×

کارگاه حضوری راه اندازی شرکت طراحی سایت کارگاه یکروزه نمایندگی سایت ساز پرتال

مشاهده اطلاعات دوره
وبلاگ، شروع کسب و کار اینترنتی

راه‌های کسب درآمد از اینترنت

29 خرداد 1397

حتما برای همه ما پیش آمده که وقتی صبح زود برای رفتن به سر کار بیدار می‌شویم، حال خوبی نداریم! و این وضعیت همچنان با تحمل وضعیت مترو و بی‌آرتی بدتر می‌شود! و دیگر تیر آخر را، حقوقِ ناچیزِ سر برج می‌زند! اگر پیش آمده، تبریک می‌گویم! چون این یعنی شما هم به خواندنِ مقاله کسب درآمد از اینترنت نیاز دارید!

دلیل اینکه ما تصمیم گرفتیم چنین مقاله‌ای بنویسیم این است که دیگر یک منبع درامد کافی نیست و همه نیاز داریم که کنار کار اصلی‌مان، منابع درامد دیگری هم داشته باشیم. حالا حتی من هم نگویم، خودِ شما حتما متوجه شده‌اید که منظورم "کسب و کار اینترنتی" است.

شما خیلی راحت با خواندن این مقاله، متوجه می‌شوید که اصلا چرا باید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید و درآمد اینترنتی چه مزایایی برای شما دارد. بعد از اینکه این ها را خواندید، به شما می‌گوییم که کلا بهترین راه‌های کسب درآمد از اینترنت چه چیزهایی هستند و در آخر هم راهکارهای سریع و آسان کسب درآمد اینترنتی را برای شما توضیح می‌دهیم.

مزایای کسب و کار اینترنتی

حتی اگر یک لحظه هم به فکر ایجاد کسب و کار اینترنتی افتاده باشید، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که "اصلا چرا شغل اینترنتی؟ چه سودی برای من دارد؟" اگر این سوال را از خودتان پرسیده‌اید، برای خواندن این قسمت مقاله حاضر هستید.

هزینه شروع کسب و کار اینترنتی ناچیز است!

"سرمایه‌شو از کجا بیارم؟" احتمال زیاد اول از همه، این سوال را از خودتان می‌پرسید. چقدر سرمایه لازم است؟ این سرمایه را از کجا بیاورم؟ نکند موفق نشوم و سرمایه‌ایم از دست برود؟ اما نگران نباشید. اگر می‌خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید، اولین و مهم‌ترین مزیتی که دنیای دیجیتال به شما می‌دهد این است که بدون نیاز به سرمایه زیاد می‌توانید خیلی راحت کسب و کارتان را راه بیندازید.

مرزهای جغرافیایی را پشت سر بگذارید!

یکی از ایرادهایی که کسب و کارهای سنتی دارند این است که حتی اگر خیلی هم موفق باشند، محدود به یک مکان هستند (مثلا به یک منطقه یا یک شهر) و اگر نیاز به توسعه داشته باشند، لازم است که با هزینه‌های سرسام‌آوری، شعبه جدیدی برایشان افتتاح شود اما این مشکل اصلا در کسب و کار اینترنتی وجود ندارد. شما از هر نقطه‌ای که بخواهید می‌توانید کسب و کارتان را راه بیندازید و حتی از هر جایی که دلتان می‌خواهید، می‌توانید آن را مدیریت کنید.

با دنیای روز همگام باشید!

کار به جایی رسیده است که حتی غذا هم از روی اینترنت سفارش داده می‌شود! این یعنی که دنیا هر روز دارد یک قدم از نظام سنتی و فیزیکی دور می‌شود. اگر نیمه دیگر لیوان را نگاه کنید، این یعنی هر روز دارد یک قدم به سمت اینترنتی شدن نزدیک‌تر می‌شود و این یک خبر خیلی خوب برای شما است که می‌خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید.

این ها فقط مهم‌ترین (و واضح‌ترین) مزایای کسب و کار آنلاین بودند وگرنه انقدر این روش مزیت دارد که ما تصمیم گرفتیم مقاله دیگری با اسم "راهنمای کامل راه اندازی کسب و کار اینترنتی" برای شما آماده کنیم.

راه‌های کسب درآمد از اینترنت

خب حالا دیگر می‌دانید که چرا به کسب و کار اینترنتی نیاز دارید. درست است؟ پس حالا نیاز است بدانید که برای رسیدن به این درآمد، چه راه‌هایی وجود دارند. این قسمت از مقاله، علامت‌های سوال ذهنِ شما در این موضوع را به کلی جواب می‌دهد.

فروش را شروع کنید!

بدون شک فقط با دیدن کلمه "فروش" در تیتر این قسمت، هزاران ایده به ذهن‌تان رسیده است. و این یعنی در مسیر درستی هستید. دنیای اینترنت هیچ محدودیتی برای فروش شما ایجاد نکرده. این فقط خلاقیت شماست که تعیین می‌کند چه چیزی را از چه راهی بفروشید. اما برای اینکه کارتان راحت‌تر شود، ما دو دسته اصلی فروش را به شما معرفی می‌کنیم:

فروش محصولات فیزیکی

اولین و آسان‌ترین راه کسب درآمد از اینترنت، فروش محصولات فیزیکی است. وقتی می‌گویم محصولات فیزیکی، منظورم محصولات واقعی است (چون در بخش بعدی خواهید دید که علاوه بر محصولات فیزیکی، محصولات مجازی هم داریم).

 همه شما تابحال فروشگاه و مغازه دیده‌اید و از آن‌ها خرید هم کرده‌اید. حالا همین کار را اگر روی اینترنت انجام بدهید، در حقیقت از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرده‌اید. مثلا دیجی کالا، بامیلو و سایت‌های نظیر این ها همگی فروشگاه آنلاین هستند.

 مزایای فروشگاه اینترنتی

شاید باورتان نشود ولی هنوز هم افرادی وجود دارند که به فروشگاه‌های آنلاین اعتمادی ندارند (البته بعضی مواقع حق هم دارند)، اما با خواندن این قسمت، متوجه خواهند شد فروشگاه‌های آنلاین چقدر مزیت دارند! و شمایی هم که به دنبال ایجاد فروشگاه آنلاین برای کسب درآمد از اینترنت هستید باید این موارد را در فروشگاه‌تان رعایت کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

خرید از فروشگاه اینترنتی آسان است!

کجای دنیا شما می‌توانید نصف شب در حالیکه روی تخت‌تان دراز کشیده‌اید، خرید کنید؟ اصلا نه نیازی است که توی نوبت باشید یا به ترافیک بخورید. یا اصلا کدام مغازه گوشی‌فروشی (مثلا) ساعت 2 صبح باز است که شما محصولاتش را ببینید، مقایسه کنید، قیمیت بگیرید و خرید کنید؟ خوشبختانه دیگر با فروشگاه‌های آنلاین، به هیچ وجه چنین مشکلی ندارید!

قیمت فروشگاه‌های آنلاین معمولا به‌صرفه‌تر است!

ممکن است خیلی از شما با این مطلب مخالفت کنید اما وضعیت بازار فرق کرده است. اجازه بدهید که برای‌تان توضیح بدهم. معمولا اولین کاری که همه ما قبل از خرید انجام می‌دهیم، "به دست آوردن قیمت" است، نه؟ یعنی قیمتِ یک جنس را از جاهای مختلف می‌پرسیم تا به اصطلاح "قیمت بیاد دستمون".

اما دیگر کم کم با بیشتر شدن فروشگاه‌های اینترنتی، این کار سخت به نظر می‌آید چون هر بار لازم است فاصله‌ای بین دو فروشگاه طی کنید (که بعضی وقت ها زیاد است) و هر بار با بی‌حوصلگی جمله‌هایتان را تکرار کنید: "آقا سلام، خسته نباشید، شما گوشی فلان مدل دارین؟ قیمتش چقدر؟" و منتظر بمانید که هر بار فروشنده قبل از اینکه به قیمت برسد، کلی اطلاعات نامرتبط به شما بدهد تا آخرش قیمت را هم بگوید!

حالا همین "به دست آوردن قیمت" را در فروشگاه اینترنتی انجام بدهید. فقط کافی است عبارت‌تان را جست و جو کنید. مثلا "قیمت گوشی فلان مدل" و روی چندتا لینک کلیک کنید که حتی 2 ثانیه هم نمی‌کشد. تمام! حالا شما خیلی راحت قیمت جنس را روی صفحه می‌بینید!

حالا این مسئله چگونه روی قیمت تاثیر می‌گذارد؟ خب صاحبان فروشگاه‌ها هم می‌دانند که همانطور که کاربر در عرض 2 ثانیه وارد سایتش می‌شود، در عرض 2 ثانیه هم می‌تواند از سایتش برود چون هیچ زحمتی برایش ندارد و فقط کافی است یک کلیک کند! پس باید قیمتی بدهد که بتواند با بقیه فروشگاه‌ها رقابت کند و این رقابت در قیمت و تخفیف به نفع کاربر است!

فروشگاه اینترنتی تنوع بیشتری دارد!

فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه حرف ندارند! کاربران محصول موردنظرشان را با هر برندی که باشد خیلی راحت می‌بینند، مقایسه می‌کنند و جالب‌تر از آن اینکه همه این کارها چند دقیقه هم طول نمی‌کشد! دیگر بحث تنوع رنگ و سایز هم بماند که حتی قاطع‌ترین کاربر هم با دیدن این همه تنوع ذوق می‌کند!

اگر ایده فروشگاه اینترنتی برای شما جالب است، حتما مقاله چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم را مطالعه کنید.

فروش محصولات مجازی

حالا فرض کنیم که شما قصد دارید درآمد اینترنتی داشته باشید اما محصول فیزیکی برای فروش ندارید. پس شما باید کارتان را با فروش محصولات مجازی ادامه بدهید. حالا محصولات مجازی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

یک وبسایت درست کنید!

اول از همه بگذارید بگویم که درست کردن وبسایت الان، بر خلاف تصور بسیار، حتی در 1 ساعت هم انجام می‌شود! بله درست خواندید. گزینه‌های بسیار زیادی هم برای این کار وجود دارند که بتوانید این کار را انجام بدهید. اما تفاوتی که راه‌های مختلف با یکدیگر دارند یا در هزینه است، یا در زمان و یا در سادگیِ کار.

اگر خیلی ساده بگویم، درست کردن وبسایت از یک راه ممکن است زمان و هزینه کمتری داشته باشد اما بسیار پیچیده باشد و برعکس. ولی اگر به دنبال راهی هستید که هم مطمئن باشد و هم بتواند با امکانات و زیبایی خودش کاربر جذب کند، می‌توانید با سایت‌ساز پرتال در آدرس www.portal.ir آشنا بشوید. این سایت‌ساز، صفر تا صد وبسایت شما را با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان به شما می‌دهد. البته اگر به دنبال قیمت‌های دقیق هستید، می‌توانید به تعرفه‌های ساخت وبسایت نگاهی بیندازید.

حالا که مطمئن شدید که ساختن وبسایت اصلا کار سختی نیست، نوبتش رسیده که ببینیم با این وبسایتی که ساختید از چه راه‌هایی می‌توانید درآمد داشته باشید.

همکاری در فروش را یاد بگیرید!

یکی از جدیدترین و پردرآمدترین تکنیک‌های بازاریابی "همکاری در فروش" (Affiliate Marketing) است. البته ممکن است در منابع دیگر، اسم‌هایی مثل بازاریابی معرف، بازاریابی پورسانتی یا حتی بازاریابی وابسته هم به چشمتان بخورد اما همه این‌ها یک چیز هستند.

حالا همکاری در فروش دقیقا چطور کار می‌کند؟ خیلی ساده بخواهم برایتان بگویم، در فرایند فروش یک محصول با روش همکاری در فروش، سه طرف دخیل هستند:

حالا همکاری در فروش را چطور با وبسایت انجام بدهیم؟

بعد از اینکه وبسایت شما ساخته شد، تعدادی کاربر به آن مراجعه می‌کنند که این به ورودی "ترافیک" می‌گوییم. یعنی هرچه ترافیک سایت شما بالاتر باشد، کاربران زیادی وارد سایت شما شده‌اند. حالا این چه سودی به حال شما دارد؟ شما می‌توانید معرفی یا خرید محصولاتی که قصد همکاری در فروش‌شان را دارید، روی وبسایت خود بصورت یک لینک بگذارید تا کاربران‌تان از آن استفاده کنند. هر کاربری که از طریق لینک شما یک خرید انجام بدهد، درصدی از سود آن فروش به شما می‌رسد.

نمونه همکاری در فروش در ایران

در زمستان سال 1396، سایت دیجی‌کالا یک سری فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال را دعوت کرده بود تا پیشنهاد همکاری در فروش را با آن ها در میان بگذارد. یکی از مزایای این روش از بازاریابی این است که درآمد شما هیچ سقف و محدودیتی ندارد! به علاوه، اگر وبسایت (یا حتی بقیه شبکه‌های اجتماعی) ساخته باشید، دیگر برای فروش در همکاری هیچ نیازی به سرمایه ندارید. میزان درآمد شما از یک فروش هم بستگی به نوعِ جنس دارد ولی فعلا مبلغی که مشخص شده است، چیزی بین 2 الی 10 درصد مبلغ است.

پست‌های اسپانسری منتشر کنید!

با این حقیقت باید کنار بیاییم که خیلی از کاربران (شاید حتی خود شما) با تبلیغاتی که روی سایت‌ها به چشم می‌خورد رابطه چندانی ندارند و حتی از آن‌ها بدشان می‌آید. عیبی ندارد! راه دیگری هم است که بدونِ نشان دادن تبلیغ، درآمد داشته باشید و آن هم انتشار پست‌های اسپانسری است. اسپانسری در وبسایت هم دقیقا مثل اسپانسری در ورزش و تلویزیون است.

بعد از مدتی که وبسایت شما راه‌اندازی شد و ترافیک خوبی داشت، می‌توانید اطلاعات وبسایت‌تان را (مثل درصد ترافیک، تعداد فالوور‌های شبکه‌های اجتماعی و ...) آماده کرده و پیش شرکت‌های دیگر بروید. اگر اطلاعات وبسایت شما برای آن‌ها جالب باشد، با شما همکاری می‌کنند. یعنی اینکه مثلا از شما می‌خواهند یک ویدئو یا یک مقاله در مورد یک محصول یا خدمت آن‌ها آماده کنید و روی وبسایت خودتان منتشر کنید. شما هم برای انجام این کار از آن ها مبلغی را می‌گیرید.

البته این نکته هم بگویم که اگر ترافیک وبسایت شما و رتبه شما در گوگل بالا باشد، حتی ممکن است خودِ این شرکت‌ها سر و کله‌شان پیدا شود و پیشنهاد همکاری به شما بدهند!

محتوای ویژه برای اعضای ویژه تولید کنید!

بعد از اینکه مدتی در وبسایت خودتان تولید محتوا کرده و کاربر جذب کردید، باید ترافیک وبسایت خودتان را بررسی کنید. اگر وبسایت شما چنین پتانسیلی داشته باشد، می‌توانید بخشی از محتوای خودتان را فقط برای مشترکین یا کاربران ویژه نمایش بدهید. البته این به معنی نیست که همه محتوای شما برای کاربران ویژه باشد. شما همچنان به کار تولید محتوا برای کاربران عمومی ادامه می‌دهید و فقط بخشی از کارتان را که مثلا جزئیات یا اطلاعات بیشتری دارد، در اختیار کاربران ویژه قرار می‌دهید.

کاربران عادی‌ای هم که بخواهند به کاربر ویژه تبدیل شوند، در سایت شما ثبت‌نام کرده و اشتراک می‌گیرند. البته اینکه اشتراک‌شان بصورت ماهانه یا سالانه باشد به شما که صاحب وبسایت هستید بستگی دارد. اگر می‌خواهید نمونه‌ای از این مورد را هم ببینید، می‌توانید از وبسایت متمم استفاده کنید. سایت متمم برای همه کاربرانش محتوا ارئه می‌دهد، اما بخشی از محتوایش (که محتوای ویژه هستند) فقط بعد از خریداری اشتراک قابل مشاهده است.

کتاب الکترونیکی منتشر کنید!

اگر مدتی است که محتوای‌تان را تولید کرده و ترافیک سایت‌تان را بالا برده‌اید، می‌توانید از این تعداد بالای کاربران برای فروش کتاب الکترونیکی استفاده کنید. مثلا اگر چند مقاله در مورد بخش‌های مختلف یک موضوع نوشته‌اید، می‌توانید این مقاله‌ها را با کمی تغییر به فصل‌های مختلف یک کتاب تبدیل کرده و آن را بفروشید.

آزادکار (فریلنسر) باشید!

راستش را بخواهید، برای هر کسی سخت است که صبح زود راس یک ساعت مشخص در اداره باشد و تا ساعت خاصی هم همانجا بماند و یک سری کارهای مشخص (که حتی ممکن است به آن علاقه‌ای هم نداشته باشد) انجام بدهد. اگر شما هم چنین طرز تفکری دارید، بهتر است آزادکاری را جدی بگیرید. آزادکاری یا همان فریلنسینگ کاری است که شما در آن هیچ تعهدی به یک قرارداد یا شخص ندارید و فقط بصورت پروژه‌ای کار قبول می‌کنید.

مثلا اگر شما در رشته برنامه‎‌نویسی یا ترجمه (برای مثال) تخصص دارید، با شرکت‌ها یا افرادی که دنبال متخصص در این زمینه هستند ارتباط برقرار می‌کنید و پروژه‌ای از آن ها می‌گیرید. معمولا افرادی که وبسایت دارند، آزادکاری را از طریق نویسندگی (نوشتن مقاله، زیرنویس ویدئو، رپورتاژ و ...) انجام می‌دهند.

اگر این موضوع برای شما جالب باشد، پیشنهاد می‌کنم مزایا و معایب آن را هم در نظر بگیرید.

مزایای آزادکاری

معایب آزادکاری

شغل‌ها و مهارت‌های پردرآمد در آزادکاری

ایجاد رسانه برای کسب درآمد

همه مطالبی که تا اینجا خواندید فقط بخشی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت بودند! یعنی بازهم راه‌های دیگری برای ایجاد درآمد آنلاین وجود دارد (چقدر راه برای پول درآوردن!). در این بخش به شما یاد می‌دهیم که چطور از رسانه‌ها درآمد داشته باشید.

از اینستاگرام پول دربیاورید!

اگر کمی با اینستاگرام کار کرده باشید، حتما صفحه‌هایی را دیده‌ایده که چه مستقیم و چه غیرمستقیم تبلیغ می‌کنند یا محصولی را می‌فروشند. چرا شما این کار را انجام ندهید؟ اگر تصمیم گرفتید که از اینستاگرام هم درآمد داشته باشید، دو قسمت زیر را حتما بخوانید.

فروش مستقیم محصولات یا خدمات در اینستاگرام

اگر صفحه اینستاگرامی شما فالوور‌های زیادی داشته باشد، می‌تواند فرصت خوبی برای کسب درآمد باشد. مثلا شما می‌توانید از تخصص یا هنری که دارید استفاده کرده و آن را بفروشید. نقاشی بلدید؟ یا صنایع دستی درست می‌کنید؟ یا مثلا برنامه‌نویس حرفه‌ای هستید؟ همه این‌ها می‌توانند منبع مستقیم درآمد در اینستاگرام باشند. فقط کافی است که آن ها را به طرز درستی در صفحه خودتان تبلیغ کنید.

در ضمن با خواندن مقاله 8 دستور جادویی برای افزایش فالوور خیلی راحت می‌توانید تعداد فالوورهای خودتان را افزایش بدهید.

فروش غیرمستقیم محصولات یا خدمات

این مورد هم که از اسمش معلوم است دیگر! بازهم برمی‌گردیم به استفاده درست از تعدادِ بالای فالوورها. خب حالا ممکن است شما خودتان هیچ محصول یا خدمتی برای فروش ندارید. عیبی ندارد، بازهم می‌توانید درآمد داشته باشید! چطور؟ می‌توانید برندهای مختلف را در پست‌های اینستاگرامی‌تان تبلیغ کنید و برای هر تبلیغ، پول بگیرید.

یک نمونه خیلی جالبی که شخصا از فروش غیرمستقیم دیده‌‌ام، در زمینه مد و لباس بود. یک سری افراد که طراح مد هستند، در اینستاگرام ویدئو منتشر می‌کنند و در این ویدئوها، پیشنهادهایی به مردم می‌دهند: مثلا با فلان رنگ کت و شلوار، بهتر است کروات فلان رنگی بزنید. حالا در بین این ویدئوهایشان هم، برندهایی را تبلیغ می‌کنند و چون محتوای ویدئویی‌شان به نوعی آموزشی است، بازخورد بهتری دریافت می‌کنند.

کسب درآمد از سرویس‌های اشتراک ویدئو

همه شما یوتیوب را می‌شناسید؟ احتمال زیاد بله. و احتمال زیاد می‌دانید که در ایران هم، جایگزین‌هایی برای یوتیوب داریم، سایت‌هایی مثل آپارات، نماشا، تماشا و جعبه. خبر خوبی که برای شما خوانندگان داریم این است که شما از طریق ویدئو هم می‌توانید درآمد داشته باشید! چطور؟

روش اول: متخصص شوید!

اگر شما تخصصی دارید، می‌توانید آن را با ایجاد ویدئوهای جالب و مفید به اشتراک بگذارید. اگر تعداد بازدید ویدئوهای شما زیاد شود، کم کم سر و کله شرکت‌ها و برند‌های بزرگ پیدا می‌شود تا با شما همکاری کنند.

مثلا فرض کنید شما یک نقاش یا طراح مد هستید و با اشتراک ویدئوهایتان، بازدید بسیار زیادی داشته‌اید. اگر این طور باشد، ممکن است که یک برند لوازم نقاشی یا برند لباس، به جای اینکه میلیون‌ها هزینه تبلیغات بکند و حتی از نتیجه‌اش هم مطمئن نباشد، مقداری از آن مبلغ را به شما بدهد (که برای شروع کار مبلغ خوبی می‌تواند باشد) و شما هم در عوض، از آن برندها در ویدئوهایتان استفاده کنید. مثلا اگر یک نقاشی می‌کشید، از رنگ و قلم مخصوص یک برند استفاده کنید.

روش دوم: شناخته شوید!

در این روش، شما نیازی به تخصص و مهارت خاصی ندارید. فقط باید بتوانید با تولید ویدئوهای جالب و عامه‌پسند (مثلا ویدئوهای خنده‌دار یا داب‌اسمش) بازدید ویدئوهایتان را بالا ببرید. اگر تعداد بازدیدکننده‌های ویدئوهایتان بیشتر شد، می‌تواند در اول ویدئوهایتان برای برندهای مختلف تبلیغ گذاشته و درآمدی داشته باشید.

روش سوم: دیده شوید!

روش آخری هم است که می‌تواند در آینده منبع درآمد خوبی باشد، اما متاسفانه فعلا در ایران آنقدرهم جا نیفتاده و بیشتر هم در آپارات و جعبه قابل اجرا است. این سایت ها بابت هر 1000 بازدیدی که از ویدئوی شما می‌شود، مبلغ 5 هزار تومان به شما می‌دهند و اینکه حتی شما لزومی ندارد که ویدئوی خودتان را به اشتراک بگذارید، یعنی می‌توانید از ویدئوی دیگران هم استفاده کنید و به اشتراک بگذارید.

نتیجه‌گیری

حالا می‌بینید که چقدر راه برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد؟ فقط کافی است که راه و چاه آن را بلد باشید تا خیلی راحت به درآمد خوبی برسید. راه و روش‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم همگی کاملا کاربردی هستند و  در کشورمان هم قابل اجرا هستند. اما متاسافانه بسیاری از مطالب موجود در این زمینه، راه‌هایی مثل درآمد از یوتیوب یا پاسخ به پرسشنامه‌های انگلیسی را پیشنهاد می‌دهند که فعلا در ایران، امکانپذیر نیستند. حالا اگر هیچ ایده‌ای برای راه انداختن کسب و کار اینترنتی ندارید، بازهم می‌تواند از مقاله ما استفاده کنید. پس دیگر معطل چی هستید؟

عضو خبرنامه شوید.
1 دیدگاه

آخرین دیدگاه‌ها

در 11 تیر 1397 ساعت 19:42

مطلب واقعا جالب و مفیدی بود
با تشکر از شما ، موفق باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

به ما بگویید

با شما تماس میگیریم

 

02163404 داخلی 3

با شما هستیم

با ما در ارتباط باشید

02163404 داخلی 3

تهران خیابان دانش ثانی پلاک 44

درباره ما