در مطلب گذشته دربارۀ تولید محتوای وبلاگ یک فروشگاه اینترنتی برایتان صبت کردیم. در این مقاله می خواهیم برخی نکات کلیدی و حقایقی که باید دربارۀ وبلاگ نویسی یک فروشگاه آنلاین بدانید را برایتان بازگومی کنیم. دانستن این مطالب به شما کمک خواهد کرد که انتظارات خود را از یک وبلاگ بشناسید و بر اساس پتانسیل های موجود آن برنامه ریزی کنید، تا بتوانید در کوتاه ترین مدت، بیشترین بازدهی را داشته باشید.

Bounce Rate وبلاگ شما، در مقایسه با دیگر بخش های فروشگاه بالاتر خواهد بود

Bounce Rate یک وب سایت با اندازه گیری زمان ورود یک کاربر به یک صفحۀ وب سایت (از طریق یک لینک خارجی) تا زمان خروج وی از صفحۀ مورد نظر محاسبه می گردد.

با توجه به تغییر فرهنگ کاربران در زمینۀ وب گردی و جستجوی اینترنتی، به جز موارد اندکی که لینک یکی از مطالب شما به صورت کلان در سطح شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، اغلب کاربران تنها همان مطلب شما را مطالعه می کنند و احتمال اینکه به دیگر صفحات شما سر بزنند بسیار کم است. همچنین، تعداد بازدیدکنندگان یک مطلب آنگونه که شما انتظار دارید، نخواهد بود و کم تر از آن چیزی است که شما پیش بینی کرده اید.

کاربران کمتر نظر می دهند، انتظارتان از لایک و نظردهی بالا باشد

امروزه، بیشتر افراد در توهم این هستند که کار مهمی انجام می دهند و مشغلۀ فراوانی دارند (یا حداقل این گونه وانمود می کنند). به همین دلیل، استفاده از دکمه هایی مانند لایک، شیر یا امتیازدهی بسیار پرطرفدار شده است. هرچند این موضوع در وبلاگ نویسی کاملاً مثبت است چرا که به معنی اشتراک بیشتر مطالب شماست و این موضوع برای افزایش بازدید و ترافیک سئوی شما بسیار کاربردی و مفید است. علی رغم این توصیفات، شما باز هم به نظر دقیق افراد در مورد مطالب و نحوۀ عملکرد خود احتیاج دارید. چندین راه برای ترغیب کاربران به نوشتن دیدگاه وجود دارد. یکی از این راه ها امکان تبث دیدگاه بدون نیاز به ثبت نام است. همچنین راه اندازی کمپین های تشویقی نیز می توانند به شما کاربرانتان را در نظر دهی ترغیب کنند.

از قسمت های جانبی وبلاگ انتظار زیادی نداشته باشید

هنگامی که کاربری برای مطالعۀ یک مطلب به وبلاگ شما مراجعه می کند، معمولاً بروی مطالعۀ مطلب شما تمرکز می کند، به بقیه قسمت های وب سایت توجهی نشان نمی دهد، صفحات شما را مرور نمی کند و بروی لینک های شما کلیک نمی کند. اما در عوض با توجه به دقت زیاد کاربران بروی مطالب خود، می توانید تمامی لینک های مورد نظر خود را در قالب لینک های متنی بگنجانید. مثلاً همیشه پیشنهاداتی مانند "ارسال رایگان"، نظرات افراد را به خود جلب می کند.

کاربران برای ثبت نام و عضویت به وب سایت شما هجوم نمی آورند

با توجه به افزایش روز افزون منابع خبری، افراد پیش از آنکه عضو خبرنامۀ یک وب سایت شوند، کمی با خود فکر می کنند. هر چند تحقیقات نشان می دهد که این موضوع در مورد خبرنامه هایی که دسترسی راحتی را در اختیار کاربران قرار می دهند، این گونه عمل نمی کند (مانند تلگرام). کاربران به راحتی عضو خبرنامه یا همان کانال اطلاع رسانی شما می شود و در نهایت، بدترین اتفاق این است که زمان بازدید آن ها از مطالب جدید طولانی تر خواهد شد.

نکات گفته شده در این مطلب، تنها بخش کوچکی از این شاخه هستند و در آینده مطالب بیشتری در این زمینه برای شما عزیزان قرار خواهیم داد.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.