۱۰٪ تخفیف تابستانه به مدت محدود

رمز و رازهای پول درآوردن از اینستاگرام

تا چند سال پیش، شبکه‌های اجتماعی جز ابزاری برای سرگرمی و برقراری ارتباط با دیگران، نقش دیگری در زندگی ما نداشتند. استفاده از آن‌ها نه تنها برایمان آب و نان نمی‌شد؛ بلکه زمان زیادی را از ما می‌گرفت. اما امروز، افرادی را می‌بینیم که با کمک این شبکه، بدون صرف هزینه، روزانه صاحب درآمدهای میلیونی می‌شوند.

فکرش را می‌کردید که هر ساعت از شبانه روز، در منزل، سفر، یا تفریح بتوانید کسب درآمد کنید؟ درآمدهایی، که شاید در کسب و کارهای فیزیکی، رسیدن به آن برایتان غیرممکن باشد یا سال‌ها طول بکشد.

در این مطلب، همۀ راه‌ های کسب درآمد از اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم، تا شما نیز از قافله جا نمانید. همچنین، برای هر مورد به نمونه‌های واقعی اشاره می‌کنیم تا باورتان شود، که شما هم می‌توانید یکی از این افراد باشید!

اصلا چرا اینستاگرام؟

کم هزینه بودن، سادگی و مطرح نبودن زمان و مکان در مورد همه کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد؛ اما دلیل سر و صدای اینستاگرام در این نوع از کسب و کارها، چیزی نیست جز اینکه: اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است!

تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام، حدود 24 میلیون، یعنی تقریبا 30% از کل جمعیت کشور است. حضور این تعداد کاربر ایرانی، شانس درآمد زایی از اینستاگرام را زیاد کرده است. چه چیزی بهتر از این، که چنین بازار بزرگی در اختیارتان باشد؟!

راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام، به یکی از موضوعات داغ این روزها تبدیل شده و پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای پیشرفت و کسب درآمد دارد. کسب درآمد از اینستاگرام، شاید به‌ظاهر ساده و لذت‌بخش باشد؛ اما، در مقابل چالش‌های خودش را به‌همراه دارد. به‌علاوه اینکه، تنها در گذاشتن تعدادی عکس و نوشته خلاصه نمی‌شود و به مهارت کافی نیاز دارد.

در مقالات ایده‌های کسب درآمد با سرمایۀ کم و راه‌های کسب درآمد اینترنتی، در وبلاگ پرتال نیز، از اینستاگرام به‌عنوان گزینه‌ای برای پول درآوردن بدون سرمایه، صحبت کرده‌ایم. خب حالا، بدون تلف کردن وقت، ببینیم چگونه باید از این شبکه اجتماعی کسب درآمد کنیم. در کنار توضیحات هر مورد، سعی کرده‌ایم برای هر کدام، به چند نکته کاربردی نیز اشاره کنیم.  

فروشگاه اینستاگرام

از طریق فروش در اینستاگرام، محصول و خدمات خود را بفروشید

تا چند سال پیش، برای فروش یک محصول یا خدمت، باید هزینۀ زیادی را صرف اجاره یا خرید فضا و نیروی انسانی می‌کردید. اما امروز، با کمک اینستاگرام، این کار به راحت‌ترین حالت ممکن درآمده است. شما، حتی بدون داشتن فروشگاه سنتی، می‌توانید هرمحصول فیزیکی (مانند لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی و صنایع دستی) و دیجیتال (مانند ایبوک و فایل‌های ویدئویی) را بفروشید.

به‌طور کلی، فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام از دو راه انجام می‌شود. در هر دو روش، صفحۀ اینستاگرام شما مثل یک ویترین برای محصول است و برخلاف فروشگاه اینترنتی، امکان پرداخت مستقیم وجه وجود ندارد.

فروش محصول بدون فروشگاه اینستاگرام




بیشتر از 80 درصد پیج‌های فروش اینستاگرام از این نوع هستند. در این دسته، تنها ابزار مجازی شما برای فروش محصولات و خدمات، صفحه اینستاگرام‌تان است و سایت فروشگاهی ندارید. حالا تصور کنید در آینده، شبکه اجتماعی اینستاگرام فیلتر شود؛ ( که اتفاق عجیبی هم نیست!) مثل این می‌ماند، که شما همۀ محصولات‌تان را در یک انبار نگهداری کنید و با وقوع حادثه، همۀ آن محصولات از بین برود. اما اگر محصولات را در چند انبار مجزا نگهداری کنید، تنها بخشی از آن‌ را از دست می‌دهید.

برای مواجه نشدن با این ریسک، راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی بهترین و مطمئن‌ترین گزینه است. به علاوه اینکه نسبت به رقبا، عرضه کننده قدرتمندتری خواهید بود.

پیشنهاد ما : همین حالا فروشگاه اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کنید!

فروش محصول با اضافه شدن فروشگاه اینستاگرام


فروشگاه اینستاگرام مدیسه
فروشگاه اینستاگرام دیجی کالا

همین حالا، یکی از پست‌های محصول (در تصاویر بالا دور آن خط کشیده‌ایم) دیجی کالا یا مدیسه را ببینید، تا متوجه موضوع شوید. زیر هر تصویر، اطلاعاتی دربارۀ محصول مانند قیمت آن روی یک تگ نشان داده می‌شود. علاوه بر آن، گزینۀ ورود به وب‌سایت برای هر محصول، برای شما باز می‌شود.

این نوع فروش محصول در اینستاگرام، جدیدتر (حدود 1 سال) و حرفه‌ای‌تر است. چرا می‌گوییم حرفه‌ای‌تر؟ در این روش، صفحۀ اینستاگرام‌تان، مانند یک واسطه، کاربر را به سایت‌تان هدایت می‌کند. به این ترتیب، ابزار اصلی شما برای فروش محصول و خدمات، سایت فروشگاهی است. پس حتی در صورت فیلتر شدن اینستاگرام، چیز خاصی از دست نخواهید داد.

به‌علاوه اینکه، در کنار مخاطبان اینستاگرام‌تان، ترافیک بالایی از طریق موتور جستجوی گوگل وارد سایت فروشگاهی شما می‌شود. پس اگر قصدتان فروش محصول یا خدمات در اینستاگرام است، از همان ابتدا با قدرت شروع کنید: یعنی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید تا فروش و درآمد بیشتری داشته باشید.

در ضمن، اگر می‌خواهید در مورد فروشگاه اینستاگرام و اتصال سایت به آن، بیشتر بدانید، مقاله ما را در وبلاگ پرتال، مطالعه کنید.

بلاگری یک روش عالی برای پول درآوردن از اینستاگرام است




این افراد، تنها دو نمونه از هزاران بلاگری هستند، که با کمک شبکه اینستاگرام به درآمد بالایی رسیده‌اند. بلاگر یعنی فردی که در سایت یا شبکه اجتماعی محتوای تخصصی و مفید برای دیگران، تولید می‌کند. شما نیز با توجه به علاقه و مهارت‌تان، می توانید در یک حوزه مشخص بلاگر شوید.

اگر به سفر علاقه دارید؛ با قرار دادن عکس و نوشتن کپشن در مورد هر مکان، یک بلاگر در زمینه سفر خواهید شد. بعد از مدتی، با گرفتن تبلیغ از آژانس های مسافرتی، هتل‌ها و رستوران‌ها در صفحۀ خود درآمد بالایی کسب می‌کنید.

یا مثلا علاقه زیادی به رستوران گردی دارید. اگر بتوانید محتوای مفید و جالبی در مورد غذا و رستوران‌ها در صفحه تان قرار دهید، طرفداران شما زیاد می‌شود.به این ترتیب، رستوران ها برای معرفی خودشان توسط شما، به سراغتان می آیند.

برای بلاگر شدن در هر زمینه دیگری مانند فشن و طراحی لباس، آرایش و زیبایی، آشپزی، ساخت جواهرات، صنایع دستی، آواز و سازهای موسیقی، راه اندازی کسب و کار، عکاسی، و سایر موارد دستتان باز است.

شاید برای‌تان سوال پیش بیاید، که درآمد یک بلاگر از کجاست؟ اجازه دهید مسئله را برای‌تان روشن کنیم. اگر شما یک بلاگر موفق در حوزۀ تخصصی خود باشید، افراد زیادی برای استفاده از تخصص‌تان، شما را دنبال می‌کنند. همچنین، کسب و کارها یا افراد، حاضرند برای معرفی و تبلیغ پول زیادی بدهند. 

به این ترتیب، یک بلاگر در اینستاگرام، به روش‌های زیر کسب درآمد می‌کند:

  1. معرفی و فروش محصول یا کسب و کار خودش
  2. کسب درآمد حاصل از انتشار پست‌های اسپانسری یا تبلیغاتی دیگران
  3. ایجاد ارتباطات جدید و گسترده با افراد و حوزه‌های دیگر 

برای تبدیل شدن به یک بلاگر حرفه‌ای، در مرحلۀ اول، باید بین مخاطبان، جایگاه خوبی پیدا کنید و شما را دنبال کنند. افراد با مراجعه به صفحۀ شما، در همان 3 ثانیه نخست تصمیم می‌گیرند، که شما را دنبال کنند یا نکنند! با رعایت نکات زیر، نتیجۀ خوبی در جذب مخاطب و بلاگر شدن می‌گیرید:

  • عکس پروفایل مناسبی از خودتان، قرار دهید.
  • در توضیحات بیو، هدف و کارتان را به‌طور خلاصه و کامل بیان کنید؛ به گونه ای که مخاطب با یک نگاه، دلیل دنبال کردن شما را بیابد.
  • محتوای مفید و جذابی از حوزۀ فعالیت‌تان، برای مخاطبان منتشر کنید.
  • به‌صورت منظم و مستمر در اینستاگرام فعالیت کنید.برای فعالیت در اینستاگرام مانند انتشار پست‌ و استوری، یک برنامه مشخص، منظم و مستمر داشته باشید. 
  • برای هک شدن در ذهن مخاطب و نزدیک شدن به او، حتما از لوگو و تصویر خودتان استفاده کنید.
  • سعی کنید خودتان باشید؛ چون مخاطب خیلی زود به خود واقعی‌تان پی می‌برد!
  • برای برقراری ارتباط صمیمی و نزدیک با مخاطبان‌تان، با آن‌ها تعامل کنید و مرتب جواب آن‌ها را بدهید. 
  • تهیه ویدئو را حتما در برنامه‌تان داشته باشید.
  • برای تبلیغات، فقط محصولات و خدماتی را معرفی کنید، که به مخاطبان شما مرتبط است؛ در غیر این‌ صورت،فالوورهای‌تان را از دست خواهید داد.
  • مخاطبان را با انتشار متوالی پست‌ یا استوری تبلیغاتی خسته نکنید. 

یک نکته مهم: بعضی از بلاگرها، در کنار اینستاگرام، صاحب یک وب‌سایت فعال نیز هستند. داشتن وب‌سایت، فرآیند برندینگ شما را تسریع و قدرت آن را زیاد می‌کند. همین حالا، می‌توانید یک وب‌سایت ارزان طراحی کنید.

در اینستاگرام اینفلوئنسر شوید و پول پارو کنید!




اگر کمی در اینستاگرام فعال باشید، قطعا این افراد را می‌شناسید. گاهی در طول روز، ساعت‌ها غرق دیدن ویدئو و پست‌ آن‌ها می‌شوید. حضور بعضی از این افراد، بخشی از زندگی شما شده و تاثیر و نفوذ زیادی روی شما دارند. به علاوه اینکه، احتمالا سعی می‌کنید، سبک زندگی و محصولات مصرفی شما مشابه این افراد باشد. همۀ این موارد، ویژگی‌های یک اینفلوئنسر است. 

یک اینفلوئنسر قدرت نفوذ و تاثیرگذاری زیادی روی تصمیم خرید افراد دارد. حتی اگر محصولی را نشناسید، با معرفی آن از زبان یک اینفلوئنسر، برای خرید و استفاده از آن محصول، ترغیب می‌شوید. 

بطور کلی اینفلوئنسرها، در یکی از چند دستۀ زیر جای می‌گیرند:

  • افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی. مانند: بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران، شخصیت‌های معروف سیاسی 
  • صاحبان کسب و کارها و متخصصان یک صنعت. مانند: کارآفرینان و مدیران ارشد یک سازمان
  • افراد ثروتمند و طبقه مرفه جامعه
  • بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا در یک حوزه مشخص
  • افرادی که کارهای سرگرم کننده  و جالب انجام می‌دهند. مانند: افرادی که ویدئوی طنز درست می‌کنند.
منبع اصلی کسب درآمد یک اینفلوئنسر، تبلیغ برندها، محصولات و خدمات دیگران است. تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، کار ساده‌ای نیست؛ اما اگر بعد از مدتی به یکی از این افراد تبدیل شوید، درآمد بالایی نصیب‌تان خواهد شد.
شاید بپرسید که فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟
بلاگر تولیدکننده محتوا در یک زمینۀ مشخص است، که بعد از مدتی، با فعالیت حرفه‌ای خود می‌تواند به اینفلوئنسر تبدیل شود. اما یک اینفلوئنسر لزوما اطلاعات و محتوای خاصی را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد. مانند بازیگری که بدون هیچ فعالیت خاصی در اینستاگرام، یک فرد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر است. یا مثلا شخصی که با انتشار یک ویدئوی سرگرم کننده، فالوورهای بالایی کسب کرده است.


با کمک افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام کسب درآمد کنید

اگر مقاله‌های ما را در مورد راه‌های کسب درآمد از اینترنت، در وبلاگ پرتال، خوانده باشید، حتما کم و بیش دربارۀ افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، می‌دانید. این روش کسب درآمد، علاوه بر سایت، برای اینستاگرام نیز وجود دارد. چگونه؟ 

به این شکل که، شما لینک سایت‌های دیگر را در استوری یا بیوی صفحه اینستاگرام‌تان به اشتراک می‌گذارید. سپس به‌ازای هر فروش از طرف پیج شما، درصدی از مبلغ محصول ( معمولا از 2% تا 80%) دریافت می‌کنید. دیجی کالا اخیرا برای فروش بیشتر محصولاتش، این کار را انجام داده است.

اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای برندینگ است

ابزار اصلی شرکت نوین، وب‌سایتش است. اما برای معرفی بیشتر و برقراری ارتباط با کاربران، در فضای اینستاگرام نیز فعالیت می‌کند. شما نیز، اگر صاحب یک کسب و کار سنتی هستید، یا اینکه می خواهید خودتان را برند کنید.
برای برند شدن، ناچارید، در یک یا چند رسانه‌ حضور فعال داشته باشید. اینستاگرام به دلیل محبوبیت بالایی که در ایران دارد شانس شما را برای برند شدن بالا می‌برد.
 مثلا، ممکن است یک بوتیک، سالن زیبایی، کلینیک، یا شرکت طراحی داخلی داشته باشید و بخواهید برند شوید. با فعالیت حرفه ای در اینستاگرام، خیلی راحت می توانید صاحب یک برند قدرتمند شوید.

از طریق تبلیغات، درآمد بالایی داشته باشید



 پیج حاشیه (در تصویر بالا) از راه تبلیغات، حدودا ماهی ۷۵ میلیون درآمد دارد! کسب درآمد از راه تبلیغ، در تعدادی از ایده‌های بالا وجود دارد؛ اما بعضی از صفحات در اینستاگرام، مخصوصا با این هدف راه‌اندازی شده‌اند. این صفحات در کنار انتشار محتوای مفید در یک زمینه خاص، از برندها، شرکت‌ها یا اشخاص تبلیغ می گیرند. 

برای کسب درآمد از این روش، باید صفحه اینستاگرام‌تان در مورد یک موضوع مشخص به منبع خوبی برای مخاطبان تبدیل شود. مثلا در زمینه فیلم باید محتوای مفیدی درباره نقد و بررسی فیلم‌ها در صفحه‌تان منتشر کنید. بعد از مدتی که تعداد فالوورها و طرفداران شما زیاد شد، رقم خوبی برای تبلیغات پیشنهاد می‌کنند.

با تبدیل شدن به یک رسانه، آیندۀ پردرآمدی خواهید داشت!

این ایده کسب درآمد از اینستاگرام، کمی با بقیه فرق می‌کند. اجازه دهید با یک مثال، آن را توضیح دهیم. اگر به حوزه مد و فشن علاقمند باشید، به احتمال زیاد، پیج اینستاگرام یا وب‌سایت مدوپیا (modopia) را می‌شناسید. این مجلۀ اینترنتی در زمینه مد و فشن، به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند و محتوای مفیدی در پست‌های خود منتشر می‌کند. 

رسانه اینستاگرامی

خب حالا ببینیم، این نوع صفحات از کجا کسب درآمد می‌کنند. بخشی از درآمد آن‌ها از تبلیغات است؛ اما در طولانی مدت، دستاورد و درآمد بزرگی نصیب‌شان می‌شود. مجله اینترنتی مدوپیا، بعد از مدتی که دنبال کنندگان و شهرت آن افزایش یافت، می‌تواند به یک مرجع و رسانه در زمینه مد و فشن تبدیل شود. به این ترتیب، یک اسپانسر حاضر است، با مبلغ بسیار بالا، روی آن سرمایه‌گذاری کند.

نمونه‌های دیگر آن، تبدیل شدن صفحۀ اینستاگرام افرادی مانند صدف بیوتی و کیم کارداشیان به یک رسانۀ قدرتمند است. این افراد حتی قابلیت راه‌اندازی خط تولید یک محصول را دارند و شرکت‌های زیادی، حاضرند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

از طریق مدیریت پیج اینستاگرام، کسب درآمد کنید 

بعضی از افراد یا کسب و کارها فرصت یا مهارت کار کردن روی اینستاگرام‌شان را ندارند. این افراد، مسئولیت مدیریت صفحه را به شخص دیگری می‌سپارند. اتفاقا اخیرا به یکی از مشاغل پردرخواست در سایت‌های کاریابی تبدیل شده است. اگر مهارت کار در اینستاگرام را دارید، آن را به منبع درآمدی برای خود تبدیل کنید. البته اگر به‌دنبال کسب درآمد بالا هستید، دور این روش را خط بکشید.

از طریق تولید و استراتژی محتوا درآمد خوبی داشته باشید

این روش کسب درآمد از اینستاگرام، اخیرا جایگاه خوبی پیدا کرده و اتفاقا درآمد خوبی هم برایتان دارد. هر پیج موفقی که می‌بینیم، برای تولید محتوا و فعالیت خود قطعا برنامه و استراتژی محتوایی مشخصی دارد. تولید محتوای حرفه‌ای و داشتن برنامۀ مشخص، یک بخش جدایی ناپذیر برای کسب درآمد از اینستاگرام است. انجام آن، به تجربه، مهارت و زمان نیاز دارد. اگر شما این سه فاکتور را دارید، مسئولیت استراتژی و مشاوره محتوای پیج دیگران را به عهده بگیرید و درآمدی برای خودتان دست و پا کنید.

شما، می‌توانید مشاوره دهید یا اینکه برنامۀ محتوایی را اجرا کنید. میزان درآمد هر کدام، جدا محاسبه می‌شود. پس اگر هر دو را انجام دهید پول نسبتا خوبی به شما می‌دهند.


سخن آخر ما...

با بررسی ایده‌های کسب درآمد از اینستاگرام، فهمیدیم که این شبکه اجتماعی، یک ابزار قدرتمند برای کسب درآمدهای میلیونی و میلیاردی است. اما این را فراموش نکنید که در بعضی از این روش‌ها اینستاگرام مانند تراکت عمل می‌کند و به‌تنهایی کافی نیست. مثلا برای فروش محصول یا خدمات، در کنار اینستاگرام، داشتن یک سایت فروشگاهی، درآمدتان را چند برابر می‌کند.

فرقی نمی‌کند در ابتدا یا میانه راه هستید، هر زمان که سایت یا فروشگاه اینترنتی‌تان را راه‌اندازی کنید، برنده‌اید! با پرتال، این کار را در کمتر از یک ساعت، با حداقل هزینه، انجام دهید. همین حالا شروع کنید.

اگر ایدۀ دیگری درباره کسب درآمد از اینستاگرام دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. به علاوه اینکه هر سوال یا مشکلی راجع به راه‌اندازی و مدیریت سایت یا فروشگاه داشتید، از طریق شمارۀ 02163404 داخلی 2، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

1 دیدگاه

پیج های خیلی خوبی بودند ممنونم

مرسی از شما که برای مطالعه وقت گذاشتید :) به بقیه مقالات هم یه نگاه بندازید :)

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2