکان بروزرسانی یا اضافه کردن محتوایی جدید به سایت وجود نداشته باشد. در این مواقع می توانید مطلبی جدید درباره همین موضوع بنویسید و صفحه قدیمی را با استفاده از کد ریدایرکت 301 به محتوای جدید متصل کنید. به یاد داشته باشید این کار معمولاً برای سایت هایی که در زمینه دانلود فعالیت دارند و هر هفته نسخه های جدیدی از نرم افزارها را در سایت خود قرار می دهند بسیار کاربردی است.

تولید محتوای منظم

اگر شما عبارتی را میشناسید که به محتوای تازه رفتار مناسبی نشان میدهد و برای زمینه کاری شما با اهمیت است، میتوانید یک صفحه مشخص برای آن در سایت خود ایجاد کرده و بصورت مستمر اخبار و اطلاعات مربوط به آن را بروزرسانی کنید. برای مثال یک سایت آموزش زبان فرانسه می تواند صفحه را با عنوان اصطلاحات رایج فرانسوی ایجاد کنید و به طور مستمر و منظم در آن مطلب اضافه کند. می توان گفت بسیاری از وبلاگ ها از همین روش به موفقیت دست پیدا کرده اند. اگر دقت داشته باشید، طی چندین ماه گذشته، آدرس یک سایت یا وبلاگ در صفحه اول نتایج جستجو به ندرت به چشم می خورد، مگر اینکه این وبلاگ به طور تخصصی در یک زمینه خاص در حال فعالیت باشد.

نتیجه گیری

مسئله ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تولید محتوای تازه به معنی تغییر محتوای پیشین، ویرایش آن و انتشار مجددش در سایت نیست. ممکن است فکر کنید که می توانید یک مطلب به چند شیوه مختلف بنویسید و هر بار به هنوان مطلبی جدید آن را در سایت خود قرار دهید. اگر مسئله مربوط به سئو و محتوای تکراری را کنار بگذاریم، تولید محتوا به این شیوه نارضایتی بازدیدکنندگان را در پی خواهد داشت. وبمسترهای بسیاری تمام تلاش خود را می کنند تا بازدیدکنندگان زیادی به وب سایت شان مراجعه کند و برای این کار هیچ گونه مسائل اخلاقی را رعایت نمی کنند.

خوشحال می شویم که با تجربیات شما عزیزان در این زمینه آشنا بشویم. آیا واقعاً تغییر یک مطلب قدیمی و انتشار مجدد آن به عنوان محتوای تازه در سئو سایت اثر می گذارد؟

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.