طراحی سایت نیازمند مهارت و هوش بازاریابی است. می پرسید چرا؟ خب، چون یک سایت علاوه بر ظاهری جذاب و زیبا، نیازمند رابط کاربری قوی است که بتواند بازدیدکنندگان سایت را به مشتری تبدیل کند (به تعداد کاربرانی که پس از ورود به یک سایت از آن خرید می کنند، نرخ تبدیل گفته می شود). همه ما می دانیم که زیبایی یک سایت به عوامل متعددی مانند ویژگی ظاهری سایت مانند فونت، طراحی قالب، تصاویر، قالی صفحه، فرم، شکل دکمه ها و ... بستگی دارد.

 در این مقاله قصد داریم نکاتی را برایتان توضیح دهیم که با استفاده از آن ها می توانید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید. پس با پرتال همراه باشید.

نحوه طراحی صفحه فرود عامل موثری در افزایش نرخ تبدیل

اگر می خواهید سایتتان مانند یک ماشین، کاربران را به مشتری تبدیل کند باید صفحه فرودی کاربرپنسد طراحی کنید تا کاربر با ناوبری صحیح، راحت، تیترهایی واضح، طراحی سایت و رنگ بندی زیبا تجربه کاربری دلپذیری را به دست آورد.

پیشنهاد می کنیم سایت های رقیب و سایت های مشابه خود را بررسی کنید و صفحات فرود هر کدام را با صفحه فرود خود مقایسه نمایید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که کاربران در هنگام ورود به سایت شما چه حسی دارند.

طراحی سایت ریسپانسیو

تعداد زیادی از کاربران اینترنت، از طریق موبایل و تبلت در اینترنت جستجو می کنند. اگر طراحی سایت ریسپانسیو را در اولیت خود قرار دهید، مطمئناً در زمان جستجو کاربران بیشتری به وب سایت شما مراجعه می کنند و به همین ترتیب نرخ کاربری بالاتری به دست خواهید آورد. اگر سایت های موفق را بررسی کنید (مانند گوگل یا فیسبوک)، متوجه خواهید شد که همگی وب سایتی ریسپانسیو دارند زیرا می دانستند که بیشتر مخاطبانشان از موبایل و تبلت استفاده می کنند.

گوگل هم به عنوان تشویق، سایت هایی که برای گوشی های تلفن همراه بهینه سازی شده باشند را بیشتر در صفحات نتایج نشان می دهد. پلت فرم توسعه دهنده گوگل یک تست هماهنگی با تلفن همراه برای سایت ها طراحی کرده اند و می توانید از آن استفاده کنید. به علاوه برنامه ها و محتوای موبایلی در توسعه دهنده های گوگل هم در دسترس هستند.

مدلی که کاربرهای تلفن همراه تجربه می کنند از نسخه دسکتاپ سایت متفاوت است. به عنوان مثال جهت یابی، موبایلی خواندن، اسکرول صفحات، لمس و کلیک کردن صفحات و ... . برای همین اگر سایتی برای تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد و نتوان از طریق تلفن همراه از امکانات آن استفاده کرد، کاربر وقت خود را در آن سایت صرف نمی کند و به سرعت از سایت خارج می شود.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که مدیران سایت ها باید زمانی را صرف کنند تا ببینند وب سایت شان چگونه در دستگاه های قابل حمل نمایش داده می شود. به این ترتیب کاربران:

  1. مدت بیشتری را در سایت سپری می کنند.
  2. نرخ خروج از سایت (درصد تعداد بازدیدکننده هایی که بدون هیچ اقدامی از سایت خارج می شوند) کاهش پیدا می کند.
  3. کاربران کلیک های بیشتری در سایت کنند و در نتیجه احتمال خرید محصولات بیشتر می شود.

برای اینکه بتوانید به این اهداف برسید باید طراحی محتوا و قالب سایت تان به گونه ای باشد که:

  1. در تمام صفحات وب به خوبی نمایش داده شود.
  2. بازدیدکننده را در مراحل خرید قرار دهد.
  3. طراحی تمیز و حرفه ای برای سایت خود داشته باشید.
  4. در تمام صفحات وب، طراحی تشخیص داده شود.

ظاهر بصری سایت بر روی تصمیمات اولیه کاربر برای انجام خرید تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در این مورد بهتر است این مسائل را رعایت کنید:

در تمام صفحات سایت از یک تم رنگ ثابت استفاده کنید. می توانید این تم رنگی را از روی پالت های رنگ یا راهنمای طراحی سایت انتخاب نمایید:

  1. از فونت های خوانا و زیبا استفاده کنید.
  2. مطالب سایت تان را همیشه با طراحی زیبا بنویسید، به عنوان مثال یک ستون، دو ستون یا سه ستون.

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید همیشه به خاطر داشته باشید این است که طراحی بصری سایت اگر زیبا باشد می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. از عبارت های واضح برای فراخوانی به اقدام (Call To Action) استفاده کنید.

برای اینکه مطمئن شوید کاربران سایت حتماً خرید می کنند باید راهکارهایی که در زیر برای بهینه سازی CTA برایتان بیان می کنیم را در سایت خود قرار دهید:

  • در مکان های مختلف سایت، دکمه های CTA را قرار دهید.
  • پرسش نامه یا فرم عضویت را در سایت خود قرار دهید.
  • متن دکمه های فراخوانی برای اقدام را واضح تر بنویسید. به عنوان مثال به جای "ثبت نام کنید" عبارت هایی بنوییسید که مزیت ثبت نام کردن را به کاربر بگویند (به عنوان مثال کتاب الکترونیکی ما را از اینجا دانلود کنید).

کیفیت محتوای خود را بالا ببرید

کیفیت مطالب می تواند تجربه کاربری را بهتر کند. برای اینکه کاربرها تجربه خوشایندتری در سایت تان داشته باشند، باید مطالبی بنویسید که حرفی برای گفتن داشته باشند و به کاربران آموزش دهند. دادان اطلاعات جدید و دست اول می تواند ترافیک زیادی برای شما به همراه داشته باشد. باید با لحن و زبان مناسب با کاربران صحبت کنید. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن راهنمایی کامل در باره محصولات با خدمات خود هستید، باید طوری آن را بنویسید که هیچ سوال در ذهن خریدار باقی نمیاند و هنگامی که مشتری با شما تماس می گیرد، کاملاً در جریان خدمات شما باشد.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

بسیاری از افراد نمی دانند که سرعت بارگذاری صفحات سایت، چقدر می تواند در عضویت و نرخ تبدیل کاربران به مشتری تاثیرگذار باشد. اگر وب سایت شما در کمتر از دو ثانیه لود نشد، احتمالاً بازدید کننده ها از سایت شما خارج می شوند و حتی صفحه اول شما هم مشاهده نمی کنند. می توانید با استفاده از ابزار Pingdom Tools سرعت سایت خود را بسنجید و ببینید چقدر طول می کشد تا سایت شما لود شود. اگر مشاهده کردید که بیش از 3 ثانیه بود، هرچه زودتر مشکل را برطرف کنید.

به کاربرهای خود پیشنهادی بدید که نتوانند آن را رد کنند

برای آنکه نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید، به کاربران خود در ازای عضویت در سایت، یک پیشنهاد جذاب و جالب بدهید. مثلا به افرادی که در خبرنامه سایت شما عضو هستند یه کتاب الکترونیکی رایگان بدهید.

اگر بتوانید به شیوه صحیح طراحی سایت خود را انجام دهید، شانس درگیر کردن کاربران با محتوای خود را بالا می برید و در نتیجه نرخ تبدیل بازدید کننده معمولب سایت به مشتری را افزایش می دهید. پیش از هرکاری، برنامه ریزی های طراحی سایت خود را با تیم طراح سایت خود به اشتراک بگذارید یا جهت دریافت مشاوره با سایت ساز پرتال تماس بگیرید.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.