مطمئنا اگر در یک مکالمه کلمۀ "وب سایت" یا "طراحی وب سایت" را بشنوید، بلافاصله متوجه می شوید که طرف مقابل از چه چیزی صحبت می کند. با گسترش اینترنت و استفاده روزمره از آن توسط همۀ اقشار جامعه، بیشتر افراد اطلاعاتی هر چند جزئی در این زمینه دارند و ممکن است بعضی از آنها ایده های نسبتا جذابی هم از طراحی سایت داشته باشند.

بیشتر افرادی که با اینترنت سر و کار دارند با نام وب سایت هایی مانند آمازون، گوگل، یاهو، فیسبوک و ... آشنا هستند. وب سایت های ذکر شده، وب سایت های معمول یا سنتی (Traditional) نام دارند، اما بهتر است بدانید اینها تنها وب سایت های جالب و سرگرم کننده در اینترنت نیستند. وب سایت های کوچک، مهیج و قدرتمندتری نیز وجود دارند که به Mini Site معروف هستند. حال شاید بپرسید وب سایت های کوچک یا Mini Site چه نوع وب سایت هایی هستند؟ چه چیزی این وب سایت ها را خاص می کند؟ در پاسخ می توان گفت، طراحی وب سایت های کوچک 3 ویژگی دارند که آنها را از وب سایت های معمولی متمایز می کند. در ادامه مطلب این ویژگی ها را برای شما شرح خواهیم داد.

Mini Siteها تنها یک صفحۀ اصلی دارند

بله، درست خوانده اید. تنها یک صفحه! زمانی که شما وارد یک وب سایت کوچک (Mini Site) می شوید، تنها یک صفحه می بینید و درواقع به کل وب سایت رفته اید. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که نام Mini کاملا واژۀ درستی برای توصیف چنین وب سایت هایی است. مینی سایت ها در صفحۀ خود اغلب حاوی پیام اصلی کل وب سایت هستند.

وب سایت های کوچک تنها یک کار انجام می دهند

تنها یک هدف برای طراحی چنین وب سایت هایی وجود دارد. تک هدفی این وب سایت ها، باعث می شود که طراحان تمرکز خود را بر روی این هدف قرار دهند. در نتیجه بر اساس هدف و توانایی هایش فوق العاده طراحی می شود. به طور مثال اگر تمرکز بر روی فروش بیشتر محصولات باشد، همۀ ابزار لازم برای خرید آسان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. مینی سایت ها در مقایسه با وب سایت های معمولی که با چند هدف محتلف طراحی شده اند، تنها با یک هدف طراحی می شوند و همین امر باعث عامل اصلی موفقیت آنهاست.

در صفحۀ اصلی وب سایت های کوچک هیچگونه لینک ناوبری وجود ندارد.

نداشتن لینک ناوبری به این معنی است که زمانی که وارد یک مینی وب سایت می شوید، تنها 2 انتخاب دارید: خواندن مطلب یا ترک وب سایت. بر خلاف وب سایت های معمولی، در مینی سایت ها حواس مخاطبان با امکانات مختلف پرت نخواهد شد و خواننده خود را موظف می بیند که مطالب وب سایت را به طور کامل بخواند. این موضوع باعث افزایش قدرت و بالابردن تمرکز بر روی پیغام اصلی وب سایت خواهد شد.

ترکیب این سه ویژگی خاص در مینی وب سایت ها، باعث بالا رفتن بالا رفتن اهمیت، خلاقیت و توانایی ساده سازی آنها می شود. این نوع وب سایت ها معمولا برای فروش محصول کاربرد دارند و این فروش به طور جدی و در شرایطی بسیار مناسب صورت می گیرد.

امروزه متخصصان و کارشناسان بازاریابی اینترنتی به این نتیجه رسیده اند افرادی که می خواهد به صورت آنلاین محصولات خود را بفروشند، باید از مینی سایت ها استفاده کنند. دلیل اصلی استفاده از چنین وب سایت هایی طراحی و استفاده آسان آنها، حتی برای مبتدیان است.

نه تنها طراحی مینی سایت ها سریع و آسان بوده، بلکه تغییر، به روز رسانی و آزمایش آنها نیز بسیار ساده است. به این ترتیب این ویزگی ها به شما اجازه می دهند که کسب و کار اینترنتی خود را مطمئن تر و با شکوه تر از رقبای خود آغاز نمایید.

شما اکنون می دانید برای طراحی وب سایتی قدرتمند و تاثیر گذار دیگر مجبور نیستید که متحمل هزینه های هنگفت شوید. بسیاری از کسب و کارهای موفق اینترنتی، فعالیت تجاری خود را با همین وب سایت های کوچک و تک صفحه ای آغاز کرده اند. هرچند بسیاری از آنها در حال حاضر از وبلاگ، شبکه های اجتماعی، فروم و سایت های عضویتی استفاده می کنند، اما هنوز هم یک وب سایت تک صفحه ای کوچک سرآمد تمامی فروشگاه های آنلاین است.

با طراحی یک صفحۀ وب سایت کوچک و با استفاده از قدرت، آسانی و سرعت بارگذاری بالای آن می توانید به راحتی شانس بهتری برای فروش بهتر آنلاین داشته باشید. هم اکنون می توانید از طریق سایت ساز پرتال برای خود یک مینی سایت طراحی و ایجاد نمایید.