20% تخفیف بهاری برای شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی (مدت محدود)

راهنمای فروش محصول از طریق اینستاگرام

امروزه برنامه اینستاگرام بستر مناسبی را برای فروش کالاها و محصولات خود در اختیار بازاریابان قرار داده است. اگر در زمینه فروش محصول از طریق اینستاگرام برنامه ریزی خوب و دقیقی را از قبل آماده کرده باشید، قطعا در این کار موفقیت شما حتمی است و محصولات خود را سریعا به فروش خواهید رساند.

شاید در مرحله اول برای شما سوال پیش بیاید که واقعا باید برای فروش محصول از طریق اینستاگرام باید آموزش دید یا خیر؟ قطعا جواب بله است. بسیاری از فروشندگان را در سطح شهر مشاهده می کنید که به صورت حضوری در مغازه و فروشگاه بوده و محصولات خود را در معرض دید قرار داده اند ولی بعضی از آنها مشتریان بسیار کم و بعضی دیگر مشتریان بسیار زیادی دارند، چون ارتباط خوبی با مشتری داشته و راه کارهای لازم برای فروشندگی را خوب بلد هستند.

فروش از طریق اینستاگرام یا هر حالت دیگری نیز نیاز به آموزش و راهکارهای خود را دارد و هر فردی که قصد دارد کسب و کار خود را از طریق اینستاگرام توسعه دهد باید ابتدا روش های اساسی برای جذب مشتری را بلد باشد. در ادامه مقاله در مورد معرفی اپلیکیشن اینستاگرام و سپس راه کارهای لازم برای فروش محصول از طریق اینستاگرام را توضیح می دهیم.

آموزش فروش محصول در اینستاگرام

اینستاگرام یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی هم رسانی ویدیو و عکس است که در سال 2010 میلادی راه اندازی شده و می توانید از این برنامه ویدیو ها و عکس های خود را در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و ... نیز همرسانی کنید. این برنامه کاربردی در تمام انواع گوشی های اندرویدی قابل دانلود و نصب است و علاوه بر اندروید، آی او اس، بلک بری، سیمبین هم می توانند از اینستاگرام استفاده کنند.

حالا سوالی که پیش می آید این است که چرا اینستاگرام برای فروش محصول مناسب است؟ پاسخ به این سوال به علاقه مردم به این اپلیکیشن و طرفداران زیاد آن برمی گردد. بسیاری از افراد از دیدن عکس و ویدیو بسیار به وجد می آیند و آن را بین افرادی که دوستشان دارند به اشتراک می گذارند. این علاقه سبب شده است اینستاگرام بستر مناسب برای فروش محصول و دیده شدن آن توسط میلیون ها نفر گردد. در صورتی که یک فروشگاه حضوری در یک منطقه شاید در طول روز صد یا دویست نفر هم از محصولات فروشگاه شما دیدن نکنند.

شما در اینستاگرام می توانید به راحتی از محصولاتتان در زوایای مختلف عکس گرفته و یا ویدیو درست کنید و آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. اگر بخواهیم مختصر نکات مهم فروش از طریق اینستاگرام را ذکر کنیم عبارتند از:

  • باید با توجه به کالا خود محتوای مناسب و جالب توجه برای همان کالا ارائه دهید.
  • کاربران جذب عکس ها و فیلم هایی می شوند که گرافیک جذابی داشته باشد.
  • صفحه را همیشه بهینه سازی کنید.
  • از هشتگ در پست های خود استفاده کنید، زیرا یک کلمه کلیدی برای سایت شما می باشد.
  • همواره به دنبال جذب فالوور هم باشید.
  • سعی کنید پست های شما تکراری نبوده و خلاقیت در آن بکار رفته باشد.
  • پاسخ دادن به کامنت ها در اسرع وقت باعث جذب بیشتر مشتریان و کاربران اینستاگرامی شما می شود.

در ادامه راهکارها و تکنیک های مهم برای فروش محصولات از طریق اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم و توصیه می کنیم قبل از اقدام به فروش از طریق اینستاگرام حتما این نکات را بخوانید.

قرار ندادن عکس های بی کیفیت

اولین قدم برای فروش محصول در اینستاگرام این است که عکس های شما با کیفیت باشند. در اینستاگرام میلیون ها عکس در طول روز رویت می شوند و بیشتر آنها دارای عکس های با کیفیت عالی هستند اگر عکس اینستاگرامی شما بی کیفیت باشد مخاطبان شما خواهند فهمید که شما از روی اجبار وارد این کار شده و فقط رفع مسئولیت می کنید، پس سعی کنید عکس های شما حتما از کیفیت خوبی برخوردار باشد. دقیقا همین مورد را می توان با فروشگاه فیزیکی مقایسه کرد، بسیاری از مردم جذب فروشگاه هایی می شوند که شیشه های مغازه تمیز بوده و از نمای خوبی برخوردار باشد، اگر ویترین فروشگاه تمیز نباشد محصولات به سختی دیده شده و کسی رغبت نمی کند به داخل مغازه شما آمده و خرید کند.

عکاسی از زوایای مختلف محصول

بعد از کیفیت عکس، نوبت به عکس مناسب از محصول برای فروش می رسد. همانطور که میدانید خرید از طریق اینترنت و یا اینستاگرام مشکلاتی را در پی دارد یعنی خریدار نمی تواند جنس شما را از نظر فیزیکی لمس کند و یا ابعاد آن را بسنجد.

اگر شما بتوانید از کالا یا محصول خود از چندین زاویه عکس بگیرید تا به خوبی ابعاد و شکل ظاهری محصول نمایان شود این ذهنیت را از خریدار دور خواهید نمود. برای اینکه ابعاد محصول را در تصویر و عکسی که گرفتید به خوبی نمایان کنید می توانید از یک ابزار کمکی استفاده کنید، مثلا برای نشان دادن یک دفترچه برای فروش، یک اسکناس هم در نزدیکی آن قرار دهید تا مخاطب و کاربر با دیدن این دو تصویر کنار هم به ابعاد آن پی ببرد.

تاثیر بیشتر ویدیو بر تصاویر

بر طبق نتایج بدست آمده از سایت MWP بیش از 55 درصد مردم، در طول روز حداقل یک کلیپ ویدیویی را تماشا می کنند. کافی است اینستاگرام خود را باز کنید و تعداد تماشای ویدیو را نسبت به یک تصویر ببینید و مقایسه کنید مطمئنا پی به این موضوع خواهید برد. در واقع کلیپ و یا ویدیو احساسات بیشتری را به فرد انتقال می دهد و ماندگاری آن بیش از عکس می باشد. به همین خاطر بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری، از ویدیو و اشتراک گذاری آن استقبال می کنند.

داشتن موضوع و محتوای واحد در پیج اینستاگرام

 این راهکار در واقع به محتوای پیج اینستاگرام شما برمی گردد. دقیقا بخواهیم توضیح دهیم این است که فرض کنید پیجی که ایجاد کرده اید در مورد فروش محصولات و معرفی آن است و در لابلای آن یک پست خنده دار و طنز یا پست غیر مرتبط قرار دهید، با این کار شما مرتکب اشتباه می شوید و توجه مخاطب را به پیج از دست خواهید داد. یعنی پیج شما یک دست نبوده و اعتماد مخاطبان را از دست می دهید. صرفا تبلیغ محصول هم در پیج کارساز نیست شما می توانید در لابلای تبلیغات خود راجع به اخبار جدید در مورد محصولات نیز پست بگذارید.

نظم داشتن در هنگام قرار دادن پست

نظم داشتن در هر کاری موفقیت را تضمین می کند. مردم به کسانی که در کسب و کار خود منظم باشند اعتماد بیشتری پیدا کرده و همواره به پیج آنها سر می زنند. مثلا اگر شما در ساعت 9 صبح یک عکس از محصولات خود را در پیج قرار دادید فردا هم در همین ساعت یک عکس از محصول خود قرار دهید ولی از کلیپ و ... در گذاشتن پست پرهیز کنید. در واقع با نظم و در ساعاتی مشخص عکس، ویدیو و ... را قرار دهید.

استفاده از سوشال پروف

سوشال پروف یعنی تایید اجتماعی است که نشان می دهد که دیگران محصول شما را تایید کردند و این کار باعث افزایش فالوور و فروش بیشتر محصول می شود. تایید اجتماعی یعنی اینکه شما در اینستاگرام نشان دهید که تعداد سفارشات خریداری شده توسط مشتریان آنقدر زیاد است که محصول شما تمام شده و در انبار وجود ندارد و باید بعد از مدتی دوباره آن را شارژ کنید، با این کار نشان دادید که توسط بسیاری از مشتریان تایید شده اید و باز هم محصولات شما بعد از شارژ دوباره به فروش خواهد رسید.

علاوه بر این نیز می توانید میزان رضایت مشتریان از محصول خود را که در دایرکت برای شما ارسال می کنند اسکرین شات گرفته و به دیگر مخاطبان نشان دهید که این هم در دسته تایید اجتماعی یا همان سوشال پروف می باشد. در واقع شما با این ترفند محبوبیت خود را به رخ کشیده و نشان می دهید که خریداران از شما رضایت کامل دارند و با این روش محصولات خود را چندین برابر به فروش خواهید رساند.

تبلیغ کنید

تبلیغ محصولات در هر زمینه ای از فعالیت های شما، میزان فروش را افزایش می دهد و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. خود اینستاگرام برنامه بسیار قوی ای در زمینه جذب فالوور دارد ولی با استفاده از تبلیغ می توانید سرعت رشد آن را افزایش دهید. در ادامه چندین راه تبلیغات اینستاگرامی را توضیح می دهیم.

  • تبلیغ با استفاده از اینستاگرام

در این روش شما هزینه ای را به دلار به اینستاگرام پرداخت کرده و خود اینستاگرام تبلیغ شما را به کاربران هدفتان نشان می دهد. البته در ایران زیاد کاربرد ندارد.

  • تبلیغ در پیج های پر طرفدار و بزرگ

بسیاری از افرادی که می خواهند کسب و کار اینستاگرامی خود را راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به مخاطبان هدف برسانند از این روش استفاده می کنند. در واقع شما با کمی جستجو و رفتن به پیج های بزرگ با مسئول مربوطه صحبت کرده و با دادن مقدار پول تبلیغ خود را به آنها واگذار می کنید.

  • تبلیغ توسط اینفلوئنسرها

اشخاصی که علاوه بر فالوورهای زیاد دارای شهرت و محبوبیت هستند و شما برای تبلیغ محصولات خود وارد پیج این اشخاص می شوید و با دادن مبلغی پول به صاحب این پیج ها تبلیغات خود را به آنها می سپارید. همیشه سعی کنید اشخاصی را انتخاب کنید که تا حدودی به کسب و کار شما نزدیک هستند و شهرت و محبوبیت آنها در بین مردم بیش از بقیه باشد.

آموزش همراه با تبلیغ

هیچ وقت از صفر تا صد پیج اینستاگرامی خود را از تبلیغ محصولات پر نکنید، تبلیغ خالی برای فروش محصول به تنهایی کافی نیست، همیشه قبل از تبلیغات آموزش های استفاده از محصول را توضیح دهید تا کاربر نحوه استفاده درست آن را ببیند و سپس تبلیغ کنید. مثلا اگر فروشنده لوازم الکتریکی و الکترونیکی هستید روش استفاده درست از هندزفری را به خوبی آموزش دهید و یا برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به دستگاه ها راهکارهای مناسب مانند قرار دادن محافظ و ... را آموزش دهید و سپس تبلیغ کنید.

تصویر برداری در حین خرید محصولات از فروشگاه توسط مشتریان

این روش برای افزایش فروش محصول در اینستاگرام بسیار کمک کننده است. شما می توانید از خرید محصولات توسط مشتریان و همچنین نحوه استفاده از آنها در حین خرید را فیلمبرداری کرده و به صورت لایو در اینستاگرام خود قرار دهید و با این کار به کاربران خود نشان خواهید داد که کیفیت محصولات شما بسیار زیاد بوده و همچنین مشتریانی زیادی نیز دارید.

پشتیبانی 24 ساعته

ارتباط یک طرفه خوب نیست و باید سعی کنید از مخاطبان خود بخواهید سوال ها و نظرات خود را بپرسند و در اسرع وقت و به صورت 24 ساعته پاسخگو باشید، این کار پیج شما را زنده نگه می دارد، پس سعی کنید اگر خودتان وقت پاسخگویی به نظرات و سوال های مخاطبان را ندارید کسی را برای انجام این کار استخدام کنید.

نظرات خریداران در مورد خرید محصول

نظرات خریداران برای افزایش مشتریان شما نقش مهمی دارد. سعی کنید با استفاده از راه کارهایی همچون تخفیف در خرید محصولات، قرعه کشی از بین تمامی کسانی که نظر خود را ثبت کنند و ... خریداران را ترغیب کنید که نظرات خود را در اینستاگرام در مورد محصولاتی که از فروشگاه شما خرید کردند را بنویسند.

نکات تکمیلی فروش محصول در اینستاگرام

در این قسمت نکاتی را که تکمیل کننده فروش محصول از طریق اینستاگرام می باشد را توضیح می دهیم.

  • اگر دارای شرکتی هستید که برای خود سایت یا وبلاگ نیز دارید می توانید آدرس اینستاگرامی خود را در قسمتی در سایت خود قرار داده و علاوه بر اینکه افراد به سایت شما سر میزنند در اینستاگرام نیز فالوور بیشتری جمع کنید.
  • علاوه بر سایت ها و وبلاگ می توانید آدرس اینستاگرامی خود را در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، یوتیوب و ... نیز قرار دهید که این روش هم در جذب مخاطبان تاثیر خیلی خوبی دارد.
  • اگر می توانید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند وصل کنید.
  • تگ کردن دوستان خود به افزایش فالوورهای شما می انجامد. تگ کردن یعنی عکس و ویدیویی که در پیج خود قرار می دهید در صفحه دوست شما نیز بارگذاری شده و دنبال کنندگان دوستان شما نیز تبلیغات محصولات شما را می بینند. فقط یادتان باشد زیاده روی در این کار نکنید که موجب اسپم شدن شما می شود.
  • در هنگام قرار دادن پست تصویری و ویدیویی حتما کمی توضیح و محتوا بنویسید و سعی کنید محتوای شما لحنی دوستانه و عامیانه داشته باشد.
  • از هشتک در پست های خود استفاده کنید. مثلا اگر کار شما در زمینه موبایل و قطعات موبایل است می توانید همین دو کلمه را بعد از # تایپ کنید.

  • از فیلترهایی که برای بهتر شدن تصاویر در خود اینستاگرام وجود دارد برای بهبود کیفیت عکس های اینستاگرامی میتوانید استفاده کنید، ولی زیاده روی نداشته باشید که دنبال کننده ها از تصویرهای غیر طبیعی زده می شوند.
  • نام کاربری اینستاگرامی خود را ناشناخته انتخاب نکنید، می توانید از نام سایت اصلی خود یا برند محصولات برای نام کاربری استفاده نمایید.
  • حتما از محتوای تقویمی در پست های اینستاگرامی خود استفاده کنید. روزهای مهم مانند روز معلم، تولد حضرت مهدی (عج)، روز جهانی کودک و ... که با این کار به روز بودن خود را نشان می دهید. سعی کنید از رخدادهای اجتماعی هم در پست های خود استفاده نمایید.

  • سعی کنید خلاق باشید و برای افزایش دنبال کننده های خود جایزه بدهید. مثلا برای ده هزارمین نفر فالوور جایزه خوبی قرار دهید، با این کار فالوورهای شما بیشتر می شود.
  • می توانید برای جذب فالوور، آدرس اینستاگرام خود را بر روی بسته های فروش و یا نایلون حمل محصولات درج کنید و از مشتریان خود بخواهید برای تخفیف بیشتر و یا جوایز ارزنده به آدرس اینستاگرامی شما رجوع کنند.
  • لایک و فالوور از کسی نخرید، این افراد از ربات ها و مخاطبان غیر ایرانی فالوور جذب می کنند و اگر اینستاگرام به جعلی بودن آن پی ببرد صفحه شما را مسدود خواهد نمود. سعی کنید هیچ وقت از این روش جذب فالوور نکنید که در آینده به سود شما نخواهد بود.
  • از نرم افزارهای جانبی برای افزایش لایک و فالوور استفاده نکنید زیرا این برنامه ها جعلی بوده و فالورهای غیر واقعی به شما می دهد. برای پی بردن به این موضوع کافیست برخی از پیج ها را بررسی کرده و می بینید که 20 هزار فالور دنبال کننده پیج هستند ولی زیر هر پست لایک و کامنت به 100 عدد هم نمی رسد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شده است راهنمای فروش محصولات از طریق اینستاگرام را در چند بخش خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در بخش اول مقاله در مورد برنامه اینستاگرام و دلایل استفاده از این برنامه برای فروش محصولات را توضیح دادیم و در ادامه 11 روش و تکنیک برای فروش محصول از طریق اینستاگرام را با ذکر علت و دلیل شرح دادیم که شامل:

  1. بکار بردن عکس های با کیفیت
  2. عکاسی از زوایای مختلف محصولات
  3. تاثیر بیشتر ویدیو بر عکس و تصاویر
  4. داشتن موضوع و محتوای واحد
  5. نظم داشتن در هنگام قرار دادن پست ها
  6. استفاده از سوشال پروف
  7. تبلیغ کردن
  8. آموزش همراه با تبلیغ
  9. تصویربرداری از حین خرید محصولات از فروشگاه توسط مشتریان
  10. پشتیبانی 24 ساعته
  11. نظرات خریداران در مورد محصول

در بخش دوم مقاله نیز نکات تکمیلی برای فروش محصولات از طریق اینستاگرام در چندین بند ارائه شده است.

در پایان نیز از تمامی مخاطبانی که مقاله را مطالعه کردند خواهشمندیم در صورتی که سوال، نقد و نظری دارند آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند و همکاران ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2