فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز چیست، انواع فروشگاه سازها کدامند و بر چه اساسی بهترین فروشگاه ساز را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم.
در این مقاله می‌خوانید:

نمی‌دانم تا الان در مورد هزینۀ راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تحقیق کرده‌اید یا نه؛ اما در حالت کلی با کمی تحقیق و پرس‌وجو، متوجه می‌شوید که این رقم‌های پیشنهادی بسیار متفاوتند و حتی در برخی موارد قیمت‌ها نجومی هستند. اما خب در این میان، یک راه کار عالی هم وجود دارد، که برای افراد مبتدی یا افرادی که نمی‌خواهند در شروع کار خیلی هزینه کنند بسیار بسیار مناسب است! و آن استفاده از فروشگاه ساز است.

در مقالۀ امروز پرتال می‌خواهیم ببینیم که فروشگاه ساز چیست، انواع فروشگاه سازها کدامند، یک فروشگاه ساز حرفه ای چه امکاناتی دارد و بر چه اساسی بهترین فروشگاه ساز را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم. 

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز چیستراحت‌ترین راه برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه ساز های آنلاین است. فروشگاه سازها ایجاد یک فروشگاه آنلاین تمام وقت را برای شما به راحتی آب خوردن کرده‌اند.☺️

فروشگاه ساز، سیستمی است که به کمک آن می‌توانید یک مغازۀ 24 ساعتۀ شبانه روزی در بستر وب برای خودتان ایجاد کنید، آن را مدیریت کنید و هر محصولی که بخواهید، از کالای فیزیکی گرفته تا خدمات و محصولات دانلودی را، در آن بفروشید.

البته فروشگاه‌سازها به نوعی سیستم مدیریت محتوا یا CMS نیز محسوب می‌شوند. همانطور که در مقالۀ راهنمای کامل سیستم‌های مدیریت محتوا گفتیم، این CMSها به دوستۀ اشتراکی (SAAS) و متن باز (Open Source) تقسیم می‌شوند.

فروشگاه‌سازهای متن‌باز یا اپن سورس

کد باز، متن باز، اُپن سورس یا Open Source به نرم‌افزارهایی می‌گویند که امکان دسترسی به کدهای آن وجود دارد و قابل توسعه و تغییرپذیر  هستند. وقتی که به کدها دسترسی داشته باشید خودتان (یا برنامه‌نویسی که استخدام می‌کنید) می‌توانید تغییرات دلخواهتان را در ظاهر و باطن سایت ایجاد کنید و خطاهای آن را برطرف کنید. البته این به این معنی نیست که برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای اپن سورس به کدنویسی نیاز دارید؛ نه! برنامه‌نویسی و کد زدن زمانی لازم می‌شود که بخواهید برای کسب و کاری بزرگ سیستم مورد نظرتان را توسعه دهید و تغییرات اساسی در آن ایجاد کنید. از جمله بهترین فروشگاه سازهای اپن سورس به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:


ووکامرس

فروشگاه ساز ووکامرسالبته ووکامرس به تنهایی یک سیستم مدیریت محتوای متن باز نیست؛ بلکه افزونه‌ای است که روی CMS وردپرس نصب می‌شود و به آن یک سیستم فروشگاهی اضافه می‌کند. یعنی وردپرس به تنهایی قابلیت فروشگاه شدن ندارد و بیشتر برای سایت‌های خبری و وبلاگ نویسی حرفه‌ای مناسب است. (برای آشنایی بیشتر با سیستم مدیریت محتوای وردپرس مقالۀ «وردپرس چیست؟ مزایا و معایب وردپرس» را بخوانید.)

اگر می‌خواهید دربارۀ استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس اطلاعات بیشتری داشته باشید، «مقالۀ ووکامرس چیست؟ بررسی مزایا و معایب Woocommerce» را بخوانید.


مجنتو

فروشگاه ساز مجنتومجنتو از نظر امکانات بسیار مشابه وردپرس با افزونۀ ووکامرس است؛ منتها با این تفاوت که خودش افزونه نیست و ماهیت فروشگاهی را از همان ابتدا دارد. مجنتو برای سایت‌های فروشگاهی با تعداد محصولات بالا مناسب است و پشتیبانی خوبی نیز دارد.


اُپن کارت

فروشگاه ساز اپن کارتاپن کارت نیز مانند مجنتو یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی اُپن سورس است. این فروشگاه‌ساز رابط کاربری خوبی دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است. منتها ایرادی که بر اپن کارت وارد است تعداد کم افزونه‌های آن است. البته شما می‌توانید با پرداخت هزینه افزونه‌های مورد نیازتان را طراحی کنید و یا آن‌ها را توسعه دهید. در مقاله «اپن کارت چیست؟ بررسی مزایا و معایب Open cart» بیشتر در مورد اپن کارت توضیح داده‌ایم.


پرستاشاپ

فروشگاه ساز پرستاشاپپرستاشاپ جزو محبوب‌ترین فروشگاه‌سازها است. کار کردن با این فروشگاه‌ساز راحت است اما برای اینکه بتوانید از تمام ظرفیت آن استفاده کنید نیازمند این هستید که از برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای برای توسعۀ آن استفاده کنید و یا افزونه‌های اختصاصی را خریداری کنید. (برای آشنایی کامل با پرستاشاپ، مقالۀ «پرستاشاپ چیست؟ مزایا و معایب پرستاشاپ فارسی» را بخوانید.


فروشگاه سازهای اشتراکی (SAAS)

کلمۀ SAAS مخفف Software As A Service است و در فارسی به آن سرویس اشتراکی یا اجاره نرم‌افزار هم می‌گویند. اما این یعنی چه؟ سیستم‌های SAAS امکانات سیستم‌های متن باز را دارند، منتها با این تفاوت که به کدهای آن‌ها دسترسی ندارید و باید آن را از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ سیستم‌ مدیریت محتوای اشتراکی به صورت اشتراک سالیانه، ماهیانه یا بستۀ محصول خریداری کنید. از جمله فروشگاه‌سازهای اشتراکی محبوب به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:


شاپیفای

فروشگاه ساز شاپیفایشاپیفای (Shopify) یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین فروشگاه‌سازهای اشتراکی است که توسط یک شرکت کانادایی ارائه می‌شود. بیش از 6000 فروشگاه آنلاین در سراسر دنیا از سیستم فروشگاه‌ساز شاپیفای استفاده می‌کنند. شاپیفای یک فروشگاه‌ساز مناسب برای کسب و کارهای آنلاین نوپا و خرده‌فروشی‌ها است، اما هزینۀ استفاده از آن کمی زیاد است و برای استفاده از آن باید اشتراک ماهانه خریداری کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شاپیفای داشته باشید، مقاله «شاپیفای چیست؟ آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با شاپیفای» را حتما مطالعه کنید.


بیگ کامرس

فروشگاه ساز بیگ کامرسبیگ کامرس (BigCommerce) نیز مانند شاپیفای یک فروشگاه‌ساز اشتراکی، با مزایای فوق‌العاده است. هدف بیگ کامرس این است که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را برای کسب و کارهای کوچک ساده کند. بیگ کامرس دارای یک فروشگاه اختصاصی نیز هست که در آن افزونه‌ها و نرم‌افزارهای جانبی برای تکمیل سایت یا فروشگاه اینترنتی را به فروش می‌رساند.


شاپفا

فروشگاه ساز شاپفاشاپفا یک سیستم فروشگاه‌ساز خوب ایرانی است. کار راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با این فروشگاه‌ساز بسیار سریع و راحت است و قیمت پلن‌های مختلف آن نیز مناسب به نظر می‌رسد، اما اگر بخواهید نگاه حرفه‌ای‌تری داشته باشید این هزینه‌ها خیلی هم مقرون به صرفه نیست. چون اولاً تعداد قالب‌ها محدود است و ثانیاً امکان ویرایش قالب برای شما قرار داده نشده است. پس برای خرید یا سفارش طراحی قالب باید هزینه پرداخت کنید. از طرف دیگر اگر شما بخواهید در آینده فروشگاه اینترنتی خود را توسه دهید، نیازمند برخی افزونه‌ها خواهید بود که در این سیستم وجود ندارند. پس دوباره باید هزینه‌ای برای طراحی افزونه‌های مورد نیاز و توسعه سایت فروشگاهی خود پرداخت کنید.


سازیتو (فروشگاه ساز رایگان فارسی)

سازیتوامکانات سازیتو تقریباً مشابه شاپفا است، ولی با این تفاوت که سازیتو به دو روش درصدی و فعالسازی با پرداخت هزینه فعالیت می کند. یعنی چه؟ یعنی سازیتو برای هر سفارش ۴ درصد کارمزد تا سقف ۳۰،۰۰۰ تومان دریافت می کند و در صورتی که نخواهید این کارمزد را پرداخت کنید می بایست با پرداخت هزینه سالیانه 3 میلیون تومان حساب کاربری خود را به نسخه حرفه‌ای تبدیل کنید. البته نمی‌شود گفت که سازیتو بهترین فروشگاه ساز است، اما به نظر می‌رسد که استفاده از آن برای کسب و کارهای کوچکی که برای شروع هیچ سرمایه‌ای ندارند بسیار مناسب است.


پرتال (فروشگاه‌ساز حرفه‌ای)

فروشگاه ساز پرتالپرتال از دیگر فروشگاه‌سازهای ایرانی اشتراکی است. ساخت سایت فروشگاهی با پرتال به این شکل است که شما با توجه به کسب کارتان یکی از سه پکیج موجود (فروشگاه کوچک، استاندارد و پیشرفته) را انتخاب می‌کنید و جزو مشترکین یک سالۀ پرتال می‌شوید. برای اطلاع از قیمت و امکانات این بسته‌ها وارد صفحۀ تعرفه شوید.

 با انتخاب این پکیج‌ها شما نیازی به خرید جداگانۀ قالب، هاست و دامنه نخواهید داشت. با پرتال می‌توانید طرح اولیه قالبتان را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید و سپس آن را به سلیقۀ خودتان سفارشی‌سازی کنید.

خوبیِ پرتال این است که تمام افراد، چه مبتدی چه متخصص، می‌توانند با آن سایت فروشگاهی خود را حرفه‌ای بسازند. علاوه‌بر این فروشگاه‌ساز پرتال برای فروش هر نوع محصولی مناسب است. به عبارت دیگر پرتال هم برای ساخت فروشگاه فایل (یا محصولات دانلودی) قابلیت دارد و هم برای محصولات فیزیکی و خدماتی. منظورم از محصولات خدماتی، محصولاتی است که نیاز به دانلود و ارسال ندارند و فقط سرویسی به افراد ارائه می‌شود (مثل سایت تعمیر وسایل گرمایشی).

پیشنهاد می‌کنم برای اینکه با این فروشگاه ساز حرفه‌ای بیشتر آشنا شوید و تفاوت آن را با سایر فروشگاه سازها ببینید، حتماً از 7 روز تست رایگان آن استفاده کنید.


چگونه بهترین فروشگاه ساز اینترنتی را انتخاب کنیم؟

فروشگاه ساز ها امکانات مختلف بسیاری دارند. با استفاده از فروشگاه ساز می‌توانید برای محصولات قیمت تعیین کنید، تخفیف‌ اعمال کنید، روش‌های ارسال مختلف را تعریف کنید، روش‌های پرداخت مختلف تعریف کنید و بسیاری از امکانات دیگر که بسته به فروشگاه سازی که انتخاب می‌کنید، ممکن است متفاوت باشند. مقالۀ «چک لیست انتخاب بهترین فروشگاه ساز» دقیقا معیارهای یک فروشگاه ساز حرفه‌ای و خوب را به شما گفته است. 

اما... یک نکتۀ خیلی خیلی مهم در انتخاب فروشگاه ساز وجود دارد و آن هم این است که بدانید چه انتظاراتی از یک فروشگاه ساز دارید. آیا تا به حال به‌طور جدی به این موضوع فکر کرده‌اید؟ اگر جوابتان "نه" است، همین الان یک قلم و کاغذ بردارید و جدول مشابه جدول زیر روی آن رسم کنید. سپس این جدول را مانند نمونه تکمیل کنید و هر توقع دیگری که از یک فروشگاه ساز دارید داخل آن اضافه کنید. لطفاً تا پایان مقاله این جدول را پیش خود نگه دارید و به مرور آن را کاملتر کنید.

بودجۀ اولیه
1000000 تومان
تعداد محصولات زیاد
بله
تعداد محصولات محدود
-
اشتراکی بودن
بله
متن باز بودن
-
ایمیل اختصاصی
بله
دامنه و هاست رایگان
بله
اتصال به گوگل آنالیتیکس
بله
توسعه پذیری با افزونه
-
تنوع قالب‌ها
-
امکان شخصی سازی قالب
-
پشتیبانی قوی
بله
قابلیت انتقال
بله
مناسب برای مبتدی‌ها
-
مناسب برای حرفه‌ها
بله
فروشگاه ساز فایل
بله
فروشگاه سازخدماتی
-
فروشگاه ساز محصولات فیزیکی
-
سایر امکانات فروشگاه ساز مورد نظر شما
قابلیت پشتیان گیری و امنیت بالا

با این کار کم کم متوجه می‌شوید که نیاز شما چیست و از بین این همه فروشگاه ساز حرفه ای، رایگان، اشتراکی و متن باز کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

معیارهای انتخاب بهترین فروشگاه ساز

بهتریت فروشگاه ساز کدام است

فروشگاه سازی که برای دیگران بهترین است، ممکن است به کار شما نیاید و یا بالعکس. یعنی چه؟ یعنی همانطور که بارها گفته‌ایم بهترین فروشگاه ساز، فروشگاه سازی است که نیازها و انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. پس بیایید معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز خوب را بشناسیم و بر اساس آن بهترین تصمیم را بگیریم🧐

1. امکانات اولیه

اولین قدم هنگام انتخاب یک فروشگاه ساز، ارزیابی امکانات کلی آن است. با مقایسه امکانات پایه چند فروشگاه ساز می‌توانید متوجه شوید که کدام یک برای شما بهتر است؟ این امکانات می‌تواند تعداد محصولات، قابلیت اعمال تخفیف، اسلاید شو، بنر، وبلاگ، هاست، دامنه و ... باشد.

برای مثال برخی فروشگاه سازها امکاناتی دارند که اجازه می‌دهند علاوه بر کالا، محصولاتی هم برای دانلود هم قرار دهید و آن‌ها را بفروشید. پس اگر چنین انتظاری دارد حتماً آن را در جدولتان بنویسید و هنگام انتخاب فروشگاه ساز به این نکته توجه کنید که آیا فروشگاه ساز مد نظر شما قابلیت فروش محصولات دانلودی را دارد یا نه. اما در کل امکاناتی که یک فروشگاه‌ساز آنلاین حرفه‌ای باید حتماً داشته باشد عبارتند از:

امکان اعمال کوپن تخفیف: ایرانی‌ها عاشق تخفیف هستند و این یک حقیقت انکارناپذیر است😅! شما با استفاده از کدهای تخفیف می‌توانید مشتریان جدیدی جذب کنید و یا مشتریان همیشگی خود را به خرید کردن تشویق کنید. پس در همین ابتدای کار فروشگاه ساز خود را طوری انتخاب کنید که این قابلیت مهم را داشته باشد.

امکان ایجاد ایمیل اختصاصی: قطعاً داشتن ایمیل اختصاصی برای یک وجهۀ حرفه‌ای و رسمی ضروری است. منظورم از ایمیل اختصاصی چیست؟ فرض کنید آدرس سایت شما www.portal.ir است. ایمیل اختصاصی اعضای مختلف شرکت یا حتی بخش‌های مختلف شرکت می‌تواند به این شکل باشد:

info@portal.ir: ایمیل اصلی شرکت

salimi@portal.ir: ایمیل اختصاصی سرپرست پشتیبانی شرکت

cv@portal.ir: ایمیل مخصوص دریافت رزومه‌ها

ارائه آمار دقیق: در دست داشتن آماری دقیق از تعداد ورودی‌های سایت، بازدیدها، کلمات جستجو شده، مطالب محبوب‌تر و ... برای ادامۀ مسیر و برنامه‌ریزی‌های بعدی بسیار مهم است. چون شما بدون داشتن اطلاعات نمی‌توانید اوضاع و احوال الانتان را بررسی کنید و برای آیندۀ کسب و کارتان برنامه ریزی بریزید. پس از فروشگاه سازی استفاده کنید که این گزارش‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد و یا قابلیت اتصال به گوگل آنالیتیکس را دارد.

قابلیت اتصال به سامانه ارسال پیامک: تائید ثبت نام در سایت، تائید سفارش، اطلاع از وضعیت ارسال و ... مواردی هستند که با اتصال یک سامانه پیامک حرفه‌ای به سیستم سایت فروشگاهی شما امکان‌پذیرند.

قابلیت اتصال به سامانه ارسال ایمیل: سامانه ایمیلی نیز مانند سامانه پیامکی است ولی با این تفاوت که اطلاعات گفته شده از طریق ایمیل برای مشتری ارسال می‌شود.

دسته‌بندی محصولات: با گذشت زمان و افزایش تعداد محصولات وارد شده در سایت، دسته‌بندی محصولات نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرید. دسته‌بندی محصولات هم خرید کردن را برای مشتری راحت‌تر می‌کند و شما با سرعت بیشتر و راحت‌تر می‌تواند بروزرسانی اطلاعات، موجودی و قیمت محصول را انجام دهید.

امکان درج نظر برای محصولات: بسیاری از کاربران هستند که بر اساس نظرات سایر افراد برای خرید خود تصمیم‌گیری می‌کنند، پس چه بهتر است که سایتتان امکان تبادل نظر داشته باشد و مخاطبان مختلف بتوانند نظراتشان را بیان کنند.

2. استفادۀ آسان

اگر جزو افراد مبتدی باشید و هیچ تجربه‌ای در زمینه طراحی سایت یا مدیریت وبلاگ نداشته باشید، قطعاً کار با فروشگاه‌سازهای پیچیده برایتان سخت و زمان‌بر خواهد بود. مثلاً خیلی وقت‌ها ممکن است به تنظیمات مختلفی برخورد کنید که اصلاً نمی‌دانید به چه دردی می‌خورند؛ یا اینکه برای انجام یک کار ساده باید ساعت‌ها زمان صرف کنید تا روش آن را پیدا کنید. پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز این نکته را در نظر بگیرید که آیا این فروشگاه ساز از رابط کاربری ساده و طرز استفاده آسانی برخوردار است یا نه؟🤔

3. مدیریت محتوا

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، اولین کاری که باید برای آن انجام دهید تولید محتوا است. این محتوا است که سایت شما را شکل می‌دهد و مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کند. این محتوای خوب است که باعث می‌شود کاربران در سایت شما بمانند و از شما خرید کنند. پس سیستم مدیریت محتوا یا همان وبلاگ نویسی را جدی بگیرید و از فروشگاه‌سازهایی استفاده کنید که این قابلیت (قابلیت وبلاگ نویسی) را دارند.

4. توسعه پذیری و افزونهها

ممکن است پس از مدتی بخواهید ویژگی‌ها و بخش‌های جدیدی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید. در اینجا شما نیازمند توسعه هستید که دو حالت دارد. حالت اول اینکه برنامه نویس هستید یا برنامه نویس استخدام کرده اید و این کار را به او می‌سپارید. حالت دوم هم این است که از افزونه‌ها استفاده کنید. مثلاً شما می‌توانید با اضافه کردن یک افزونه یا پلاگین به فروشگاهتان قابلیت تخفیف پلکانی اضافه کنید (به این صورت که مثلاً وقتی قیمت کالای موجود در سبد خرید مشتری به 100 هزار تومان رسید، 20 درصد تخفیف به قیمت کل سبد خرید اعمال کنید). پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز تعداد افزونه‌ها و قیمت آن‌ها را هم بررسی کنید.

5. پشتیبانی

معایب وردپرس

بحث پشتیبانی در انتخاب یک فروشگاه سازِ حرفه‌ای خیلی مهم است. چرا؟ چون به هر حال دیر یا زود ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید یا اینکه سوالی برایتان پیش بیاید که جواب آن را ندانید. در این مواقع یک پشتیبانی خوب و قوی می‌تواند شما را راهنمایی کند و یا مشکلات احتمالی را از پیش رویتان بر دارد. پس حتماً در مورد پشتیبانی فروشگاه سازی که انتخاب می‌کنید از دیگران پرس و جو کنید و آن را ارزیابی کنید.

6. امکانات سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

یکی از بهترین راه‌هایی که کاربران را به سایت ما می‌رساند، موتور جستجوی گوگل است. هر چقدر که جایگاه ما در گوگل بالاتر باشد و در اولین صفحات نتایج آن ظاهر شویم، ورودی بیشتری می‌گیریم و به تبع آن می‌توانیم فروش بیشتری داشته باشیم. حالا سئو چیست؟ سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که اگر آن‌ها را به کار بگیریم می‌توانیم به رتبه‌های بالای گوگل برسیم. پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز حتماً باید توجه کنیم که فروشگاه ساز مدنظرمان از اصول و ابزارهای سئو پشتیبانی کند. (برای اینکه اطلاعاتتان در مورد مبحث مهم سئو بیشتر شود، حتماً مقالۀ «سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟» را بخوانید.)

7. تنوع قالب

قالب یا همان پوستۀ سایت نقش مهمی در نگه داشتن کاربران در سایت دارد. اگر قالبی که روی سایت یا فروشگاه اینترنتی‌مان اعمال می‌کنیم خیلی سنگین باشد یا جذابیت‌های بصری نداشته باشد کاربران خیلی زود صفحه را می‌بندند یا ممکن است اصلاً از خرید هم منصرف شوند. پس فروشگاه سازی را انتخاب کنید که از لحاظ تنوع قالب ها یا حتی طراحی قالب اختصاصی مشکلی نداشته باشد.

8. قابلیت انتقال

فرض کنید شما فروشگاه سازتان را انتخاب کردید ولی پس از مدتی انتظارات شما را براورده نکرد. اگر از همان ابتدا قابلیت انتقال‌ را در نظر گرفته باشید می‌توانید فروشگاهتان را به جای دیگری منتقل کنید اما اگر این قابلیت وجود نداشته باشد یا باید بسوزید و بسازید و یا از اول با صرف هزینه و زمان دوباره یک فروشگاه دیگر بسازید. پس به این مورد هم حواستان باشد.

تا اینجای مقاله با معیارهایی آشنا شدیم که به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم فروشگاه سازی را انتخاب کنیم که از نظر امکانات و قابلیت ها پاسخگوی نیاز ما هستند. حالا یک بار دیگر لیستی که در اول مقاله آماده کرده بودید را چک کنید و چنانچه نکته‌ای هست به آن اضافه کنید. در ضمن برای اینکه بیشتر با روش‌ها و روند ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شوید، حتماً دوره رایگان آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را در آکادمی پرتال مشاهده کنید.

جمع‌بندی پایانی

الان وقت آن است که از چک‌لیست‌تان استفاده کنید. فکر می‌کنید با توجه به انتظارات و نیازهایی که در این لیست نوشته‌اید کدام فروشگاه‌ساز برای شما مناسب‌تر است؟ آیا یک فروشگاه ساز رایگان و سیستم همکاری در فروش برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی مبتدی نیاز دارید؟ آیا فکر می‌کنید که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه ساز حرفه ای برای شما بهتر است؟ آیا فروشگاه سازی نیاز دارید که پاسخگوی تعداد محصولات بالای شما باشد؟ آیا به یک فروشگاه ساز فایل، برای ساخت فروشگاه فایل نیازمندید؟ یا نه، هدف شما ساخت فروشگاه محصولات دانلودی است و به دنبال بهترین فروشگاه ساز برای ایجاد آن هستید؟ 🤷‍♂️

وقتی پاسخ این سوالات را برای خود پیدا کنید و بودجۀ اولیه و سایر نکات مهم را برای خودتان تعیین کنید، می‌توانید مطمئن شوید که تصمیم درستی در انتخاب فروشگاه سازتان می‌گیرید. در پایان از شما می‌خواهم که هرجا به مشکل برخوردید یا سوالی در مورد فروشگاه‌سازهای مختلف ایرانی و خارجی داشتید، حتماً در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید؛ ما با کمال میل پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم.

همچنین برای اطلاع از فروشگاه ساز پرتال با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

شخصا تجربه استفاده از وردپرس و پرتال (آزمایشی) رو داشتم. اینکه پرتال دقدقه هاست و نگهداری و پشتیبانی رو حل کرده الویت من هست. البته که تازه شروع کردین و قالب کمتری نسبت به وردپرس دارین. اما کارم با همینم راه افتاد.

ممنون

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2