گوگل، غول اینترنتی دهه گذشته، بیشترین سهم از بازاریابی آنلاین را در اختیار خود دارد. موتور جستجوی گوگل به قدری کاربردی و محبوب است که نام گوگل به عنوان یک فعل و به عنوان مترادف جستجوی اینترنتی استفاده می شود.

در دنیای بازاریابی جستجو، گوگل درصد بسیار زیادی از تبلیغات آنلاین را در انحصار خود دارد و از این طریق تقریباً سالانه 40 میلیارد دلار درآمد دارد.

فیسبوک که تقریباً وب سایتی تازه وارد در دنیای اینترنت محسوب می شود، توانسته به سرعت پله های ترقی را طی کند و از نطر میزان محبوبیت و درآمد با گوگل رقابت کند.

در حال حاضر فیسبوک، پس از گوگل، دومین سایت محبوب جهان به شمار می آید که دارای نزدیک به 1 میلیارد کاربر است. با توجه به اینکه فیسبوک حجم عظیمی از اطلاعات کاربران خود را دارد، در واقع به تهدید بزرگی برای بازار تبلیغات آنلاین گوگل تبدیل شده است.

در شیوه تبلیغات در گوگل، گوگل بر روی آنچه که افراد جستجو می کنند تمرکز دارد و با استفاده از کوئری های جستجوی کاربران تبلیغات را به نمایش می گذارد. اما فیسبوک به کاربران اجازه می دهد تا رفتارهای مخاطبان را بررسی کنند و بازار هدف خود را بر اساس آن تعیین کنند.

بازاریابان در فیس بوک می توانند انتخاب بسیار دقیقی از مخاطبین با تمرکز بر روی موارد زیر داشته باشند:

  • سن
  • جنسیت
  • مکان
  • شغل
  • سطح تحصیلات
  • علاقمندی ها و مواردی که تمایلی به آن ندارند

تاثیر گوگل پلاس در سئو وب سایت

با انتخاب یک مقطع محدودی از مخاطبان در سطح جهان با یکی و یا تمامی متغیرهای ذکر شدهء بالا، بازاریابان می توانند بهبود قابل توجهی از ROI در مقایسه با جستجوها و بازاریابی های معمولی آنلاین را ببینند.

در این هنگام بود که گوگل پلاس وارد شد،در ماه می شبکه اجتماعی جدید گوگل به نام گوگل پلاس با نسخه محدود بتا شروع به کار کرد و حدود 10 میلیون کاربر گرفت.

گوگل پلاس شباهت زیادی با فیس بوک دارد و به مخاطبان اجازه ایجاد و ساخت پروفایل داده و افراد می توانند اطلاعات شخصی خود را در آن ثبت کنند، با دوستان خود ارتباط بر قرار کرده و به جامعه جهانی آنلاین بپیوندند.

دکمه گوگل 1+ معادل دکمه هایی مانند "Like" در فیس بوک می باشد و به کاربر این اجازه را می دهد تا تایید خود را در آن صفحهء مورد نظر در مورد آن ایده، مفهوم،سایت،خدمات و محصولات نشان دهد و در شبکه پخش کنند.

این یک مفهوم جدید نیست که گوگل با استفاده از تعدادی از کاربران با فاکتور های خاص به نتایج جستجو نفوذ کند. این امر به لحاظ تاریخی شامل مکان کاربر، آمار جستجو های گذشته، Boune rate از سایت های اصلی و خاص، تنظیمات مرورگر و میزبان دیگر سیگنال ها برای نشان دادن اینکه آیا نتیجه جستجو متناسب با نیاز های خاص کاربران و یا دلیلی برای جستجوی آنها می باشد یا خیر!

در حالی که هنوز رسماً اعلام نشده اما دکمه گوگل 1+ بر شیوه نتایج جستجویی که به کاربران در موتور جستجو اعلام می شود تاثیر گذار است.

ماهیت شبکه های اجتماعی به صورتی است که به افرادی که عضو هستند پیشنهاد می دهد تا علاقمندی ها، باورها و ایده های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و در نتیجه به احتمال زیاد علاقمند به همان وب سایت ها، منابع و نتایج جستجو خواهند شد.

عامل جدید رنکینگ و یا سیگنال جدید گوگل از چه زمانی شروع به نفوذ در نتایج موتور جستجو خواهد کرد؟

این سوال سختی است اما این احتمال وجود دارد که به یک باره گوگل+ و دکمه 1+ به یک توده بسیار مهم در گوگل تبدیل شود. اینجاست که تعداد و حجم 1+ و سرعت افزایش آنها نشان دهنده تصویب از طرف تعداد قابل توجهی از مردم خواهد بود.

مطمئناً تاثیر 1+ در نتایج جستجوی خود را در حال حاضر می توانید ببینید. با 1+ می توانید نتایج جستجو را تکمیل کرده و نتایج جداگانه بدست آمده در گوگل را کامل کنید. این احتمال وجود دارد که نتایجی که شما 1+ کرده اید در مجموعه ای جدید از نتایج در رتبه های بالا قرار گیرد. این دقیقاً همان رفتاری است که ما انتظار داریم گوگل 1+ به ارمغان بیاورد.

همچنین ما انتظار داریم که 1+ به یکی از عوامل رتبه بندی سایت (رنکینگ) در موتور جستجو تا پایان سال تبدیل شود.

برای بدست آوردن حداکثر مزیت ها و منافع 1+ چه کاری می توانید انجام دهید؟

در حال حاضر سیگنال های 1+ تنها در مورد نفوذ در نتایج جستجوی شخصی کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. اما به احتمال زیاد انجام تغییرات در پایان سال جاری انجام می شود، بنابراین زمان آن فرا رسیده که برای استفاده هر چه بیشتر از این فرصت در ارتقاء رنکینگ استراتژی مناسبی ایجاد کرده و به کار ببرید.

به این ترتیب زمانی که گوگل با تلنگری شما را از مزایای 1+ برخوردار می سازد، شما جلوتر از بقیه رقبای خود در بازار اینترنت قدم بر خواهید داشت.

توسعه دهندگان وب سایت و متخصصان سئو و طراحی سایت باید 1+ را برای وب سایت تان معرفی نمایند. البته ایده بسیار خوبی است که هم زمان در فیس بوک و در بازاریابی شبکه های اجتماعی از مزیت های دکمهء like آن برای ارتقاء بازار سایت خود استفاده کنید.

در غیر این صورت با تیم طراحی وب سایت تان تماس بگیرید و از آنها برای مدیریت وب سایت تان کمک گرفته تا دکمه‌ء 1+ در محل مناسبی از سایت تان قرار دهند. طراحی دکمهء 1+ به صورتی مدرن و جالب است و هیچ گونه صدمه ای به نام تجاری و یا طرح سایت شما نخواهد زد.

با مشتریان، بازدیدکنندگان و دیگر مخاطبین وب سایت خود ارتباط برقرار کرده تا اطمینان حاصل فرمایید که آنها نیز شما را 1+ کنند. هر چه زودتر شروع به انجام این کار کنید، سریعتر شاهد نتایج آن در رتبه بندی سایت تان خوهید بود.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.