در مقالۀ پیشین از اهمیت ساختار کلمات کلیدی برایتان توضیح دادیم و برخی از راهکارهای مهم را برایتان نام بردیم. در این مقاله می خواهیم نکات دیگر بهینه سازی کلمات کلیدی را برایتان نام ببریم.

یکی از مهم ترین نکات مهم در روند بهینه سازی سئو از طریق کلمات کلیدی، تحقیق دربارۀ اهمیت کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی دقیق و مناسب، مشتریان واقعی را به سمت محصولات و خدمات شما هدایت می کنند.

اما مشکلی که در این روند به وجود می آید تعدد زیاد کلمات کلیدی جمع آوری شده است. به علت اینکه در روند تحقیق و ارزیابی تعداد بسیار زیادی کلمات کلیدی جمع آوری می شود، انتخاب کردن کلمات کلیدی مناسب کمی دشوار می شود. راه حلی که می توانید برای مقابله با این مشکل اتخاذ کنید، دسته بندی واژه ها و طرح یک نقشه برای ایجاد ساختار کلمات کلیدی است.

دسته بندی کلمات کلیدی

طی روند ارزیابی و تحقیق کلید واژه های جستجو، الگو هایی آشکار خواهند شد.  در این روند کلمات کلیدی که استفاده از هر کدام تاثیر مثبت و متنوعی در وب سایت خواهد داشت، مشخص خواهند شد. شاید برای یک تجارت هزاران کلمۀ کلیدی متفاوت وجود داشته باشد که از هر کدام می تواند به نحوی برای بهبود وضعیت تجاری استفاده نمود، اما در آخر تنها کلماتی انتخاب می شوند که ارتباط بیشتری با محصولات و خدمات دارند و بهتر از باقی کلمات نشانگر هویت تجاری یک برند هستند. به طور فرض اگر شما در فروشگاه وب سایت خود لباس می فروشید، می توانید از صدها کلمات کلیدی مختلف استفاده نمایید، اما باید توجه داشته باشید که کلمات کلیدی شما مرتبط با کار، متمرکز بروی نقاط قوت شما و محصولاتتان باشند تا بتوانید بهترین نتایج را به دست آورید.

برای آنکه بتوانید از برخی کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید، باید برخی از خدماتی را که ارائه نمی دهید در دسترس کاربران خود قرار دهید. برای مثال اگر لوازم دیجیتالی در فروشگاه خود به فروش می رسانید، بهتر است در کنار آن لوازم جانبی مورد نیاز یا تعمیرات آنها را نیز بپذیرید. این سرویس ها فرصت استفاده از کلمات کلیدی قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهند. با اضفه کردن این سرویس ها نه تنها نام خود را به عنوان برندی پیشتاز ارائه می دهید، بلکه در نتایج جستجو های گوگل نیز جایگاه خوبی را کسب خواهید کرد.

تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی

هنگامی که کلید واژه ها را برای تجارت خود طبقه بندی می کنید می بایست به درصد های خروجی از بررسی اولیه آنها نیز توجه کنید. مثلا شما در فروشگاه خود شلوار می فروشید و می توانید برای شلوارهای خود از دو عبارت "شلوار لی" و "شلوار جین" استفاده نمایید. با کی تحقیق متوجه خواهید شد که عبارت "شلوار جین" درصد جستجوی بسیاری بالاتری نسبت به عبارت "شلوار لی" دارد و کاربران از آن بیشتر استفاده می کنند. پس بهتر است از این عبارت در متون و ساختار کلمات کلیدی و ساختار وب سایت خود، بیشتر استفاده کنید.

جایگذاری کلمات کلیدی

هنگامی که کارتان با دسته بندی کلمات کلیدی به پایان رسید، باید از URL هایی که دارید فهرستی ایجاد نمایید و تغییرات لازم را برای ایجاد ساختاری بهتر بروی آنها اعمال نمایید.

هر آدرس (URL) به یک نظام ساختاری ویژه برای کلمات کلیدی نیازمند است. در صورتی که شما در ساختار کلمات کلیدی خود برای هر URL از عبارات و واژه های تکراری استفاده می کنید، صفحات شما در هنگام رتبه گیری در موتورهای جستجوگر باید برای دریافت رتبه بالاتر با یکدیگر رقابت کنند. به همین علت، استفاده از کلمات کلیدی گوناگون برای هر صفحه و هر بخش، شانس دیده شدن شما در نتایج جستجو ها را افزایش می دهد. اگر نمی توانید کلمات کلیدی مناسب با تجارت خود را پیدا کنید، باید در بخش تحقیق و دسته بندی بیشتر تلاش کنید.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.