۲۵٪ تخفیف ویژه پرتال برای حمایت از کسب و کارها

چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌‌ای و پرفروش بسازیم؟

آقای محمودی تا همین چند وقت پیش در بازار سنتی یک مغازه فروش تجهیزات دیجیتال داشت. فروشش بد نبود، اما این میزان فروش راضی‌‎اش نمی‌کرد. بعد از مدتی به پیشنهاد یک دوست و علی‌رغم مقاومتی که برای ورود به دنیای اینترنت، تصمیم گرفت، در کنار آن، یک فروشگاه آنلاین هم داشته باشد. تصمیمی که منجر به فروش 4 برابری (روزانه 50 میلیون فروش از سایت) و 60 درصدی افزایش مشتری برای او شد. حتما شما هم دلتان می‌خواهد جای او بودید؛ نه؟

دیر نشد است، اگر از الان هم این تصمیم را بگیرید، تا چند ماه دیگر می‌توانید به این نقطه برسید؛ بدون اینکه فروشگاه‌های موفقی مانند دیجی کالا، بخواهد مانع شما شوند. چون با وجود این غول در بازار و صدها فروشگاه اینترنتی فعال، هنوز هم می‌توانید بهتر از بقیه باشید.

همین الان نیز بعضی از سایت‌های فروشگاهی، در یک سری از محصولات، جایگاهی بالاتر از دیجی کالا دارند. چون دیجی کالا طبق سیاست خاص خودش، تمرکزش را تنها روی بخشی از محصولات گذاشته است. پس محصولات دیگر جایی است که شما می‌توانید از او بهتر باشید. دیگر از دیجی کالا بزرگتر که نداریم! پس ترس و نگرانی خود را کنار بگذارید.

قبل از هرچیز، به ما بگویید که اصلا چرا می‌خواهید فروشگاه اینترنتی داشته باشید؟ در بازار سنتی فروشتان کم شده؟ یا اینکه سرمایه راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی را ندارید؟ یا اینکه یک فروشگاه اینستاگرامی دارید، اما از پیگیری دستی سفارشات خسته شده‌اید؟ (در بخش نظرات برای ما بنویسید تا به شما بگوییم درآینده چه اتفاقی برای‌تان می‌افتد؟) 

خب حالا که مطمئن شدید، راه اندازی فروشگاه اینترنتی، گزینۀ مناسبی برای شماست، در این آموزش کامل و بسیار ساده،یاد می‌گیرید خودتان فروشگاه‌تان را بسازید.

افزایش فروش با راه اندازی فروشگاه اینترنتی

چه محصولی بفروشیم؟

"می‌دانم داشتن یک فروشگاه اینترنتی، احتمالا آینده خوبی دارد، اما اگر محصولی برای فروش نداشته باشم، چه؟" ما همۀ دغدغه‌های شما را می‌دانیم. به همین خاطر سعی کرده‌ایم از اول تا اخر کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی را به شما یاد بدهیم. اگر بخواهید همان محصول مغازه‌‎تان را به صورت آنلاین بفروشید؛ که هیچ! ولی اگر محصولی نداشته باشید، باید زمانی را هم صرف پیدا کردن یک محصول برای فروش کنید. 

انتخاب محصول آنقدرها که فکر می‌کنید، پیچیده و سخت نیست. معمولا هر چیزی از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد قابلیت فروش اینترنتی دارند! مثلا یک نمونه از آن، فروش محصولات هنری در سایت است. یا مثلا می‌توانید، دیجی کالا را باز کنید و نگاهی به لیست محصولاتش بیندازید. چند مورد از آن‌ها را یادداشت و در مورد آن‌ها تحقیق کنید. (میزان رقابت، کیفیت محتوایی که سایت‌ها برایش منتشر کرده‌اند، میزان تقاضای آن و...)

یک نکته: در ضمن، فروشگاه اینترنتی تنها برای فروش محصولات فیزیکی نیست؛ هر نوع محصول دیگری مانند فایل‌های دیجیتال مثلا بسته‌های آموزشی صوتی، تصویری و متنی را هم می‌توانید در آن بفروشید. 

بعد از انتخاب محصول، احتمالا به چگونگی تأمین آن می‌رسید. بابت این دغدغه و نگرانی هم می‌خواهیم خیال‌تان را راحت کنیم. چگونه؟ 

شما سایت‌تان را راه اندازی و مدتی با انتشار محتوای باکیفیت و سئوی سایت آن را در گوگل بالا بیاورید. بعد از مدتی که به رتبه خوبی در گوگل رسیدید، خود تأمین کننده به سراغتان می‌آید و خیلی راحت می‌توانید با آن‌ها مذاکره کنید. 

خب این هم از تامین محصول! اگر بهانه‌های‌تان تمام شده است، به سراغ آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی برویم.

افزایش فروش با داشتن سایت فروشگاهی

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی 

در این آموزش شما، به ساده ترین شکل ممکن نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی را یاد می‌گیرید. بدون اینکه بخواهید ساخت آن را به فرد دیگری بسپارید؛ چون آنقدر ساده است، که خودتان می‌توانید سازنده سایت‌تان باشید. فقط برای چند دقیقه حواس‌تان را به ما بدهید.

در این روش، یعنی با کمک فروشگاه ساز پرتال، شما نه نیازی به کدنویسی دارید، نه دانش فنی و نه زمان! چون قرار است بعد از یک ساعت صاحب یک فروشگاه اینترنتی‌ مانند دست به رنگ و راژیا موبایل باشید. البته نمونه‌های دیگری هم وجود دارد؛ که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را ببینید. 

مراحل ساخت سایت فروشگاهی

مرحله اول: یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید

به صفحه طراحی سایت فروشگاهی مراجعه کنید. اولین دکمه‌ای که توجه‌تان را جلب می‌کند، یعنی "شروع راه اندازی فروشگاه" را کلیک کنید. بعد از وارد کردن ایمیل، پیامی با این عنوان که وب سایت شما ایجاد شد، برایتان می‌آید. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود دو سه ویدئوی آموزشی هم می‌بینید که راهنمایی لازم را مو به مو به شما می‌کند. 

ایجاد فروشگاه اینترنتی در پرتال

مرحله دوم: رنگ و لعابی به ظاهر فروشگاه‌تان بدهید

مشتری وقتی وارد یک مغازه می‌شود، رنگ در و دیوار و دکور آن توجهش را جلب می‌کند. اگر فروشگاه‌تان ظاهری خسته کننده، بی روح و بهم ریخته داشته باشد، احتمالا بدون خرید آن جا را ترک می‌کند. فروشگاه اینترنتی هم دقیقا همین طور است. ظاهر سایت شما باید برای مشتری جذاب باشد و او را در پیدا کردن محصول و خرید گیج نکند. 

بخشی از ظاهر سایت شما را قالبی که انتخاب می‌کنید، می‌سازد؛ قسمت لذت بخش ساخت فروشگاه اینترنتی! اگر به آدرس قالب‌ های سایت مراجعه کنید، با تعداد زیادی قالب متنوع روبرو می‌شود؛ که هر کدام برای یک نوع سایت (شخصی، فروشگاهی، شخصی و...) طراحی شده است. این قالب‌ها توسط یک تیم حرفه‌ای و مناسب سایت‌های داخلی طراحی شده است؛ یعنی سرعت آن دقیقا مناسب اینترنت ایران است و سایت‌تان با سرعت بالایی باز می‌شود. 

راستی، اگر به قالب دیجی کالا علاقه دارید، مشابه آن را می‌توانید انتخاب کنید و در عرض دو دقیقه سایتی با ظاهر دیجی کالا داشته باشید. باز هم اگر قالبی که می‌خواهید را پیدا نکردید، امکان طراحی قالب سفارشی وجود دارد؛ البته اگر هزینۀ آن برای‌تان مطرح نیست.

انتخاب قالب برای سایت فروشگاهی

مرحله سوم: صاحب فروشگاه اینترنتی ایجاد شده، شوید

شما همین الان هم صاحب یک فروشگاه هستید، اما موقتا و فقط تا 7 روز آینده! اگر بخواهید صاحب همیشگی آن شوید، تا قبل از اینکه تست 7 روزه تمام شود، سایتی که ایجاد کرده‌اید را مال خودتان کنید. فعالسازی فروشگاه‌تان با انتخاب یکی از بسته‌ها، تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

خب حالا که صاحب یک فروشگاه اینترنتی شدید، باید یک آدرس برای آن انتخاب کنید تا مشتریان شما را پیدا کنند. این آدرس همان دامنه سایت شماست. برای فروشگاه خود باید آدرسی منحصر بفرد پیدا و آن را ثبت کنید. پشتیبانان ما کامل شما را راهنمایی می‌کنند. همچنین یک درگاه بانکی برای پرداخت برای شما فعال می‌شود. 

بعد از فعالسازی، شما رسما صاحب یک فروشگاه با آدرس مخصوص به خودتان هستید، که می‌توانید هر محصولی دارید را در آن گذاشته و بفروشید. البته اگر می‌‎خواهید به عنوان یک فروشگاه مطمئن شناخته شوید، نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد را هم بگیرید.

مرحله چهارم: محصولتان را در ویترین فروشگاه بچینید

هرچند این کار را در زمان تست هم می‌توانید انجام دهید، اما ما فرض می‌کنیم که فعالیت جدی شما، بعد از فعالسازی سایت‌تان شروع می‌شود. سایت فروشگاه شما دقیقا مثل ویترین مغازه است؛ پس وقت آن رسیده که هر محتوا و محصولی که دارید را در سایت‌تان بگذارید. 

وارد کردن محصول در سایت، به راحتی آب خوردن است و حتی خودتان هم به راحتی می‌توانید انجامش دهید. برای هر محصول یک صفحه دارید، که می‌توانید همۀ مشخصات آن مانند اسم، مشخصات کلی، عکس و توضیحات را به آن اضافه کنید.

یک پیشنهاد: برای هر محصول علاوه بر کیفیت و بهینه بودن تصاویر، توضیحات کاملی درباره آن بنویسید. چون مشتری محصول  و خودتان را از نزدیک نمی‌بیند؛ خواندن توضیحات محصول او را برای خرید ترغیب می‌کند. 

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

مرحله پنجم: به سراغ معرفی و مارکتینگ فروشگاه خود بروید

محصول را در سایت بگذار و بفروش! این جمله درست است؛ ولی همۀ ماجرا نیست. دقیقا همین جمله باعث شده بسیاری از افراد، از همان هفته اول ساخت سایت، انتظار فروش بالا را داشته باشند. در اینکه مشتری دقیقا بعد از ساخت سایت می‌تواند محصول سفارش دهد، شکی نیست؛ اما تنها دوستان و آشنایان‌‎تان که آدرس فروشگاه شما را دارند!

سایت شما در گوگل بالا بیاید تا دیده شود، چگونه؟ با کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی (صفحه‌ای پر از آموزش‌های کاربردی) مانند سئو سایت فروشگاهی، تبلیغات گوگل، حضور در شبکه‌های اجتماعی و... فروشگاه‌تان را به دیگران معرفی کنید. البته نگران آن هم نباشید، چون هم می‌توانید مشاوره کارشناسان پرتال را داشته باشید، هم از خدمات آن استفاده کنید. 

یک درخواست: کمی صبور باشید...و با حوصله و مهارت روی سایت‌تان کار کنید. بعد از مدتی، درآمدزایی در خواب را تجربه خواهید کرد.

خاطرتان است ابتدای مقاله، گفتیم فعلا نگران تأمین محصول نباشید؟ الآن دیگر وقتش رسیده است که به سراغ تأمین محصول بروید؛ چون الان شما صاحب سایتی با رتبه و جایگاه بالا هستید و بسیاری از تأمین کنندگان حاضرند محصول شما را فراهم کنند.

در اینستاگرام فروش دارید؟

شاید بگویید، خب همین الان هم در اینستاگرام فروش خوبی دارم، پس دیگر چه نیازی به سایت است؟ یا اینکه شاید بپرسید سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ 

در مورد اینکه، اینستاگرام ابزاری فوق‌العاده برای فروش است، شکی نیست؛ اما یک لحظه فکر کنید ناگهان فیلتر شود، که اصلا هم اتفاق عجیبی نیست! آن وقت چه؟!

داشتن یک فروشگاه اینترنتی، خیالتان را از این بابت راحت می‌کند. اصلا اگر این را هم که در نظر نگیریم، همان فرایند ثبت سفارش و خرید در اینستاگرام، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. درحالیکه، یک سایت فروشگاهی همۀ این کارها را خودکار انجام می‌دهد.

پس اگر الان هم کسب و کار اینستاگرامی و فروش خوبی دارید؛ بهترین کار، ساخت یک سایت فروشگاهی کنار آن است. که نه ترس فیلتر شدن اینستاگرام را داشته باشید، نه دغدغه رسیدگی به سفارشات؛ و نه حسرت از دست دادن مشتریان گوگل. چون هنوز هم بسیاری از افراد محصول موردنیازشان را در گوگل جستجو می‌کنند. مثلا یک نمونه موفق آن، پیچ وب پوش است که در کنار اینستاگرام، یک سایت فروشگاهی نیز دارد. 

پیج فروشگاهی

تا چند وقت پیش، به کمک فروشگاه اینستاگرام و تگ محصول، به راحتی سایت و صفحه اینستاگرام، به هم متصل می‌شدند؛ اما متأسفانه مدتی است که این امکان در کشورمان تحریم شده است. اما ما بیکار ننشستیم و سعی کردیم تا جای ممکن جایگزینی برای آن فراهم کنیم. 

یک خبر خوب: به تازگی قابلیت جدیدی به سایت فروشگاهی پرتال اضافه شده است که دقیقا مناسب شماست. چطور؟ این برنامه جدید، فرآیند ثبت سفارش و خرید را ساده می‌کند. با قرار دادن لینک هر محصول در پست یا استوری، مشتری سریع وارد صفحه ثبت سفارش شده و محصول را بعد از دو سه مرحله خریداری می‌کند. در حالیکه تا پیش از این، مجبور بود 5 یا 6 مرحله را تا خرید طی کند. 

اگر می‌خواهید این قابلیت را از نزدیک ببینید، در پنل مدیریتی سایت خود، برنامه "خرید سریع" را فعال کنید.

هزینۀ ساخت فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

قطعا یکی از دلایلی که شما را به سمت ساخت فروشگاه اینترنتی کشانده است، هزینه ناچیز آن نسبت به راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی بوده است. البته نه به معنی رایگان بودن آن! اصلا چرا از چیزی مانند سایت فروشگاهی که می‌تواند درآمد میلیونی در روز برای‌تان داشته باشد، انتظار رایگان بودن دارید؟

در مقالۀ هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی، گفته‌ایم که هزینۀ طراحی سایت فروشگاهی از زیر 500 هزار تومان شروع شده و تا 100 میلیون تومان هم می‌رسد. اما هزینه‌ای که برای شما دارد، هیچ یک از این دو مورد نیست. خودتان به صفحه تعرفه‌هابروید و هزینه‌های بسته‌های فروشگاهی پرتال را ببنید. 

خواهید دید، که این هزینه نسبت به درآمد چندین برابری (در ماه) که قرار است در آینده از فروشگاه‌تان درآورید، بسیار ناچیز است. اگر این هزینه به نظرتان زیاد است، یعنی تصمیم ندارید، فروشگاه موفق و پرفروشی داشته باشید؛ پس خیلی راحت بیخیال آن شوید!

درآمد حاصل از ساخت فروشگاه اینترنتی چندین برابر هزینه آن است

یک حرف باقی مانده است!

ما مشتریان زیادی مانند آقای محمودی داشته‌ایم که با کمک فروشگاه اینترنتی، توانسته‌اند به درآمد بالایی برسند؛ در مقابل مشتریانی هم بوده‌اند، که فروش موفقی نداشته‌اند! هر دو دسته، خودشان انتخاب کرده‌اند که موفق شوند یا شکست بخورند. مثل خود شما که تصمیم می‌گیرید، چه آینده‌ای برای فروشگاه‌تان رقم بزنید.

ساخت فروشگاه اینترنتی، تنها بخش کوچکی از مسیر است؛ بقیه راه به مهارت‌های فروش و کار کردن روی سایت‌تان بستگی دارد. می‌گوییم پرتال انتخاب مناسبی است: چون ساخت فروشگاه با آن، تنها یک ساعت طول می‌کشد، چون کار با آن بسیار راحت است، چون پشتیبانان 24 ساعته در دسترس شما هستند؛ پس به جای صرف وقت روی ساخت سایت، یادگیری و حل مشکلات، زمان و انرژی‌تان را روی افزایش فروش متمرکز می‌کنید. این چیزی است که هم شما می‌خواهید، هم ما!

با اینکه قرار شد، از همان ابتدا با ما همراه باشید، اما اگر هنوز فروشگاه‌تان را ایجاد نکرده‌اید، با کلیک روی لینک زیر، اولین گام طراحی فروشگاه اینترنتی‌تان را بردارید:

ساخت سایت فروشگاهی

اگر هنوز سؤالی در رابطه با طراحی فروشگاه اینترنتی، برایتان باقی مانده است، با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید، تا کارشناسان با کمال میل شما را راهنمایی کنند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

7 دیدگاه

ممنون از راهنمایی شما. مقاله خوبی بود. فقط من آخرش متوجه نشدم چی شد؟ یعنی برای ساخت فروشگاه اینترنتی باید از شما نمایندگی بگیرم؟

سلام آقایی اباذری :) نه اصلا اینطوری نیست. نمایندگی یکی از بسته های ما هست که قضیه ش با بقیه فرق میکنه. شما برای فروشگاه اینترنتی باید یکی از بسته های 900 ما رو بگیرید، که توی بخش تعرفه ها میتونید جزییات اون رو ببینید.
باز اگر سوالی بود ما در خدمتیم

مرسی لایک لایک لایک داشت این مطلب

خواهش میکنم :) خوشحالیم که تونستیم کمکی به شما کنیم
مرسیی از شما و نظرتون :)
اگه سوال دیگه ای در مورد ساخت فروشگاه اینترنتی داشتید، به مقالات دیگه ما سر بزنید.

سلام ، من آخر متوجه نشدم تعرفه ساخت سایت فروشگاه متوسط ٢۴٠٠٠٠٠ هست یا ١٨٠٠٠٠٠

سلام نیلوفر عزیز :)
تعرفه ثابت این بسته همون 2.400میلیون هستش اما الان برای حمایت از کسب و کارها یک تخفیف 25 درصدی رو روی محصولات گذاشتیم که شده 1.800 میلیون.
ینی شما الان با تخفیف میتونین بخرین :)

سلام من میخواستم سایت فروش اینترنتی پیکسل بزنم چجوری من برای ارسال پستی محصولم باید از چهشرکتی استفاده کنم که کل ایرانو پوشش بده و هزینه ی کمی ئداشته باشه چون یه پیکسل 5 هزارتومن مشتری نمیتونه واسه 5 هزار تومن 10 تومن پول پست بده

سلام وقتتون بخیر :)
آره متوجهم. اما خب شما بهتره به جای خرده فروشی، فروش عمده داشته باشین، مثلا حداقل بالای 10 تا پیکسل. چون خرده برای خودتون هم اصلا صرفه ای نداره، اون مشتری هم چنین کاری رو نمیکنه با توجه به همون هزینه پست.
متاسفانه راه دیگه ای نداره بجز پست. اگه بخواین کل ایران رو پوشش بده.
موفق باشین :)

سلام وقتتون بخیر
بنده آشنایی زیادی به کامپیوتر ندارم اگه بخوام یه سایت مول دیجی کالا درست کنم
درسته تو این عرصه پا بزارم.

سلام وقت شما بخیر باشه
دو تا موضوع وجود داره یکی کار با سایت هس، یکی نوع فروشگاهی که میخواید مثل دیجی کالا باشه. در مورد کار کردن با سایت اره میتونین انجامش بدین، البته در صورتی که از فروشگاه سازهای آماده استفاده کنین که یک نمونش هم پرتال هست. کار با آن یکی دو ساعت آموزش میبره و تمام. حالا راجع به اینکه می خواید مثل دیجی کالا باشه من پیشنهادم اینه که این کارو نکنید چون رقیبی مثل دیجی کالا دارید. به جای اون فقط روی یکی دو تا محصول کار کنید. نیازی نیست از همون ابتدا همه محصولات رو داشته باشید. کم کم شروع کنید بعد که اوضاعتون بهتر شد محصولات دیگه رو هم خواستین اضافه کنین.

با سلام و خسته نباشید
من یه سوالی داشتم من سایت برای خودم دارم اما میخوام یه سایتی بزنم مثل دیجی کالا و باسلام تنها خودم فروش نکنم ازش یعنی بشه دیگران هم محصولشون رو قرار بدن و از اون طریق درآمد زایی هم بشه برای من چطور میتونم این کار رو انجام بدم

سلام نازنین جان
سایتی که شما میخوای مارکت پلیس market place هستش. یعنی همون کاری که الان دیجی کالا داره انجام میده. برای داشتن چنین سایتی باید اون رو به صورت اختصاصی کدنویسی کنن واست. متاسفانه پرتال هم این قابلیت رو نداره :)

سلام خسته نباشيد مرسي. ازتون استفاده كردين
فقط يه سؤال من دو تا شعبه پوشاك. دارم و خدا رو شكر فروش خوبي هم دارم و تو اينستا هم فعاليت دارم و ميخواستم يه سايت بزنم آيل تا چه ميزان فروش مون خوب ميكنه
اينم مد نظر داشته باشين كه هر چيزي كه مربوط به پوشاك مردانه هستش ما داريم از لباس تا كفش و عينك زير لباس كلاه

سلام اقای بابازاده عزیز.
چه عالی :) خیلی خوبه که در کنار یه فروشگاه فیزیکی تصمیم گرفتید اون رو وارد دنیای آنلاین کنید. چون بعضی از رقیباتون مدتیه که توی این فضا حضور دارن. داشتن سایت در کنار مغازه و اینستاگرام هم میتونه فروشتون رو زیاد کنه و هم کارتون رو راحت کنه. البته اگر روی سایت کار کنید و زمان بذارید. چون بعضی از مشتری هاتون محصول شما رو توی گوگل سرچ میکنن که اتفاقا کم هم نیستن. علاوه براون، با سایت خیلی راحت میتونید سفارش بگیرید و نیازی نیست مثل اینستاگرام اون رو دستی انجام بدید. یه نمونه از این فروشگاه ها، وب پوش webpoosh هستش که در کنار فروشکاه فیزیکی، سایت و اینستاگرام هم داره. بهتون پیشنهادمیکنم خودتون سایتش رو ببینید.

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2