در مطلب گذشته با نکات مهم و اساسی روانشناسی رنگ آشنا شدید و آموختید که وبسایت های مختلف بر اساس شغل و خدماتی که ارائه می کنند از چه نوع رنگ هایی استفاده می کنند. حال در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از هر رنگ در طراحی یک سایت نشانگر چه چیزی است تا شما بتوانید بر اساس شغل و سلیقه خود و کاربرانتان با ترکیب کردن این رنگ ها وبسایتی زیبا و جذاب را طراحی نمایید. 


روان شناسی رنگ ها

به طور کل، رنگ ها دارای خصیصه های خاصی هستند که در زیر به بخشی از این مولفه های موجود در رنگ ها اشاره شده است:

  • سفید: اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای بک گراند های وب است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است .
  • سیاه: اشاره دارد به ظرافت، قدرت، دلیری، شهامت، فریبندگی، شیطان، مهارت و باستان. مشکی برای رنگ متن روی یک پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ به عنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته می کند.
  • قرمز: توانایی، هیجان، احساسات شدید، سرعت، خطر و تهاجم. این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب می کند. در تجارت به معنی وام و بدهی است. این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند
  • آبی: امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری، سرما، ایمان، وفاداری، وابستگی وجاه و جلال. آبی دومین رنگ عوام پسند است. در تجارت به معنای ضمانت مالی است.
  • سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی، شفا و بهبودی، طبیعت، پیشرفت، حسادت وخونسردی. در تجارت بیان گر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده می شود .
  • قهوه ای: تاثیر گذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن . قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است.
  • خاکستری: صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنای سنت گرایی است.
  • صورتی: ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی، خوب بودن، بی گناهی و پرورش کودک.
  • بنفش: وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارایی، اعتبار و نفوذ، سوگواری و مهارت. در تجارت بزرگ نشان دادن است. بنفش طرفداری از سبک های هنرمندانه است.
  • نارنجی: سرزندگی و شوخی، لذت و خوشگذرانی، تعادل گرمایی، تشویق کردن، چالاکی و نیرو ، تحمل و بلند همتی.
  • زرد: نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسویی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده، سوخت و ساز را زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست.
  • طلایی: نشانگر گران بودن و پرستیژ است.
  • نقره ای: سرما، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است .

پس وقتی می خواهید رنگی انتخاب کنید باید درباره بازار نهایی کار خود باندیشید . چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی درباره چشم انداز احساسی هدفتان فکر کنید و نیز پیامی که از راه دید می خواهید منتقل کنید

بعد رنگ خود را انتخاب کنید! توجه داشته باشید که گرافیک صفحات وب، امروزه نقش زیادی را در ارائه دکترین رفتار سازمانی الکترونیکی مراکز رسانه ای غرب به مخاطبان دراختیار دارند و LOGO،BANNER ،TIZER ها، فوق العاده در تحکیم مفاهیم به مخاطبان وبی موثر هستند.