راهنمای ثبت سایت و وبلاگ در موتور جستجوی بینگ

بینگ دومین موتور جستجوی دنیا است که با استفاده از آن درست مشابه گوگل می‌توانید به جستجو کردن در بین میلیاردها صفحه اینترنتی که در آن ثبت شده پرداخته و به دنبال نتایج جستجوی خود باشید. در این مقاله با راهنمای ثبت سایت و وبلاگ در موتور جستجوی بینگ آشنا خواهیم شد.
در این مقاله می‌خوانید:

موتور جستجوی وب که به شرکت مایکروسافت تعلق دارد، تحت عنوان موتور جستجوگر بینگ نامیده  می شود که تحت نام های ویندوز لایو سرچ، ام.اس.ان و لایو سرچ نیز معرفی می  شود. موتور جستجوگر بینگ در 28 مه 2009 توسط استیو بالمر در کنفرانسی تحت  عنوان «همه ی چیزهای دیجیتال» در فرانسیسکو آمریکا، به دنیا معرفی و در 3  ژوئن سال 2009 در دسترس همگان قرار گرفت. ویژگی هایی که بینگ در آن زمان داشت، شامل به نمایش درآوردن فهرستی از جستجوهای اینترنتی که مرتبط با  موضوع بود، می شد.

در این مقاله سعی بر این شده تا به معرفی موتور جستجو  بینگ پرداخته تا با مزیت ها و چگونگی کارکرد آن بیشتر آشنا شوید. برای  رسیدن به پاسخ سوال هایتان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت سایت و وبلاگ در موتور جستجوی بینگ

از لحاظ رتبه بندی، موتور  جستجوگر بینگ جایگاه دوم را بعد از گوگل می گیرد و جایگاه این رتبه ممکن  است سال های آینده با گوگل عوض شود. بر خلاف انتظار پس از گذشت سالیان  زیاد، رقیبی برای گوگل پیدا شده که بسیار قدرتمند بوده و ممکن است کم کم  جای این موتور جستجو را نیز بگیرد

 ذکر این نکته حائز اهمیت است که در  موتور جستجوگر بینگ نتایج جستجو به طور مرتبط و هماهنگ با جستجوی کاربران  اینترنتی می باشد اما از نظر رتبه بندی دارای تفاوت زیادی با گوگل می باشد. که این امر منجر به  به مورد جلب توجه قرار گرفتن موتور جستجوی بینگ در  نظر متخصصین سئو شده است.

فرقی نمی کند که شما  در گوگل اقدام به جستجوی مطلب مورد نظر خود نمایید یا در بینگ، در هر دو  صورت به هدف و نتیجه ی دلخواه خود خواهید رسید. مهم  ترین مسئله ای که برای یک کارشناس سئو در رابطه با رسیدن به رتبه مناسب در  نتایج جستجو مهم و ضروری می باشد، شناخت الگوریتم های مربوط به موتور  جستجوگر Bing می باشد. میان الگوریتم گوگل و بینگ تفاوت زیادی وجود دارد، زیرا در ارائه نتایج به کاربران به طور کاملاً متفاوت و مستثنی عمل می کنند.

موتور جستجوی بینگ

موتور جستجوی بینگ

امروزه  با پیشرفت تکنولوژی و فراگیرشدن استفاده از اینترنت، بسیاری از افراد برای  دستیابی به اطلاعات مختلف از موتورهای جستجو استفاده می کنند. در واقع  موتورهای جستجو ابزاری برای جستجو و یافتن اطلاعات مورد نظر کاربر با توجه  به کلمات کلیدی در وب می باشند که نتیجه جستجو به صورت صفحات نتایج نمایش  داده خواهد شد. انواع مختلفی از موتورهای جستجو موجود می باشند که موتور جستجوی بینگ(bing) یکی  از موتورهای پرکاربرد در عرصه وب گردی محسوب می شود. موتور جستجوی بینگ  توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده است و به عنوان رقیبی قدرتمند برای موتور  جستجوی گوگل به شمار می آید. امروزه بسیاری از وب مسترها و فعالان در زمینه  بهینه سازی وب(سئو) از این موتور جستجو برای اهداف خود بهره می برند و  کاربران اینترنتی نیز در سطح گسترده ای از موتور جستجوی بینگ استفاده می  کنند.   

انتخاب  تصاویر پس زمینه جذاب و دیدنی در صفحه اصلی بینگ سبب شده است که توجه  بسیاری از کاربران را به سمت خود معطوف نماید. ماهیت عملکرد موتور جستجوی  بینگ به گونه ای می باشد که پس از وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر در کادر  جستجو، نتایج بسیار مفید وکاربردی نمایش داده خواهند شد و این امر سبب شده  تا به یکی از رقیبان سرسخت موتور جستجوی گوگل تبدیل شود.

نکته  ای که حائز اهمیت است، اینکه نحوه ی رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ با  گوگل تفاوت زیادی دارد و جستجوی کلمه کلیدی اصلی در هر یک نتایج متفاوتی را  در پی خواهد داشت. به عنوان نمونه چنانچه بخواهید عبارت "سایت ساز پرتال"  را در موتور جستجوگر بینگ و یا گوگل سرچ نمایید، شاهد نتیجه های متفاوتی  برای هر کدام خواهید بود. همچنین در رتبه ی اول نتایج گوگل و رتبه ی اول  نتایج موتور جستجوگر بینگ تفاوت زیادی را مشاهده می کنید که این نشان دهنده  ی تفاوت رتبه اول نتایج در صفحه نخست هر دو می باشد.

ویژگی های برجسته موتور جستجوگر بینگ

موتور جستجوگر بینگ دارای مزایا و ویژگی های زیادی می باشد که آن را نسبت به  گوگل با اهمیت تر می کند. همانطور که در بخش قبلی بیان شد، یکی از ویژگی  های موتور جستجوی بینگ، نمایش نتایج کاملا مفید و مرتبط با کلمه کلیدی (keyword) می  باشد که این موضوع نشان دهنده این امر خواهد بود که تمرکز موتور جستجوی  بینگ برای رتبه بندی براساس کلمات کلیدی می باشد و برخلاف گوگل برای کلمات  کلیدی اهمیت بیشتری قائل خواهد شد.

سایت هایی که از محتوای فلش خاص و جذاب استفاده می کنند، از نظر جستجوگر بینگ  دارای اهمیت بوده و به راحتی، اقدام به جذب و پردازش آن ها می نمایند. نکته  ای که ذکر آن مهم است اینکه جستجوگر بینگ در شناسایی محتوای پنهان و غیر  پنهان ناتوان بوده و برای هر دو ارزش قائل می شود. حال آنکه گوگل برای  محتواهایی که پنهان هستند، ارزش قائل نشده و اگر زمانی از این گونه محتواها  در سایت خود استفاده نمایید، رتبه سایت تان به شدن کاهش پیدا خواهد کرد.

عوامل مؤثر بر رتبه بندی نتایج بینگ

هنوز  اطلاعات کاملی مبنی بر اینکه جستجوگر بینگ از چه فاکتورهایی برای افزایش  رتبه بندی سایت استفاده می نماید، در دسترس نمی باشد. تمامی مواردی که در  این قسمت ذکر میشود، حاصل تجربه و مطالعات متخصصین در این امر بوده و منبع  قطعی برای آنها وجود ندارد. از جمله این موارد می توان به قسمت زیر اشاره  نمود که شامل:

  1. بک لینک تأثیر کمتری دارد: موتور جستجوگر بینگ، نسبت به بک لینک ها و لینک های ورودی سایت بی اهمیت می باشد. به عنوان نمونه در  صورتی که اقدام به بررسی و مقایسه ی چند نتیجه ی اول موجود در جستجوگر  بینگ و گوگل نماییم، شاهد آن خواهید بود که سایت هایی که داری رتبه بالا در  بینگ می باشند، تعداد کمی از بک لینک ها را دارند.
  2. خرید بک لینک از سایت های اسپم فاقد تأثیر است: همانگونه  که موتور جستجوگر بینگ به لینک های ورودی سایت ها اهمیت نمی دهد، تبادل و  یا خرید بک لینک نیز بر افزایش رتبه بندی سایت تأثیری نخواهد داشت. در حال  حاضر مشاهده می کنیم که گوگل نیز سعی دارد این فاکتور را نادیده بگیرد و  خرید و فروش مربوط به لینک را نیز کاهش دهد. در نتیجه این امر متوجه خواهیم  شد که پیج رنک سایت یا صفحه نیز تأثیری بر نتایج رتبه بندی سایت نخواهد  داشت.
  3. رعایت نکات مربوط به سئو مطالب: محتوای صفحه وب سایت یکی دیگر از عواملی می باشد که موتور جستجوگر بینگ نه تنها  به آن اهمیت می دهد، بلکه بر خلاف موتور جستجوگر گوگل برای مسائل مربوط به on-page سئو، ارزش قائل می شود.
  4. توجه ویژه به اعتبار سایت: شاید  این خبر برای وبلاگ ها و سایت های تازه تأسیس کمی نگران کننده به نظر  برسد، چرا که موتور جستجوگر بینگ توجه ویژه و خاصی به سن دامنه و اعتبار  سایت می کند. در نتیجه این امر شاهد این نکته خواهید بود که سایت هایی که  از اعتبار بالایی برخوردار می باشند و در حوزه ی برندینگ دارای فعالیت  هستند به مراتب دارای شانس بالاتری برای اخذ رتبه های بالا در نتایج موتور  جستجوگر بینگ می باشند.
  5. تاریخ انتشار مطلب اهمیت زیادی ندارد: سرعت  ایندکس صفحات جدید، در موتور جستجوگر بینگ نسبت به گوگل پایین تر می باشد و  به جدید بودن و تاریخ انتشار مطالب اهمیت چندانی نمی دهد. با این تفاسیر،  صفحه هایی که از تاریخ انتشار آن ها مدت زمان زیادی میگذرد نیز شانس این را  خواهند داشت تا در جایگاه اول تا سوم در رتبه بندی سایت قرار بگیرند.  البته این نکته مستلزم شرایط خاصی همچون، داشتن ارتباط مفهومی صفحه با  عبارت جستجو می باشد.
  6. رابطه خوب با سایت های فلش: موتور  جستجوگر بینگ دارای رابطه خوبی با سایت هایی که بر پایه فلش طراحی شده  اند، می باشد. چیزی که موتور گوگل به آن توجه چندانی نمی کند. سایت هایی که  بر پایه فلش طراحی شده اند به راحتی توسط موتور جستجوگر بینگ قابل شناسایی  و تشخیص می باشند.

آموزش معرفی و ثبت سایت در بینگ

همانطور که گفته شد، موتور جستجوی بینگ یکی از  موتورهای قدرتمند در زمینه وب می باشد که به عنوان دومین موتور جستجو محبوب  دنیا بعد گوگل شناخته می شود. اگر صاحب سایت هستید و قصد ثبت سایت خود را  در موتور جستجوی بینگ را دارید، پیشنهاد می کنیم مراحل ثبت سایت در بینگ را تا انتها مطالعه نمایید.

مرحله اول: ثبت نام در موتور جستجوی بینگ

ابزار وبمستر اولین  چیزی است که برای ثبت نام در بینگ به آن احتیاج داریم. ابزار وبمستر تحت  عنوان Bing Webmaster tools در سایت بینگ در اختیار صاحبان و مدیران مختلف  سایت ها قرار می گیرد تا روند ثبت سایت خود را در بینگ به اتمام برسانند.  اولین و مهم ترین کار برای دسترسی به بینگ ثبت نام در آن می باشد که از  طریق لینک www.bing.com/webmasters/about صورت  می پذیرد.

با کلیک کردن بر روی این لینک پنجره ای در مقابل شما باز می شود  که از طریق آن می توانید با هر اکانتی که مایل بودید، اقدام به ثبت نام  نمایید. به عنوان نمونه هنگامی که روی اکانت مربوط به گوگل کلیک کنید و آن  را انتخاب نمایید، شما به صفحه ای ارجاع داده می شوید که در آن اکانت جیمیل  تان وجود دارد و با انتخاب اکانت مرتبط با جیمیل خود، می توانید اقدام به  ثبت نمایید. چنانچه برای ورود و ثبت سایت از طریق اکانت جیمیل موفق به این  کار نشدید، می توانید از Use Another Account برای ورود به گوگل استفاده  نمایید و مراحل پیش روی را به ترتیب طی نمایید.

بعد از اتمام مراحل مرتبط با عضویت در سایت به صفحه ی کنسول جستجوی بینگ منتقل می شوید. سپس برای ثبت سایت در بینگ، بایستی اقدام به درج آدرس و نشانی سایت خود در کادر  مشخص شده نمایید و با کلیک بر روی دکمه ADD این مرحله را به پایان برسانید.

با کلیک بر روی ADD به صفحه ای  منتقل می شوید که باید در آن به ذخیره ی آدرس نقشه سایت و اطلاعات دیگر  اقدام نمایید. بعد از انجام این مرحله باید گزینه ی When do you receive the most traffic to this site  for your local time of the day را بر روی قسمت All Day قرار بدهید.

  • About Me: برای درج اطلاعات شخصی
  • first name: برای درج نام
  • last name: برای درج نام خانوادگی
  • job role: برای درج عنوان شغلی
  • Comany: برای درج نام شرکت
  • indusery: برای درج عنوان سایت
  • contact phone: برای درج شماره تلفن همراه
  • zip/postal code: برای درج آدرس الکترونی و یا پستی شما می باشد.

 نکته ای که باید به خاطر داشته  باشید اینکه اگر چنانچه مدیر سایت هستید  بایستی تیک مربوط به گزینه ی I am  an agency, not a site owner را غیر فعال نمایید و در غیر این صورت به  حالت فعال نگه داشته خواهد شد. بعد از اتمام این مراحل با فشردن دکمه ی  ذخیر کار ثبت سایت خود را به اتمام برسانید.

مرحله دوم: تایید سایت و وریفای کردن دامنه

در  این قسمت از کار بایستی یکی از روش های مربوط را برای تعیین هویت سایت انتخاب کنید. برای وریفای نمودن دامنه در سایت های وردپرسی دو روش وجود دارد که شامل؛ افزودن کد در افزونه سئو وردپرس و آپلود فایلی است که در قسمتی از مسیر هاست می باشد که اقدام به نصب وردپرس نموده اید.

روش اول: اضافه نمودن کد در افزونه سئو وردپرس

در  ابتدا می بایستی اقدام به دانلود فایل XML از قسمت Option 1، نمایید و آن  را به گونه ای در داخل هاست قرار دهید که در محل نصب وردپرس باشد. در ابتدا  بایستی روی قسمت Download BigSiteAuth.xml کلیک کرده و بعد از اینکه به  هاست مربوط وارد شدید، گزینه ی File Manager را انتخاب نمایید.

در ادامه  لازم است تا مسیر public-html را انتخاب نمایید که قسمتی می باشد که مدیریت  انواع فایل ها در آن قرار دارند. لازم به ذکر است، چنانچه اقدام به نصب وردپرس در ریشه هاست نمودید، فایل دانلود شده را نیز از همین قسمت آپلود  نمایید.

اگر وردپرس را در ساب فولدر نصب نمودید، ابتدا به پوشه مورد نظر  رفته و بعد به آپلود فایل در این راه اقدام نمایید. برای آپلود نمودن فایل  در قسمت هاست سی پنل گزینه Upload را انتخاب و کلیک نمایید. بعد از سپری  نمودن این مرحله صفحه ای جدید در موتور جستجو باز شده که با انتخاب دکمه  مربوط به SELLECT می توانید اقدام به آپلود فایل مورد نظر نمایید. سپس کار  آپلود فایل به اتمام رسیده و بعد از مراجعه به بخش کنسول بینگ می توانید  دکمه VERIFY را انتخاب و اقدام به ثبت نهایی نمایید. حال زمان آن رسیده تا  کارهای مدیریتی مرتبط با موتور جستجوی بینگ را برای سایت وردپرس شروع  نمایید.

در صورتی که کار شما با افزونه سئو وردپرس می باشد می توانید کار هایی را که در قسمت روش اول توضیح دادیم انجام داده و  با بکارگیری فرآیند کپی کردن کد و همچنین مقدار Meta که در اختیار شما قرار  می دهد، اقدام به تعیین هویت خود در سایت مربوط نمایید.

برای اینکار ابتدا بایستی به قسمت Option 2 رفته و کد موجود در این بخش را کپی و بعد از آن  به منوی سئو ، عمومی و ابزارهای وبمستر بروید و اقدام به قرار دادن کد داخل کادر کد تأییدیه بینگ نمایید. در آخر با کلیک بر روی دکمه ذخیره تمامی تغییرات را ثبت نمایید. در این لحظه یک پیام با عنوان موفقیت آمیز بودن اعمالتان دریافت خواهید نمود که باید به  قسمت بینگ مراجعه کرده و با کلیک بر روی VERIFY اقدام به بررسی و تحلیل های لازمه نمایید. بعد از کلیک نمودن بر روی VERIFY وب سایت وریفای شده و می توانید با تحت کنترل قرار دادن کنسول جستجوی بینگ، اقدام به مشاهده وضعیت ایندکس سایت وردپرسی نمایید و مدیریت آن را به انجام برسانید.

موتور جستجو بینگ بهتر است یا گوگل؟

در  حالت کلی نتایج جستجو برای موتورهای جستجو بینگ و گوگل تقریبا مشابه به هم  می باشد ولی همانطور که در بخشی از این مقاله نشان دادیم شاهد اندک تفاوت  هایی در نحوه نمایش نتایج به کاربران خواهیم بود. طبق شواهد و تجربیات این  دو موتور جستجو برای عبارات ساده دارای نتایج تقریبا یکسانی می باشند ولی  برای جستجوی پیشرفته، گوگل عملکرد مناسب تری در نمایش پاسخ خواهد داشت. موتور جستجو گوگل در یافتن نتایج برای عبارات تخصصی و خاص، کیفیت مطلوب تری  را نسبت به موتور جستجو بینگ از خود نشان خواهد داد. از دیگر مزایای گوگل  که سبب شده است تا در مقایسه با دیگر موتورهای جستجو برتری داشته باشد این  موضوع می باشد که امکانات و طراحی این موتور جستجو همواره به روز رسانی شده  می باشد و تعداد کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند نیز بیانگر کیفیت  گوگل خواهد بود.

کلام آخر

در  این مقاله ابتدا به معرفی موتور جستجو بینگ پرداخته شد و مزایا و چگونگی  کارکرد آن بررسی شد. موتورهای جستجوی بینگ در سال های اخیر، نظر بسیاری از  کاربران را به خود جلب نموده و از نظر رتبه بندی در جایگاه مناسبی قرار  گرفته است. این موتور جستجو تاکنون بیش از 7 درصد از کاربران را در سراسر  دنیا به خود جذب نمودهه است. همچنین در این مقاله سعی برآن بوده است که مراحل کامل ثبت سایت در موتور جستجوی بینگ را  برای شما عزیزان توضیح دهیم. چنانچه نظر و یا پیشنهادی در زمینه موتور جستجوی بینگ و یا در مورد این مقاله داشتید می توانید نظرات خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

باسلام
اگر سایتمون وورد پرس نباشه چی؟!

سلام
باید در کدهای قالب سایت قرار بدید

داداش میتونی تو سی پنل یا همون پنل مدیریتی حالا هرچی که هست روی دی ان اس بزنی بعد این کد رو به اون اضافه کنی البته کدی که از بینگ یا گوگل دریافت میکنی باید روی دی ان اس باشه و برای دی ان اس که دوتا کد میده. یکی برای فیلد اولی و یکی دیگه هم برای فیلد دوم بعد از اضافه کردن دی ان اس میتونی وریفای کنی دامنه ات رو و وبسایتت اندکس میشه.

سلام ممنون از مطالب مفیدتون
من ادرس وبلاگم را بتابدلایلی تغییر دادم ولی متاسفانه ثبت نمیشه نه درگوگل نه بینگ
مشکلشو نمیتونم حل کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید قبل ار تغییر آدرس رتبهداول را داشتم در خیلی از کلمات کلیدی

سلام
باید به یک متخصص سئو بدید تا مشکل رو پیدا کنه. دلایل زیادی میتونه داشته باشه این مورد و باید دقیق بررسی بشه.

مرسی
خدایی این موقع شب ..
کمک کردید تا سایتمو تو بینگ ثبت کنم
تشکر از سایت خوبتون ...

سلام آقای کریمی
خواهش میکنم :)

ممنون برای مطلب عالیتون.

سلام، فوق العاده کاربردی بود، ممنون

وبسایتم رو در بینگ ثبت کردم

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2