مطمئناً شما هم می خواهید بدانید در ذهن مشتریانتان چه می گذرد. مشتریان شما احتمالاً طیف گسترده ای از انسان ها هستند که هر کدام سلایق و علایق متفاوتی دارند. همین سلیقه های متفاوت است که ما انسان ها را نسبت به یکدیگر متمایز می کند. بازاریابان حرفه ای معمولاً در تلاش هستند که با روش های جدیدی به تولید محتوای با کیفیت بپردازند تا بتوانند مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کنند.

نتایج جستجو در وب سایت گوگل نشان می دهد که در ارتباط با هر موضوع، مقالات متعددی وجود دارند. در حالیکه تنها برخی از این مقالات و وب سایت ها هستند که محتوایی ارزشمند و مفید دارند، می توانید مطالب بسیاری را پیدا کنید که اصلاً با کلمات کلیدی که شما جستجو کرده اید مرتبط نیستند و در اصل مطالبی بی ارزش به شمار می آیند. قرار دادن محتوای خوب در وب سایت به مشتریان کمک خواهد کرد.

مطمئن باشید مشتریان در میان این همه مطالب و محتوای بی ارزش، وب سایت شما را به عنوان یک قطب در تولید محتوا انتخاب خواهند کرد. در این مقاله چهار روشی را برای شما نام می بریم که از طریق آنها می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.

محتوای خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید

در دنیای دیجیتال امروزی که اینترنت مانند کهکشانی بی انتهاست، یافتن اطلاعات صحیح و ارزشمند مستلزم استفاده از موتورهای جستجوگر است. ناگفته نمایند که موتورهای جستجوگر نیز به نویسندگان محتوایی که مطالب مفید می نویسند، وابسته است. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2014 توسط Advanced Web Ranking، وب سایتی که در صدر نتایج جستحو قرار می گیرد، 24/31 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. این نشان می دهد که نتایج بعدی از اهمیت و اعتبار کمتری برخوردار هستند.

این افت آمار به گونه ای است که نتایج موجود در صفحۀ دوم، کم تر از نیم درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. برای اینکه محتوا وب سایت به راحتی در نتایج جستحو دیده شود، باید کلمات کلیدی، متا تگ ها و تگ های توضیحی مناسبی را داشته باشد. عنوان مطالب شما یا همان Main Title باید به حدی قانع کننده باشد که خواننده برای خواندن آن بر روی لینک وب سایت شما کلیک کند. به همان اندازه که عوامل پشت صحنۀ یک فیلم مهم هستند، بهینه سازی محتوا نیز اهمیت دارد.

بهینه سازی محتوا شامل مرتبط بودن جستجو با مطالب و با کیفیت بودن آنها می شود و بهتر است بدانید که گوگل علاقۀ بسیاری به محتوایی که بر اساس منبع معتبری نوشته شده باشد، دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که محتوای وب سایت شما باید مورد علاقۀ مشتریان واقع شود، نه موتورهای جستجوگر. به این معنی که شما باید همۀ اصول نوشتاری استاندارد را در محتوای خود رعایت نمایید.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شما می توانید از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی، افراد علاقه مند به مباحث خود و مشتریان بسیاری را پیدا کنید. معمولاً در شبکه های اجتماعی افرادی را پیدا می کنید که از موتورهای جستجوگر استفاده نمی کنند. از طریق شبکه های اجتماعی شما می توانید برند خود را مشهور سازید و همچنین آشنایی نسبی با سلیقه و رفتارهای مشتریان به دست آورید. از این روی بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار مفید خواهند بود. روندی که در بازاریابی شبکه های اجتماعی صورت می گیرد این است که افراد اطلاعات ارزشمند در منابع مختلف را در گروه ها و حلقه های مختلف به اشتراک می گذارند.

معمولا برای این کار سه هدف وجود دارد. اولین هدف این است که زحمت تولید محتوای جدید را از دوش شما بر می دارد، دوم اینکه فرد را در موضوع مورد بحث، متخصص جلوه می دهد زیرا همیشه مطالب مفید و جدیدی را برای مشتریان خود به اشتراک می گذارید و آنها از این بابت سپاسگذار خواهند بود. هدف سوم این است که چون شما به طور سازمان یافته محتوا و مطالب معتبر ارائه می کنید، سئوی وب سایت تان به مرور قوی خواهد شد.

یکی از راه های رسیدن به این اهداف، ثبت نام کاربران در خبرنامه شماست. به این ترتیب شما می توانید هنگامی که مطلب جالبی را مطالعه می کنید، آن را از طریق ایمیل با مخاطبان خود به اشتراک گذارید. همچنین فراموش نکنید که نظر شخصی خود را در ارتباط با مطلب بیان کنید، این کار مهر تاییدی برای محتوای به اشتراک گذاشته شده خواهد بود.

برای پاسخگویی به سوالات مشتریان و اشتراک محتوا، وبلاگ ایجاد کنید

داشتن وبلاگ، پت فرمی را در اختیار شما قرار می دهد که به وسیلۀ آن می توانید با مشتریان خود به تعامل بپردازید و اطلاعات و اخبار مهم را با آنها در میان بگذارید. همچنین، داشتن وبلاگی به روز در طولانی مدت منجر به پیشرفت شما می شوند و شما را به عنوان پیشتاز صنفتان معرفی می کند. پاسخ دادن به سوالات مشتریان و اشتراک گذاری مطالب، اعتبار شرکت و خدمات شما را افزایش می دهد. به این ترتیب شما می توانید برای هر کدام از سوالات یا مشکلات مشتریانتان، یک مطلب به اشتراک بگذارید.

از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی نسبت به دیگر بازاریابی های امروزی، جنبۀ شخصی تری دارد زیرا مشتریان با قرار دادن آدرس ایمیل خود در اختیارتان این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که به طور مستقیم با آنها در ارتباط باشید. ایمیل بیش از آنکه ابزار بازاریابی باشد، ابزاری برای توسعه و حفظ ارتباط با کاربران است و باید به شکلی مورد استفاده قرار بگیرد که مخاطبان را وارد چرخۀ خریداران کند.

اگر شما محتوای ارزشمندی را از طریق ایمیل با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، احتمال اینکه عضویت خبرنامۀ خود را لغو کنند کاهش می یابد. همچنین انتخاب عنوان مناسب برای ایمیل، اختمال خوانده شدن آن را بالا می برد. در نهایت اگر می خواهید که در آینده شاهد همکاری مخاطبان خود باشید، بهتر است که محتوای ایمیل تان واضح، دقیق و شخصی سازی شده باشد.

محتوای ایمیل ارسالی شما می تواند آخرین اخبار شرکت شما، مطلبی از وبلاگ، اطلاعیه، پیشنهاد ویژۀ یک محصول یا کوپن تخفیف باشد. محتوای خوب نه تنها نیاز کاربران را برطرف می سازد، بلکه توسط مخاطبانتان به اشتراک گذاشته می شود. محتوای قابل اشتراک ارزشمند است چرا که از کلمات کلیدی مفید، نظرات خریداران و نتایج پرسشنامه و نظر سنجی بهره می برد. قرار دادن چند خط متن در کنار یک عکس و انتشارشان در اینترنت کار آسانی است، اما تولید محتوای خوب به دانش، تخصص و تلاش بسیار نیاز دارد.

تولید محتوای ارزشمند و جامع به صرف زمان نیاز دارد. با تولید محتوای خوب می توانید به قلب و ذهن مخاطبان خود رسوخ کنید، مشکلاتشان را بر طرف سازید و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.