۲۰٪ تخفیف ویژه حمایت از کسب و کارها در کرونا

با ترب و ایمالز درآمدتان را چند برابر کنید!

می‌خواهم فروشگاه اینترنتی بسازم اما نمی‌دانم از کجا مشتری پیدا کنم. این جمله را زیاد از کسب و کارهایی می‌شنویم که قصد ورود به فضای مجازی را دارند. خیلی از ما به دنبال راهی برای معرفی فروشگاه‌مان به مشتریان می‌گردیم، اما نمی‌دانیم چطور این کار را انجام دهیم.

مثلا یک فروشگاه اینترنتی با وجود این که قیمت محصولاتش از بقیه فروشگاه‌های رقیبش ارزان‌تر است، اما کمتر از آن‌ها مشتری دارد. به نظر شما مشکل از کجاست؟ این فروشگاه نتوانسته خودش را به مشتریان معرفی کند و به همین دلیل هم افراد زیادی آن را نمی‌شناسند. در چنین شرایطی می‌توانیم با کمک سایت‌هایی مثل ترب و ایمالز درآمدمان را بیشتر کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که چطور این کار را انجام دهید پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا باید محصولات‌مان در ترب و ایمالز باشد؟

در دسترس بودن سرویس‌های فروشگاه ساز باعث شده که طراحی سایت فروشگاهی خیلی ساده و سریع شود. به همین دلیل فروشگاه‌های اینترنتی خیلی زیادی در سطح اینترنت شکل گرفته‌اند. برای رقابت با سایر فروشگاه‌های اینترنتی باید خودتان را به مشتریان معرفی کنید. یکی از راهکارهای ارزان قیمت و زود بازده برای معرفی سایت فروشگاهی، استفاده از سرویس‌های ترب و ایمالز است.

فروش محصول از طریق ایمالز و ترب

حالا این سوال پیش می‌آید که سایت‌های ترب و ایمالز چه کاری انجام می‌دهند و چه تاثیری در فروش محصولات ما دارند؟ اکثر مشتریان برای خرید یک محصول به چندین مغازه می‌روند تا کالای موردنظر را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنند. در خرید آنلاین و اینترنتی هم به همین صورت است. مشتری سایت‌های مختلفی را می‌گردد تا یک محصول را با کمترین قیمت سفارش دهد. از آن‌جا که تعداد سایت‌های اینترنتی خیلی زیاد است چک کردن همه آن‌ها ممکن است روزها طول بکشد.

سایت‌های ایمالز و ترب به صورت مستقیم محصولی را نمی‌فروشند. این سایت‌ها قیمت فروشگاه‌های مختلف را برای هر کالایی لیست می‌کنند. به این ترتیب مشتری به راحتی متوجه می‌شود که کالا را از کدام فروشگاه با بهترین قیمت خریداری کند.

در این صورت اگر فروشگاه اینترنتی شما در ترب و ایمالز باشد، مشتری به سایت شما می‌آید و خریدش را انجام می‌دهد. با این کار در کمتر از یک هفته بعد از راه‌اندازی سایت، اولین سفارش را می‌گیرید. در نتیجه لازم نیست ماه‌ها چشم انتظار یک مشتری بمانید.

یکی از ویژگی‌های ترب و ایمالز این است که بازدیدکنندگان زیادی دارند. همین ویژگی باعث می‌شود که محصولات شما به افراد بیشتری نشان داده شود. علاوه‌بر این سایت‌های ترب و ایمالز رتبه خوبی در گوگل دارند و وقتی افراد به دنبال محصولی هستند معمولا وارد این سایت‌ها می‌شوند.

قرار دادن محصول در ایمالز و ترب

مثلا با سرچ عبارت «خرید تلویزیون ال جی» می‌بینید که سایت ایمالز در رتبه اول گوگل قرار دارد و حتی از دیجی کالا هم بالاتر است. پس وقتی مشتری به دنبال خرید تلویزیون ال جی است به احتمال زیاد به سایت ایمالز وارد می‌شود. شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید مشتریان زیادی که در ترب و ایمالز هستند را به سمت سایت خودتان جذب کنید.

در کنار این موارد، اپلیکیشن موبایل ترب و ایمالز روی گوشی‌های زیادی نصب است و کاربران از طریق این اپلیکشن‌ها محصولات شما را می‌بینند. چند میلیون نفر اپلیکیشن این دو سرویس را روی گوشی خود نصب دارند. اکثر این افراد قبل از خرید اینترنتی قیمت‌ها را از این اپلیکیشن‌ها بررسی می‌کنند. فقط کافیست سایت شما در ایمالز و ترب قرار داشته باشد تا مشتریان زیادی وارد سایت شما شوند و خرید کنند. به همین دلیل در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چطور سایت‌تان را در ترب و ایمالز نمایش دهید و از این طریق مشتری جذب کنید.

نحوه فروش محصول از طریق ترب و ایمالز

برای این که بتوانید از طریق ترب و ایمالز مشتری جذب کنید اول از همه به یک سایت فروشگاهی نیاز دارید. راه‌اندازی سایت اینترنتی برای فروش محصول اصلا سخت نیست و به زمان زیادی هم احتیاج ندارد. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی روی عکس زیر کلیک کنید و دکمه ثبت نام را بزنید.

بعد از این که ثبت نام کردید و وارد پنل کاربری خودتان شدید، چند ویدیو کوتاه آموزشی وجود دارد. با دیدن این ویدیوها خیلی راحت می‌توانید سایت خودتان را بسازید.

خیال‌تان راحت باشد ساخت سایت با پرتال به دانش فنی خاصی مثل برنامه نویسی نیاز ندارد. فقط به اینترنت و گوشی یا کامپیوتر احتیاج دارید. پرتال یک سایت اینترنتی آماده به شما می‌دهد. تنها کاری که انجام می‌دهید این است که ظاهر سایت و بخش‌های مختلف آن را طبق سلیقه خودتان درست می‌کنید.

در نهایت محصولات فروشگاه را به سادگی در سایت وارد می‌کنید. به همین راحتی سایت فروشگاهی شما آماده است و می‌توانید فروش اینترنتی را آغاز کنید. در مقاله «چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌‌ای و پرفروش بسازیم؟» به صورت کامل مراحل طراحی سایت فروشگاهی با پرتال را آموزش داده‌ایم.

بعد از این که سایت‌تان را ساختید حالا باید نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کنید. نماد اعتماد یک مجوز مجازی است که نشان می‌دهد سایت شما معتبر است. مشتریان با کلیک روی ای نماد می‌توانند اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را مشاهده کنند. داشتن ای نماد برای ثبت سایت در ترب و ایمالز ضروری است.

گرفتن ای نماد اصلا کار سختی نیست و تمام مراحل دریافت آن به صورت اینترنتی انجام می‌شود. فقط باید سایت فروشگاهی خودتان را در سامانه ای نماد ثبت کنید و در مدت کوتاهی نماد اعتماد برای شما صادر می‌شود. مراحل دریافت ای نماد را به صورت تصویری در مقاله «راهنمای تصویری گرفتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی)» توضیح داده‌ایم. بعد از گرفتن ای نماد نوبت به ثبت سایت در ترب و ایمالز می‌رسد.

ثبت نام در سایت ترب و ثبت فروشگاه

اول از همه وارد سایت ترب شوید و از قسمت پایین سایت روی گزینه «ثبت‌نام فروشگاه‌ها» کلیک کنید.

ثبت نام در سایت ترب

بعد از این کار وارد صفحه جدیدی می‌شوید و مثل عکس زیر روی گزینه «ثبت فروشگاه» کلیک کنید.

فروش محصول در ترب

در این مرحله فرم ثبت نام فروشگاه برای شما باز می‌شود. در این فرم همانطور که در عکس زیر می‌بینید باید اطلاعات فروشگاه را وارد کنید. اول از همه شماره موبایل خودتان را در کادر ابتدایی وارد کنید و دکمه دریافت کد تایید را بزنید. بعد از آن کد ارسال شده به موبایل خودتان را وارد کردید، دکمه تایید را بزنید و بعد از آن سایر موارد را تکمیل کنید. در نهایت هم روی دکمه «ثبت فروشگاه» کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

ثبت فروشگاه در ترب

بعد از انجام موارد بالا، صفحه شرایط همکاری ترب برای شما باز می‌شود. موارد ذکر شده در این صفحه را مطالعه کنید و اگر همچنان قصد همکاری داشتید، روی دکمه «پذیرش» کلیک کنید. به این ترتیب وارد پنل ترب می‌شوید و حداکثر 2 روز کاری طول می‌کشد تا سایت شما بررسی و تایید شود. بعد از تایید شدن سایت شما توسط ترب، می‌توانید محصولات خودتان را وارد کنید.

ثبت نام در سایت ایمالز و افزودن فروشگاه

ابتدا وارد سایت ایمالز شوید و از قسمت بالا سمت چپ روی گزینه «ثبت فروشگاه» کلیک کنید.

ثبت نام در ایمالز

در ادامه فرمی برای شما باز می‌شود که باید اطلاعات لازم را در آن وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده روی دکمه ثبت فروشگاه کلیک کنید.

ثبت فروشگاه در ایمالز

در ادامه صفحه‌ای مثل عکس زیر به شما نشان داده می‌شود. حالا باید منتظر بمانید تا کارشناسان ایمالز با شما تماس بگیرند. کارشناس ایمالز شما را در انجام مراحل بعدی کار راهنمایی می‌کند. بعد از انجام مراحل ثبت فروشگاه می‌توانید محصولات مورد نظر را وارد ایمالز کنید. اگر هم محصولات شما از قبل در ایمالز باشد، فروشگاه شما در بین فروشگاه‌ها نمایش داده می‌شود. استفاده از ایمالز برای فروش محصول

چطور سایت‌مان را به ترب و ایمالز متصل کنیم؟

بعد از این که در ایمالز و ترب ثبت نام کردید، باید محصولات‌تان را وارد این سایت‌ها کنید. طرز کار این دو سایت تقریبا مثل گوگل است. یعنی ربات‌های ترب و ایمالز مدام محصولات شما را چک می‌کنند. اگر محصول جدیدی اضافه کنید بعد از چند روز در ترب و ایمالز نشان داده می‌شود. تغییر قیمت محصولات و یا ناموجود شدن آن‌ها هم به صورت خودکار در این سایت‌ها انجام می‌شود.

به این ترتیب لازم نیست به صورت مداوم وضعیت محصولات خودتان را در ایمالز و ترب تغییر دهید و همه چیز به صورت خودکار انجام می‌شود. وارد کردن محصولات در ابتدای کار توسط دو سایت ایمالز و ترب انجام می‌شود. بعد از این که سایت شما توسط ترب تایید شد، باید حساب خود را شارژ کنید. حداقل میزان شارژ حساب ترب 100 هزار تومان است.

هزینه استفاده ترب

ترب به ازای هر مشتری که به سایت شما می‌فرستد، 130 تومان از شارژ حساب کم می‌کند. به این ترتیب فقط بابت مشتریان واقعی که از سایت شما دیدن می‌کنند پول می‌پردازید. اگر هم بعد از مدتی از فعالیت در ترب راضی نبودید، می‌توانید باقی‌مانده شارژ حساب خودتان را پس بگیرید.

بعد از این که حساب ترب را شارژ کردید باید 3 لینک از سایت‌تان را به این سرویس بدهید. لینک در اصل همان آدرسی است که در نوار بالای مرورگر نمایش داده می‌شود. این 3 لینک باید یک نمونه از محصول موجود، محصول ناموجود و محصول تخفیف خورده باشد. از این جای کار به بعد برعهده سایت ترب است. بسته به تعداد محصولات سایت شما حدودا یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد تا تمام محصولات شما وارد ترب بشود.

بعد از این مدت حدودا یک هفته زمان می‌برد تا کالاهای سایت شما دسته بندی و مرتب شود. بعد از این مدت تمام محصولات فروشگاه اینترنتی در ترب نشان داده می‌شود و مشتریان به سایت شما می‌آیند. در قسمت محصولات از منوی سمت راست ترب می‌توانید لیست کالاهای وارد شده به ترب را ببینید. نمایش محصولات شما تا زمانی که حساب‌تان شارژ داشته باشد ادامه پیدا می‌کند. برای ادامه روند نمایش محصول، باید حساب ترب را شارژ کنید.

مراحل ثبت محصول در ایمالز هم تقریبا مشابه ترب است و اکثر کارها توسط خود ایمالز انجام می‌شود. اگر در مراحل ثبت محصول هم مشکلی به وجود آمد، پشتیبانی ترب و ایمالز پاسخگوی شما خواهند بود. گاهی اوقات ممکن است بعضی از محصولات سایت در ترب و ایمالز وارد نشود. در اکثر مواقع وارد شدن محصول یا تغییر قیمت کالاها در این دو سایت چند روزی زمان می‌برد.

اتصال سایت به ترب و ایمالز

البته فروشگاه ساز پرتال این مشکل را حل کرده است. پرتال افزونه‌های جانبی برای اتصال به ترب و ایمالز دارد. این افزونه‌ها با چند کلیک در پنل کاربری پرتال فعال می‌شوند و محصولات شما با سرعت بالا در ترب و ایمالز قرار می‌گیرد. به کمک این ویژگی پرتال دیگر نیازی نیست به صورت مداوم قیمت و موجودی محصولات را در پنل ترب و ایمالز به روز کنید.

خلاصه این که قرار دادن محصولات در دو سایت ایمالز و ترب اصلا سخت نیست و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. ترب و ایمالز یکی از روش‌های عالی برای جذب مشتری هستند و بازدهی بسیار خوبی دارند. پس همین الان در این دو سایت ثبت نام کنید تا خیلی زود تاثیر استفاده از این سرویس‌ها را در افزایش فروش‌تان ببینید.

موارد دیگری هم هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان مشتریان بیشتری برای فروشگاه اینترنتی خودتان پیدا کنید. مثلا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، اعتمادسازی در مشتریان، بهینه کردن فرآیند خرید و توضیحات کامل و مناسب برای محصولات باعث می‌شود که بعد از مدتی فروش‌تان چند برابر شود. در مقاله «10 نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی‌تان» به صورت مفصل این روش‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

فروش اینترنتی به زمان و هزینه زیادی نیاز ندارد!

مدت‌ها قبل برای خرید یک محصول با پایین‌ترین قیمت باید به تعداد زیادی مغازه سر می‌زدیم و از تک تک آن‌ها قیمت می‌گرفتیم. حالا مشتریان با چند کلیک وارد سایت ترب و ایمالز می‌شوند و خیلی سریع ارزان‌ترین فروشگاه را برای خرید محصول‌شان پیدا می‌کنند. همین موضوع باعث شده است که فروشگاه‌های تازه تاسیس با قیمت‌گذاری رقابتی بتوانند خیلی زود مشتری پیدا کنند.

شما هم اگر می‌خواهید از طریق ترب و ایمالز مشتری جذب کنید باید هر چه زودتر سایت فروشگاهی خودتان را راه‌اندازی کنید. پیشنهاد می‌کنم فرصت تست رایگان 7 روزه پرتال را از دست ندهید. شما 7 روز مهلت دارید که بدون پرداخت حتی 1 ریال سایت فروشگاهی بسازید. بعد از 7 روز اگر از سایت ساخته شده خوش‌تان آمد، یکی از پکیج‌های فروشگاهی را خریداری می‌کنید. حالا می‌توانید سایت خودتان را طبق آموزش بالا به سرویس‌های ترب و ایمالز متصل کنید.

اگر در مورد طراحی سایت فروشگاهی سوال یا ابهامی دارید زیر همین مطلب کامنت بگذارید یا با شماره 02191003383 داخلی 2 تماس بگیرید.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2