رنگ نقش بسیار مهمی در طراحی صفحات وب دارد ، انسان ها موجودات بصری هستند و رنگ را برای تحریک احساسات ، تغییر خلق وخوی و … بکار می برند برای مثال رنگ قرمز نماد هیجان دارد و استفاده این رنگ در ماشین های فراری باعث بروز حس سرعت در زندگی و عشق و هیجان می شود همچنین در مارک کوکا کولا قرمز باعث می شود احساس کنید که در تابستان گرم داخل استخر هستید و یک نوشابه را از یک جعبه سرد یخ بیرون می کشید، این ها واقعا لذت بخش هستند.



البته این را هم به خاطر داشته باشید که رنگ ها می توانند معانی مختلفی در فرهنگ های مختلف داشته باشند به عنوان مثال رنگ قرمز نماد شانس و جشن در چین است اما در آفریقای جنوبی نماد عزاداری می باشد در حال حاضر رنگ سبز معمولا توسط شرکت های سازگار با محیط زیست و یا فعالان محیط زیست استفاده می شود اما در آمریکا نمادی از پول و ثروت است و در مالزی نماد سبز نشانه خط. حالا بیاید با برخی از توصیه ها برای انتخاب رنگ برای وب سایت شما آشنا شویم.

کنتراست رنگ

متن های مختلف و رنگ پس زمینه مختلف را آزمایش کنید و بهترین عملکرد در مقابل چشم را انتخاب کنید. پس زمینه سیاه و سفید می توند درجه یک باشد اما روی چشم فشار وارد می کند و انتخاب تنها این رنگ ها مناسب نیست ، رنگ های سیاه و نارنجی به خوبی با هم تعامل دارند اما مشاهده این رنگ ها و حتی استفاده از رنگ سفید برای ایجاد تعادل هم مناسب نیست بنابراین بیش از حد تیره و غم انگیز به نظر می رسد.

الگوها

پس زمینه ای انتخاب نکنید که خواندن متن را دشوار سازد ، اگر شما نمی خواهید از یک الگو یا تصویر در پس زمینه استفاده کنید می توانید زمینه را کمی کدر کنید و یا از پوشش های رنگی در بالای تصویر ها استفاده کنید.

تعداد رنگ های استفاده شده

استفاده از تعداد رنگ بیشتر مطمئنا بهترین نخواهد بود. اگر رنگ کمتری استفاده کنید باعث جلب توجه بیشتری میشود. استفاده از 2 یا 3 رنگ اصلی و سازگار کردن آن با نام تجاری شرکت خود می تواند سودمند باشد. وب سایت شما نباید مانند رنگین کمان به نظر برسد. استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری و رنگ های اصلی در نوع های مختلف شایع است.

استفاده از فضای سفید

برخی از بهترین وب سایت ها از فضاهای سفید در گرافیک خود بسیار استفاده می کنند شما هم می توانید همین کار را انجام دهید اما در صورتی که به هم ریخته به نظر نیاید ، این کار باعث هدایت چشم به یک عنصر خاص خواهد شد. اگر شما بیش از حد رنگ ها را در کنار هم استفاده کنید ، به جای اینکه بر روی منطقه خاص با عنصر خاص تمرکز کنید تنها باعث گیج شدن مشتری خواهید شد.

رنگ های جلب توجه کننده برای اشاره به یک نقطه

هنگام نوشتن یک متن اگر یک قسمت متن را Bold کنید حتما آن قسمت بیشتر به چشم می آید ، در رنگ ها هم همچنین هست شما می توانید یک قسمت از متن را به رنگ قرمز درآورید و یا حتی پس زمینه قرمز به متن بدهید مانند کلمه خرید برای یک محصول.

مناسب بودن رنگ با هدف بازاری شما

این مهم است که رنگی را انتخاب کنید که با بازار و صنعت شما متناسب باشد. به عنوان مثال اگر محصولات شما رنگی صورتی دارد بهتر است که در سایت هم از این رنگ بیشتر استفاده کنید