امروزه دیگر قدرت اینترنت و شبکه های مجازی بیش از پیش برای همه آشکار شده است و تاجران و فروشندگان به اهمیت این ابزارهای ارتباطی پی برده اند. به این ترتیب همۀ صاحبان فروشگاه های آنلاین می دانند که نحوۀ ارائه و معرفی محصولاتشان در فضای مجازی، ارتباط مستقیمی با میزان فروششان دارد.

همچنین، خدمات، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه ای که در کنار محصولات به مشتریان ارائه می شوند، در برندسازی و میزان مشهور شدن فروشگاهتان نقشی اساس ایفا می کند. هر چه این خدمات بیشتر باشند و طیف بیشتری از مشتریان را شامل شوند، فروشگاه شما مقبولیت و محبوبیت بیشتری کسب خواهد کرد.

مثلاً شما می توانید در فروشگاه خود چندین نحوۀ پرداخت هزینه را در اختیار مشتریان قرار دهید تا آنها بر اساس موقعیت و شرایط خود از نحوۀ پرداختشان را انتخاب کنند. به این ترتیب شما همه نوع طیف از افراد را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهید و این تنها مثالی کوچک در این زمینه است. در این مقاله سعی داریم، سه راهکار و استراتژی موثر در ارتقاء سطح تجارت الکترونیک را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

فروش موازی در فروشگاه های آنلاین

زمانی که شما به یک رستوران می روید، در زمان گرفتن سفارش مسئول سالن از شما می پرسد آیا علاقه دارید درکنار غذای خود نوشیدنی یا سالاد سفارش دهید و معمولاً پاسخ شما به این پرسش مثبت است. به این ترتیب شما تمایل پیدا می کنید که محصولاتی دیگر را نیز خریداری نمایید. همین روش در تمامی فروشگاه های آنلاین باید استفاده شود. اگر شما در فروشگاه اینترنتی خود تلفن همراه می فروشید، باید محصولات جانبی مرتبط با آن را نیز در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. مطالعات نشان می دهد استفاده از این روش تا 4% موجب افزایش فروش محصولات شما خواهد شد.

محصولات فروشگاه خود را دسته بندی کنید

اگر می خواهید مشتریانی وفادار پیدا کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تمام محصولات فروشگاه آنلاین خود را به صورت دقیق و کاربردی دسته بندی نمایید. خود را جای خریدارانتان بگذارید. آیا از فروشگاهی که هیچ نظم و ترتیبی در محصولاتش وجود ندارد و امکان جستجو در آن از حداقل استانداردها برخوردار است، خرید می کنید؟ مطمئناً نه! سعی کنید با فیلتر گذاری های مناسب در ترتیب بندی محصولاتتان، روند جستجوی مخاطبان را تسهیل کنید.

دسته بندی کردن محصولات علاوه بر اینکه پیدا کردن محصولات را راحت می کند، از هدر رفتن وقت مراجعه کنندگان نیز جلوگیری می کند. شاید فکر کنید این اتفاق نباید رخ دهد و هرچه مخاطبان بیشتر در وب سایت شما جستجو کنند، به نفع شما خواهد بود. آنچه که شما از آن اطلاع ندارید این است که هر چه فرآیند خرید از وب سایت شما آسان تر باشد، انگیزۀ مخاطب برای خرید مجدد از فروشگاه شما بیشتر خواهد شد. رضایت مشتری از تجربۀ خرید، بیشترین تاثیر را در افزایش اعتبار برند تجاری شما دارد.

معمولاً مخاطبان برای گذراندن وقت به وب سایت شما مراجعه می کنند که با راهکارها و استراتژی های درست، این وقت گذرانی ها می تواند به خرید منتج شود. یکی دیگر از تاثیرهای مثبت دسته بندی دقیق و موضوعی محصولات، بهبود وضعیت SEO وبسایت شماست. هرچه محصولات شما بهتر دسته بندی شده باشند، موتورهای جستجوگر اعتبار بیشتری برای فروشگاه آنلاین شما قائل خواهند شد.

تخفیف ها و هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی همواره یکی از عوامل موثر در میزان فروش محصولات گوناگون و معروف سازی یک برند تجاری بوده اند. این نکته در بحث فروشگاه های اینترنتی و فروش آنلاین محصولات نیز صادق است.

حال شاید با خود بپرسید "دادن تخفیف یا هدایای تبلیغاتی چه مزایایی برای فروشگاه من دارد؟". جواب سوال خود را در زیر مطالعه کنید:

  • افزایش سود حاصل از سرمایه (ROI)
  • وفادارسازی مشتریان و جذب مشتریان بالقوه
  • معرفی شدن فروشگاه شما توسط مشتریان به دیگران
  • برند سازی و بهبود جایگاه تجاری

هنگامی که یک مشتری به ازای خرید یا مراجعۀ خود تخفیف یا هدیه ای رایگان دریافت می کند، احساس خوش شانسی و خاص بودن پیدا می کند. این موضوع باعث تغییر در رفتار مشتریان می شود. به این ترتیب مشتریان خود را نسبت به برند شما مسئول خواهند دانست.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.