آیا وب سایت من با موفقیت همراه خواهد بود؟

حتماً دوست دارید بدانید که این وب‌سایت چقدر شانس موفقیت دارد. اما چگونه می‌توانید جواب این سوال را پیدا کنید؟
در این مقاله می‌خوانید:

قبل از آنکه تصمیم شما برای راه اندازی و وقت گذاشتن برای یک وب‌سایت جدی شود، حتماً دوست دارید بدانید که این وب‌سایت چقدر شانس موفقیت دارد. اما چگونه می‌توانید جواب این سوال را پیدا کنید؟ چگونه می‌توانید بفهمید که آیا ایدۀ سایت شما درآمدزا خواهد بود یا نه؟ ما در این مقاله جواب سوال شما را خواهیم داد.

البته، هدف ما از این مقاله بیشتر قرص کردن دل شماست. چرا که در طول مدت کار خود به صورت آنلاین متوجه شده‌ایم که تقریباً هر ایده‌ای می‌تواند در اینترنت موفق باشد.

چگونه موفقیت یک وب‌سایت را پیش‌بینی کنیم؟

همانطور که احتمالاً حدس زده باشید، مهمترین مساله برای بررسی یک ایده و شناختن وسعت بازار آن، تحقیق و تحلیل است. شما باید مخاطبان خود را بررسی کنید و ببینید که آیا محصولات / خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید، طرفدار دارد و در درجه دوم، کسی حاضر است بابت آنها پولی بپردازد یا نه. اما چگونه باید جواب این سوال را پیدا کنید. 2 راه مختلف برای این کار وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

مردم چه چیزهایی را در اینترنت جستجو می‌کنند؟

برای شروع می‌خواهیم مطمئن‌ترین و بهترین راه برای بررسی میزان محبوبیت یک ایده و پیش بینی شانس موفقیت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم. این راه چیزی نیست جز: تحقیق کلمات کلیدی!

اما منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ ساده است: شما بررسی می‌کنید و می‌بینید که مردم در موتور جستجوی گوگل، چقدر درباره کار شما جستجو می‌کنند. بله! گوگل تعداد جستجوی حدودی هر کلمه را به شما خواهد گفت و به این ترتیب می‌فهمید که محصولات / خدمات شما چقدر محبوبیت خواهند داشت.

  • استفاده از ابزار KWFinder

برای این منظور 2 راه دارید: اولین راه استفاده از ابزاری به اسم KWFinder است. کافی است در این ابزار، یک عبارت را جستجو کنید تا تعداد جستجوی تمام عبارت‌های مرتبط با آن را بفهمید. (البته نسخه رایگان این ابزار، به 2 بار استفاده در روز محدود شده است و بنابراین باید با دقت عبارت خود را مشخص کنید. ترجیح این است که این عبارت تا جای ممکن کوتاه و ساده باشد.)

بگذارید برای درک بهتر موضوع، یک مثال برای شما بزنیم. فرض کنیم که شما قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی برای خرید دوچرخه راه‌اندازی کنید. پس کافی است صفحه KWFinder را باز کنید و کلمه "خرید دوچرخه" را در آن وارد کنید. حالا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برای شما باز می‌شود:

تحقیق کلمات کلیدی با kwfinder

با ارزیابی اطلاعات ارائه شده، متوجه خواهیم شد که کلمات مرتبط با دوچرخه، حداقل 2000 بار در ماه جستجو دارند (این تعداد معمولاً در واقعیت بسیار بیشتر از عددی است که توسط این ابزار اعلام می‌شود.) این یعنی می‌توانید مطمئن باشید که فروشگاه دوچرخه شما شانس درآمد بالایی دارد. چرا که تقاضای آنلاین برای آن زیاد است. به خصوص که کلمات مرتبط با خرید دوچرخه هم زیاد جستجو می‌شوند. این یعنی کسانی وجود دارند که قصد خرید دوچرخه به صورت آنلاین را دارند. کسانی که می‌توانند به کسب درآمد اینترنتی شما کمک کنند.

شما به همین ترتیب می‌توانید تمام کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را در این ابزار بررسی کنید و ببینید هر موضوعی چقدر در فضای آنلاین طرفدار دارد. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

  • استفاده از ابزار گوگل ترند

با توجه به محدودیت KWFinder، بد نیست شما ابزار خود گوگل هم برای بررسی میزان محبوبیت یک جستجو بشناسید. این ابزار Google Trends نام دارد و اطلاعات بسیار جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله اینکه عبارت مربوطه بیشتر در کدام کشور جستجو می‌شود، عبارات مرتبط با آن چه هستند، محبوبیت هر عبارت در طول زمان چقدر بیشتر شده است و ...

اما یک مساله کوچک وجود دارد: اینکه در گوگل ترند، آمار بیشتر به صورت مقایسه‌ای هست. یعنی هیچ عدد دقیقی از میزان جستجوی هر کلمه ندارید و از این نظر، KWFinder ابزار بهتری است.

شما می‌توانید تصویر محیط کار با گوگل ترند را در زیر مشاهده کنید:

تحقیق کلمات کلیدی با گوگل ترندز

در صورت علاقه به مطالعه بیشتر، می‌توانید به سراغ مقاله آموزش کامل گوگل ترند (Google Trends) بروید که توسط همکاران ما در وب‌سایت نوین نوشته شده است.

محصول و خدمات خود را بسنجید!

راه‌حلی که در بالا ارائه شد، در اکثر مواقع می‌تواند یک پیش بینی دقیق از موفقیت یا عدم موفقیت وب‌سایت شما باشد. اما به شرط آنکه محصولات / خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید، شناخته شده باشند. اما مواقعی هم هست که شما یک ایده جدید دارید و در این صورت، طبیعی است که تحقیق کلمات کلیدی نتواند چندان به شما کمک کند. چرا که هنوز جستجوی بسیاری پیرامون این ایده وجود ندارد.

در چنین حالتی، پیشنهاد ما این است که به دقت محصول / خدمت خود را بررسی کنید. از خود بپرسید که ایده شما قرار است چه مشکلی را حل کند؟ این ایده تا به حال چقدر مطرح شده و دارای مقبولیت عموم مردم است؟ آیا رقابتی در این زمینه وجود دارد؟ در این صورت، رقبای شما چقدر موفق هستند؟ پاسخ به همین سوال‌های ساده می‌تواند قدمی بزرگ برای ارزیابی موفقیت و درآمدزایی یک وب سایت باشد.

حتی بد نیست که به سراغ چند نفر بروید و آنچه ارائه می‌دهید را به آنها معرفی کنید و ببینید که چه بازخوردی به شما می‌دهند. البته حتماً با هدف فروش به سراغ افراد بروید و فقط بر اساس فرض‌ها صحبت نکنید. چرا که بسیاری افراد ممکن است از سر لطف، پاسخ‌هایی مغایر با واقعیت به شما بدهند. بعد از اینکه همه جوانب را سنجیدید، نوبت به شروع کار می‌رسد. در این مرحله پیشنهاد می‌کنیم دوره رایگان آموزش کسب درآمد از اینترنت را مشاهده کنید تا نکات لازم برای شروع کسب و کارتان را یاد بگیرید.

در نهایت، وقت ساختن وب‌سایت است

در نهایت، زمانی که مطمئن شدید سایت شما می‌تواند موفق شود و درآمد خوبی برایتان داشته باشد، وقت طراحی این سایت می‌رسد. برای این منظور، خوب است شما دو مقاله دیگر ما با موضوع پیش نیازهای طراحی سایت و همینطور ویژگی‌های یک سایت خوب را بخوانید. به این ترتیب می‌توانید با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

روش پیشنهادی ما برای طراحی سایت شما، استفاده از سایت ساز پرتال است. یک ابزار ساده و قدرتمند که به راحتی اجازه ایجاد سایت و مدیریت آن را می‌دهد. پرتال مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه دارد و در واقع بهترین سایت ساز فارسی است که در حال حاضر وجود دارد. برای شروع کافی است به سراغ صفحه بسته ها و هزینه های طراحی سایت با پرتال بروید و بسته مناسب خود را انتخاب کنید. با خرید همین بسته، تمام امکانات لازم (هاست، دامنه و ...) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2