۱۰٪ تخفیف تابستانه به مدت محدود

پیدا کردن محصول مناسب برای فروش

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های کارآفرینان و کسانی که قصد راه‌اندازی فروشگاه آنلاین دارند را می‌توان پیدا کردن محصول مناسب برای فروش عنوان کرد. حقیقتا یافتن محصولات مناسب جهت فروش نوعی حیله‌گری بوده و نیازمند و تجزیه و تحلیل است؛ شما باید بتوانید نیازهای جامعه و مردم را درک کنید و مناسب با آن جهت ارائه خدمات و فروش محصولات مناسب تصمیم‌گیری کنید.

خوشبختانه فرصت‌های طلایی وجود دارد که شما می‌توانید برای راه‌اندازی کسب و کار استفاده کنید. در این مقاله به سراغ معرفی تعدادی از روش های عملی پیدا کردن محصول مناسب برای فروش در فروشگاه‌های آنلاین خواهیم پرداخت.

روش‌های پیدا کردن محصول مناسب برای فروش

همانطور که مستحضرید، آغاز هر کار و یافتن محصولات مناسب جهت فروش نیازمند تفکر زیاد و ارزیابی موارد متنوع اجتماعی، سیاسی و اقصادی‌ست. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از روش های پیدا کردن محصول مناسب برای فروش و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را آموزش دهیم.

1: نیاز مردم را پیدا کنید

یکی از مواردی که می‌تواند در پیدا کردن محصول مناسب برای فروش موثر باشد، پیدا کردن موارد مورد نیاز مشتریان است. یکی از مراکزی که با تفکر بر روی نیازهای مشتریان به وجود آمده است، فروشگاه Active Hound نام دارد. افراد زیادی در اجتماع حضور دارند که به حیوانات خانگی، علی‌الخصوص سگ علاقه‌مند هستند و نگه‌داری از آن‌ها را می‌توان یکی از دغدغه‌های مهم‌شان توصیف کرد؛ این دسته از افراد همواره نسبت به نبود اسباب‌بازی‌های استاندارد برای حیوانات خانگی گلایه‌مند بودند و همین مسئله باعث شد تا فکر راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین جهت تولید و ارائه اسباب‌بازی‌های باکیفیت وارد ذهن مالکان برند Active Hound شود. 

بد نیست بدانید که آن‌ها فقط به ارائه اسباب‌بازی اکتفا نکردند و در کنار آن، محصولاتی همانند دارو و سایر لوازم موردنیاز نگه‌داری از حیوانات خانگی را هم عرضه کردند و به مرور زمان توانستند موفقیت‌های زیادی به دست آورند. توجه داشته باشید که گاهی وقت‌ها، پول‌سازترین ایده‌ها می‌توانند از درون اتفاقات ساده پیرامون زندگی شکل بگیرند، اما یافتن آن‌ها نیازمند صرف وقت و انجام بررسی‌های دقیق است.

2: دعوت کردن از مشتریان مشتاق به سرمایه‌گذاری

معمولا هنگامی که مشتریان درباره یک تجارت خاص یا سرگرمی هیجان‌زده می‌شوند، اقدام به سرمایه‌گذاری خواهند کرد و این مسئله می‌تواند برای کسانی که به دنبال پیدا کردن محصول مناسب برای فروش هستند، حائز اهمیت باشد. 

مزایای اضافی محصولات می‌تواند در افزایش سطح تعامل و وفاداری مشتریان به نام تجاری شما موثر باشد، زیرا مشتریان مشتاق، در صنعت موردعلاقه خود سرمایه‌گذاری کرده و ارزش محصولاتی که خریداری می‌کنند، به مراتب بالاتر خواهد بود. یکی از فروشگاه‌های آنلاین که در زمینه فروش دوچرخه فعالیت دارد، Solo Bicycle است، اما به مشتریان اجازه می‌دهد تا بتوانند محصولات مورد نظر خودشان را مطابق با شخصیتی که دارند، سفارش دهند و قطعا هزینه‌های پرداختی نیز متفاوت است؛ اقدامات مشابه و قرار دادن چنین ویژگی‌هایی در اختیار کاربران باعث افزایش تعامل میان شما و مشتریان می‌شود.

3: شور و اشتیاق شخصی خودتان را دنبال کنید

با این که همواره دنبال کردن علاقه شخصی نمی‌تواند موثر باشد، اما فاجعه هم نخواهد بود. سعی کنید تا از دانش و علاقه خودتان جهت پیدا کردن محصول مناسب برای فروش استفاده کنید؛ این مسئله می‌تواند سود زیادی را نصیب شما کند. راه‌اندازی یک کسب و کار بسیار سخت است، اما اگر بتوانید انگیزه خودتان برای انجام کاری که انتخاب کرده‌اید را حفظ کنید و در سختی‌ها ثبات داشته باشید، قطعا موفق خواهید شد.

Eric Bandholz علاقه بسیار زیادی به ریش داشت و همواره در این رابطه با سایر افراد گفت و گو می‌کرد؛ این علاقه تا حدی زیاد شد که او اقدام به راه‌اندازی یک وبلاگ پیرامون انواع مدل‌های ریش کرد و همین مسئله به مرور زمان باعث شد بتواند تجارتی با هدف ارائه محصولات و روش‌های آراستن ریش ایجاد کند.

Moorea Seal را می‌توان یکی دیگر از افرادی معرفی کرد که با دنبال کردن علاقه شخصی توانست کسب و کار آنلاین موفق و قدرتمندی ایجاد کند. او هنرمندی‌ست که به صورت تمام وقت در سیاتل زندگی می‌کرد و به انجام فعالیت‌هایی نظیر وبلاگ‌نویسی، فروش جواهر، نقاشی و طراحی گرافیک مشغول بود. Moorea در اواخر سال 2012 میلادی از کارهای جانبی دست کشید و سعی کرد تا بیشتر وقت خود را به کار مورد علاقه‌اش اختصاص دهد.

در حال حاضر Mooera دارای فروشگاه بزرگی‌ست که محصولات دست‌ساز زیادی توسط هنرمندان ایالات متحده آمریکا در آن به فروش می‌رسد و توانسته موفقیت‌های قابل توجهی را به دست آورد.

4: تجربه حرفه‌ای خود را در نظر بگیرید

آیا شما در صنعت خاصی فعالیت کرده‌اید؟ کسانی که دارای مهارت یا مجموعه خاصی از تجربیات هستند، نسبت به افراد معمولی از تجربه بیشتری برخوردارند و همین مسئله می‌تواند در راه‌اندازی کسب و کار جدید موثر باشد. توجه داشته باشید که تبدیل مهارت‌هایتان به کسب و کار آنلاین، روش هوشمندانه‌ای برای ورود به بازار بوده و این کار برای دیگران آسان نخواهد بود؛ بد نیست بدانید که حتی دیگران توانایی کپی کردن از مهارت‌های شما را هم نخواهند داشت.

یکی از فروشگاه‌های آنلاین که مسئولیت فروش اثرهای دیجیتالی طراحان گرافیک را بر عهده دارد و توانسته درآمد بسیار خوبی را هم به دست آورد، Retro Supply نام دارد. داستین لی (Dustin Lee) موسس این فروشگاه آنلاین بوده و سابقه فعالیت در زمینه تولید اثرهای گرافیکی را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد و توانست تا از تجربیات شخصی در راه‌اندازی فروشگاه آنلاین استفاده کند.

5: یافتن زودهنگام ترندها

شناخت یک روند در مدت زمان بسیار کم می‌تواند باعث پیروزی در کسب و کار شود. کسانی که زودتر از سایر افراد می‌توانند ترند یا همان روند را شناسایی کنند، زمان کافی برای تهیه و راه‌اندازی مکان موردنظر در بازار را خواهند داشت و همچنین می‌توانند فرصت را از سایر رقیبان بگیرند. به لطف ماهیت بازاریابی دیجیتال، قطعا هزینه‌های پرداختی بسیار کم خواهد بود و فرصت‌هایی برای جذب ترافیک از موتورهای جستجوگر فراهم می‌شود.

توجه داشته باشید که نباید Trend را با Fad اشتباه گرفت؛ Fad توانایی ایجاد فرصت‌های بازاریابی زیادی دارد و می‌تواند درآمدهای کلانی را در کوتاه مدت برای افراد رقم بزند، اما در نهایت تقاضای خود را از دست خواهد داد و این در حالی‌ست که یک روند، نیازمندی موجود را به روش جدید مطرح می‌کند و به همین دلیل است که تقاضای آن‌ها در طولانی‌مدت نیز وجود خواهد داشت. در ادامه قصد داریم روش‌هایی را برای شناسایی و موفقیت در استفاده از ترندها معرفی کنیم.

  • تحت نظر قرار دادن اجتماع: این مسئله را می‌توان به عنوان یکی از عوامل مهم در شناسایی ترندها و کسب موفقیت معرفی کرد. به عنوان مثال شما با بررسی و تحت نظر گرفتن هشتگ‌هایی که در توئیتر و فیسبوک در حال ترقی هستند، می‌توانید به منظور شناسایی و نظارت بر روی ترندها استفاده کنید.
  • ترندهای گوگل: موضوعات مختلفی در طول زمان محبوب می‌شوند و شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به وسیله گوگل شناسایی کنید.
  • شکار ترند: بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جامعه ترندها در جهان به وسیله داده‌ها، هوش مصنوعی و نظرات انسان‌های حقیقی برای شناسایی ترندها و فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود.
  • ردیت (Reddit): همواره در صفحه نخست اینترنت شاهد موضوعاتی هستیم که جذابیت بالایی دارند و شما می‌توانید ترندهای موردنظرتان را با بررسی آن‌ها انتخاب کنید. 

6: مطالعه نظرات مشتریان درباره محصولات

آیا شما دارای کسب و کار آنلاین هستید؟ آیا توانسته‌اید محصولات خود را به فروش برسانید؟

در صورتی که شما اقدام به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین کرده‌اید و بازخورد اندکی از سوی کاربران و مشتریان دریافت می‌کنید، می‌توانید نظرات کاربران درباره محصولاتتان را مطالعه کرده و از این مسئله برای بهبود وضعیت کسب و کار و همچنین ارائه محصولات جذاب و موردنیازشان استفاده کنید؛ شما باید توجه ویژه‌ای به بخش شکایات و انتقادات داشته باشید.

در صورتی که هم اکنون دارای فروشگاه آنلاین نیستید، بهتر است به سراغ نظرات کاربران در سایر برندها رفته و بررسی‌های لازم را به منظور پیدا کردن محصول مناسب برای فروش انجام دهید. توجه داشته باشید که جدی گرفتن مسئله بررسی نظرات کاربران در سایر برندها می‌تواند تاثیرات بالقوه‌ای در پیشرفت شما داشته باشد و باعث خواهد شد تا اشتباهات مشابه را تکرار نکنید و فروشگاه آنلاین خودتان را از ابتدا با شرایط و دانش کافی راه‌اندازی کنید.

7: پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای محصولات

کسب ترافیک زیاد از طریق موتورهای جستجوگر همانند گوگل برای صاحبان کسب و کار آنلاین حائز اهمیت بوده و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. افراد زیادی هستند که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارها را برای تامین نیازشان جستجو می‌کنند و در صورتی که شما بتوانید در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان موفق عمل کنید، قطعا فروش بالایی را به واسطه بهبود وضعیت در موتورهای جستجوگر تجربه خواهید کرد.

داشتن چنین رویکردی نسبتا فنی بوده و نیازمند درک متوسط از اهمیت تحقیق درباره کلمات کلیدی و بهینه‌سازی مورتورهای جستجوگر است. توجه داشته باشید، با این که متکی بودن به کلمات کلیدی دارای اهمیت است، اما شما را وابسته به ترافیک موتورهای جستجوگر خواهد کرد و ممکن است تحت تاثیر تغییرات الگوریتم گوگل قرار بگیرید و در نتیجه  متحمل خسارت شوید.

افراد زیادی هستند که فروشگاه آنلاین خودشان را به واسطه بهره‌گیری و تحقیق در زمینه کلمات کلیدی ارتقاء داده‌اند و توانسته‌اند نتایج خوبی هم به دست آورند. توجه داشته باشید که تنها فضایی که کاربران اقدام به جستجوی کلمات کلیدی می‌کنند، گوگل نبوده و بازارهای آنلاین نیز توابع جستجوی خاص خودشان را دارند.

8: ایده خود را قبل از راه‌اندازی فروشگاه آزمایش کنید

همانطور که مستحضرید، زمانی می‌توان گفت که شما در راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود موفق شده‌اید که بتوانید کسب درآمد داشته باشید، در حقیقت رد و بدل شدن پول باعث اعتبار کسب و کار شما خواهد شد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای پیدا کردن محصول مناسب برای فروش استفاده کنید، آزمایش ساده‌ای‌ست که به شما نتیجه احتمالی کارتان را خواهد گفت و می‌توانید تصمیم‌گیری درستی داشته باشید.

شما می‌توانید به منظور جلوگیری از متضرر شدن در راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و قبل از تهیه محصولات و سرمایه‌گذاری، یک فروشگاه آزمایشی راه‌اندازی کرده و از طریق ایمیل مارکتینگ یا سایر روش‌های تبلیغاتی، محصولاتی که قصد فروششان را دارید، تبلیغ کنید تا بدین ترتیب بتوانید ترافیک ورودی به سایت و میزان علاقه‌مندی مشتریان را مورد بررسی قرار دهید. شاید باورکردنی نباشد، اما محصولات بسیار قدرتمندی وجود داشتند که موفق نشدند فروش مناسبی را به دست آورند و به طور خودکار در طول مدت زمان اندکی حذف شدند.

بد نیست بدانید که عوامل زیادی در زمینه فروش محصولات نقش دارند، اما همین مقدار اولیه جذب مخاطبین هم می‌تواند راهنمای مهمی برای شما در تصمیم‌گیری باشد. در صورتی که بازده خوبی داشتید، بهتر است کار خود را با جدیت آغاز کرده و فروشگاه آنلاین خود را با قدرت برای فروش محصولات راه‌اندازی کنید.

9: بررسی ترندها در سایر فروشگاه‌های آنلاین

اگر هنوز هم تمایل به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید برای پیدا کردن محصول مناسب برای فروش وارد فروشگاه‌های آنلاین معتبر شوید و محصولاتشان را بررسی کنید. شما با بررسی سایت‌های بزرگ می‌توانید محصولاتی که مورد پسند اکثر مشتریان بوده و نظرات زیادی را به سوی خود جلب کرده‌اند را شناسایی کرده و از آن‌ها بهره ببرید.

همانطور که مستحضرید، فروشگاه‌های آنلاین بزرگ دارای قابلیت‌های متنوعی همانند قابلیت دسته‌بندی و نمایش موارد موردنیاز شما هستند؛ این مسئله کار جستجو و بررسی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

10: جستجوی محصولات با حاشیه سود بالا

یکی از نکات مهمی که برای پیدا کردن محصول مناسب برای فروش باید مورد توجه قرار داشته باشد، انتخاب محصولاتی‌ست که دارای حاشیه سود بالاتری هستند. همانطور که مستحضرید، محصولاتی که هزینه تولید پایینی داشته باشند، قطعا دارای حاشیه سود بالاتری خواهند بود و این مسئله را می‌توان یک روش کم خطر برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین معرفی کرد، اما محصولاتی که دارای هزینه تولید بالاتری هستند از حاشیه سود کمتری برخوردارند.

هنگامی که بخواهید قیمت‌گذاری محصولاتتان را برای فروش انجام دهید، لازم است تمام خرج‌هایی که برای تولید یا تهیه محصول انجام داده‌اید را محاسبه کنید و به همین علت می‌توان متوجه شد که محصولات با قیمت تولید پایین، می‌توانند سود سرشاری را نصیب شما کنند. توجه داشته باشید که باید هزینه‌های مربوط به ارتقاء، نگه‌داری و حتی حمل و نقل محصولات را هم برای قیمت‌گذاری در نظر بگیرید. بد نیست بدانید که محصولات کم هزینه می‌توانند باعث بازگشت بخش زیادی از سرمایه‌گذاری در مدت زمان کوتاه شوند.

11: آغاز جستجوی محصولات مرتبط در سایر فروشگاه‌ها 

آیا شما قصد دارید در فروشگاه آنلاین خود از یک صنعت یا محصول خاص استفاده کنید؟ در صورتی که چنین تصمیمی دارید، بهتر است محصولات مرتبط با سایت خود را در سایر فروشگاه‌های آنلاین هم مورد بررسی قرار دهید و از تفاوت‌هایی که میان خدمات‌دهی شما و سایر فروشگاه‌ها وجود دارد، مطلع شوید. 

تردید نداشته باشید که این بررسی‌ها می‌توانند راه را برای شما هموار کنند و مسیر موفقیت که همان جلب مشتری و درآمد بیشتر است، فراهم شود.

12: دقت خود را افزایش دهید

یکی از ساده‌ترین روش‌های موفقیت در پیدا کردن محصول مناسب برای فروش و همچنین حفظ برتری در برابر سایر فروشگاه‌های آنلاین را می‌توان آگاه بودن و داشتن ذهن بیدار عنوان کرد. در صورتی که شغلتان برای شما ارزشمند باشد و تصمیم به گسترش آن داشته باشید، ممکن است در شرایط مختلف ایده‌های جدیدی وارد ذهنتان شود.  هرگز به راحتی از کنار ایده‌هایی که دارید، عبور نکنید؛ شما می‌توانید با یادداشت‌برداری ایده‌هایتان، آن‌ها را ارزیابی کرده و مورد بررسی قرار دهید.

پیدا کردن محصول مناسب برای فروش می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما داشته باشد. لطفا از رفتن به سراغ زیرمجموعه‌های کوچک‌تر نترسید، زیرا گاهی وقت‌ها رقابت میان یک محصول کوچک و خاص کمتر بوده و همین مسئله می‌تواند باعث پیشرفت و رشد شما شود؛ به عنوان مثال فروشگاه‌های زیادی اقدام به فروش گوشی های هوشمند می‌کنند، اما اگر شما به سراغ فروش محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل بروید، قطعا موفقیت‌های قابل توجهی را به دست خواهید آورد. 

در مجموع می‌توان رقابت کردن را بسیار مفید عنوان کرد، زیرا باعث ارزیابی تقاضای موجود در بازار خواهد شد. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما در پیدا کردن محصول مناسب برای فروش و همچنین یافتن روش‌های موثر در زمینه راه‌اندازی و رشد فروشگاه آنلاین کمک کرده باشد.

اگر شما تجربه‌ای در زمینه پیدا کردن محصولات مناسب فروشگاهی دارید یا توانسته‌اید از روش‌های موثری جهت راه‌اندازی فروشگاه آنلاین استفاده کنید، بد نیست آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2