معمولاً از کلمات کلیدی در متن محتوا به منظور انتقال بهتر مفاهیم، دسته بندی کردن مطالب و بهینه سازی سایت انجام می شود. اما استفاده بیش از حد و نامعمول از یک کلمه کلیدی در محتوای صفحه می تواند علاوه بر رنجش مخاطبان، سبب پائین آمدن رتبه در نتایج جستجوی گوگل شود. به استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در صفحه سایت Keyword Stuffing گفته می شود و گوگل وب سایت هایی که از این تکنیک برای بهبود رتبه بندی خود استفاده می کنند را مجازات می کند.

با این وجود بخش های مهم بسیاری در طراحی سایت وجود دارند که در هنگام نوشتن محتوا می توانید آنها را به دقت بررسی کنید و کلمات کلیدی خود را در آن مکان ها به کار ببرید. با انجام این کار، موتورهای جستجوگر کلمه کلیدی شما و نحوه درست استفاده از آن را تشخیص می دهند و به تدریح امتیاز بالایی را برای سایت شما در نتایج جستجو در نظر می گیرند.

پیش از آنکه اقدام به تولید محتوای جدید کنید، بهتر است که به موضوعی که می خواهید درباره آن مطلب بنویسید، فکر کنید و کلمات کلیدی مناسبی را برایش انتخاب کنید. بنابراین می توانید تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی انتخابی تان قرار دهید و حول آنها تولید محتوا کنید.

در چه قسمتی از محتوا باید از کلمه کلیدی استفاده کرد؟

در ادامه به شما خواهیم گفت که کلمات کلیدی انتخابی تان را در کدام قسمت از محتوا بگنجانید. با پرتال همراه باشید.

کلمه کلیدی عنوان صفحه سایت

به خاطر داشته باشید که کلمه کلیدی مورد نظر شما، حداقل باید یک بار در عنوان صفحه ذکر شود. اگر عنوان صفحه خود را با کلمه کلیدی شروع کنید که بهترین اتفاق است! عنوان صفحه هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو اهمیت دارد.

یکی از فاکتورهای مهمی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها لحاظ می کند، میزان علاقه کاربران به یک صفحه از وب سایت است. استفاده صحیح از کلمه کلیدی و انتخاب یک عنوان جذاب می تواند رتبه سایت تان را در نتایج جستجو بالاتر ببرد و ترافیک بیشتری را وارد سایت تان کند. پیشنهاد می کنم که برای انجام این کار به بهترین شکل ممکن، مقاله نکات مهم سئو در عنوان صفحه سایت را مطالعه کنید.

کلمه کلیدی در تگ H1، H2 و ...

باید بگوئیم استفاده از کلمه کلیدی مناسب در عنوان های مختلف یک نوشته یا همان تگ های HTML، تاثیر بسیاری بر روی موتورهای جستجوگر دارد. قرار دادن کلمات کلیدی در تگ های H1 و H2 و ... نقش بسیار کلیدی بر سئوی شما خواهد داشت. درست است که لزومی ندارد عنوان صفحه شما با تگ H1 یکسان باشد، اما این تفاوت نباید به گونه ای باشد که موتور جستجوگر به شما مشکوک شود و نتواند کلمه کلیدی تان را نشخیش دهد.

قرار دادن کلمه کلیدی در متن محتوا

یقیناً مهم ترین مکانی که کلمه کلیدی شما باید در آن حضور داشته باشد، متن محتوای تان است. مگر می شود شما درباره کلمه کلیدی خاصی مطلب بنویسید، اما در متن خود از آن کلمه کلیدی استفاده نکنید؟

البته باید متذکر شویم که قرار دادن کلمه کلیدی در محتوا طراحی سایت به معنی این نیست که کاربران خود را بمباران کنید. هیچ لزومی ندارد که یک خط در میان کلمه کلیدی خود را به کار ببرید. با استفاده از یک استراتژی بازاریابی محتوای درست و ویرایش متن ساده می توانید علاوه بر پخش کردن کلمه کلیدی، چگالی آن را نیز تنظیم کنید. مطمئن باشید اگر کلمه کلیدی خود را به اندازه کافی تکرار کنید، گوگل آن را تشخیص می دهد. همچنین باید گفت که گوگل می تواند کلمات هم معنی را تشخیص دهد، بنابراین سعی کنید کلمه کلیدی خود را زیاد تکرار نکنید و از لغات هم معنی در آن استفاده نمایید. به عنوان مثال کلمات "فیتنس"، "بدنسازی" و "بادی بیلدینگ" می توانند به یک اندازه در شناخت گوگل از کلمات کلیدی تان تاثیرگذار باشند.

به کارگیری بیش از حد یک عبارت یا کلمه در متن محتوا ممکن است باعث شود گوگل آن کلمه را به عنوان حرف ربط تشخیص دهد و در سئوی شما لحاظ نکند.

قرار دادن کلمه کلیدی در آدرس صفحه

اگرچه آدرس سایت نسبت به سایر مواردی که در بالا بیان شد، تاثیر کمتری بر روی سئو دارد، اما نکته قابل توجه این است که اگر کاربر آدرس صفحه را به طور مستقیم وارد کند، آدرس سایت شما به عنوان انکر تکست شناخته خواهد شد. بنابراین حضور کلمه کلیدی در آدرس سایت می تواند بر روی سئو وب سایت شما موثر باشد.

نام تصویر و تگ Alt

یکی دیگر از مکان های مهم برای قرار دادن کلمه کلیدی نام تصاویر موجود در محتوا و تگ Alt آنهاست. این فاکتور سئو برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. گوگل هنوز نمی تواند محتوای تصاویر را شناسایی کند، به همین دلیل نیاز دارد که کاربر برای تصاویر خود توضیح بنویسد. استفاده از کلمه کلیدی در نام تصویر و Alt Tag شان به گوگل کمک می کند که محتوای شما را تشخیص دهد. همانطور که می دانید Google Image نیز جزو موتور گوگل محسوب می شود و بالا بودن در نتایج جستجوی آن به سئوی سایت شما کمک می کند.

لینک های خارجی و لینک های داخلی

بهتر است بگوئیم هر صفحه از سایت شما باید با 3 کلیک از هر نقطه از سایت تان در دسترس باشد. به همین خاطر بهتر است که فرآیند لینک سازی داخلی خود را آغاز نمایید. همچنین لینک های خارجی از آنجایی که یکی از مهم ترین عوامل در سئو سایت محسوب می شوند، باید شامل حداقل یک کلمه کلیدی باشند. لزومی ندارد که انکر تکست لینک شما با عنوان صفحه لینک شده، یکسان باشد. همین که در آن از کلمه کلیدی مفهوم استفاده می کنید، کافی است.

بسیاری از کاربران اینترنتی مطالب را بدون ذکر منبع در سایت های خود منتشر می کنند و سعی دارند تا حد امکان به هیچ سایتی لینک خارجی ندهند. در حالیکه معرفی منابع، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو ارزشمند است.

استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا

چندی پیش گوگل و بینگ اعلام کرده اند که توضیحات متا تاثیری بر نتایج رتبه بندی نتایج جستجو ندارند. اما ما به عنوان سئو کار می دانیم که این موتورهای جستجوگر می توانند کلمات کلیدی را در توضیحات متا تشخیص دهند و آن ها را به صورت Bold نمایش می دهند. اگر بتوانید توضیحات متا صفحه خود را به درستی جمله بندی کنید و از کلمات کلیدی مناسب در آن استفاده کنید. مطمئن باشید که کاربران بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.