آیا سایت تان مطابق با استانداردهای روز جهانی است؟ شاید برای پاسخ دادن به این سوال مطمئن نیستید، بسیار خب! هدف ما این است که وب سایت کسب و کارهایی که از سامانه سایت ساز پرتال استفاده می کنند بتواند تا چندین سال پاسخگوی نیازشان باشد و از لحاظ عملکرد به مشکلی بر نخورد. امروزه وب سایت های بسیاری در سراسر جهان فعال هستند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. بنابراین اگر وب سایت شما مطابق آخرین استانداردهای روز جهان نباشد، رتبه شما در بین رقبایتان افت می کند و احتمالاً پس از مدتی با وضعیت بغرنجی روبرو خواهید شد.

اکنون زمان مناسبی است که درباره روند تغییرات طراحی سایت در سال 2017 صحبت کنیم. در این مقاله سعی داریم روند تغییرات طراحی وب سایت در سال 2017 را با هم مرور کنیم. این تغییرات تنها مربوط به طراحی سایت نیستند و بخشی از آنها مرتبط با سئو و تولید محتواست.

طراحی سایت ریسپانسیو

مطمئناً می دانید که طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا، قابلیتی است که به وب سایت ها امکان می دهد تا به صورت خودکار با اندازه صفحه نمایش در دستگاه های مختلف منطبق شوند تا کاربران بتوانند به راحتی و فارغ از دستگاه های خود از تمام امکانات سایت شما استفاده کنند. انتظار می روند که در سال 2017 طراحی سایت ریسپانسیو بیش از گذشته مورد استفاده قرار بگیرد. در طراحی سایت ریسپانسیو، محتوای سایت به کاربران خاص بر اساس سایز نمایشگر، سن و مهارتشان چینش منوها، سایز فونت ها و طراح و حتی رنگ سایت تغییر می کند. همچنین، گوگل اعلام کرده است که وب سایت هایی که سایت شان ریسپانسیو باشد، رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت و امتیازی مثبت دریافت می کنند. خوشبختانه تمامی قالب های موجود در پرتال، ریسپانسیو هستند.

استفاده از ویدیو

امروزه به خاطر افزایش سرعت اینترنت و دسترسی بیشتر افراد به اینترنت، بازاریابی ویدیویی در سایت ها بسیار محبوب شده است. بیشتر مردم، ترجیح می دهند به جای خواندن محتوا، با استفاده از ویدیو به یادگیری بپردازند. این علاقه به شکلی است که 96% سازمان های B2B در حال حاضر در کمپین های بازاریابی خود را از تعداد قابل توجهی ویدیو استفاده می کنند. همچنین، نزدیک به 87% از فروشگاه های آنلاین هم از بازاریابی محتوا استفاده می کنند.

پیام سایت

خب یکی از نکات طراحی سایت، صفحه اصلی وب سایت شما باید پیامی روشن و مختصر را به کاربران بدهد. کاربران باید بدانند که شما که هستید و چه کاری انجام می دهید. این اولین چیزی است که یک بازدیدکننده در سایت می بیند. اگر بازدیدکننده نتواند به سرعت متوجه پیام و موضوع کاری شما شود، پس از آنکه به وب سایت شما وارد شد، به سرعت آن را ترک خواهند کرد و حتی به احتمال زیاد دیگر به آن برنمی گردد. زیرا نمی تواند با شما ارتباط برقرار کند و پیام محتوایتان را به درستی درک کند.

داستانگو باشید

وب سایت شما باید داستانی منحصربفرد برای خود داشته باشید و شما باید با استفاده از ترکیبی از متن، تصویر و ویدیو آن را برای مخاطبانتان روایت کنید. داستانگویی روند معروفی در سال های اخیر برای طراحی سایت بوده است و همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. بوسیله ویدیو، انیمیشن، عکاسی یا هدایت کاربران میان صفحات وب سایت یا با اسکرول کردن یا با کلیک کردن بر بر لینک های خاص می تواند به مخاطبان بگوید که هستید، اهل کجایید، چه پیشنهاداتی دارید یا هر آنچه می خواهید بدانند را به آنها نشان دهید. برای آنکه داستان موفقیت شما به تصویر کشیده شود، نیاز دارید که داستان خود را با مهارت و دقتی خاص بیان کنید.

واقعی باشید

عکس های موجود در اینترنت یا عکس های فعلی تان را فراموش کنید.یک دوربین بردارید و خودتان عکس بگیرید و یا از یک عکاس بخواهید برایتان شما عکاسی کند. عکسهای خوب و واقعی میتواند بر اعتبار پروژه و وب سایت شما بیفزاید. زیرا شما از طریق وب سایت میخواهید یر اعتبارتان نزد کاربران افزوده شود پس واقعی عمل کنید و با استفاده از تصاویر سرگرم کننده ، تایپوگرافی با حروف درشت،انیمیشن و عکاسی معتبر در طراحی وب سایت، اعتبار و جذابیت وب سایتتان را بالا ببرید.

ارتباط با کاربر

 روند microinteraction در سال 2016 بسیار وسیع بود. Microinteraction، روالی لحظه ای است که حول یک وظیفه در جریان است به عنوان مثال تنظیم یک آلارم ، انتخاب پسورد ، لایک کردن در فیس بوک و .... در سال 2017 ما به عنوان کابر، درگیر هزاران micro-interaction خواهیم بود. به عنوان نمونه تنظیم یک رمز عبور جدید شامل یک عمل micro-mini interaction است که شامل تایپ کردن پسورد در کامپیوتر یا تایپ مجدد برای تایید پسوردو کلیک کردن روی دگمه submit ... میباشد. طراحان وب و برنامه نویسان باید توجه دقیق روی این مورد در طراحی وب سایت داشته باشند تا زمان ایجاد وب سایتها بر اساس micro-interaction که به صورت محسوس و قابل دسترس برای کاربران ایجاد شود.

سیستم مدیریت محتوا 

سیستمهای مدیریت محتوا در حال پیشرفته تر شدن ، قابل تنظیم و محبوب شده اند. این سیستم اضافه کردن یا ویرایش محتوا و به روز بودن وب سایت را بسیار آسان کرده است. پس با تکامل سریع دنیای آنلاین ، بسیار مهم است که بر اساس آخرین روند های طراحی وب سایت، به روز بمانیم. سامانه سایت ساز پرتال بی شک بهترین سایت ساز فارسی زبان است. پیشنهاد می کنم در پرتال ثبت نام کنید و به صورت آزمایشی از آن استفاده کنید.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ نحوۀ سایت ساز پرتال می توانید با شمارۀ 63404-021 تماس بگیرید.