انتخاب یک عنوان مناسب برای وب سایت امری چالش برانگیز است زیرا آن عنوان باید بتواند اهداف مختلفی را برآورده کند. در نتیجه باید گفت انتخاب عنوان برای صفحات سایت نیازمند دقت بالایی است زیرا ممکن است در اثر اشتباه شما، صفحه سایت دچار آسیب شود و اثر لازم را نداشته باشد.

بزرگترین اشتباه رایج این است که هیچ عنوانی برای یک صفحه تعیین نشود. ما به دلایل مختلفی برای صفحات خود عنوان انتخاب می کنیم و اگر شما برای صفحات سایت خود عنوانی را انتخاب نکنید، آن موارد را به راحتی از دست خواهید داد. عنوان برای موارد زیر کاربرد دارد.

  • تعریف یک صفحه از سایت در مرورگر (در بالای مرورگر)
  • به عنوان متن صفحات علاقه مندی شده در نظر گرفته می شود
  • در نتایج موتوهای جستجو به عنوان متن لینک استفاده می شود
  • موتورهای جستجوگر از طری عناوین، محتوای داخل صفحه را تشخیص می دهند

در صورتی که یک صفحه از سایت عنوان نداشته باشد، موتورهای جستجو متنی جایگزین برای آن انتخاب می کنند. پیشنهاد ما به شما این است که هیچ وقت اجازه این کار را به موتورهای جستجو ندهید. در صورتی که کاربر صفحه ای را به علاقه مندی های خود اضافه می کند، عنوان صفحه قابل تشخیص نخواهد بود. همچنین، در صورتی که کاربر تب های بسیاری را بر روی مرورگر خود باز کند، اگر صفحه عنوان نداشته باشد، شناسایی آن صفحه برای کاربر دشوار خواهد بود و کاربر نمی تواند آن صفحه را تشخیص دهد.

استفاده از عنوان های پیش فرض

اگر از ویرایشگر جهت طراحی سایت خود استفاده می کنید، ویرایشگر برای صفحات جدیدی که می سازید، متنی را به عنوان پیش فرض در نظر می گیرد. عنوانی مانند "Untitled Document" که معمولاً به دلیل اینکه کاربر انتخاب عنوان صفحه را فراموش کرده است، در نظر گرفته می شود. بنابراین می توانید عنوان های این شکلی را از طریق موتورهای جستجو بررسی کنید. برای انجام این کار عبارت زیر را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید:

"Untitled Document" +site:your site URL

استفاده از عناوین کوتاه و یا بلند

موتورهای جستجو مقدار مختلفی از عنوان را در نتایج جستجو نمایش می دهند، اما گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو حداکثر در حدود 70 کاراکتر از عنوان صفحه را در نتایج جستجو نمایش می دهد. عناوین صفحات خود را کمتر از این تعداد برگزینید. عناوین کوتاه نیز هدف از محتوای صفحه را به خوبی نمی رسانند و باعث سوء تفاهم می گردند و بهتر است عنوان جامعی برای صفحه در نظر گرفته شود تا موضوع صفحه به درستی انتقال داده شود.

استفاده از مهترین عبارات در انتهای جمله

تعداد کاراکترهای عنوان مهم می باشد و همچنین مکان در نظر گرفتن کلمات کلیدی نیز در عنوان مهم می باشد. کاربران در اینترنت و مشتریان شما زمان کمی دارند و تمایل دارند مطالب را هر چه سریعتر درک نمایند. در نظر گرفتن کلمات کلیدی و مهم عنوان در ابتدای عنوان باعث شده تا کاربر سریهتر متوجه موضوع صفحه شود و همچنین در صورتی که عنوان شما در موتورهای جستجو کامل نمایش داده نشود مطمئن خواهید بود که بخش های اصلی عنوان در موتور جستجو نمایش داده می شود.

استفاده از کلمات کلیدی بسیار در عنوان صفحه

استفاده بسیار از کلمات کلیدی در عنوان باعث می شود تا عنوان صفحه به صورت اسپمی به نظر آید. سعی نمایید عنوان را برای کاربر خود در نظر بگیرید تا موتور جستجو. امروزه موتورهای جستجو درک بهتری از موضوع صفحه دارند و لازم نیست کلیه کلمات و عبارات کلیدی را در عنوان صفحه استفاده نمایید. بهتر است صفحه بسیار ظریف و کاربر پسند انتخاب گردد.

عناوین تکراری

در صورتی که دو صفحه با عنوان تکراری دارید بهتر است عنوان های تکراری را از سایت خود حذف نمایید و یکی را تغییر عنوان دهید. برای این کار می توانید از Google Webmaster Tools استفاد نمایید تا عناوین تکراری را بیابید و عناوین صفحات مختلف را تغییر دهید. این مورد معمولا در طول زمان در سایت و با زیاد شدن مقالات وب سایت پیش می آید و بهتر است سایت خود را از جهت عناوین و توضیحات تکراری دائما در Google Webmaster Tools بررسی نمایید.

اضافه کردن عنوان وب سایت در تمامی صفحات

اضافه نمودن عنوان کلی وب سایت به تمامی صفحات وبسایت باعث بلدتر شدن بی مورد عنوان صفحات و مشکلات کلمات کلیدی می گردد. وب سایت ها تمایل دارند تا برند در عنوان مطلب ذکر گردد تا سایت و برند مجموعه شناخته شود اما این کار برخی زمان ها منجر به اثرات منفی در کلمات کلیدی می گردد. پس بهتر است عنوان برند را در صفحات وب سایت هوشمندانه انتخاب نمایید و یا آن را حذف نمایید.

عدم مشاوره با متخصص سئو

عنوان یک صقحه مناسب می تواند برای شما موفقیت شغلی داشته باشد. انتخاب عناوین مناسب برای صفحات سایت نکته بسیار مهمی است که حتماً باید به آن توجه شود تا بیشترین اثر را بر روی کسب و کار شما داشته باشد زیرا که شرایط دیگری در انتخاب نام دامنه تاثیر گذار می باشد که در نظر گرفتن آن در تخصص سئوکار می باشد. برای مشاوره می توانید با سایت ساز پرتال تماس بگیرید.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.