به عنوان یک تاجر و فردی که در زمینۀ کسب و کار اینترنتی فعالیت دارد، از چندین کانال مختلف برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنید؟ انواع و اقسام ابزارها و کانال های مختلف برای بازاریابی محصولات و خدمات شما وجود دارد. کانال ها و ابزارهایی مانند: شبکه های اجتماعی، وب سایت فروشگاه، کانال های تلگرامی، خبرنامه و ... .

در مجموع، همانطور که خودتان می دانید کانال های متنوعی وجود داد که شما از طریق آنها می توانید محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید. در این مقاله، نکاتی را که به میزان افزایش بازدهی از ابزارهای ارتباطی مختلف کمک می کنند را برایتان نام می بریم.

داشتن ثبات و یکپارچگی در محتوا

در صورتی که محتوا و مطالبی که شما در کانال های ارتباطی خود با مخاطبان منتشر می کنید با یکدیگر همخوانی و هماهنگی نداشته باشند، کاربران شما گیج خواهند شد و سوالاتشان بی پاسخ می ماند. تمامی تصاویر و کلماتی که شما به اشتراک می گذارید باید با یکدیگر همخوانی و هماهنگی داشته باشند.

انتخاب مدیر برای تمامی ابزارها و کانال ها

فرقی نمی کند که شما برای مدیریت هر یک از کانال های ارتباطی خود به یک فرد احتیاج دارید یا خیر. در نهایت، همۀ این افراد می بایست تحت نظارت یک فرد فعالیت خود را انجام دهند و این فرد کسی نیست به جز مدیر و ناظر اجرائی بر عملکرد افراد.

تحلیل و آنالیز بازدهی ابزارها و کانال ها

بهتر است بدانید، تمامی فعالیت های شما بدون تحلیل و بررسی بی فایده خواهد بود. اگر تصور می کنید بررسی و تحلیل نتایج محتوای شما کاری دشوار است، بهتر است آن را به متخصصان بسپارید. شما به عنوان مدیر می بایست در مورد میزان و نحوۀ پاسخگویی به مخاطبین خود در هر کانال آگاه باشید.

همۀ کانال های ارتباطی نمی تواننند کسب و کار شما را رونق بخشند و بازدهی آنها برای تجارت مختلف، فرق دارد. کانال هایی را که بیشتر از سود برایتان هزینه دارند را از فهرست کاری خود حذف نمایید.

مدیریت هزینه ها

برای هر یک از کانال های خود بودجۀ مشخصی را تعیین نمایید و با استفاده از آن بودجه، تبلیغات مورد نیاز خود را در بسترهای تبلیغاتی هر کانال انجام دهید.

اهمیت دادن به دیدگاه های مخاطبان

همۀ کاربران و مخاطبان کانال های ارتباطی شما، مطمئناً نظرات و دیدگاه هایی را در زمینه تجاری شما دارند. شما می بایست به تمامی این نظرات توجه کنید و در صورت لزوم به آنها پاسخ دهید. برای هر مطلب نیاز است که شما به 10 تا 20 پاسخ نیاز دارید. بعد از آن مخاطبین شما پاسخ سوالات یکدیگر را می دهند و دیگر نیازی نیست که شما زمان چندانی را صرف پاسخ دادن به سوالات و نظرات مشتریان کنید.

داشتن ارتباط متقابل با مخاطبان

اولین گام در استفاده از هر نوع کانال ارتباطی، معرفی محصول می باشد. پس از برداشتن اولین گام، شما باید به مخطبان خود دلیلی بدهید تا محصولات شما را خریداری کند. این موضوع می بایست بر اساس هر یک از ابزارهای ارتباطی موجود در کانال ها انجام گیرد.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.