سایت یا اینستاگرام؟ کدام‌یک برای کسب‌وکارها مناسب‌تر است؟

مقایسه‌ای دربارۀ راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در بستر سایت یا فروشگاه اینترنتی با راه‌اندازی آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام را بخوانید
در این مقاله می‌خوانید:

در مقالات دیگر وبلاگ هم در مورد کسب درآمد از سایت یا فروشگاه اینترنتی صحبت کرده‌ایم؛ هم کسب درآمد از اینستاگرام. اگر نگاهی به کسب و کارهای اینترنتی هم بیندازیم، قطعا نمونه‌های موفق بسیاری از هر دو مورد می‌بینیم. در مقالۀ «راه های کسب درآمد از اینترنت» هم گفتیم که هم اینستاگرام و هم سایت، ابزارهای درآمدی فوق‌العاده‌ای در بستر اینترنت هستند.

اما سؤالی که همواره از ما می‌پرسند، این است که برای کسب وکار من سایت بهتر است یا اینستاگرام؟! امروز می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم! در مورد مزایا و معایب هر کدام صحبت کرده و آن‌ها را باهم مقایسه می‌کنیم. در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید برای راه‌اندازی کسب و کارتان کدام یک را انتخاب می‌کنید.

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام؛ خوب یا بد؟

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر گرایش مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و ساعت‌های زیادی را در طول روز صرف گشت زدن در آن‌ها و تبادل اطلاعات از این طریق می‌کنند. در این میان یکی از شبکه‌های اجتماعی که بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته و از هر سن و قشری در آن فعالیت دارند، اینستاگرام است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. پس به نظر می‌رسد که با راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی یک بازار بزرگ در اختیارتان است و درآمد خوبی هم از آن خواهید داشت؛ اما بیایید این بازار بزرگ را کمی موشکافانه‌تر بررسی کنیم.

مزایای راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

حتماً خود شما هم با تعداد زیادی از پیج‌هایی که در اینستاگرام درآمد کسب می‌کنید، برخورده‌اید. مثلا پیج‌های فروش محصول، تبلیغات و... خب حالا ببینیم مزایای ایجاد کسب و کار در اینستاگرام چیست؟

کسب درآمد از اینستاگرام

  • استفاده از اینستاگرام رایگان است

اگر سرمایۀ زیادی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی ندارید، اینستاگرام بهترین راه حل برای شماست. عضویت در سایت اینستاگرام و راه‌اندازی یک صفحۀ کاری کاملاً رایگان است و نیازی نیست برای آن هزینه پرداخت کنید.

  • کار کردن با اینستاگرام راحت است

پست گذاشتن در اینستاگرام، مشاهده آمار و استفاده از سایر امکانات پروفایل‌های تجاری در اینستاگرام کار بسیار راحتی است و هر کسی که کار کردن با موبایل‌های هوشمند را بلد باشد از پس آن بر می‌آید. اگر قصد استفاده از قابلیت تجاری اینستاگرام را داشته باشید می‌توانید «راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام» را در وبلاگ دیدوگرام بخوانید و کاملاً با آن آشنا شوید.

  • با یک بازاریابی درست، به خوبی دیده می‌شوید

همانطور که اشاره کردم تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام فعالند؛ پس به نظر می‌رسد که دیده و شناخته شدن در اینستاگرام کار راحتی است. ولی عجله نکنید! درست است که اینستاگرام بازاری با مخاطبان هدف گسترده است، اما برای موفقیت در آن و جذب فالوورهای هدفمند که به مشتریان شما تبدیل شوند، لازم است نکاتی را بدانید و رعایت کنید. طبیعی است که هرچه تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا کند، مشتری‌هایتان هم بیشتر می‌شود، برای همین توصیه می‌کنم حتماً مطلب «۸ دستور جادویی برای افزایش فالوور اینستاگرامتان» را بخوانید.

اما... این شبکۀ پرطرفدار معایبی هم دارد!

معایب راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

  • هیچگونه دسته‌بندی برای محصولات‌تان ندارید

قرار دادن محصولات در دسته‌های مشخص به کاربران کمک می‌کند که راحت‌تر محصول موردنظرشان را پیدا کنند؛ اما متاسفانه این امکان در اینستاگرام وجود ندارد. حتی اگر تعداد محصولات شما زیاد باشد مخاطب باید کلی صفحه را بالا پایین کند تا بتواند چیزی را که می‌خواهد پیدا کند.

  • امکان به‌روزرسانی محصولات را ندارید

قیمت کالاها و موجودی آن‌ها مدام در حال تغییر است و تغییر دادن آن‌ها در اینستاگرام وقت زیادی از شما می‌گیرد؛ به خصوص اگر محصولات شما زیاد باشند یا در حال گسترش کسب و کارتان باشید! در واقع همیشه باید پست‌های‌تان را آپدیت کنید. 

  • فرآیند پرداخت دشوار است

در خریدهای اینستاگرامی امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین وجود ندارد. اگر کسی بخواهد از صفحۀ اینستاگرام شما خریدی را انجام بدهد برای پرداخت باید ابتدا از شما شماره کارت بگیرد و بعد از کارت به کارت کردن وجه و ارائه رسید به شما سفارش خود را کامل کند. گاهی این پروسۀ پرداخت خرید آن‌قدر طولانی و سخت می‌شود که بسیاری از افراد از خیر آن می‌گذرند. حالا تصور کنید تعداد زیادی مشتری هم در طول روز داشته باشید؛ که انجام همۀ آن‌ها قطعا فرایندی دشوار است.

  • خطر فیلتر شدن همواره شما را تهدید می‌کند!

متاسفانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم، می‌بینیم خبر فیلتر شدن فلان رسانۀ اجتماعی تیتر اول اخبار امروز است. حتی الان هم که دارم این مقاله را برای شما می‌نویسم خبرهایی از فیلتر شدن شبکۀ اجتماعی اینستاگرام به گوش می‌رسد. بعضی روزها این اخبار تکذیب می‌شوند و گاهی هم تایید؛ با این حال هیچ بعید نیست که اینستاگرام هم به زودی به سرنوشت تلگرام مرحوم دچار شود.

حالا اگر تنها راه درآمدی شما اینستاگرام باشد، با فیلتر شدن چه بلایی سر درآمدتان خواهد آمد!

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با سایت یا فروشگاه اینترنتی

اگر می‌پرسید چه کسب و کارهایی به سایت نیاز دارند، این مقاله را مطالعه کنید. راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی به لطف ظهور ابزارهایی مانند سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز دیگر کار مشکلی نیست و هر کسی با هر دانشی می‌تواند سایت خودش را به راحتی راه‌اندازی کند. ما مقالات زیادی در بلاگ راجع به راه‌اندازی سایت داریم که در زیر چند مورد از آن‌ها را می‌بینید:

  1. راه‌اندازی و ساخت سایت با 3 روش مختلف
  2. چگونه یک سایت بسازیم؟ (آموزش ساخت سایت)
  3. روشی ساده برای ساخت سایت: کامل ترین سایت ساز ایرانی

 اما بیایید ببینیم کار با سایت یا فروشگاه اینترنتی چه مزایا و معایبی دارد.

مزایای داشتن سایت یا فروشگاه اینترنتی

فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی یا ارائۀ خدمات از طریق سایت در مقایسه با شبکه اجتماعی اینستاگرام مزایایی دارد که در این‌جا به چند مورد مهم اشاره می‌کنم.

  • می‌توانید محصولات را دسته‌بندی کنید

بسته به نوع کسب و کاری که دارید، می‌تواند دسته‌های مختلفی برای انواع محصولات در نظر بگیرید. مثلاً اگر سایت فروش آنلاین لباس دارید می‌توانید دسته‌هایی مانند لباس مردانه، لباس مردانه و زیرشاخه‌هایی مانند شلوار، پیراهن، جوراب، تی‌شرت و ... را برای محصولاتتان تعریف کنید. این کار هم مدیریت محصولات را برای شما ساده‌تر می‌کند و هم مشتری‌ها را در سایت شما نگه می‌دارد و خرید آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

  • به‌روزرسانی و مدیریت محصولات راحت‌تر است

در فروشگاه اینترنتی می‌توانید برای هر محصول موجودی معینی را مشخص کنید تا با هر خرید از تعداد آن موجودی کم شود و اگر به اتمام رسید پیامی مثل "محصول مورد نظر موجود نیست" روی سایت نمایش داده شود. همچنین بقیه اطلاعاتی مانند تخفیف را هم می‌توانید به‌صورت خودکار روی آن اعمال کنید.

  • امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های بانکی وجود دارد

با وجود درگاه‌های پرداخت دیگر نیازی به پیگیری مبالغ پرداخت شده از سمت مشتری‌ها نخواهید داشت و همه‌چیز (از ساعت پرداخت گرفته تا مبلغ واریزی) در پنل کاربری که بانک‌ها در اختیارتان می‌گذارند واضح و مشخص است. علاوه‌ بر این مشتری‌ها هم دیگر مجبور نیستند که به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و برای شما پول کارت به کارت کنند.

  • کاربران می‌توانند محصولات مورد نظرشان را جستجو کنند

اگر فروشگاه شما بزرگ باشد و محصولات زیادی را برای فروش در آن قرار داده باشید، پیدا کردن یک کالای خاص از بین آن همه محصول ممکن است کار سختی باشد. در این مواقع اگر وب‌سایت‌تان قابلیت جستجو داشته باشد کاربر به راحتی می‌تواند آن چیزی را که می‌خواهد، پیدا کند؛ در حالیکه در اینستاگرام مشتری برای پیدا کردن یک محصول خاص مجبور است همۀ پست‌ها را بررسی کند.

  • خطر فیلتر شدن رسانه شما را تهدید نمی‌کند (یا حداقل کمتر تهدید می‌کند)

خطر فیلترینگ بیشتر متوجه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی است و کمتر دیده شده است که فروشگاه اینترنتی دچار فیلترینگ شود. پس نیازی نیست شب که می‌خوابید نگران بسته شدن فروشگاه‌تان باشید.

چالش‌های داشتن سایت یا فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در یک سایت یا فروشگاه اینترنتی هم، چالش‌های خاص خودش را دارد. من این‌جا به دو مورد از این چالش‌ها اشاره کردم، اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

برای شروع باید هزینه پرداخت کنید

قیمت‌ها و تعرفه‌های طراحی سایت بسیار متفاوت است و نمی‌توانم به طور دقیق بگویم که برای راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی به چقدر سرمایه نیاز دارید. اما برای اینکه دید کلی نسبت به این مسئله پیدا کنید مقالۀ «بالاخره هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟» را مطالعه کنید.

یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های طراحی سایت وجود دارد و آن چیزی نیست جز... ساخت سایت یا فروشگاه اینترنتی با استفاده از سایت ساز یا فروشگاه ساز! برای مطلع شدن از قیمت‌های طراحی سایت با این ابزار از صفحات زیر بازدید کنید:

تعرفه‌های سایت‌ساز پرتال

تعرفه‌های فروشگاه‌ساز پرتال

  • زمان بیشتری طول می‌کشد تا شناخته شوید

کار شما با ساختن یک وب‌سایت تمام نمی‌شود؛ کار شما تازه شروع شده است و باید با یک برنامه بازاریابی خوب، تولید محتوای منظم و استفاده از تبلیغات اینترنتی سایت یا فروشگاه اینترنتی‌تان را تبلیغ کنید و سئوی آن را بهبود دهید.  این کار ممکن است در ابتدا کمی زمان‌بر باشد اما اگر از همان ابتدا وارد مسیر درستی شوید و استانداردهای لازم را در کارتان رعایت کنید، در آینده نگرانی راجع‌به جذب مخاطب و فروش محصولاتتان نخواهید داشت.

مقایسه کلی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی با سایت و شبکه‌های اجتماعی

با همۀ چیزهایی که در مورد سایت و اینستاگرام گفتیم، در نهایت می‌توان آن‌ معیارها رادر جدول زیر خلاصه کرد:

 ویژگی‌ها
 اینستاگرام
سایت یا فروشگاه اینترنتی
 رایگان بودن
 
 
 دسته‌بندی محصولات
 جستجو بین محصولات
 امکان پرداخت آنلاین
 در امان بودن از خطر فیلترینگ
 
 امکان به‌روزرسانی اطلاعات محصول
 
 امکان پیگیری دریافتی‌ها
 
 مناسب برای کسب و کارهای کوچک
مناسب برای کسب و کارهای بزرگ

 امکان رشد و توسعه در آینده

حالا تکلیف چیست؟

حالا که با ویژگی‌های تجاری سایت و اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است بدانید که استفاده از هر دوی این ابزارها به رشد هر چه بهتر کسب‌وکار شما کمک می‌کند. توصیه ما این است که سایت‌تان را بسازید و در کنار آن به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم بپردازید.

به عبارت دیگر سایت و شبکه‌های اجتماعی مکمل یکدیگر هستند و برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی موفق و همچنین رشد و افزایش فروش، هیچ کدام را نمی‌توان نادیده گرفت. 

در واقع گاهی اینستاگرام، مانند تراکت برای معرفی کسب و کارتان است که باید از آن به‌عنوان تبلیغات خودتان استفاده کنید. پس به یک ابزار اصلی‌تر برای کسب درآمد نیاز دارید. همچنین اینستاگرام می‌تواند وسیله‌ای برای تعامل با مخاطبان‌تان باشد. این تعامل هم رضایت مشتری را برای شما می‌آورد و هم باعث برندسازی خودتان می‌شود. 

پس پیشنهاد ما این است که از طریق اینستاگرام، مشتریان را به سمت سایت‌تان هدایت کنید. در این صورت هم در ایسنتاگرام فروشگاه خود را دارید، و هم در سایت. بعد از راه‌اندازی سایت می‌توانید آن را به فروشگاه اینستاگرام خود متصل کنید. ما در مقالۀ «راهنمای اتصال فروشگاه اینترنتی به اینستاگرام» این را آموزش داده‌ایم. 

یک خبر خوب برای صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی

تا چند وقت دیگر، یک قابلیت تازه به سایت‌های پرتال اضافه می‌شود. آن هم اتصال سایت به اینستاگرام! یعنی چه؟! مثلا شما با قرار دادن محصول در سایت، این اطلاعات به‌صورت خودکار در صفحۀ اینستاگرام‌تان هم وارد می‌شود؛ بدون ایکه نیاز باشد خودتان دستی این کار را انجام دهید.

اگر تصمیم گرفتید سایت‌تان را راه‌اندازی کنید و چیزهای بیشتری به‌ دست آوردید، سایت ساز پرتال را از دست ندهید. ما به شما یک فرصت تست 7 روزه رایگان را هم داده‌ایم، تا برای استفاده دائم از آن مطمئن شوید. همچنین می‌توانید در دوره رایگان آموزش کسب درآمد از اینترنت شرکت کنید و این کار را به‌صورت اصولی و کامل یاد بگیرید.

شما چه کسب و کاری مدنظرتان است؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید، تا شما را راهنمایی کنیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت می‌توانید با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید؛ تا با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

هزینه ساخت سایت؟

سلام
https://www.portal.ir/packages

سلام نظر سایت هست اما و اسه اسمش موندم چون می خواهم ب مرور زمان گسترش بدم

سلام من در حوزه دندانپزشکی میخوام سایت و اینستاگرام طراحی کنم. میخوام بدونم از لحاظ فنی اولویت با کدومه؟ اول سایت و استارت بزنیم یا اینستاگرام یا به صورت همزمان؟ و اینکه علتش چی هست؟

سلام
قطعا به صورت همزمان سایت و اینستاگرام رو شروع کنید بهتر هست. چون اینستاگرام بازدید بیشتری داره و افراد بیشتری با شما آشنا میشن اما سایت قابل اعتمادتر هست و امکانات بیشتری هم در اختیار شما قرار میده.

به نظر من یک مشکلی که اینستاگرام داره اینه که مخاطب رو بیشتر به سمت پیج هایی هدایت میکنه که ارتباط تصویری با مخاطب برقرار میکنن و مرتب فیلم از خودشون منتشر میکنن و اگه بخوای توی این فضا پیشرفت چشمگیر داشته باشی کم کم کارت میرسه به شو اجرا کردن و آدمای درون گرا و کسایی که دوست ندارند لحظه به لحظه سر دیگران توی کار و زندگیشون باشه خیلی سخت تر پیشرفت میکنن اما خوبی این فضا اینه که وقتی میخوای به طور مثال یک مانتو بخری اون محصول به بهترین شکل نمایش داده میشه مثلا فروشنده خودش اونو پوشیده و عکس و فیلم منتشر میکنه ومن ترجیح میدم اینطوری خرید کنم تا با اون عکسای گنگ و بی جون که توی سایت ها هست
سوالم اینه که توی سایت نمیشه اینطوری عکس ویا حتی فیلم چند ثانیه ای از محصول گذاشت

سلام
بله داخل سایت هم میتونید عکس و فیلم منتشر کنید و این کار به راحتی انجام میشه.

سلام من می خوام یک فروشگاه آهن فروشی راه اندازی کنم ودربازار فعالیت داشته باشم آیا انستاگرامی برای تبلیغات بهتر است

سلام
باید تحقیق کنید و ببینید همکاران شما بیشتر در کجا فعال هستند. مثلا توی گوگل جستجو کنید و داخل اینستاگرام هم بگردید ببینید کجا بیشتر در زمینه کاری شما فعالیت هست.

سلام من قصد دارم یک فروشگاه پوشاک راه اندازی کنم ولی فعلا سرمایه ای برای ساخت سایت ندارم. میخوام طرحهای خودم رو سفارش بدم تولید بشه. به تعداد کم مثلا از هر مدل ۵۰ تا در چند سایز برای سن دختر بچه ها. البته برای شروع کار. اگه از اینستاگرام شروع کنم میتونم فروش خوبی داته باشم؟

سلام
بله چرا که نه. اینستاگرام هم فضای مناسبی برای کسب درآمد هستش. فقط فراموش نکنید که وقتی درآمد پیدا کردید حتما یه سایت هم در کنار پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید تا فروش‌تون بیشتر بشه.

سلام وقتتون بخیر من یه مغازه موبایل فروشی توی یه شهر کوچیک دارم جنس هم تکمیله میخوام فروش اینترنتی هم راه بندازم حقیقتش پیج زدم ولی اصلا حوصله استوری پست درست کردن ندارم بیشتر مشغول مغازه هستم به نظرتون یه سایت درست کنم و روش کار کنم و اجناس مختلف قرار بدم جواب میده یا نه ممنون میشم نظرتونو بدید

سلام
سایت فروشگاهی برای کار شما جواب میده اما باید دقت کنید که سایت هم برای موفقیت نیاز داره که براش وقت بگذارید و روی آن کار کنید. پیشنهاد من این هست که اگر خودتون وقت کافی ندارید از اعضای خانواده برای این کار کمک بگیرید.

سلام و خسته نباشید
در حال حاضر امکان اتصال سایت به اینستاگرام فعال شده ؟

سلام نه هنوز فعال نشده

من میخوام تو رشته مترجمی زبان انگلیسی یه پیج یا وبلاگ درست کنم ولی راستش دقیقا نمیدونم چیکار باید بکنم؟ آیا باید مقاله هایی ک ترجمه کردم به عنوان پست بذارم توی پیج یا وبلاگم یا چیز دیگه ای؟نمیدونم چجوری تولید محتوا‌ کنم و از سایت یا پیج های مرتبط با رشته خودم دقیقا چی تبلیغ کنم؟اگه میشه راهنمایی کنین.ممنون

سلام.
وقتت بخیر باشه
نه همه رو نذار. فقط چند تا به عنوان نمونه
یه کار دیگه ای هم که میتونی انجام بدی ترجمه فیلمه که اونم میتونی چندتا نمونه بذاری.
باید روی یه سری از کیوردهای مرتبط با ترجمه کار کنی که اگه کسی سرچ کرد سایت شما دیده بشه.

با سلام دوست عزیز
من چند تا سوال دارم من یک سایت موزیک دارم که به نسبت بازدید متوسطی هم داره ولی نمیدونم چطور باید ازش کسب درآمد کنم ، چی بفروشم ، چی ارائه بدم لطفا راهنمایی کنید

ممنونم

سلام. وقت شما بخیر باشه.
ببینید یه راهش اینه که با تولید محتوا (مثلا راجع به همون موسیقی) سایت رو به رتبه خوبی برسونید، بعدش تبلیغات بگیرید.
یا یه راه دیگه ش هم اینه که مثلا محصولات هنری مرتبط با موسیقی بیارید و بفروشید.
راه دیگه ای براش به ذهنم نمیرسه الان.

درود برشما وسپاس از توضیحات کاملتون .من چند تا نقد داشتم درمورد مطالبی که فرمودید .اولا در اینستا هم طرف میتونه شماره کارت بذاره توصفحه و مشتری هم میتونه هم با موبایل بانک وهم از طریق گوگل وارد درگاه بانک مورد نظر شود.ثانیا به خاطر فروش اینترنتی زیاد در دوره ی کرونا اخبار موثق دارم که در خبرگذاری هاهم آمده که سایت هایی که مجوز اخذ نکنند هم مسدود میشن پس خطر فیلتر اینجاهم هست ولی معتقدم که درصورت گسترده شدن کار وبیشتر شدن مشتری و تنوع کالا بله داشتن سایت تقریبا یک ضرورت محسوب میشه؛درمورد به روز رسانی هم معمولا عکسی از کالا رو درپست میذارند وقیمت و توضیحات وچیزهایی که مربوط به به روز رسانی هست رو در کپشن مینویسند واین هم به راحتی حتی بعد از پست گذاشتن قابل ویرایش است ومیتونی قبلی رو کامل پاک کنی وکپشن جدید بنویسی ویا هر جایی رو که دوست داشتی پاک کنی یا حتی اضافه کنید؛ درکل اطلاعات مفیدی بود به شخص من خیلی کمک کرد سپاس از شما

سلام. روزتون بخیر باشه :)
مرسی از نظری که ثبت کردین. بله متوجه موضوعاتی که گفتین هستم. اجازه بدین یکم راجع به همش صحبت کنم.
درمورد پرداخت هزینه محصولات. ببینین شاید انجام این کار برای مشتری کار خیلی سختی نباشه اما خود این فرایند برای شما ممکنه یکم سخت باشه. چون هر بار باید فیش پرداخت رو برای شما ارسال کنند تا بعد شما سفارش رو ثبت کنید. بله از روش هایی که گفتین میشه حتما اما باید به همه سفارش های یکی یکی رسیدگی کنین. حالا اگه سایت باشه این کارو خودکار انجام میده و شما بجر تعداد هر سفارش و ارسال نیازی نیست چیز دیگه ای رو پیگیری کنید. اگه م که سفارشتون زیاد بشه که طبیعتا کارتون سخت تر میشه همانطور که گفتین.
راجع به موضوع دوم: سایت بی دلیل فیلتر نمیشه و کنترل اون دست خودتونه. در حالیکه اگه اینستاگرام فیلتر شه دیگه باز کردنش دست منو شما نیستش. گرفتن مجوز برای سایت هم کار سختی نیستش که، یه اینماد میخواد که گرفتنش خیلی راحته. عوضش دیگه خیالتون راحته که هیشکی قرار نیس تعطیلش کنه.
و اما مورد سوم: منظور از بروز رسانی مثلا برای اعمال یک سری قیمت های گروهی هستش. مثلا فرض کنید شما میخواید روی یک سری از محصولات تخفیف بذارید. توی سایت مقدار تخفیف رو وارد و روی همه محصولات اعمال میشه. بدون اینکه بخواید دستی محاسبه کنید حالا بعدش چقدر میشه. و اینکه توی اینستا پست های آخر ممکنه دیگه زیاد دیده نشه یا اگه یه محصول رو تموم کردین باید دستی برید اون پست رو ادیت کنید. اما توی سایت همه محصولات برای مشتری قابل دسترسی هستش و چیزی از دیدش جا نمیمونه.
حالا با این تفاسیر سایت بهتره یا اینستا؟!
بهترین جوابی که بنظرم به این سوال میشه داد اینه که هر دو با هم بهترین نتیجه رو میده. چون بستگی به مخاطب هدفتون و اینکه بیشتر کجا هس بستگی داره.

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2