مطمئنا شما هم علاقه دارید که کسب و کار آنلاین تان در رتبۀ اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد، اما متاسفانه روش های های دستیابی به این هدف چندان آشکار و راحت نیست و شما نیازمند کارشناسان خبره ای هستید که وضعیت سئوی وب سایت شما را بهبود بخشند.

در واقع، الگوریتم های گوگل روزانه در حال تغییر هستند و به همین ترتیب، قوانین سئو نیز تغییر پیدا می کنند. مثلاً در آخرین به روز رسانی انجام شدۀ گوگل در سال 2015، گوگل اعلام کرد وب سایت هایی که برای موبایل بهینه سازی نشده اند، به زودی مجازات هایی برایشان تعیین می شود.

گوگل چگونه کار می کند؟

درست است که قوانین و الگوریتم های گوگل همواره در حال تغییر و بروزرسانی هستند اما هدف اصلی این تغییرات همان هدف کلی است:

نمایش با کیفیت ترین و مرتبط ترین وب سایت به بیشترین تعداد کاربران

اگر می خواهید که وب سایتتان در صدر نتایج جستجوی گوگل باشد، باید وب سایت شما در زمینۀ فعالیت تان، بهتر از وب سایت های دیگر در این زمینه باشد.

در این مقاله سعی کردیم برای افرادی که در زمینۀ بهینه سازی وب سایت مهارت ندارند، اما تلاش می کنند که وب سایت هایی باب میل گوگل طراحی کنند، پنج راه حل غیر تخصصی ارائه نماییم.

در صفحات وب سایت خود از کلمات کلیدی مختلف استفاده نمایید

از خود بپرسید زمینۀ فعالیت و تجارت من چیست؟ اگر بخواهم آن را در یک کلمه برای فردی خلاصه کنم، از چه کلمه ای باید استفاده کنم؟ اگر توانستید آن کلمه را بیابید، آن "کلمۀ کلیدی" شماست و گوگل در تمام صفحات وب سایت به دنبال آن خواهد بود. بنابراین یافتن و تحلیل کلمات کلیدی برای وب سایت بسیار مهم است. همچنین، به این نکته توجه کنید که هیچ دو مطلبی در وب سایت شما نباید دربارۀ بک موضوع مشترک صحبت کنند.

اگر می خواهید سئوی خود را ارتقا دهید، با لحنی یکسان صحبت نکنید

یکی از معیارهای موفقیت در نگارش یک متن، طبیعی بودن لحن آن می باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما انسان هستند، نه یک ربات. به هیچ وجه کلمۀ کلیدی خود را در متن تان زیاد به کار نبرید. همچنین لازم است که نوشته های خود را پیش از انتشار بخوانید یا به فردی بدهید که آن را بخواند. به این صورت احتمال خطای املایی و دستور زبانی در نوشتۀ شما کم شده و متن شما خوانا تر می شود.

تعداد کلمات مطالب وبلاگ به سئوی سایت کمک می کند

فراموش نکنید که موتور جستجوی گوگل به دنبال منبعی جامع و کامل از اطلاعات است. اگر وب سایت شما دارای وبلاگ نیست، سریعا برای راه اندازی آن اقدام نمایید. مقالات شما نباید کم تر از 500 کلمه باشند و باید محتوایی با ارزش و با کیفیت را ارائه دهد. طول کوتاه تر از آن می تواند از کیفیت متن شما بکاهد.

از کلمات کلیدی خود در عنوان، Header و Meta Desc استفاده کنید

کلمات کلیدی شما باید همۀ مطلب شما را در بر گیرد. در واقع باید چکیده ای از آنچه شما می گویید باشد. بنابراین بهتر است که در تمامی هدرهای خود از کلمات کلیدی تان استفاده کنید. همچنین عنوان تصاویر را با عنوان مطلب هم نام کنید.

برای مطالب وبلاگ خود، یک URL جداگانه اختصاص دهید

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، توانایی ثبت و تغییر URL هر پست را خواهید داشت. می توانید برای هر آدرس از یک سری اعداد و یا از کلمات استفاده نمایید. به دو آدرس زیر نگاه کنید، به نظر شما کدام یک از این دو بهتر هستند؟

http://website.com/112748172

http://website.com/SEO-Tips?

این قابلیت هم کاربران شما و هم به موتور جستجوی گوگل کمک می کند که محتوای شما را به خوبی شناسایی کنند. زیرا به آسانی موضوع مقاله شما را خواهند فهمید.