۲۰٪ تخفیف ویژه حمایت از کسب و کارها در کرونا

چطور سایت املاک بسازیم و از آن درآمد داشته باشیم؟

امروز نگاهی به گزارش وب سایت دیوار از آمار سال 98 آن می‌کردم. جالب است که دسته املاک این سایت، پربازدیدترین و محبوب‌ترین دسته‌بندی آن است. در این گزارش گفته شده که صرفا در یک سال، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار آگهی مربوط به املاک در دیوار ثبت شده!

خالی از لطف نیست بگویم که سایت دیوار با این قدرت و محبوبیت، صرفا 61 درصد از بازار املاک آنلاین را در دست دارد و مابقی در دست دیگر سایت‌هایی مثل شیپور و سایت‌های کوچک‌تر املاک است. اما خب از این بازار پرعظمت، سهم شما چقدر است؟ 

اگر شما هم قصد دارید با طراحی سایت املاک حرفه ای وارد این بازار شوید، این مقاله دقیقا برای شماست. در همین ابتدا به شما توضیح می‌دهم که چطور می‌توانید سایت املاک‌تان را با هزینه اندک و در کم‌ترین زمان بسازید. همینطور اطلاعاتی در مورد مدل درآمدی این کسب و کار، مجوزهای لازم و تکنیک‌های رشد درآمدش به شما خواهم داد. با من همراه باشید.

طراحی سایت املاک؛ چطور؟

طراحی سایت املاک

اگر می‌خواهید اقدام به ساخت سایت املاک خودتان با ظاهر دلخواه و آنهم بدون هیچ دانش خاصی کنید، کافی است روی تصویر پایین کلیک کنید.

فروشگاه ساز پرتال

سایت ساز پرتال این امکان را به شما می‌دهد که بدون داشتن کم‌ترین دانش در دنیای طراحی سایت، در کم‌تر از 5 دقیقه وب سایت‌تان را بسازید. دقت کنید، ثبت نامی که الان انجام می‌دهید نیاز به پرداخت حتی یک ریال هزینه هم ندارد و تا 7 روز آینده می‌توانید به شکل رایگان با سایت خودتان کار کنید. بعد از آن اگر تصمیم گرفتید که وب سایت املاک‌تان را نگه دارید، می‌توانید هزینه سالانه طراحی سایت را بابتش بپردازید.

هزینه طراحی سایت املاک در پرتال چقدر است؟

همانطور که در صفحه تعرفه طراحی سایت نوشته شده، وب سایت شما با توجه به جزئیاتی که لازم دارید، نیاز به هزینه‌ای معادل سالانه 500 هزار تا 5 میلیون تومان دارد.

هزینه طراحی سایت املاک

اینکه دقیقا کدام پلن برای شما بهتر باشد، نسبت به نیازتان تعیین می‌شود. اما پیشنهاد ما در حال حاضر برای عزیزانی که به تازگی قصد راه‌ اندازی سایت املاک کرده‌اند، پلن دوم 1 میلیون و 150 هزار تومانی و پلن سوم 2 میلیون و 496 هزار تومانی است. باز هم پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب دقیق‌تر، به صفحه تعرفه‌ها بروید و جزئیات هر پلن را ببینید.

مدل‌های درآمدی طراحی سایت مشاور املاک چیست؟

به طور کلی وب سایت‌های فعال در حوزه املاک 2 نوع مدل درآمدی دارند. روش اول مثل مدل درآمدی وب سایت دیوار است. در این مدل، شما به عنوان صاحب وب سایت از جذب بازدیدکننده و دریافت پول از آنها در ازای ثبت آگهی و خدماتی مثل تبلیغ آگهی‌شان به درآمد می‌رسید.

در مدل دوم، شما دقیقا مثل یک صاحب مشاور املاک، مخاطبان را به سمت وب سایت‌تان جذب کرده و از هر معامله‌ای که شما معرف آن بوده‌اید پورسانت می‌گیرید.

البته یک مدل کسب و کار دیگر هم برای مشاوران املاک وجود دارد. در این مدل، می‌توانید از سایت به عنوان یک کاتالوگ برای دفتر املاک‌تان استفاده کنید تا مخاطبان راحت‌تر بین ملک‌ها جستجو کرده و گزینه مورد نظرشان را پیدا کنند. این مدل بیشتر برای مشاوران املاکی است که به دنبال پرستیژ کاری هستند.

آیا ساخت سایت املاک نیاز به گرفتن مجوز خاصی دارد؟

ببینید، کسب و کارهای اینترنتی به طور کلی دو نوع مجوز نیاز دارند. نوع اول مجوزهای کلی است که بعد از دریافت آنها، نهادهای دولتی به مخاطبان‌تان گواهی می‌دهند که صاحب این کسب و کار، شناخته‌شده و تایید‌شده است. به این ترتیب مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

مجوزهای لازم برای سایت املاک

مثلا نماد اعتماد یا لوگو ساماندهی از جمله این مجوزها هستند. وقتی شما این 2 نماد را در سایت‌تان قرار بدهید، مخاطبان به امن بودن سایت و درگاه پرداخت‌تان اعتماد خواهند کرد. در مقاله «راهنمای تصویری گرفتن اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی)» توضیح دادم که گرفتن این مجوزها نهایتا 1 الی 2 هفته طول می‌کشد و 1 یا 2 ساعت از زمان‌تان را می‌گیرد.

اما دسته دوم مجوزها، مجوزهای صنفی هستند که مربوط به خود کسب و کار است. مثلا اغلب کسب و کارهای آموزشی باید از ارشاد مجوز داشته باشند. یا مثلا خود کسب و کارهایی که در حوزه املاک فعالیت می‌کنند، باید مجوزهای مربوط به صنف‌شان را قبلا دریافت کرده باشند.

با توجه به اینکه مشاوران املاک قبل از راه‌اندازی دفتر یا مغازه این مجوزها را می‌گیرند، پس می‌توان گفت برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی‌شان فقط به همان نماد اعتماد و ساماندهی نیاز دارند. این 2 را هم بعد از طراحی سایت باید دریافت کنند.

چرا سایت املاک طراحی کنیم؟

نمی‌خواهم در این مقاله خیلی به این موضوعات جزئی اشاره کنم. بنابراین در ادامه به طور خلاصه مزیت‌های ساخت وب سایت مشاور املاک را برای‌تان توضیح می‌دهم تا یک دید کلی در مورد آن داشته باشید.

1_ دیگر نگران زمان نیستید

سایت املاک

الان که این مقاله را می‌نویسم، پیک سوم کروناست و اتفاقا همین امروز، نهمین روز از تعطیلات سراسری را می‌گذرانیم. متاسفانه این مدت دولت بارها مجبور شده که دستور به تعطیلی‌های سراسری بدهد و در این بین همیشه مشاوران املاک از اولین صنف‌هایی بودند که قربانی این تعطیلات شدند.

اما اگر شما یک وب سایت املاک داشته باشید، دیگر نگران این تعطیلات نیستید چون وب سایت شما همیشه پذیرای مخاطبان‌تان است. علاوه بر این، وب سایت به شکل 24 ساعته فعال است و چه زمانی که مغازه یا دفتر شما باز باشد و چه در زمان تعطیلی، مخاطبان‌تان را به مشتری تبدیل کرده و برای‌تان درآمد دارد.

2_ در زمان نیاز، مقابل مخاطبان هستید

بازاریابی سایت املاک

کل فعالیت‌های دنیای بازاریابی به دو نوع بازاریابی درونگرا و برونگرا تقسیم می‌شوند. برونگراها آن دسته از کارهایی هستند که به شکل مستقیم به سراغ مخاطب رفته و او را به خرید محصول و خدمات ترغیب می‌کنند. مثلا یک تبلیغ در مجله یا روزنامه.

اما درونگراها آن دسته‌ای هستند که در زمان نیاز در مقابل مخاطب قرار گرفته و به او خدمات می‌دهند. مثلا اینکه مخاطب شما در گوگل کلمه "اجاره خانه در اهواز" را جستجو کرده و به سایت شما برسد.

تجربه در این چندین سال نشان داده که بازاریابی درونگرا کم‌هزینه‌تر و در مقابل پربازده‌تر از نوع دیگر است. خوبی ماجرا اینجاست که شما با طراحی سایت مشاور املاک و بهینه کردن سایت، در زمان نیاز مقابل مخاطب قرار گرفته و عملا بازاریابی درونگرا می‌کنید. این یعنی هزینه کم‌تر و درآمد بیشتر...

3_ آزادی زمانی دارید

نه فقط مشاوران املاک اینترنتی، بلکه اغلب کسب و کارهایی که از طریق اینترنت راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند، به صاحبان‌شان آزادی زمانی کامل می‌دهند.

این یعنی شما هم می‌توانید کسب و کارتان را از داخل دفترتان ‌مدیریت کنید و هم زمانی که در ویلای‌تان نشسته و در حال لذت بردن از طبیعت هستید.

4_ از کاغذبازی راحت می‌شوید

طراحی سایت مشاوره املاک

یکی از مشکلات مشاوران املاک این است که باید دائما فایل‌ها و دفاترشان را به روز کنند، ملک‌های جدید را در آنها ثبت کرده، ملک‌های قدیمی را حذف کنند و به دنبال گزینه مورد نظرشان بگردند. این کاغذبازی‌ها قطعا برای هر کسی خسته کننده است.

اما اگر یک وب سایت مشاور املاک داشته باشید، همه چیز را از طریق همان سایت مدیریت کرده و دیگر عملا از کاغذبازی‌های خسته‌کننده راحت می‌شوید.

چرا برای طراحی سایت املاک حرفه ای به پرتال اعتماد کنیم؟

روش‌های طراحی سایت املاک

شرکت ما، پرتال، یکی از همکاران مجموعه نوین است که خدمات طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال را ارائه می‌کند. روزی که سنگ بنای راه‌اندازی شرکت پرتال گذاشته شد، ما صرفا یک هدف داشتیم: رفع مشکلات رایج افرادی که نیاز به طراحی فروشگاه اینترنتی و سایت دارند!

راستش همکاری با شرکت‌های طراحی سایت، ممکن است برای بعضی از افراد خیلی هم خوشایند نباشد. چرا که هزینه‌های همکاری با آنها بالاست، زمان زیادی را باید برای مشاهده نتیجه کارشان صرف کنید، شاید از خیلی از جزئیات سایت طراحی شده خو‌ش‌تان نیاید و... .

پس ما پرتال را راه‌اندازی کردیم تا افراد علاقه‌مند به کسب و کار اینترنتی بتوانند در زمان اندک، با بودجه کم و با کم‌ترین سطح دانش، صاحب وب سایت قدرتمند خودشان شوند. علاوه بر اینها، از جمله مزایای همکاری با پرتال را در ادامه توضیح می‌دهم:

1_ کاهش هزینه ها

کم‌ترین هزینه‌ای که الان باید برای طراحی یک وب سایت به شرکت‌های طراحی سایت یا افراد طراح بدهید، چیزی بین 3 تا چندین میلیون تومان است. علاوه بر این، شما باید هزینه‌ای را هم به طور ماهانه به این شرکت‌ها بپردازید تا پشتیبانی فنی وب سایت‌تان را به عهده بگیرند.

در همین حال، پرتال به شما اجازه می‌دهد با هزینه‌هایی بسیار اندک که از 1 میلیون تومان سالانه شروع می‌شود، وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خودتان را داشته باشید. در این بین، شما نیاز ندارید برای همکاری با پرتال، هزینه‌ای را برای پشتیبانی سایت بپردازید. همینطور هزینه‌‍های خرید هاست، دامنه و... هم از دوش‌تان برداشته می‌شود.

2_ عدم ‌نیاز به تخصص

اغلب سیستم‌های مدیریت محتوایی که شرکت‌های طراحی سایت به کمک آنها برای‌تان سایت می‌سازند، برای مدیریت نیاز به کمی تخصص دارند.

در حالی که پنل مدیریت وب سایت‌ها و فروشگاه‌های ساخته شده با پرتال بسیار ساده بوده و برای کار با آنها نیاز به هیچ نوع تخصصی ندارید. این یکی از همان مشکلاتی بود که به خاطر رفع کردنش اقدام به راه‌اندازی پرتال کردیم!

3_ پشتیبانی قوی

تمامی وب سایت‌هایی که با پرتال ساخته می‌شوند، پشتیبانی رایگان و قدرتمند دارند. این یعنی اگر بر فرض محال همین فردا مشکلی در سایت شما پیش آمد، یک پیام برای تیم پشتیبانی ما ارسال می‌کنید تا سریعا مشکل را حل کنند.

اما اگر سایت شما را یک شرکت طراحی سایت به شکل اختصاصی طراحی کرده باشد، باید برای رفع هر مشکل و ایجاد هر تغییری به آنها پول بپردازید.

4_ قابل انعطاف

بعد از همه چیزهایی که بالاتر گفتم، شاید تصور کنید که سیستم پرتال یک سیستم بسته با قابلیت انعطاف کم است. اما اتفاقا برعکس، سیستم پرتال قابلیت ایجاد تغییرات زیادی به شما داده و آنقدر افزونه در اختیارتان قرار می‌دهد تا هر تغییری را به راحتی و با یک کلیک در آن ایجاد کنید. این چیزها را می‌توانید در همان 7 روز تست رایگان سایت به خوبی امتحان کنید.

چطور از سایت مشاور املاک درآمد بیشتری کسب کنیم؟

کسب درآمد از سایت املاک

مدل‌های درآمدی از سایت املاک را در ابتدای مقاله به شما توضیح دادم. اما در ادامه می‌خواهم چند سرنخ به شما بدهم که بتوانید به کمک آنها، درآمدتان از سایت مشاور املاک را بالا ببرید.

یک گوشه بازار را دست بگیرید

ببینید، الان کسب و کارهای بزرگی در حوزه املاک اینترنتی مشغول فعالیتند که قطعا رقابت کردن شما با آنها حداقل در زمان حال، سخت است. در این زمان، متخصصان کسب و کار پیشنهاد می‌کنند به سراغ استراتژی "نیچ مارکتینگ" بروید.

در این استراتژی به جای اینکه وارد یک بازار بزرگ شوید، گوشه‌ای از بازار را دست می‌گیرید، راحت در آن شناخته شده و رشد می‌کنید، سپس به کمک سود به دست آمده وارد بقیه بازار می‌شوید.

مثلا به جای اینکه یک مشاور املاک تمام مناطق ایران یا تهران باشید، به بازار کرج می‌روید، سایت‌تان را فقط برای بازار این شهر بهینه کرده و در همین بازار با سرعت بیشتری رشد کرده و شناخته می‌شوید. پیشنهاد می‌کنم برای خواندن مثال‌ها و اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سراغ مقاله «چگونه با نیچ مارکتینگ درآمد بالایی داشته باشیم؟» بروید.

از تبلیغات نترسید

تبلیغ سایت املاک

برای کسب و کارهای فعال در حوزه املاک، تبلیغات از همان ابتدای شروع هم بازدهی خوبی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنم بخشی از بودجه کسب و کارتان را چه در فعالیت آنلاین و چه غیر آنلاین، برای تبلیغات کنار بگذارید.

البته در ابتدای تبلیغات، شما باید به فکر برندسازی و شناساندن برند خودتان به مخاطبان هدف‌تان باشید نه لزوما فروش مستقیم و سریع. بهتر است برای اطلاعات بیشتر مقاله «چطور سایت یا فروشگاه اینترنتی را تبلیغ کنیم؟» را هم بخوانید.

در شبکه‌های اجتماعی، مشاور باشید!

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، امروز می‌توانند با کم‌ترین هزینه به اغلب کسب و کارها برای رشد کمک کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم بعد از طراحی سایت املاک، برای رشد به سراغ آنها بروید. استراتژی که به نظرم در این شبکه‌ها بازخورد خوبی برای‌تان دارد، مشاور بودن است!

این یعنی مثل یک مشاور کارآزموده به مخاطبان در زمینه خرید ملک کمک کنید تا بتوانید مخاطبان‌تان را بیابید. در این زمینه باید پست‌هایی با چنین عناوینی تولید کنید:

  • قیمت‌گذاری ملک،
  • پیش‌بینی رشد املاک در سال آینده،
  • چطور خانه‌ام را سریع‌تر بفروشم؟
  • چک لیست بررسی خانه هنگام خرید،
  • و...

در نهایت اگر به دنبال روش‌های دیگری برای بیشتر کردن مشتریان سایت هستید پیشنهاد می‌کنم مقالات ما در مورد افزایش فروش اینترنتی را حتما مطالعه کنید.

املاک را اینترنتی معامله کنید!

شاید هنوز برای انتخاب روش مناسب طراحی سایت سردرگم باشید، پس یک پیشنهاد دارم. با توجه به اینکه برای امتحان کردن سایت ساز پرتال نیاز به پرداخت هیچ پولی نیست و می‌توانید با کم‌تر از 5 دقیقه زمان گذاشتن سایت‌تان را داشته باشید، همین حالا وارد آن شده و سایت‌تان را بسازید. اگر از امکانات و خدمات پرتال راضی نبودید هم هیچ چیزی را از دست نداده‌اید.

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله به شما روش طراحی سایت حرفه ای املاک با پرتال را پیشنهاد کردم و سپس جزئیاتی مثل مدل درآمدی سایت املاک، مجوزهای لازم، مزایای راه‌اندازی این کسب و کار و... را توضیح دادم. امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. اگر سوالی در مورد طراحی سایت املاک داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا با شماره 02191003383 داخلی 2 تماس بگیرید.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2