تا حالا از خودتان پرسیدید چرا بعضی از محصولات داخل اینستاگرام مثل بمب صدا میکنند؟ اینستاگرام با بیشتر از ۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، به دلیل داشتن امکانات و ویژگیهای بصری قوی و جذاب، ابزارهای تعامل با مشتریان و قابلیتهای خرید مستقیم به بستری مناسب برای کسبوکارها تبدیل شده؛ اما در این بازار پررونق، کدام محصولات بیشترین سهم را از فروش دارند؟
در این مقاله، به بررسی پرفروشترین محصولات اینستاگرام میپردازیم. در حقیقت با شناخت این محصولات پرطرفدار و استفاده از ترفندهای فروش موفق، شما نیز میتوانید سهمی از این بازار پرسود داشته باشید و کسبوکار خود را در اینستاگرام رونق دهید.
پرفروشترین محصولات در اینستاگرام
اینستاگرام دنیای رنگارنگ است که محصولات متنوعی در آن فرصت درخشش پیدا کردهاند؛ اما در میان این تنوع کدام محصولات توانستهاند در صدر فهرست فروش اینستاگرام قرار بگیرند؟ در این بخش با پرطرفدارترین و پرفروشترین محصولات اینستاگرام آشنا شوید:
پوشاک و مد
از آنجایی که اینستاگرام ابزارها و امکانات متنوعی دارد و بر محتوای بصری متمرکز است، میتوان با استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب، لباسها را به بهترین شکل به نمایش گذاشت. این پلتفرم نهتنها فرایند تبلیغات و بازاریابی برندها و محصولات را آسان میکند؛ بلکه یک استراتژی محبوب و موفق برای فروش پوشاک محسوب میشود.
لباس از محصولات پرفروش در اینستاگرام است از پرفروشترین انواع آن میتوان به لباسهای زنانه مانند لباس مجلسی، ست روزمره، لباس ورزشی، پوشاک مردانه مثل تیشرت طرحدار، هودی، شلوار جین، لباس کودکان اعم از ستهای تولد، لباسهای راحتی، اکسسوریها مانند کلاه، کمربند، کیف و لباسهای تخصصی از جمله لباس عروس، لباس محلی و... اشاره کرد.
گجتهای هوشمند و لوازم جانبی موبایل
امروزه، تقریباً میتوان گفت که همه افراد یک یا چند دستگاه هوشمند مثل موبایل، ساعت هوشمند، هندزفری بیسیم و... دارند. درست به همین دلیل باعث میشود همیشه نیاز به لوازم جانبی مثل قاب، محافظ صفحه، شارژر، کابل و... وجود داشته باشد.
جذابیت بصری گجتهای هوشمند و لوازم جانبی موبایل، دلیل دیگری است که باعث میشود از پرفروشترین محصولات در اینستاگرام باشند. این محصولات، مدلها و ظاهر متنوعی دارند. پس شما با گرفتن چند عکس زیبا، خوش زاویه و با نور مناسب و تولید ویدئوهای کوتاه مثل ریلز یا استوری، میتوانید آنها را به شکلی جذاب و حرفهای در صفحه اینستاگرام نشان دهید. این کار باعث میشود افراد بیشتری را جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید.
مثالهایی از گجتها و لوازم جانبی پرفروش | |
محصول | دلیل محبوبیت |
هدفون بلوتوث | کاربردی، قابل حمل، محبوب بین ورزشکارها |
کابل شارژ با نور LED | خاص و جذاب برای تولید محتوای تصویری |
پایه نگهدارنده گوشی | کاربردی برای خودرو و میز کار |
شارژر وایرلس | مدرن، شیک، مورد علاقه کاربرهای آیفون و سامسونگ |
ساعت هوشمند | گزینه اقتصادیتر برای کسانی که اپل واچ ندارند |
قاب گوشی ترند | مطابق مد و قابل تعویض با استایل روزانه |
محصولات مرتبط با تناسب اندام و سلامتی
از آنجایی که امروزه افراد به سبک زندگی سالم بیشتر اهمیت میدهند، این به خودی خود میتواند از دلایل پرفروش بودن محصولات مرتبط با تناسب اندام و سلامتی در اینستاگرام باشد. اینستاگرام پر از افرادی مثل اینفلوئنسرهای فیتنس، مربیان ورزشی و... است که معرفی محصولات سالم، مخاطبان را به خرید تشویق میکنند. از طرفی تهیه محتواهای تصویری جذاب مانند ویدئوها، تصاویر قبل و بعد یا تست محصولات میتوانند مخاطبان را جذب کنند. همچنین چالشهای تناسب اندام مثل «۳۰ روز تمرین» میتواند به فروش محصولات جانبی مثل دمبل، تشک یوگا، اپلیکیشنهای تمرین خانگی و... دامن بزند.
صنایع دستی و محصولات هنری
محصولات هنری و دستساز، ذاتاً زیبا و رنگارنگ هستند. این جذابیت بصری باعث میشود در دیدها چشمنوازتر به نظر برسند و در گروه محصولات پرفروش در اینستاگرام قرار بگیرند. در حقیقت وقتی یک پست مربوطه به صنایع دستی منتشر میکنید، احتمال وایرال شدن آن بیشتر است، چون کاربران دوست دارند آن را ببینند و به اشتراک بگذارند. از طرفی هر اثری اغلب داستان دارند که همین روایتها باعث ایجاد ارتباط احساسی بین خریدار و محصول میشوند. همچنین اینگونه محصولات هنری قابلیت سفارشیسازی مثل طراحی اسم روی تابلو، انتخاب رنگبندی خاص یا سایز دلخواه دارند. این انعطافپذیری برای خریدار جذاب است.
خوراکیهای جذاب و مواد غذایی خانگی
خوراکیها از نظر بصری فوقالعاده جذاباند. رنگها، بافتها و تزیینات غذایی، آنها را بهراحتی تبدیل به محتوایی میکند که به سرعت به اشتراک گذاشته میشوند.
بسیاری از کاربران اینستاگرام به غذاهایی علاقهمندند که طعم اصیل و خانگی دارند. دیدن تصاویر کیکهای خانگی، ترشیهای دستساز، مرباهای محلی یا شیرینیهای سنتی، حس نوستالژی و امنیت غذایی را القا میکند. این خود دلیل محکمی است که کاربران خاصی را به خود جذب کند.
برخی از خوراکیها آجیلهای خاص یا شکلاتهای دستساز، نیاز فوری هستند و تصمیم خریدشان سریعتر گرفته میشود. این حس نیز مخاطبان خاص خود را جذب و به خرید تشویق میکند.
بعضی از محصولات غذایی خانگی مثل شیرینی، ترشی، ادویه، شکلات و... این قابلیت را دارند که در بستههای کوچک بستهبندی و ارسال شوند. این یعنی هزینه ارسال کمتر است، دردسر کمتر برای فروشنده دارد و ریسک پایینتر برای خریدار ایجاد میکند.
محصولات زیبایی و آرایشی
با افزایش تقاضا برای محصولات زیبایی، برندها بیش از پیش به سمت شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام روی آوردهاند تا محصولات خود را تبلیغ کنند. این پلتفرم نحوه بازاریابی برندها و کشف محصولات زیبایی جدید توسط مصرفکنندگان را متحول کرده است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم، علاوهبر اینکه برای این و مناسب است؛ قدرت خود را با قرار دادن مخاطبان گسترده و متنوع در اختیار برندهای مختلف در صنعت زیبایی نشان میدهد. دقیقاً به همین دلیل است که محصولات زیبایی و آرایشی یکی از پرفروشترین محصولات اینستاگرام به شمار میآید.
مقالات بیشتر: بازاریابی در اینستاگرام یک روش عالی برای جذب مشتری
محصولات دیجیتال و دورههای آموزشی
نیاز روزافزون به یادگیری آنلاین، تقاضای بالا، دانلود فوری یا دسترسی آسان و هزینه پایین تولید و سود بالا، اینستاگرام را به یکی از بهترین پلتفرمها برای محصولات دیجیتال و دورههای آموزشی و آنها را به پرفروشترین محصولات در اینستاگرام تبدیل کرده است. پس اگر به دنبال کسب درآمد آنلاین با سرمایه کم هستید، فروش محصولات دیجیتال و دورههای آموزشی در اینستاگرام یکی از بهترین راههاست؛ چون از محصولات پرفروش در اینستاگرام هستند.
نمونههایی از محصولات دیجیتال پرفروش در اینستاگرام:
- دوره آموزش طراحی سایت یا سئو
- آموزش فریلنسینگ یا کسب درآمد دلاری
- دورههای زبان (مثل اسپیکینگ یا لغتسازی)
- پکیجهای اینستاگرام مارکتینگ یا تولید محتوا
- فایلهای قالب قابل دانلود مثل قالبهای آماده رزومه
- دورههای خودشناسی
لوازم دکوری و فانتزی
محصولات فانتزی معمولاً کوچک و زیبا و از بهترین کالاها برای فروش در اینستاگرام هستند؛ به همین دلیل دیدن تصاویر جذابی از آنها احساس خوبی در کاربران ایجاد میکند. پس تحت تأثیر احساسات و سلیقه شخصی قرار گرفته و این محصولات را برای خودشان میخرند؛ حتی گاهی آنها را تهیه میکنند تا به دیگران هدیه دهند. از طرفی، لوازم دکوری و فانتزی خیلی سریع با ترندهای روز هماهنگ میشوند؛ این باعث میشود کاربران احساس نیاز بیشتری نسبت به آنها نشان دهند و بیشتر خرید کنند.
مثالهایی از محصولات دکوری و فانتزی پرفروش در اینستاگرام:
- شمعهای دستساز با طرحهای خاص
- استندهای رومیزی چوبی یا فلزی
- دیوارکوب و تابلوهای هنری با سبک مدرن یا سنتی
- گلدانهای فانتزی یا دستساز
- مجسمههای کوچک یا عروسکهای تزیینی
- وسایل رومیزی خاص برای میز کار یا تحریر
اسباببازی و محصولات کودک
از آنجایی که مادران جوان و والدین، از کاربران پرکاربرد اینستاگرام هستند، همیشه دنبال کالاهایی برای سرگرمی، آموزش یا راحتی کودکشان میگردند؛ بنابراین تقاضا باعث وجود همیشگی این نوع محصولات در اینستاگرام شده است. همچنین اسباببازیهای ترند مثل لگوهای خاص، ابزارهای ساختنی، بازیهای حسی یا وسایل آموزشی همیشه در حال تغییر و بهروزرسانی هستند. این یعنی همیشه محصول جدید برای معرفی وجود دارد. ناگفته نماند که محصولات کودک کوچک، بهراحتی ارسال میشوند، بنابراین برای فروش اینترنتی ایدهآل هستند. همه این دلایل ما را به این موضوع میرساند که چرا اسباببازی و محصولات کودک از پرفروشترین محصولات در اینستاگرام هستند.
جدول مقایسهای پرفروشترین محصولات اینستاگرام | ||
دسته محصول | میزان فروش | دلایل فروش بالا |
پوشاک زنانه و مردانه | خیلی زیاد | نیاز مستمر، تنوع بالا، مناسب هدیه دادن، عکسپذیری عالی |
لوازم آرایشی و بهداشتی | خیلی زیاد | مصرف دائمی، تأثیر مستقیم روی ظاهر، نیاز تکرارشونده |
اسباببازی و محصولات کودک | زیاد | خرید احساسی والدین، جذابیت بصری، نیازهای مداوم کودک |
زیورآلات و اکسسوری | زیاد | زیبایی، هدیه دادن، ارزش هنری و تنوع بالا |
لوازم دکوری | متوسط | مناسب هدیه، عکسپذیری، مخاطبان خاص و سلیقهای |
لوازم جانبی موبایل | متوسط | تغییر سریع ترندها، قیمت مناسب، خرید مجدد زیاد |
محصولات غذایی خانگی | متوسط | کیفیت بالا، اعتماد محلی، اما نیاز به ارسال سریع و تازه بودن محصول |
صنایع دستی و هنری | متوسط | ارزش هنری بالا، نیاز به مخاطب خاص، فروش کندتر ولی با ارزشتر |
چگونه محصولات پرفروش را شناسایی کنیم؟
برای انتخاب محصولات پرفروش در اینستاگرام باید به معیارهایی توجه کرد که مشتریان را جذب کرده و فروش را افزایش دهند. این معیارها کمک میکنند تا بهترین کالاها برای فروش در اینستاگرام را انتخاب کنید. در ادامه به مهمترین معیارها برای انتخاب محبوبترین محصولات اینستاگرامی میپردازیم:
جذابیت بصری
در این بازار که پر از فرصت کسب درآمد است، خرید احساسی و لحظهای در اینستاگرام رایجتر است! این یعنی اکثر خریدهایی که انجام میشود، منطقی نیست! چون مخاطب در اینستاگرام بیشتر به هدف سرگرم شدن آمده است، نه اینکه لزوماً خرید کند؛ پس وقتی که عکس خوب از یک محصول زیبا و جذاب مثل یک لباس یا یک گوشواره خاص یا حتی یک خوراکی رنگی میبیند، به آن واکنش نشان داده و احساس میکند باید آن را بخرد.
درست به همین دلیل جذابیت بصری یا همان زیبایی ظاهری یکی از معیارهای انتخاب یک محصول پرفروش در اینستاگرام به شمار میآید.از آنجایی که محصولاتی مثل لباس، زیورآلات، دکوری، غذا و لوازم آرایشی ظاهر زیبایی دارند، در عکس و ویدئو به شدت چشمنواز هستند و از پرفروشترین محصولات این پلتفرم محسوب میشوند.
میزان تقاضای بازار و ترند بودن
میزان تقاضای بازار به تعداد افرادی گفته میشود که به یک محصول خاص نیاز دارند یا مایل به خرید آن هستند. تقاضای بالا معمولاً به معنی قیمتگذاری بهتر و حاشیه سود بالاتر است و هرچه تقاضا برای یک محصول بیشتر باشد، احتمال فروش بالاتر میرود.
ترند بودن نیز به معنای محبوبیت کوتاهمدت یا بلندمدت یک محصول در بین مصرفکنندگان است. جالب است بدانید برخی محصولات به دلیل تغییر فصل، رویدادهای خاص یا تبلیغات رسانهای به اوج محبوبیت میرسند.
بنابراین، میزان تقاضای بازار و ترند بودن دو عامل مهمی هستند که میتوانند موفقیت یا شکست یک کسبوکار را تعیین کنند. در واقع، ترکیبی از تقاضای بالا و ترند بودن در یک محصول به این معنی است که شانس پرفروش شدن آن در اینستاگرام بسیار زیاد است.
سودآوری و حاشیه سود مناسب
این معیار مستقیماً بر درآمدزایی و موفقیت مالی کسبوکار تأثیر میگذارد. برای موفقیت در فروش اینستاگرامی، محصول شما ضمن فروش بالا، باید هزینههایی چون تولید، بازاریابی، بستهبندی، حملونقل و سایر را پوشش دهد تا بتواند بعد از کم کردن تمام هزینهها، سود مناسبی در تجارت الکترونیک به شما دهد. با در نظر گرفتن این نکته، میتوانید محصولی را انتخاب کنید که نه تنها پرفروش است، بلکه سودآوری پایدار را برای کسبوکار شما تضمین میکند.
امکان تبلیغات و بازاریابی تأثیرگذار
از یک طرف، تبلیغات و بازاریابی نقش مهمی در افزایش فروش محصولات دارد و از طرف دیگر ماهیت بصری و تعاملی اینستاگرام فرصتهای بینظیری را برای نمایش محصولات و جذب مخاطبان فراهم میکند. ترکیبی از این دو باعث جذب مخاطبان بیشتر، ایجاد برند قوی، رقابت بهتر با رقبا و افزایش فروش میشود. پس محصولی که این امکان را داشته باشد، موفقیت در اینستاگرام را تضمین خواهد کرد. به عبارت ساده، با این قابلیت میتوانید محصول خود را به طور مؤثرتر در اینستاگرام تبلیغ کنید و به فروش بیشتری دست یابید.
بیشتر بدانید: نرخ تعامل چیست و چطور درآمد شما را بیشتر میکند؟
قابلیت ارسال آسان و کمهزینه: هزینه کم ارسال یا رایگان بودن آن، انگیزه خرید را افزایش میدهد و میتواند به عنوان یک مزیت رقابتی در تبلیغات محسوب شود. این یعنی احتمال خرید مجدد و اشتراکگذاری آن بیشتر میشود که این موضوع به دیده شدن بیشتر آن در اکسپلور کمک میکند؛ چراکه اینستاگرام به محصولاتی که تعامل و فروش بالایی دارند، بیشتر توجه میکند. در مقابل اگر هزینه ارسال زیاد باشد، ممکن است فروشنده مجبور شود آن را به مشتری تحمیل کند که این امر از جذابیت خرید میکاهد.
امکان شخصیسازی: شخصیسازی به معنای تغییر یا طراحی محصول بر اساس سلیقه، نیاز یا مشخصات مشتری است. همین امر جذابیت بصری بیشتری ایجاد کرده و کاربران را تشویق به لایک، کامنت و اشتراکگذاری میکند. این کار باعث افزایش استوری و هایلایت تعاملی میشود و تبلیغات را هدفمندتر میکند؛ اما روبهروی شما چالشهایی چون زمان و هزینه تولید، دشواری مدیریت سفارشات و انتظارات مشتری است.
قابلیت رقابت: عواملی که در قابلیت رقابت یک محصول در اینستاگرام مؤثر است، شامل قیمت، کیفیت و ارزش محصول، تقاضای بازار، قدرت تمایز محصول، برندینگ و اعتبار فروشنده و بازاریابی هوشمند است. پس در فضای رقابتی اینستاگرام، محصولاتی که قابلیت رقابت بالایی دارد، شانس بیشتری برای فروش موفق خواهد داشت. به همان نسبت محصولی که نتواند در این فاکتورها از رقبا پیشی بگیرد، احتمالاً در فضای شلوغ اینستاگرام گم خواهد شد.
قابلیت اشتراک گذاری: وقتی کاربران محصولی را به اشتراک میگذارند، بهصورت رایگان در معرض مخاطبان جدید قرار میگیرد. پس هرچه محصولی بیشتر به اشتراک گذاشته شود (الگوریتم اینستاگرام)، بیشتر دیده میشود و اعتبار آن افزایش مییابد. به عبارتی در اینستاگرام، هرچه محصولی بیشتر قابل اشتراکگذاری باشد، احتمال پرفروش شدن آن بیشتر است. ضمن اینکه ترکیب طراحی جذاب، محتوای ارزشمند و استراتژیهای تعاملی نیز میتواند این ویژگی را تقویت کند.
تطابق با مخاطبان اینستاگرام: اگر محصول با علایق مخاطبان هماهنگ باشد، قطعاً احتمال لایک، کامنت، اشتراکگذاری و ذخیره پستها بیشتر میشود. وقتی محصول مشکلی از مخاطب را حل کند یا خواسته او را برآورده سازد، مشتری به برند شما اعتماد کرده و احتمال خرید، حتی خریدهای مکرر افزایش پیدا میکند. این در مورد محتوا نیز صادق است؛ یعنی محتوای مرتبط، مخاطب را جذب میکند و احتمال تبدیل آنها به مشتری را بالا میبرد. پس اگر میخواهید محصولی پرفروش در اینستاگرام داشته باشید، اولین قدم شناخت عمیق مخاطبان است. هرچه محصول بیشتر با نیازها و ترجیحات آنها هماهنگ باشد، شانس موفقیت شما افزایش مییابد.
قابلیت استفاده در زندگی روزمره: محصولاتی که کاربرد روزمره دارند مثل لوازم آشپزخانه هوشمند، ابزارهای نظافتی سریع، یا اکسسوریهای چندکاره، توجه بیشتری جلب میکنند، چون کاربران بهراحتی میتوانند فواید آن را در زندگی خود تصور کنند. هرچه محصول کاربردیتر، قابللمستر و سادهتر باشد، شانس تبدیل شدن به یک محصول پرفروش اینستاگرامی را افزایش میدهد. تمرکز بر روی نیازهای روزمره و ارائه راهحلهای عملی، کلید جذب مخاطبان بیشتر است.
پشتیبانی و خدمات پس از فروش: اگر از کاربران اینستاگرام باشید، میدانید که بسیاری از کاربران این پلتفرم نگران کلاهبرداری یا کیفیت پایین محصول هستند. ارائه خدمات پس از فروش مانند گارانتی، تعویض و بازگشت وجه به آنها اطمینان میدهد که در صورت بروز مشکل، پشتیبانی میشوند. در واقع وقتی مشتری بداند که میتواند محصول را پس دهد یا در صورت خرابی تعمیر کند، با خیال راحتتری خرید میکند. در نتیجه، مشتریانی که از خدمات پس از فروش راضی باشند، به احتمال زیاد دوباره از شما خرید میکنند؛ حتی ممکن است شما را به دیگران معرفی کنند. در فضای فروش اینستاگرام نیز خدمات پس از فروش قوی نهتنها باعث افزایش فروش میشود، بلکه مشتریان وفادار میسازد و برند شما را قابلاعتمادتر نشان میدهد. اگر میخواهید محصولی پرفروش داشته باشید، حتماً به این بخش به صورت ویژه توجه کنید.
چالشهای فروش محصولات در اینستاگرام و راهحلها
در فروش محصولات در اینستاگرام، فرصتهای زیادی وجود دارد؛ اما چالشهایی هم هستند که اگر آنها را بشناسیم و برایشان راهحل داشته باشیم، مسیر موفقیتمان هموارتر میشود.
چالشهای فروش محصولات در اینستاگرام و راهحلهای آنها:
- کاهش نرخ دیده شدن پستها / راهحلها: 1. استفاده از ریلز و استوری بیشتر 2. شناسایی زمانهای طلایی پست گذاری 3. افزایش تعامل با مخاطب با نظرسنجی، سؤال و پاسخ به کامنتها
- رقابت بسیار بالا / راهحلها: 1. تمرکز روی یک مارکت خاص 2. ساخت برند شخصی با لحن، طراحی و شخصیت متمایز 3. استفاده از تصاویر خاص، حرفهای و ویدیوهای معرفی جذاب
- بیاعتمادی مخاطب / راهحلها: 1. استفاده از رضایت مشتریان قبلی 2. ارائه ضمانت بازگشت وجه یا تعویض کالا 3. داشتن یک درگاه پرداخت امن یا لینک سایت فروشگاهی
اطلاعات بیشتر: روش های برای پیگیری و پرداخت آنلاین در اینستاگرام
- مدیریت سخت سفارشات و ارسال در فروش بالا / راهحلها: 1. استفاده از ابزارهای مدیریت سفارش و حسابداری 2. همکاری با پیکهای خصوصی یا شرکتهای لجستیک 3. تعیین زمان مشخص برای ارسال
- تولید محتوای مستمر و خلاقانه / راهحلها: 1. ساخت تقویم محتوایی 2. استفاده از ابزارهای ساده طراحی 3. همکاری با تولیدکنندگان محتوای فریلنس یا بلاگرها برای صرفهجویی در زمان
بیشتر بخوانید: چک لیست کامل تولید محتوای سایت و اینستاگرام
راز موفقیت در فروش اینستاگرامی و ارتباط آن با داشتن سایت
این دو پلتفرم، ترکیب هوشمندانهای است. اینستاگرام برای جذب مخاطب، دیده شدن و تعامل است؛ در حالی که سایت برای تبدیل مخاطب به مشتری و فروش مکرر استفاده میشود. هرچه ارتباط بین این دو قویتر باشد، نرخ تبدیل بالاتر میرود. برای مثال اگر سایت فروشگاهی شما بستری برای فروش محصولاتتان باشد، اینستاگرام مانند ویترین آن عمل میکند.
آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام
حالا برای داشتن سایت دو راه پیشروی شماست. میتوانید برای خود یک سایت سفارشی یا اختصاصی طراحی کنید که خب باید هزینه و زمان بیشتری صرف کنید؛ اما طراحی سایت با سایتسازها میتوانند مسیر را سادهتر کنند. آنها با امکاناتی که در اختیار شما قرار میدهند، میتوانند بستری کاملی باشند. سایت ساز پرتال با قابلیتهایی که دارد، میتواند گزینه مناسبی به ویژه برای افرادی باشد که در ابتدای راه هستند و نمیخواهند هزینه زیادی تقبل کنند. با پرتال، علاوهبر اینکه از امکانات آن استفاده میکنید تا سایت خود را زیباتر و کاربردیتر کنید، میتوانید از پشتیبانی قوی آن نیز بهرهمند شوید و مشکلات پیشروی خود را حل کنید.
تا به اینجا درباره پرفروشترین محصولات در اینستاگرام صحبت کردیم و دانستیم که بر اساس چه معیارهایی میتوان آنها را انتخاب کرد. اگر در این زمینه سؤالی دارید که ذهن شما را درگیر کرده است، میتوانید با شماره داخلی تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند. همچنین اگر در رابطه با این موضوع نظری دارید که میخواهید با ما درمیان بگذارید، میتوانید آن را در قسمت دیدگاهها بنویسید.
سؤالات متداول
پرفروشترین محصولات در اینستاگرام کداماند؟
بر اساس بررسیهای انجام گرفته؛ تعدادی از محصولات اعم از لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوری و فانتزی و لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام فروش بسیار بالایی دارند.
- چرا اینستاگرام به عنوان پلتفرمی مناسب برای فروش این محصولات شناخته میشود؟
اینستاگرام، با تمرکز بر تصاویر و ویدیوها، به شما کمک میکند محصولات خود را به شکلی جذاب به نمایش بگذارید. ابزارهایی مانند استوری، لایو و پستهای خرید، تعامل یا ارتباط مستقیم با مشتریان را آسانتر کرده و فروش را افزایش میدهند.
- راز موفقیت در فروش اینستاگرامی چیست؟
با توجه به مواردی چون تولید محتوای باکیفیت و جذاب، تعامل مستمر با دنبالکنندگان، استفاده از هشتگهای مرتبط و ترند، همکاری با اینفلوئنسرها و افراد تأثیرگذار و ارائه تخفیفها و پیشنهادات ویژهمیتوان در فروش محصولات در اینستاگرام موفق شد.
- چگونه میتوان اعتماد مشتریان را در اینستاگرام جلب کرد؟
با درنظر گرفتن نکاتی اعم از ارائه اطلاعات دقیق و شفاف درباره محصولات، نمایش نظرات و تجربیات مشتریان قبلی، استفاده از تصاویر واقعی و بدون ویرایش، پاسخگویی سریع و حرفهای به سؤالات و مشکلات مشتریان میتواند به میتوانند جلب بیشتر اعتماد مشتریان در اینستاگرام کمک کند.