زمانی که کاربران سایت، کلمات کلیدی مهم مد نظرشان را در موتورهای جستجوگر وارد می کنند، معمولاً پس از مشاهده نتایج بر روی اولین لینکی که گوگل در بالاترین رتبه خود قرار داده است، کلیک می کنند. اگر می خواهید بازدیدکنندگان یا کاربران موتورهای جستجوگر به سایت شما وارد شوند، بهتر است سایت شما در 5 نتیجه اول جستجو و در بهترین شرایط در رتبه یک نتایج قرار داشته باشد.

مفاهیم زیادی هستند که برای موتورهای جستجوگر اهمیت دارند. موتورهای جستجو با استفاده از این عوامل رتبه سایت ها را مشخص می کنند. این عوامل عبارتند از:

  • کلمات کلید در آدرس وب سایت
  • کلمات کلیدی به کار رفته شده در تگ عنوان پست وبلاگ
  • محتوای صفحه ای که به شما لینک داده است
  • کلمات کلیدی که در عنوان سایت و در نتایج جستجو نمایش داده می شوند

کلمات کلیدی انتخابی تان بر اساس جستجوی کاربران باشد

 کاربران عبارت های مختلفی را در موتورهای جستجو وارد می کنند. اگر می خواهید وب سایت تان در بالاترین رتبه نتایج جستجو قرار بگیرد باید کلمات کلیدی تان را طوری انتخاب کنید که با عبارات جستجو شده کاربران یکسان باشد. اگر کلمات کلیدی استفاده شده شما در وب سایت، با کوئری های جستجو تفاوت داشته باشد، مطمئناً هیچ کس وب سایت شما را نخواهد دید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اشتباه است

برخی وبمسترها و مدیران سایت ها برای به دست آوردن رتبه های بالا در نتایج جستجو، تمام کلمات کلیدی خود به یکباره در متن محتوایشان می گنجانند. باید بدانید که این کار خطای بسیار بزرگی است زیرا موتورهای جستجو امروزه بسیار هوشمند شده اند و می توانند به راحتی این گونه فعالیت ها را تشخیص دهند. هرگز این کار (Keyword Stuffing) را در سایت خود انجام ندهید زیرا علاوه بر اینکه نمی توانید رتبه خوبی را در نتایج جستجو به دست آورید، به احتمال زیاد با جریمه های موتورهای جستجو مواجه خواهید شد.

به جز برنامه نویسان و مدیران گوگل کسی نمی داند از کلمات کلیدی  به چه اندازه باید در سایت خود استفاده کرد تنها چیزی که آنها می گویند این است که نسخه برتر و با کیفیت بنویسید تا رتبه خوبی بگیرید.

هر لینک، یک رای به سایت شماست

بخش مهم از امتیاز که گوگل برای سایت ها در نظر می گیرد، تعداد و کیفیت لینک هایی است که بقیه وب سایت ها به سایت شما داده اند. اگر شما بتوانید محتوایی ارزشمند تولید کنید که ارزش لینک دادن داشته باشد، مطمئناً لینک های بسیاری دریافت خواهید کرد.

این نکته را بگوییم که گوگل با وب سایت های کپی کار برخورد می کند و به آنها هشدار می دهد. پس دیگر ناراحت نباشید که وب های دیگر مطالب و معلومات شما را در سایتشان کپی می کنند و گوگل به درستی این را می داند که کدام سایت تولید کننده نسخه ی اصلی آن اطلاعات است.

امکان شناسایی صاحبان سایت

وقتی افراد وارد وب سایتی می شوند می خواهند بدانند صاحب آن کیست؟ فعالیتشان در چه موردی است؟ آیا این همان وب سایتی است که دنبال آن بودم؟طراحی سایت آن چگونه است؟ این سایت می تواند به نحو احسن به من سرویس و خدمات دهد؟ و...

شما به عنوان صاحب وب سایت می خواهید که آن ها در اولین نظر به این نکته پی ببرند،نام و برند شما را بخاطر داشته باشند و دوباره به وب سایت شما بازگردند.

لوگو و نشان تجاری وب شما، نام، و آدرس سایت مسولیت این بخش را بر عهده دارند. امروزه معرفی به صورت نوشتن چند پاراگراف از خودتان بی فایده است چون اکثر بازدیدکنندگان آنرا نمی خوانند. بهتر است در حین معرفی عکس کارمندان سایت نیز در اختیار کاربران قرار گیرد. این کار می تواند در اعتماد سازی موثر باشد.

با یک شعار زیبا و جذاب و طراحی وب سایت خوب تمامی ماموریت و هدف وب خودتان را به کاربران نشان دهید. یک جمله خلاصه و مفید که مخاطب با مطالعه آن متوجه شود زمینه کاری شما چیست.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.