۱۰٪ تخفیف تابستانه به مدت محدود

9 نکته برای نوشتن توضیحات محصولی که می‌فروشید

با تخصصی شدن و پیشرفته شدن فرایند دیجیتال مارکتینگ، فروش محصولات فروشگاه اینترنتی نیز دشوارتر شده و احتیاج به توضیح محصول با محتوای عالی برای ترغیب کاربران به خرید از این نوع محصولات دارند. در این برهه از زمان کمتر کسی است که حداقل، تجربه ی یک بار خرید از یک فروشگاه اینترنتی را نداشته باشد و با آن آشنا نباشد. از همین روی در کسب و کار فروش آنلاین خود، بایستی نهایت دقت و ظرافت خود را به کار برده تا بتوانید از راه های غیر مستقیم، کاربران را ترغیب به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

در این مقاله سعی بر آن شده تا شما را با چندین مورد، نوشتن توضیحات برای محصولات، آشنا ساخته، که از طریق آن می توانید  فروش محصولات خود را به حداکثر  برسانید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشد.

9 نکته برای نوشتن توضیحات محصولی که می‌فروشید

اشتباه بزرگی است که از همان لحظه ی اول، از بازدیدکننده بخواهید که حتما از این محصول تهیه و خریداری نمایید، زیرا که با این حرکت نه تنها به خرید از محصول شما ترغیب نمی شود، بلکه نتیجه ای کاملاً برعکس بر تصمیم گیری او خواهد داشت.

برای اینکه نرخ تبدیل مشتری به درستی و در مسیر اصلی خود صورت پذیرد، لازم است تا به توضیحاتی درست و بر پایه ی اصول در مورد محصولات پرداخته شود. چرا که مهم ترین بخش، همین توضیحاتی می باشد که در مورد محصولات می دهیم. چنانچه مایل به رسیدن به موفقیت در زمینه ی فروش محصولات خود می باشید، لازم است تا نگارش مربوط به توضیح محصول را به افراد کاربلد و ماهر در امر بازاریابی بسپارید.

در ادامه به معرفی 9 نکته برای نوشتن توضیحات محصولی که می‌فروشید خواهیم پرداخت که با بکار گیری این روش ها می توانید فروش محصولات خود را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

1. استفاده از تصاویر با کیفیت

چنانچه بهترین و عالی ترین محتوا را برای توضیح محصول ارائه دهید، باز هم آنگونه که باید و شایسته است محصول شما به چشم نمی آید. چرا که اولین و مهم ترین نکته در ترغیب کاربران به سمت محصول شما، استفاده از تصاویر با کیفیت و زیبا از محصولی می باشد که قرار است به فروش برسد. حال اگر محصول شما جنبه ی فیزیکی نداشته باشد و در قالب ارائه خدمات باشد، می توانید از تصاویری مرتبط استفاده نمایید.

در هر صورت نقشی که یک تصویر با کیفیت در ارتباط با توضیح محصول، در ترغیب کاربران ایفا می کند را نمی توان نادیده گرفت. یک تصویر عالی بدون کوچکترین سخن و مطلبی هر آنچه را که مشتریان درباره محصول می خواهند بدانند، را در اختیار آن ها قرار می دهد. در واقع امر به کارگیری تصاویر باکیفیت و جالب، می تواند مشتریان را جذب کرده و آن ها را تحریک به خواندن مطالب مرتبط با تصویر کند. تصاویری که به کار می برید باید به گونه ای باشند که:

  1. زیبا و با کیفیت بالا باشند.
  2. واضح و شفاف باشد.
  3. به دور از هرگونه اغراق و بزرگ نمایی باشد.
  4. کاربران را به سمت خود، جلب نمایند.
  5. کاربران به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و بتوانند در ذهن خود آن را تجسم و در دست بگیرند.
  6. دارای ترکیب رنگ بندی جذاب و خیره کننده باشند.
  7. بتوانند تمام سؤالاتی که در ذهن کاربر، در مورد ظاهر محصول بوجود می آید را برطرف نماید.

به خاطر داشته باشید که استفاده از تصاویر واضح و گویا در قسمت توضیح محصول، فروش شما را تا چندین برابر بیشتر می نماید. علاوه بر این باید دقت کنید که تصاویر با زاویه درست و به صورت خلاقانه تهیه شده باشند که با تاثیر مثبت مخاطب را به مشتری تبدیل کنند.

2. استفاده از زبان نوشتار طبیعی برای خوانایی محصول

استفاده از جملات و واژه های سخت و پیچیده نه تنها برای توضیح محصول مناسب نمی باشد، بلکه کاربران را خسته کرده و آنان را از ادامه ی خواندن مطالب منع می کند. پس بهترین کار استفاده از کلمات و عبارات محاوره ای و صمیمانه می باشد که گویی با دوست و یا آشنای خود سخن می گویید.

استفاده از این مدل سخن و نوشتار، منجر به این خواهد شد تا کاربران با شما ارتباط برقرار کرده و به سمت خرید محصولات شما روی آورند. لازم به ذکر است که در نوشتن توضیح محصول به هیچ عنوان از اغراق و بزرگ نمایی استفاده نکرده و به بیانی ساده، هر آنچه که لازم است را در توضیح محصول مدنظر خود بگویید.

استفاده از جملات سخت و مبهم فقط ذهن را خسته کرده و تأثیری در فروش شما نخواهد داشت و بیشتر تأثیرات آن بر روی فروش محصول، منفی خواهد بود. مواردی که لازم است در هنگام نوشتن مطالب استفاده نمایید، شامل:

  1. به کار بردن پاراگراف های کوتاه و ساده
  2. استفاده از جملات کوتاه و عدم به کار بردن جملات پیچیده و طولانی
  3. استفاده از فونت هایی با سایزهای متفاوت
  4. به کار بردن فضای خالی مناسب در هنگام نوشتار
  5. استفاده از زبان نوشتاری روان و سلیس
  6. مطابق با قواعد دستوری و نگارشی
  7. استفاده از جملات و محتوای خاص و جذاب به گونه ای که کاربران را ادامه خواندن محتوا ترغیب نماید.

لازم به ذکر است؛ یکی از عوامل مهم در جذب نمودن کاربران به صفحه ی وب سایت شما، استفاده از زبان نوشتاری ساده و پرهیز از هرگونه بزرگ نمایی و پیچیدگی در هنگام خواندن مطالب می باشد. این موضوع در سایت‌های فروشگاهی که محصولی را ارائه می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

3. تاکید بر روی منافع محصول مورد نظر

سخن گفتن راجع به خصوصیات فنی محصولات و ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن نه تنها به درد مشتریان و کاربران نمی خورد، بلکه در هنگام انتخاب، ویژگی های فنی محصولات برای آن ها در اولویت های بعدی قرار می گیرد. کاربران و مشتریان در وهله ی اول به دنبال این هستند که بدانند، محصول مورد نظر به چه دردی می خورد و چه منافع و مزایایی برای آن ها به ارمغان می آورد و تمایل چندانی به دانستن ویژگی های دیگر محصول ندارند.

اگر می خواهید، کاربران به خرید محصول شما روی آورند، بایستی در درجه ی اول، در قسمت توضیح محصول، به ذکر فواید و خصوصیاتی که این محصول برای زندگی آن ها دارد، اشاره نمایید. با این روش می توانید کاربران را متقاعد کرده که به خرید محصولات شما روی آورده و از آن تهیه نمایند. با بکار بردن مزایای محصولات و منفعت هایی که برای کاربران دارند، در کنار قابلیت هایشان می توانید، مشتریان را برای خرید محصول، قانع تر نمایید.

به عنوان نمونه وقتی می خواهید از قابلیت های یک کفش ورزشی، سخن به میان آورید، می توانید از مزیت آن که راحتی و دوامش می باشد نیز صحبت کنید.

به یاد داشته باشید، در هنگام توضیح محصول، اولین کاری که باید انجام دهید، متقاعد کردن مشتری برای تهیه محصول مورد نظر می باشد. با این توضیح که استفاده از آن به نفع زندگی شان بوده و زندگی راحت تری را برای آن ها رقم خواهد زد.

4. سئو فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید

باید به خاطر داشته باشید که در هنگام ارائه مطلب برای توضیح محصول، حتما به بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت داده و آن ها را مد نظر خود قرار دهید. یکی از راه هایی که می توانید کاربران اینترنتی را برای خرید محصولات خود، وسوسه نمایید، همین بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. اگر چنانچه به بهینه سازی کلمات مهم و کلیدی سایت خود بپردازید، می توانید اطمینان داشته باشید که کاربران به وسیله ی جستجوهایی که انجام می دهند به سایت شما مراجعه و جذب محصولات تان می گردند.

 حال سؤالی که پیش می آید این است که چگونه با استفاده از کلمات کلیدی، فروش محصولات خود را به حداکثر برسانیم؟ جوابش بسیار ساده است. شما باید در وهله ی اول، نحوه ی نوشتن توضیح محصول خود را مطابق با میل و خواسته ی مشتری هماهنگ نمایید و به دنبال کلید واژه هایی باشید که ممکن است کاربر برای جستجوی محصول مورد نظر از گوگل، مورد استفاده قرار دهد.

 توجه کنید که از کلمات کلیدی برای توضیح محصول خود استفاده نمایید که هم عملکرد خوبی داشته باشد و هم از لحاظ رتبه بندی جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهند. به عنوان نمونه می توانید از کلمه ی تخفیف و یا امثال اینها که بسیار به کار می روند استفاده نمایید. کلمات کلیدی مورد نظر خود را در قسمت هایی همچون موارد زیر به کار ببرید، که شامل:

  1. تیترهای اصلی صفحه
  2. متا دسکریپشن
  3. توضیح محصول مورد نظر

به کاربردن کلمات کلیدی بهینه و مهم در توضیح محصول ، می تواند این امکان را برای محصول شما فراهم آورد تا راحت تر دیده شده و در نتیجه سریع تر به فروش برسد.

5. شناسایی مشتری هدف برای ارائه‌ی توضیح محصول

در هنگام نوشتن توضیح محصول برای وب سایت خود، در درجه ی اول باید اقدام به تعیین و شناسایی مشتری هدف خود نمایید و بعد به کارهای دیگر بپردازید. بعد از این که اقدام به شناسایی مشتری هدف خود نمودید، می توانید به مسائل دیگر همچون ارائه ی قابلیت هایی متناسب با نوع مشتری هدف بپردازید.

زمانی که شما اقدام به شناسایی مشتری هدف خود می نمایید، می توانید به راحتی به تشریح ابعاد شخصیتی او پرداخته و از این طریق می توانید به ارائه خدماتی بپردازید که مورد نیاز مشتری می باشد.

به عنوان نمونه فرض کنید که یک فروشگاه اینترنتی کفش دارید. حال با شناختی که بر روی مشتری هدف خود تعیین نموده اید، متوجه شده اید که این مشتری هدفش تهیه کفش شیک و زیبا و لوکس نیست، بلکه کفشی می خواهد که به مداوای پای او کمک کرده و هنگام استفاده از آن حس راحت تری را داشته باشد. شما در این مرحله باید به جای تاکید بر روی زیبایی و شیک بودن کفش، بر روی قابلیت طبی و راحتی که دارد تأکید نمایید تا مورد استقبال مشتری قرار بگیرد.

برای اینکه به شناخت مشتری هدف برسید، می بایستی، هنگامی که می خواهید به توضیح محصول خود بپردازید، همواره سؤالاتی از قبیل علاقه ی شخصی مشتری چیست؟ و یا چه نکته ای در فروشگاه ما باعث شده تا به این جا بیاید؟ و یا بسیاری از سؤالات این قبیل را مدنظر خود قرار داده و بعد اقدام به نوشتن توضیح محصول خود نمایید.

شناسایی مشتری هدف و ارزش قائل شدن برای او در ارائه مطالبی که برای او مناسب می باشد، یکی از رموز اساسی در رسیدن به فروش محصول بیشتر می باشد که باید در اولویت بندی کاری خود قرار دهید.

6. ذکر جزئیات در نوشتن توضیح محصول

در نوشتن توضیح محصول می بایستی به ذکر تمامی جزئیات به همراه ویژگی های ممتاز آن پرداخته شود. بهتر است در هنگام نوشتن متن توضیح محصول، از احساسات نیز بهره بگیرید تا بتوانید، تأثیراتی عمیق بر مشتریان خود بگذارید تا به این شیوه آنان را به خرید ترغیب نمایید. توضیح محصول را باید بگونه ای انجام دهید که مشتری این حس را کند که زندگی اش بدون وجود آن محصول به خوبی پیش نخواهد رفت.

زمانی که می خواهید به ذکر جزئیات محصول در قسمت توضیحات آن بپردازید، باید به مواردی از این قبیل اشاره نمایید که شامل؛

  1. ذکر تاریخچه ی محصولی که می خواهید به فروش برسانید.
  2. کسی که اولین بار اقدام به تولید این محصول نموده است.
  3. الهاماتی که در تهیه این محصول به کار گرفته شده است.
  4. تأثیراتی که محصول مورد نظر بر زندگی مشتریان و افراد خواهد گذاشت.
  5. تمام امتیازاتی که استفاده از این محصول برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت.
  6. موادی که در تهیه ی محصول مورد نظر به کار رفته است.
  7. در چه مکان و زمان هایی می توان از این نوع محصول استفاده نمود.
  8. چه ویژگی در این محصول وجود دارد که آن را نسبت به سایرین متمایز ساخته است.
  9. نحوه ی استفاده ی صحیح از این محصول به چه طریق می باشد.
  10. و بسیاری دیگر از موارد که ذکر آن در این مقاله نمی گنجد.

7. استفاده از کلماتی با قدرت نفوذ زیاد

اگر دامنه ی لغات زیادی داشته باشید به خوبی می دانید که از چه کلمات و یا لغاتی استفاده کنید که منجر به تحریک احساسات و حالات مشتری به سمت خرید محصول مدنظر شما شود. به کار بردن کلمات مفهومی و قوی در متن عبارات شما، حالتی از برانگیختگی را در ذهن مشتریان ایجاد می نماید که در نتیجه ی این امر، شما را به فروش بیشتر محصولات تان می رساند.

به عنوان نمونه در فروشگاه اینترنتی ماسک صورت، با به کار بردن عباراتی همچون بیشترین تأثیر در شفافیت پوست، قدرت جادویی ماسک در از بین بردن جای لک ها و جوش ها و بسیاری دیگر از این قبیل کلمات می تواند مشتریان را ترغیب به خرید این محصولات نماید. برخی از این کلمات مفهومی و قدرتمند شامل:

  • جادویی
  • ماورایی
  • شگفت زده
  • چشم نواز
  • امید
  • خارق العاده

بسیاری دیگر از کلمات وجود دارند که با کاربرد اصولی و درست آن ها در توضیح محصول، می توانید حسی از رقابت را بین مشتریان ایجاد کرده که بتوانند خیلی سریع تر محصول شما را تهیه نمایند و عباراتی همچون؛

  • تنها 15 روز دیگر فرصت دارید تا از این محصول شگفت انگیز تهیه نمایید.
  • در صورت خرید 6 عدد از این محصول، 2 عدد را به عنوان هدیه و رایگان تحویل بگیرید.
  • تا چند روز دیگر پیش فروش این محصول آغاز خواهد شد.
  • چنانچه در وب سایت ما عضو شوید، می توانید از 30 درصد تخفیف هنگام خرید محصولات بهره مند شوید.
  • اگر در مدت یک هفته ی باقی مانده از محصولات ما خرید نمایید، ارسال آن رایگان خواهد بود.
  • و بسیاری دیگر از جملات این قبیلی که هر خواننده ای را وسوسه به خرید می نماید.

لازم به ذکر است؛ اگر چنانچه از این قبیل کلمات مفهومی و قوی در توضیح محصول خود استفاده نمایید، مشتری به این باور می رسد که محصولات شما خارق العاده تر و ماورایی می باشد و متقاعد می شود که از آن تهیه و در نتیجه به فروش بیشتر می رسید.

8. پرداختن به نقد و بررسی محصول در قسمت توضیحات

یکی از راه های جذب مشتریان به سمت محصولات، به چالش کشیدن محصول به وسیله ی نقد و بررسی محصول مورد نظر می باشد. زمانی که شما در فروشگاه اینترنتی محصولی را به چالش می کشید، می توانید اقدام به افزودن اطلاعات تکمیلی دیگر به توضیحات محصول مدنظرتان شوید.

با این کار علاوه بر این که اطلاعات علمی و دقیقی را در اختیار کاربران قرار می دهید، می توانید اعتماد آن ها را نیز جلب نموده و به سمت خرید محصول مورد نظر هدایت نمایید. به چالش کشیدن و نقد محصول نه تنها به ضرر شما نخواهد بود، بلکه به موجب آن محبوبیت و افزایش فروش لازم را در محصول خود، مشاهده خواهید نمود. با این کار بازدید از سایت را بیشتر کرده و می توانید محصولات بیشتری را به فروش برسانید.

یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به فروش بالاتر، پاسخ به سؤالاتی است که مشتریان در انتهای مقاله از شما می پرسند. با این روش می توانید علاوه بر از بین بردن ابهامات، آن ها را متقاعد به تهیه محصول خود نمایید.

9. نوشتن جملات مرتبط با توضیح محصول به صورت منظم، دقیق و منسجم

یکی از راه های ارتباط با مشتریان فروشگاه ها، استفاده از جملات منسجم و دقیق و در عین حال منظم می باشد. این که جملات شما و نوشته ی شما به هدف مشخصی برسد و مشتری را سر در گم و حیران بین انواعی از جملات نامفهوم رها نکند، از اهمیت والایی بر خوردار می باشد. گاه پیش می آید مشتری ساعاتی از وقت خود را برای مطالعه ی توضیح محصول مورد نظر می گذارد، اما در انتها به نتیجه ی مطلوبی از نوشته های سایت نخواهد رسید. علت این امر اینست که مشتری در مقابل هجوم انواعی از اطلاعات قرار گرفته که هیچ کدام هدف واضح و مشخصی ندارند و نمی توانند مفهوم را به او منتقل نمایند.

برای نگارش توضیح محصول، احتیاج به یک سری قاعده و اصول هستیم که به شرح زیر می باشند:

  1. تقسیم کردن متن توضیح محصول، به قسمت ها و بخش های گوناگون
  2. استفاده از عنوان بندی برای توضیح محصول مورد نظر
  3. ذکر توضیحاتی در مورد ویژگی های محصول
  4. پرداختن به  جنس مواد به کار رفته در محصول و مواد ترکیبی موجود در آن
  5. استفاده از پاراگراف های کوتاه و مفهومی
  6. ارائه دادن بخشی از مطالب برای بیان نقاط قوت و ضعف محصول
  7. استفاده از کلمات کلیدی مهم و معتبر
  8. دادن نظم و ترتیب به جملات در هنگام نگارش
  9. پرداختن به خود محصول و دوری کردن از هجویات و جملات نامرتبط
  10. استفاده از بیانی ساده و عدم به کار بردن اصطلاحات پیچیده
  11. استفاده از نظرات و پیشنهادات کاربران در قسمت انتهایی متن مقاله
  12. استفاده نمودن از جمع بندی و گفتار نهایی برای مطالب ارائه شده

با به کار بردن این روش ها مشتری به اهمیت و صحت مطالب شما، پی خواهد برد و به خرید محصول مورد نظر شما اقدام خواهد نمود.

نتیجه گیری

نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، صرفاً بر اساس تجربیات شخصی صاحبان کسب و کارهای آنلاین بوده است. البته لازم به ذکر است که تمامی این روش ها در کنار هم و هماهنگ با هم برای فروش محصولات شما، مثمر ثمر خواهد بود و به تنهایی و استفاده از یک یا دو مورد آن، کاری از پیش نخواهید برد.

یکی از موارد مهمی که باید در قسمت توضیح محصول، رعایت کنید، پرهیز از هرگونه اجبار در جهت عرضه ی محصول به مشتریان می باشد. چرا که با این کار نتیجه ای معکوس خواهید گرفت و مشتریان را از خرید محصول منصرف می کنید. چنانچه بتوانید موارد بالا را به نحو احسنت انجام دهید، این تفکر را در ذهن مشتری تداعی می کنید که استفاده از این محصول، به نفع او بوده و زندگی بهتری را برای او به وجود می آورد.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد جواب سؤالات شما را داده باشد و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد. چنانچه سؤال و یا نظری در مورد مطالب گفته شده دارید، می توانید از طریق فرم زیر با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2