قیمت سال 1402 + 10% تخفیف - فقط تا 13 فروردین - کوپن: hd10

۸ تکنیک جذب مشتری در دنیای دیجیتال مارکتینگ

آیا تا به حال برای شما این سئوال پیش آمده که رمز موفقیت شرکت‌های بزرگی همچون دیجی‌کالا در چیست؟!
در این مقاله می‌خوانید:

آیا تا به حال برای شما این سئوال پیش آمده که رمز موفقیت شرکت‌های بزرگی همچون دیجی‌کالا در چیست؟! آنچه قرار است امروز به آن بپردازیم آموزش تکنیک‌هایی است که اکثر شرکت‌های بزرگ برای جذب مشتری بیشتر از آن استفاده می‌کنند و اغلب کسب‌وکارهای دیگر از آن بی‌خبر هستند.

اگر می‌خواهید به یک تجربه موفق در جذب مشتریان دست پیدا کنید، شیوه‌های سنتی را کنار گذاشته و فرصت آشنایی با تکنیک‌های جدید جذب مشتری را از دست ندهید.

اما قبل از آن بد نیست بدانیم یادگیری نکات جدید، چه کمکی به ما می‌کند. انتظارات مشتری نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است، به‌طوری که هر ماه باید خدمات و پشتیبانی‌های خود را بروزرسانی کرده تا از این طریق مشتری‌هایمان را حفظ کنیم.

علاوه بر این همیشه این ترس در وجود همه کسب‌و‌کارها وجود دارد که مبادا رقبا، قاپ مشتریان آنها را بدزدند و نگران کم شدن تعداد مخاطبین و مشتریان خود هستند. اما اگر همیشه در حال یادگیری تکنیک‌های جدید جذب مشتری باشیم، هیچ وقت از میدان رقابت کنار گذاشته نمی‌شویم.

بنابراین برای پیشی گرفتن از رقبا، رشد نرخ فروش و افزایش میزان درآمد، کسب‌و‌کار شما به بهترین تکنیک‌های افزایش مشتری نیازمند است. اما این تکنیک‌ها دقیقا چه ویژگی‌ دارند و چگونه اجرا می‌شوند؟ در ادامه توضیح خواهیم داد

تکنیک‌های جذب مشتری

برای اینکه بتوانید همانند کسب‌وکارهای موفق گام بردارید، باید با تکنیک‌های جذب مشتری در دنیای دیجیتال مارکتینگ، آشنا شوید. این تکنیک‌ها عبارتند از:

1. تعیین پرسونای مخاطبین؛

اولین گام در جهت افزایش فروش، شناخت مشتریان شماست. برای اینکه بتوانید بهتر کالا و خدمات خود را به مخاطبین ارائه دهید، باید درک درستی از انگیزه‌ها، نیازها و خواسته‌های کاربران یا مشتریان خود داشته باشید. با استفاده از پرسونای مخاطبان می‌توانید مطمئن شوید که فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید متناسب با نیاز کاربران است و بازخورد مناسبی نیز دریافت خواهیم کرد.

2. طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت؛

در دنیای امروز اگر نتوانید خود را با نیازهای افراد جامعه هماهنگ کنید، بازی را باخته‌اید. افراد به سمت شرکت‌هایی جذب می‌شوند که بتوانند در کنار شیوهای سنتی، به صورت آنلاین هم نیاز آنان را مرتفع سازند.

شما با ایجاد وب‌سایت (ضمن انتخاب دامنه مناسب و بهترین هاست) نه تنها کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهید، بلکه با توجه به خواست مشتریان، به نیازهای آنان در تمامی ساعات شبانه روز نیز پاسخ خواهید داد.

3. تولید محتوای جذاب؛

برای پیشرفت در تجارت، نباید از نقش کلمات در این راه غافل شوید.

یک محتوای جذاب و ارزشمند در عین اینکه نیاز کاربران را پاسخ می‌دهد، می‌تواند کسب‌و‌کار شما را به درستی معرفی و پیام تجاری شما را به به مخاطب منتقل سازد.


بنابراین با شرکت در دوره‌های آموزش تولید محتوا باید برای کاربران سایت خود محتوایی جذاب و کارآمد، تولید کرده و مخاطبین خود را درگیر کنید و در نتیجه او را به یک مشتری بالفعل در بیزینس خود تبدیل کنید.

4.تعامل با مشتریان؛

برای جذب مشتریان بیشتر شما باید حس خوبی را به مشتریان خود القا کنید و این انتقال حس تحقق پیدا نمی‌کند، مگر از راه تعامل.

شما باید بتوانید از راه‌های مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید؛ مثلا با ارسال پیامک می‌توانید مشتریان خود را از تخفیف‌ها، طرح‌های تشویقی یا کالاهای جدید باخبر سازید یا با درخواست ایمیل از مشتریان، هر چند وقت یکبار برای آنان خبرنامه‌های آموزشی و یا تبلیغی ارسال کنید.

5. بهبود تجربه کاربری؛

یکی از راه‌های جذب مشتری، توجه خاص به آنان است. همانطور که جف بزوس مدیر عامل آمازون گفته است؛ وسواس درباره مشتریان بسیار مهم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که تیم پشتیبانی قدرتمندی را ایجاد کرده‌اید، تا بتوانید یک تجربه شگفت‌انگیز را برای مشتریان خود رقم بزنید. درباره کسب‌وکار خود و اینکه چگونه می‌توانید به بهترین وجه به مشتریان خود خدمت کنید، فکر کنید.

به عنوان مثال با قرار دادن نظرسنجی‌های گوناگون نه تنها کسب‌و‌کار خود را بهبود می‌دهید، بلکه نشان می‌دهید که رضایت مشتری در درجه اول اهمیت برند شما، قرار دارد.

6. سئو و بهینه‌سازی سایت؛

رفتار شما در فضای آنلاین باید به‌گونه‌ای باشد که گوگل تشخیص دهد، برند شما معتبر است. سئو و بهینه سازی سایت، یکی از روش‌های کسب اعتبار نزد گوگل است، به‌گونه‌ای که با استفاده از آن می‌توانید برند خود را در صدر نتایج جستجوی گوگل و در بین بزرگترین شرکت‌های تجاری قرار دهید. همینجا پیشنهاد می‌کنم مقالۀ سئو چیست را در وبلاگ novinحتماً مطالعه بفرمایید.

7. استفاده از کانال‌های تبلیغی متفاوت؛

برای حضور موفق در بازار نیاز به کانال‌های تبلیغات دیجیتال دارید که بتوانند برند شما را در کمترین زمان به کاربران اینترنت، معرفی کنند.

روش هایی از جمله گوگل ادز، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی وایرال و بازاریابی پیامکی، از جمله روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند که شما می‌توانید برای تبلیغ برند و افزایش فروش خود از آنها کمک بگیرید.

8. به‌روزرسانی خدمات و محصولات؛

امروزه که نیازهای افراد جامعه به‌طور مستمر در حال تغییر است و هر روز مدل‎های جدیدتری از هر محصولی در بازار ارائه می‌شود و محصولات قدیمی‌تر از اعتبار ساقط می‌شوند؛ مشخصاً مردم کالایی را خریداری می‌کنند که بروزتر و قابل دسترس‌تر بوده و از کارایی بیشتری برخوردار باشد، بنابراین باید همیشه با نیاز افراد و فناوری‌های جدید، همگام باشیم.

نتیجه‌گیری

در این مطلب، با تکنیک‌های جذب مشتری آشنا شدیم، اما برای اینکه در رقابت با بزرگان تجارت عقب نمانیم و این تکنیک‌ها را به درستی اجرا نماییم، نیاز به یک همراه همیشگی داریم.

شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین یکی از برترین شرکت‌های بازاریابی دیجیتال است که از ابتدا با مشاوره رایگان در زمینه انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال من جمله تبلیغات گوگل، به رشد کسب‌وکار و افزایش مشتریان شما کمک می‌کند.

همین حالا به تفکرات غلطی که مغز شما را احاطه کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند همانند بزرگان تجارت گام بردارید، پایان دهید و با دریافت مشاوره‌‌ای کارآمد از کارشناسان حرفه‌ای تیم «نوین»، نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، بلکه تعداد بیشتری از افراد را به سمت کسب‌وکار خود جذب نمایید.

پس فرصت را از دست ندهید و با مراجعه به وبسایت نوین به آدرس www.novin.com  و یا تماس با شماره 63404 – 021 داخلی 3، آینده کسب‌و‌کار خودتان را تضمین کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2