امروزه هر شخصی تنها با داشتن کامپیوتر و یا تلفن همراه هوشمند، میتواند نیازهای خود را در کمترین زمان برطرف کرده و زحمت گیرکردن در ترافیک و آلودگی هوا را به خود ندهد؛ از همین رو استقبال برای خریدهای حضوری نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.
حال با توجه به استقبال مردم از این نوع روش خرید، یکی از راههایی که امروزه کسبوکارها افراد را تکان داده و در میزان فروششان تاثیر زیادی میگذارد، فروش اینترنتی محصولات است؛ بنابراین اگر شما هم در کسبوکارتان به درامد کافی نرسیدهاید، پیشنهاد میکنیم که هرچه سریعتر به فکر ساخت وب سایت و راهاندازی فروشگاه اینترنتی برای محصولاتتان بروید.
البته توجه داشته باشید که انتخاب محصول مناسب برای فروش در فضای آنلاین و اینترنتی مرحله اول و مهم برای فروش اینترنتی بوده و نیاز به دانش و استراتژیهای خاص خود دارد؛ زیرا اگر در انتخاب محصول دقت کافی به خرج نداده و هدفمند پیش نروید، نه تنها سودی برایتان نداشته، بلکه ضرر هم میکنید.
در ادامه مهمترین نکات در خصوص انتخاب محصول مناسب برای فروش را به شما معرفی کرده و در بهبود کسبوکارتان به شما کمک میکنیم:
راههای رسیدن به بهترین محصول برای فروش چیست؟
بسیاری از افراد محصولات مشخصی برای فروش اینترنتی داشته و نیاز به فکر در این باره ندارند؛ اما اگر شما هم جزو کسانی هستید که کسبوکار نوپا داشته و به تازگی به فکر ساخت وبسایت برای فروش محصول خود هستید، باید در انتخاب پرفروشترین محصولات، راههای زیر را طی کنید:
1. محصولی متناسب با نیاز مردم پیدا کنید
هدف اصلی فروش و استقبال محصولات در بین مردم، رفع نیاز مشتری بوده که به عنوان مهمترین گام در انتخاب محصول به شمار میرود؛ زیرا اگر شما محصولی را به فروش گذاشته که به راحتی در دسترس افراد بوده و نیازی به جستجو نداشته باشد، هیچ شخصی ترغیب به خرید محصولات از شما نمیشود؛ بنابراین بهترین راه برای انتخاب محصول پر فروش، انتخاب جامعه هدف است. در مرحله بعدی مبنای انتخابتان را بر فروش محصولات مورد علاقهتان گذاشته و سعی کنید که حتما محصولات متناسب با حرفه خود را در معرض فروش بگذارید؛ زیرا اگر شما اطلاعات کافی در زمینه محصول خود را داشته باشید، بیشتر نیاز جامعه هدفتان را برطرف میکنید.
2. محصولات خاص را در فروشگاه های بزرگ شناسایی کنید
یکی از راههای موفقیت در فروش اینترنتی محصول، انتخاب کالاهای محبوب و پر طرفدار افراد و جستجو در الگوهای بزرگ است؛ زیرا انتخاب محصولات کم فروش و خاص، برای مرحله اولیه فروشگاه نوپا، پر ریسک بوده و ممکن است که ضرر به شما وارد کند. شما میتوانید با قدم زدن در فروشگاههای بزرگ و جستجو در بین انواع کالاهای در حال فروش، در انتخاب محصول خود ایده گرفته و ذهنتان را بازتر کنید.
3. در شبکههای مجازی جستجو کرده و محصولات را انتخاب کنید
یکی از کاربردیترین مراحل در انتخاب محصول مناسب، استفاده از تجربیات و نظرات دیگران بوده که امروزه به لطف فضاهای مجازی مانند اینستاگرام و یا وبسایتها به راحتی در دسترستان قرار میگیرد؛ زیرا بیشتر افراد نظرات خود و بدشان را در نظرسنجیهای فروشگاهها گذاشته و به شما کمک میکنند.
4. محصولات دورهای را شناخته و زمان مناسب برای فروش آنها را بدانید
برخی از محصولات در دوره خاصی از زمان فروش بیشتری نسبت به بقیه اوقات داشته و طبیعتا سوددهی بهتری را هم دارند؛ به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که برای فروش دائمی به سراغ آنها نروید. مثلا لوازم تحریر بیشتر در آخر فصل تابستان فروش داشته و به محض باز شدن مدارس، از میزان تقاضای آن کاسته میشود. پس بهتر است که روی فروش آن سرمایه گذاری نکرده و یا در کنارش از محصولات دیگر هم استفاده کنید.
5. میزان رقابت برای فروش محصول را ارزیابی کنید
بهتر است که قبل از فروش محصولی، به این موضوع توجه کنید که آیا شما اولین فروشنده برای این محصول هستید؟ و یا فروشگاههای دیگر هم در این حوزه فعالیت میکنند؟
جواب این دو سال را میتوان با تحقیق و جستجو در بین محصولات فروشگاههای دیگر پیدا کرد؛ چرا که اگر هیچ فروشگاهی دست به فروش آن نزده است، باید کمی دقت کرده و میزان سودآوری را بررسی کنید؛ چرا که اگر سوددهی مناسبی داشته است، تا به حال چند فروشگاه دیگر هم دست به فروش آن میزدند. اما اگر فروشگاههای دیگر در حوزه فروش آن فعالیت میکنند، باید به فکر راههای بهتر برای فروش رقبا باشید.
چگونه در فضای اینترنتی محصولات را به فروش برسانیم؟
فضای مناسب برای فروش، یکی از چالشهای مهم در فروش محصولات بوده که هر فردی در آغاز کسبوکار با آن دست و پنجه نرم میکند. امروزه فضای اینستاگرام و فروشگاههای اینترنتی بهترین راه برای فروش آنلاین محصولات است. البته بسیاری از افراد به دلیل نداشتن دانش کافی و زیاد بودن قیمت طراحی سایت برای ساخت فروشگاه اینترنتی، به سراغ ساخت وبسایت نرفته و خود را از فروش بیشتر محروم میکنند.
در حالی که فروشگاه سازهایی مانند پرتال، امکان طراحی سایت رایگان را هم فراهم میکند؛ به طوری که بدون نیاز به هیچ هزینهای تا 7 روز، بهترین و زیباترین وبسایت را برایتان ساخته و پس از جلب رضایتتان، پکیجهای فروشگاهی مختلفی را به شما ارائه میدهد.