هر چقدر هم که در بازار سنتی فروش خوبی داشته باشید، باز هم مشتریان شما به همان محله یا شهر خودتان محدود میشود. در حالیکه فلان رقیبتان که فروشگاه اینترنتی دارد، از کل ایران فروش دارد. پس وقتش رسیده که شما هم شعبه آنلاین فروشگاهتان را افتتاح کنید و فروشتان را چند برابر کنید. در این آموزش یاد میگیرید که چگونه بهسادهترین شکل ممکن و بدون کدنویسی، فروشگاهی مانند دیجی کالا داشته باشید؛ و مهمتر از همه یاد میگیرید که چگونه از سایتتان فروش داشته باشید. قبل از هر چیز، در بخش داستان موفقیت، ببینید دیگران چه مسیری را رفتهاند.
شروع کنیدیاد میگیرید که:
صدها نفر، نتیجه اعتماد به فروشگاهساز پرتال را گرفتهاند. خودتان مسیر موفقیت 3 مورد از آنها را ببینید:
وقتی یک فروشگاه فیزیکی افتتاح میکنید، دوست دارید به ظاهر آن برسید تا به چشم مشتری زیبا بهنظر بیاید. ظاهر فروشگاه اینترنتی هم با انتخاب یک قالب مناسب ساخته میشود. پرتال بیش از 50 قالب حرفهای دارد و هر کدام را که بخواهید میتوانید انتخاب کنید. علاوه بر آن، بهراحتی میتوانید هر بخش را ویرایش کنید و ظاهر دلخواه خودتان را بسازید.
بعد از اینکه فروشگاه را ساختید، نوبت به چیدن محصولات در آن میرسد. سایت شما مثل ویترین فروشگاهتان است. اگر محصولات را در جای درستی از آن قرار دهید، جلوه بهتری خواهد داشت. در فروشگاهی که با پرتال ساختهاید، دقیقا مشخص شده که هر محصول را در کدام بخش سایت تعریف کنید، مشخصات محصول مانند قیمت و گزینههای انتخاب را کجا وارد کنید و چگونه آنها را دستهبندی کنید.
وقتی میخواهید مشتری شما را پیدا کند، آدرس مغازه را به او میدهید. فروشگاه اینترنتی با آدرس دامنه آن پیدا میشود. حتما دوست دارید، برای فروشگاهتان یک آدرس مخصوص بهخودتان داشته باشید. هر اسمی که به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید. پرتال صفحهای دارد که همان موقع به شما میگوید که آیا هر کدام از این دامنهها آزاد هستند یا نه. بعد از انتخاب، درخواست ثبت را ارسال میکنید. از این بهبعد شما یک سایت با آدرس مخصوص خودتان دارید.
مشتریان محصول شما را از نزدیک نمیبینند. پس از کجا باید به شما اعتماد کرده و خرید کنند؟ یک راهش این است که برای فروشگاهتان اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک بگیرید. مشتری وقتی وارد فروشگاه شما میشود و اینماد را میبیند، با خیال راحتتر، خرید میکند. دریافت آن اصلا کار سختی نیست. تیم پشتیبانی کامل شما را راهنمایی میکند.
سایت فروشگاهی شما باید درگاه پرداخت بانکی داشته باشد؛ آن هم یک درگاه پرداخت مطمئن. خوشبختانه فروشگاههای پرتال، مجهز به چندین درگاه پرداخت بانکی مطمئن و معتبر هستند. بعد از اینکه سایت را ایجاد کردید و دامنه خودتان را ثبت کردید، درگاه پرداخت را فعال میکنید. علاوه بر آن، میتوانید در صفحه محصول روشهای دیگر مانند پرداخت کارت بهکارت و پرداخت در محل را هم تعریف کنید. (یک فروشگاه حرفهای، هر سه روش را دارد)
بعد از اینکه مشتری محصول شما را خریداری کرد، باید آن را برایش بفرستید. به چند روش از جمله پیک، پست مرکزی و حملونقل با وسیله شخصی میتوانید این کار را انجام دهید. فروشگاهی که با پرتال ساختهاید، امکان استفاده از سرویسهای الوپیک و پست رسان را دارد. شما بهراحتی میتوانید هر کدام را که میخواهید انتخاب و مدیریت کنید.
خب، فروشگاه شما ساخته شد. حالا برای اینکه بفروشید، مشتری باید محصول شما را ببیند. اینستاگرام، سایت ترب و ایمالز از مکانهایی هستند که محصول شما بهراحتی دیده میشود؛ چون تعداد زیادی از مشتریان شما آنجا هستند. بعد از اینکه سایتتان را طراحی کردید، میتوانید آن را به این سه ابزار قدرتمند متصل کنید. پرتال فقط یک سرویس فروشگاهساز نیست؛ بلکه بهشما کمک میکند که چگونه محصولتان را بیشتر بفروشید.
پرسش و پاسخ
محسن
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.