راهنمای اتصال فروشگاه اینترنتی به اینستاگرام

تمام مردم جهان به خرید کردن علاقه دارند. (درباره‌ی قبایل بدوی موجود در جنگل آمازون مطمئن نیستم) هر کس با توجه به علایق شخصی خود، به خرید اجناس مختلف از لباس گرفته تا ماشین، کفش، لوازم منزل و غیره اقدام می‌کند. حتما با خودتان می‌گویید چقدر خوب می‌شد، اگر همین‌طور که روی مبل لم داده‌ایم و تخمه می‌شکنیم، تندتند هر چه می‌خواستیم سفارش می‌دادیم. خوش خبر باشم! آرزوی شما برآورده شد. اکنون می‌توانید به صورت آنلاین در فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید و از درب منزل خود هم خارج نشوید. البته نه اینکه کنجکاو باشم، نه ...

کلاغ خبرچین خودش دیروز می‌گفت، که در اینستاگرام هم ماشاالله حسابی فعال هستید! چه بهتر! شش دنگ حواستان را به من بدهید تا از قابلیت جدید اینستاگرام برایتان مفصل تعریف کنم. همین‌طور که در پیج‌های مختلف بالا و پایین می‌روید از هر چیزی که خوشتان آمد(و قابلیت خرید داشت) می‌توانید، یکی دو تا سفارش بدهید و لذت ببرید!

این قابلیت جدید تگ خرید اینستاگرام نام دارد و دریچه‌ی امیدی برای همۀ علاقمندان به مد و زیبایی و خرید کردن بدون بیرون رفتن از خانه است. دست در دست هم دهیم به مهر و کمدهای خود را کنیم آباد! با ما همراه باشید.

فروش در اینستاگرام

تگ خرید اینستاگرام چیست؟

فکر می‌کنم با مقدمۀ پرباری که برایتان نوشتم، تا حدودی با تگ خرید اینستاگرام آشنا شدید. تگ خرید اینستاگرام بر روی محصولات موجود در یک عکس قرار می‌گیرد. این تگ زمانی فعال می‌شود که آن محصولات قابل خریدن (Shoppable) باشند. قابلیت خرید در اینستاگرام (Shopping on Instagram) در حال حاضر، تنها برای تعدادی برند تجاری فعال است تا در استوری و پست‌های خود محصولاتشان را به فروش بگذارند. صفحات دیجی کالا و مدیسه دو نمونه از این فروشگاه‌های اینستاگرامی هستند.

وای خدایا کاش یک چیز دیگر ازت خواسته بودم! این جمله‌ را از این به بعد زیاد تکرار می‌کنید. هر بار که وارد صفحه‌ای بشوید و در سه سوت خرید کنید هزاران بار خدا را شکر خواهید کرد که در این دوره از تاریخ به دنیا آمده‌اید.

آموزش نمایش تگ قیمت در اینستاگرام

در مقاله،ایده‌های کسب درآمد از اینستاگرام، درباره فروش محصول در اینستاگرام صحبت کردیم. برای اینکه بتوانید یک فروشگاه در اینستاگرام داشته باشید، در ابتدا باید چیزی برای فروختن داشته باشید! بعد از آن به یک پیج اینستاگرام Public نیاز دارید. سپس باید پیج اینستاگرام خود را به حالت بیزنس تغییر دهید. علاوه بر یک پیج اینستاگرام بیزنس، به یک صفحۀ فیس‌بوک هم نیاز دارید تا کاتالوگ محصولات خود را در آن قرار دهید. به سراغ مراحل برویم.

مرحله اول: تجاری کردن صفحه‌ اینستاگرام

بعضی از افراد و کسب و کارها برای فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام، به صفحۀ بیزنس (تجاری) نیاز دارند. برای تبدیل کردن پیج اینستاگرام خود به یک پیج تجاری باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1. از قسمت setting اینستاگرام، اکانت خود را به حالت Public تغییر دهید (دکمه را غیرفعال و خاموش کنید) و تغییرات را ذخیره کنید.
  • 2. به قسمت Account وارد شده و در این قسمت بر روی گزینه‌ی Switch to business account کلیک کنید.

  • 3. با انتخاب این گزینه وارد صفحه‌ی جدیدی می‌شوید، که از شما می‌خواهد یک اکانت فیس‌بوک را به حساب اینستاگرام خود متصل کنید.
  • 4. بر روی گزینه‌ی Log in with Facebook کلیک کنید و وارد حساب فیس‌بوک خود بشوید.

  • 5. به سوالات فیس‌بوک درباره‌ی اکانت بیزنس خود (از جمله اطلاعات تماس، ایمیل و غیره) پاسخ دهید و اکانت بیزنس خود را فعال کنید. به همین راحتی! در این مرحله اطلاعات تماس، آدرس، تلفن و ایمیل به حساب اینستاگرام شما اضافه شده است که یکی از خاصیت‌های مهم صفحات بیزنس در اینستاگرام است.
  • 6. در این مرحله پس از وارد کردن اطلاعات تکمیلی یک فروشگاه مجازی در فیسبوک خود ایجاد کنید. این صفحه به شکل زیر نمایان خواهد شد:

  • 7. در صفحه جدید از قسمت تنظیمات وارد بخش Templates and Tabs شوید.

  • 8. گزینه Current Template را تغییر دهید و گزینه Shopping را انتخاب کنید. سپس، بر روی View Details کلیک کنید.

  • 9. در این مرحله بر روی گزینه Apply Template کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

  • 10. در قسمت سمت چپ صفحه، بر روی گزینه Page کلیک کنید. اگر بر روی See Moreکلیک کنید گزینهshop برای شما نمایان می شود. تیک بخش I agree to the Merchant Terms & Conditions را بزنید و سپس بر روی Continue کلیک کنید.

  • 11. در این قسمت گزینه Check out on another website رو بزنید و تغییرات را با کلیک کردن بر روی Save ذخیره کنید. (در بخش واحد پول ریال یا تومان وجود ندارد و شما باید به جای آن واحد پول قزاقستان که با T نشان داده شده است را انتخاب کنید.) حالا محصولات خود را با استفاده از گزینهAdd Product اضافه کنید.

  • 12. حالا مشخصات محصول (نام، قیمت، توضیحات محصول، آدرس سایت فروش محصول) خود را طبق عکس وارد کنید و عکس محصول را اضافه نمایید و گزینه Use Photo را بزنید.

  • 13. بعد از اینکه تمام مراحل را انجام دادید با کلیک کردن بر روی گزینه Save تغییرات را ذخیره کنید تا اولین محصول شما به فروشگاه اضافه شود.

برای اینکه مطمئن شوید حساب شما قابلیت فروش محصول را دارد، یک نوتیفیکیشن برای شما می‌آید. سپس باید از قسمت تنظیمات گزینه Shopping را فعال کنید.

فروشگاه اینستاگرام



  • 14. حالا یک پست جدید در اینستاگرام خود بگذارید و بعد از انتخاب عکس، گزینهTag Product را بزنید و محصول را اضافه کنید.

پست جدید شما در اینستاگرام به همین راحتی منتشر شد! اگر می‌خواهید در فیس‌بوک هم محصولات خود را بفروشید، باید به فیس‌بوک خود بروید و پست جداگانه‌ای آپلود کنید.

آموزش ایجاد یک پست خرید در اینستاگرام

اگر شما می‌خواهید محصولات خود را در اینستاگرام بفروشید، می‌توانید از دو راه این کار را انجام دهید. محصول خود را در استوری و یا پست تبلیغ کنید و از کاربران خود بخواهید تنها با یک کلیک آن را در کمترین زمان خریداری کنند. برای اینکه با نحوه‌ی پست خرید گذاشتن آشنا شوید، به ادامه‌ی مطلب دقت کنید.

۱. تگ خرید در استوری اینستاگرام

یکی از شیوه‌های هوشمندانه‌ی جذب مخاطب استفاده از قابلیت استوری در اینستاگرام است. استوری اینستاگرام روزانه توسط میلیون‌ها نفر دیده می‌شود و این فرصتی طلایی برای تبلیغات است. عکس محصول موردنظر خود را در استوری قرار دهید. سپس، با استفاده از تگ خرید محصول را shoppable کنید و برای فروش بگذارید.

هر کاربری که به خرید محصول شما علاقه داشته باشد، با کلیک بر روی گزینه‌ی See details وارد صفحه‌ی خرید خواهد شد. دیگر نیازی نیست، به خود زحمت اضافی بدهید! به صندلی راحت خود تکیه دهید و بگذارید کاربران باقی کار را انجام دهند.

۲. تگ خرید در پست اینستاگرام

اگر می‌خواهید محصولات خود را در پست اینستاگرام برای فروش بگذارید، یک عکس زیبا و جذاب از محصول موردنظرتان را انتخاب کنید. عکس را در اینستاگرام آپلود کنید و پیش از اینکه دکمه‌ی ارسال را بزنید بر روی Tag products کلیک کنید. محصولاتی را که می‌خواهید انتخاب کرده و تگ گذاری کنید.

به این ترتیب، هر کاربری که وارد پیج شما می‌شود، در صورت تمایل با یک کلیک وارد صفحه‌ی خرید می‌شود و محصول شما را خریداری می‌کند.

جمع‌بندی

اینستاگرام، یک گزینۀ خوب برای فروش محصول یا خدمات است؛ به‌خصوص زمانی که در کنار آن، یک سایت فروشگاهی نیز داشته باشید. در این‌صورت، هم فروش‌تان بیشتر می‌شود و هم اینکه با فیلتر شدن اینستاگرام، چیز زیادی از دست نمی‌دهید. با فروشگاه‌ساز پرتال، خیلی زود و در کمتر از یک‌ ساعت می‌توانید، سایت فروشگاهی خودتان را داشته باشید. به علاوه اینکه، ما امکان تست رایگان 7 روزه را برایتان فراهم کرده‌ایم. 

اگر در هر یک از مراحل کار، به مشکل برخوردید و یا نظر و پیشنهادی برای ما داشتید، حتما آن را با ما در میان بگذارید. همچنین با استفاده از شماره تماس 02163404داخلی 2، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

1 دیدگاه

درود وقت بخیر
تگ خرید برای ایرانی ها جدیدا از کار افتاده
اما بعضی ها هنوز دارند و استفاده می‌کنند و محصولات جدید لینک می‌دهند
اگه راه کاری داره بفرمایید

سلام آقای پدرام
روز شما بخیر :)
بله درسته..متاسفانه چند ماهه که ایران برای استفاده از این امکان تحریم شده.
یکی از راه هاش اینه که اطلاعات یه کشور دیگه رو موقتا وارد کنید :/

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2