بهترین روش های تبلیغات یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی چیست؟

امروزه یکی از مهم ترین بخش ها در دنیای تبلیغات، تبلیغات اینترنتی می باشد که جایگاه خود را در بین اکثر افراد پیدا کرده است. استفاده از بهترین روش تبلیغاتی در این امر منجر به موفق تر شدن کار ما در جهت افزایش بازدید و به تبع آن فروش محصولات بیشتر می گردد. فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی امروزه به یکی از پرترافیک ترین مکان ها جهت عرضه تبلیغات مبدل شده است. در این مقاله سعی شده است تا شما را با بهترین روش های تبلیغاتی آشنا کنیم و بایدها و نبایدهای این روش ها را به شما گوشزد نماییم.

تبلیغات آنلاین چیست؟

یکی از دغدغه های تبلیغ دهندگان خرید فضاهای مربوط به تبلیغ در انواع سایت های مختلف پربازدید می باشد. افرادی که اقدام به تبلیغ می دهند، برای این تبلیغات هزینه گذاشته و اقدام به معامله می کنند. بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی وجود دارند که با کمک به تبلیغ کنندگان، منجر به اعمال مدیریتی خوبی از طرف آن ها خواهد شد. از جمله ی روش های تبلیغاتی می توان به ویدئوها، موبایل، رسانه های اجتماعی، نمایش و غیره اشاره نمود. این روش نیز جزء یکی از بهترین روش تبلیغاتی به شمار می رود که شما در رسیدن به هدفتان کمک می نماید.

تبلیغات کراس کانال چیست و چرا مهم می باشند؟

تبلیغ کردن به طور همزمان در چندین کانال تبلیغاتی دیجیتالی، تبلیغات کراس کانال گفته می شود. این نوع تبلیغ یکی دیگر از بهترین روش تبلیغاتی به حساب می آید که در آن راه های متعددی برای تبلیغات آنلاین در اختیار تبلیغ کننده قرار می گیرد. از جمله ی این راه های مختلف می توان به تبلیغات سرچ، تبلیغات نمایشی و غیره، اشاره نمود که برای دسترسی یک سری از مشتریان بالقوه صورت می پذیرد. چیزی که در حال حاضر صورت می پذیرد، استفاده از دو یا چندین کانال مختلف به طور همزمان توسط افراد مشغول به کسب و کار و بازاریابان گوناگون می باشد. آن ها از این طریق در تمامی کانال ها تبلیغات جامع و کاملی را ترتیب می دهند تا مطمئن شوند که تبلیغات آن ها به دست مخاطبان مختص به خود رسیده است یا خیر. این روش از جمله بهترین روش تبلیغاتی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا می باشد.

مواردی که در روش تبلیغات اینترنتی کراس کانال باید به آن دقت نمایید، شامل:

  • مهمترین: توجه به میزان فروش و بازخورد از هر رسانه انتخابی با استفاده از گوگل آنالیتیکس
  • استفاده از ریتارگتینگ برای تبلیغات، برای نمایش تبلیغات به کسانی که حداقل یکبار به وب‌سایت شما مراجعه کرده اند.
  • حفظ و نگهداری توالی آگهی های تبلیغاتی، حداقل به مدت 3 ماه

نکات ضروری و مهمی که در تبلیغات اینترنتی باید در نظر گرفت

  1. برای تبلیغات خود از روش های مختلف و گوناگونی استفاده نمایید.
  2. از صفحات اینترنتی مناسب که در ارتباط با نوع موضوع شما است استفاده نمایید.
  3. دقت نمایید که نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید با نوع پیام تبلیغاتی شما هماهنگ و در یک راستا باشد
  4. سعی کنید تا در تبلیغاتی که انجام می دهید نوآوری و خلاقیت داشته باشید تا بتوانید کاربران را به سمت خود جلب نمایید.
  5. بعد از اینکه تبلیغات خود را انجام دادید، برای آگاهی از موفقیت یا عدم موفقیت در کار خود، سعی نماید اقدام به سنجش و ارزیابی نمودن میزان موفقیت خود کنید تا از پرداخت هزینه های بی جا جلوگیری به عمل آورید. با این کار می توانید برای آینده تبلیغات خود تصمیمات درست و صحیحی را اتخاذ نمایید.
  6. همیشه به این نکته دقت نمایید که در هنگام به کار بردن تبلیغات مربوط به کالا و خدمات خود، به طیف عظیمی از کاربران توجه کنید و تمام فعالیت خود را محدود به قشر خاصی ننمایید.
  7. نکته پایانی که بسیار حائز اهمیت می باشد اینکه، برای جلوگیری از به وجود آمدن نگرش های نادرست و اشتباه در مورد میزان فروش و تبلیغات سعی نمایید که اقدام به تحلیل درستی بین بازدید از سایت و فروش محصولات خود دست یابید.

بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی چه می تواند باشد؟

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که بهترین روش تبلیغاتی برای یک فروشگاه اینترنتی چه می باشد و استفاده از کدام روش تبلیغاتی مؤثرتر می باشد. چنانچه قصد دارید تا در انواع فعالیت های تبلیغاتی بدرخشید و به موفقیت دست یابید، لازم است تا ترکیبی از تمامی روش های تبلیغاتی را در نظر گرفته و اعمال نمایید. در این مقاله سعی بر آن شده است تا شما را با بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی آشنا نماییم.

11 روش تبلیغاتی برای افزایش بازدید و فروش بیشتر در وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی

در این قسمت به بررسی 11 نمونه از  بهترین روش های تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی خواهیم پرداخت. این روش ها به شما در تبلیغات فروشگاه اینترنتی کمک خواهند کرد.

1. تبلیغات نمایشی(بنری)

از جمله بهترین روش تبلیغاتی در فضای مجازی، تبلیغات نمایشی و یا بنری می باشند که قاعدتاً با این روش تبلیغات آشنا شده اید. در این روش از تبلیغات، سایت تبلیغ دهنده، اقدام به طراحی بنر مربوط به تبلیغات خود نموده و با اجاره نمودن یکی از جایگاه های بنری که در سایت های پربازدید وجود دارد به معرفی محصول و مواد خود اقدام می نماید. نکته ای که در هنگام استفاده از بهترین روش تبلیغاتی باید مدنظر خود قرار دهیم، هدف ما از تبلیغ می باشد. چنانچه هدف شما برندسازی است استفاده از تبلیغات بنری می تواند مثمر ثمر بوده و نتیجه ی دلخواه شما را در طولانی مدت بدهد. استفاده از این بنرهای تبلیغاتی برای هدفی خاص و طولانی مدت برنامه ریزی شده است. این تبلیغات از جمله بهترین روش تبلیغاتی، برای برندسازی و اهداف طولانی مدت می باشند. 

 این روش از تبلیغات دارای دو نوع پرداخت هزینه می باشد که شامل:

روش پرداخت CPM

این روش مخفف عبارت Cost per mille می باشد. در این روش پرداختی فرد تبلیغ دهنده بایستی در ازای هر 1000 اقدام به پرداخت مبلغ خاصی به سایتی که وظیفه تبلیغ کننده را دارد، بپردازد، البته در حال حاضر شرکتی در ایران این خدمت را ارائه نمی دهد.

روش پرداخت CPT

در این روش که مخفف عبارت Cost per Time می باشد، شخص تبلیغ دهنده می بایستی با گذشت یک فاصله زمانی خاص، مبلغ تعیین شده در در قرارداد را به وب سایتی که وظیفه تبلیغ کردن را ایفا می نماید، بپردازد.

به منظور اطلاع از هزینه و آشنایی با وب‌سایت هایی که بر اساس بازه زمانی هزینه‌های تبلیغات بنری را دریافت می کنند، می توانید به صفحه تبلیغات بنری نوین مراجعه کنید.

2. تبلیغات موتور جستجو (SEM)

یکی دیگر از بهترین روش تبلیغاتی، که بسیار  پربازده و کاربردی است می توان به بازاریابی موتور جست و جو اشاره نمود. SEM در نقطه ی مقابل SEO قرار دارد و بر خلاف SEO که به صورت کاملاً رایگان و در راستای بهینه سازی محتوای مربوط به سایت صورت می پذیرد، SEM  دارای هزینه پرداختی می باشد و رایگان نیست.

به عنوان نمونه، لینک سایت ها و وب سایت های مختلف در موتور جست و جوی گوگل قرار داده شده و در معرض دید کاربران قرار می گیرد و هر کلیک در این موتور جست و جو متحمل هزینه شده و این هزینه از حساب سایت مورد نظر کاشته خواهد شد. به این سیستم که در موتور جست و جو گوگل قرار دارد، کلیکی و یا PPC/CPC می گویند.

نتایج مرورگر گوگل براساس SEM و SEO

در این تصویر، نتایج حاصل از جستجوی گوگل را مشاهده می کنید که بر مبنای SEM و SEO  می باشند. مشاهده می کنید که برخی از این نتایج در کنار لینک سایتشان کلمه ad قرار گرفته است که بیانگر این است که از بهترین روش تبلیغاتی به نام موتور جستوجوی گوگل برای تبلیغات و دیده شدن استفاده نموده اند. 

یکی از نزدیک ترین روش ها به مرحله ی فروش همین روش تبلیغات موتور جستجوی گوگل می باشد و یکی از مهم ترین کارهایی که در این نوع تبلیغ بایستی انجام دهید، مشخص نمودن کلید واژه هایی می باشد که کاربران برای خرید و یا استفاده از خدمات شما استفاده می نمایند. این یکی از بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی است که مایل هستند خیلی سریع و به طور مستقیم با صرف هزینه های خاص به هدف خود که فروش است، برسند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات در موتور‌های جستجو همانند گوگل می توانید مقاله "تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟ چرا تبلیغ در گوگل اهمیّت دارد؟" را مطالعه کنید و برای شروع تبلیغات در گوگل ادز می توانید به صفحه تبلیغات در گوگل نوین مراجعه کنید.

3. تبلیغات کلیکی (CPC/PPC)

در روش تبلیغات کلیکی، طبق قراردادهای صورت گرفته با هر بار کلیک بر روی آدرس سایت و یا بنر، که از سوی کاربران صورت می گیرد و منتهی به اتصال به سایت مورد نظر می شود، هزینه مشخص و تعیین شده ای به وب سایتی که لینک را ارائه می دهد، تعلق می گیرد. هزینه این روش برای وب سایت های که تبلیغات داخلی را انجام می دهند، چیزی در حدود 150 تومان تا 2000 تومان می باشد که البته برای هر کلیک این مبلغ متفاوت است و تغییر می کند. شاید در نگاه اول تصور کنید که این روش در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی گران تر و هزینه بر تر می باشد. اما با ذکر این نکته که شما فقط برای کسانی که بر روی لینک و یا بنر شما هزینه پرداخت می نمایید و هزینه های اضافی پرداخت نمی کنید متوجه خواهید شد که بر عکس یکی از بهترین روش تبلیغاتی بهینه و ارزان محسوب می شود. یکی دیگر از مزیت هایی که روش تبلیغات کلیکی دارند این است که به موجب آن بنر شما در اکثر سایت های پربازدید پخش شده و به گردش در می آید و از این طریق تبلیغی گسترده و خاص را برای بنر خود رقم می زنید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است این که نرم افزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و وب مستر، تعداد افرادی که با کلیک کردن بر روی بنر شما و یا آدرس وب سایت شما وارد سایت شده اند را اندازه گیری کرده و در اختیار شما قرار می دهند. شما از طریق می توانید بر تعداد کاربران نظارت کرده و از درست بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

شما با نظارت بر ورود و خروج کاربران به وب سایت خود و اطلاعاتی که از این طریق به دست می آورید، می توانید برای آینده وب سایت خود تصمیم های مهمی را اتخاذ نمایید تا از این طریق، بهره وری سایت خود را افزایش دهید. این روش یکی از بهترین روش تبلیغاتی در جهت استفاده از برندینگ، فروش و بررسی ورود ترافیک به وب سایت شما می باشد.

برای شروع تبلیغات بر اساس پرداخت به ازای کلیک می توانید به صفحه تبلیغات کلیکی نوین مراجعه کنید.

4. تبلیغات شبکه های اجتماعی 

اولین تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت پذیرفت در برنامه ی فیس بوک بود. شما در این تبلیغات در انواع فضاهای مجازی، می توانید در قبال هزینه ای که پرداخت می نمایید، پست های تبلیغاتی شما برای اکثر کاربران اینترنتی که شما را  فالو نکرده اند در مدت زمان معینی به نمایش گذاشته شود. یکی از بهترین روش تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، برنامه هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره می باشد.

این روش تبلیغاتی، با توجه به نوع اطلاعات شخصی از قبیل سن، جنسیت، محل زندگی و غیره که کاربر به شبکه اجتماعی که در آن عضو است می دهد، می تواند به عنوان یکی از بهترین روش تبلیغاتی که دقت بسیار بالایی دارد، محسوب گردد. به منظور آشنایی بیشتر با روش های بازاریایی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، به صفحه تبلیغات در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیدوگرام مراجعه فرمایید. 

5. تبلیغات اسپانسری

چنانچه جزء افرادی هستید که در حال استفاده از سایت های خاصی همچون آپارات، یوتیوپ و غیره می باشید، قطع به یقین با تبلیغات اسپانسری در این فضاها مواجه شده اید و آشناییت دارید. زمانی که شما از این وب سایت ها استفاده می کنید، قبل از پخش ویدئو فیلم کوتاه و یا تصویری به صورت تبلیغاتی برای شما پخش شده و بعد از آن برنامه مورد نظر شما پخش خواهد شد. در حال حاضر نیز با فراگیر شدن استفاده از برنامه اینستاگرام، سرویس های رسمی تبلیغات در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با تبلیغ اسپانسری اینستاگرام (Sponser Ads) می توانید به صفحه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در وب سایت دیدوگرام مراجعه کنید. 


6. ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی، ایمیل مارکتینگ می باشد که می توان از طریق آن به راحتی اقدام به جذب مشتری نمود. طبق نظر سنجی های صورت گرفته بیش از 55 درصد از افراد مایل به همکاری و خرید از کسب و کارهایی هستند که برای آن ها ایمیل ارسال می نمایند. در واقع خیلی از این افراد مدعی شده اند که در هنگام خرید کردن در فروشگاه ها اسم برندهایی که برای آن ها ایمیل فرستاده اند به طور ناخودآگاهی در ذهن آن ها تداعی شده است و آن ها را ترغیب به خرید از این نوع برندها نموده است.

اهمیت ایمیل مارکتینگ در روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی برای اکثر ما واضح و روشن است و جزء بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی محسوب می گردد. 

برای شروع استفاده از تبلیغات ایمیلی می توانید به صفحه تبلیغات ایمیلی نوین مراجعه کنید و در صورتی که می خواهید ایمیل مارکتینگ را بر روی ایمیل های جمع شده توسط خودتان شروع کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ به همراه معرفی بهترین سرویس دهندگان ایمیل را مطالعه کنید.

7. اینفلوئنسر مارکتینگ

واژه اینفلوئنسر با پیشرفت و گسترش انواع شبکه های اجتماعی پای به دامنه لغات گذاشت. اینفلوئنسرها شامل افرادی هستند که تعداد زیادی دنبال کننده و فالوور دارند و پست های آن ها توسط خیل عظیمی از افراد دنبال می شوند. این افراد بر روی دیگران بسیار تأثیر گذار هستند از این روی گزینه مناسبی برای تبلیغات محسوب می شوند و یکی از جمله بهترین روش تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی و وب سایت های مختلف به شمار می روند. افراد اینفلوئنسر در ازای گرفتن هزینه و مبلغ خاصی که  در قرارداد بین آن ها و برند خاص تبلیغ شونده منعقد می شوند حاضر به تبلیغ کالا و یا خدمات شرکت مورد نظر می نمایند. برای آشنایی بیشتر با هزینه و فرآیند انجام، به صفحه اینفئونسر مارکتینگ دیدوگراممراجعه کنید.

8. تبلیغات موبایل چیست و چه اهمیتی در فرایند تبلیغاتی دارد؟

این نوع از تبلیغات نوع دیگری از تبلیغات فروشگاه اینترنتی محسوب می شود که دارای قابلیت استفاده در تمامی تلفن های همراه، تبلت ها و غیره می باشد. بسیاری از افراد فعال در زمینه کسب و کار از تبلیغات موبایلی به صورت شبکه های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، جستجویی و غیره بهره برند. بسیاری از افراد در سر تا سر دنیا از موبایل استفاده می کنند که بیشتر آنها به صورت هوشمند می باشند. این امر زمینه را برای افراد فعال در زمینه کسب و کار و تبلیغ کنندگان فراهم آورده است تا بتوانند به راحتی و به طور گسترده به تبلیغات محصولات خود بپردازند.

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با تبلیغات موبایلی، می توانید به صفحه تبلیغات موبایلی دیدوگرام مراجعه کنید.

9. تبلیغات اپلیکیشن فروشگاهی

یکی از روش های تبلیغات با موبایل، اپلیکیشن های فروشگاهی محسوب می شوند. از این اپلیکیشن فروشگاهی در کنار سایت استفاده می شود که دارای پنل مدیریت نیز می باشد. معمولا افراد پس از طراحی سایت فروشگاهی، می توانند به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اقدام نمایند. با داشتن این اپلیکیشن، محصولات درج شده در سایت به صورت اتوماتیک در اپلیکیشن نیز نمایش داده می شوند.  به منظور آشنایی بیشتر با این نوع تبلیغات از صفحه تبلیغات با اپلیکیشن موبایل و مزایای آن دیدن فرمایید.

مواردی را که باید برای تبلیغات موبایل در نظر گرفت شامل:

  1. افزایش هزینه های خرید تبلیغات موبایل
  2. مسدود سازی تبلیغات که در عصر جدید بسیاری از برنامه ها و نرم افزارهای خاصی برای گوشی های همراه تعبیه شده که این امر را محقق می سازند.
  3. تبلیغات درون برنامه ای که به طور قابل چشمگیری در حال افزایش هستند و به نسبت سایر هزینه های تبلیغاتی موبایل بیشتر است.
  4. تبلیغات مربوط به قسمت ویدئویی موبایل که در حال افزایش می باشند.

برای تبلیغات اپلیکیشن خود می توانید از خدمت تبلیغات اپلیکیشن در گوگل ادز و تبلیغات موبایلی و شبکه های اجتماعی دیدوگرام استفاده کنید.

10. رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی(خبری) یکی از بهترین روش های تبلیغ اینترنتی به شمار می آید که سرمایه گذاری در این بخش از تبلیغات باعث رشد و پیشرفت فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد. استفاده از رپورتاژ خبری برای کسب و کار به این صورت می باشد که شما متنی را به عنوان معرفی محصول و خدمات آماده کرده و آن را در سایت های معتبر منتشر خواهید کرد.

انتشار رپورتاژ خبری علاوه بر آشنایی کاربران با کسب و کار شما، سبب دریافت بک لینک هایی نیز می شود که در افزایش رتبه گوگل و بهبود سئو سایت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. شما می توانید با مراجعه به سایت های فعال در زمینه انتشار رپورتاژ با پرداخت هزینه، این نوع تبلیغ موثر و مفید را برای فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.

 به منظور آشنایی بیشتر با هزینه و وب‌سایت هایی که رپورتاژ می پذیرند، به صفحه رپورتاژ خبری نوین مراجعه کنید.

11- بازاریابی پیامکی

استفاده از بازاریابی پیامکی به عنوان یک روش کم هزینه و پربازده در میان روش های بازاریابی شناخته می شود. در این روش تبلیغات مورد نظر از طریق ارسال پیامک به مخاطبان در قالب طرح های تخفیفی، مناسبت های مختلف، جشنواره ها و ... قرار خواهد گرفت. با استفاده از بازاریابی پیامکی یا اس‌ام‌اس مارکتینگ، می توانید همواره مشتریان فعلی خود را حفظ نمایید و همچنین مشتریان جدیدی را جذب کنید. شما می توانید با خرید پنل ملی پیامک به تمام اهداف کاری خود دست یابید و تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود را از این طریق انجام دهید. به منظور آشنایی بیشتر با پنل اس ام اس ملی پیامک کلیک نمایید. 

11 نکته مهم برای افزایش فروش آنلاین

  1. استفاده از یک محصول و یا برند در تبلیغات
  2. برای جذب افراد بیشتری از مشتریان، مکان پیشنهاد دریافت خبرنامه را در یکی از بهترین بخش های وب‌سایت قرار دهید.
  3. استفاده از تبلیغات شناور در راستای افزایش رو به رشد تأثیر تبلیغات
  4. بیان نمودن انواع مختلف مزایا در عناوین مطالب برای جذب بیشتر مشتری
  5. بیان مشکلی خاص در متن و ارائه راه کارهایی در جهت حل و رفع و رجوع نمودن آن مشکل
  6. اعتبار بخشیدن به متن و در همین راستا افزایش اعتماد بازدیدکنندگان به سمت خود
  7. تمرکز بر بازدیدکنندگان سایت به جای تمرکز بر خود تبلیغات
  8. متقاعد نمودن بازدیدکنندگان وب سایت برای خرید محصول مورد نظر شما ار طریق القای ضرورت در متن های بکار رفته در سایت
  9. حذف نموده واژه خریدن از قسمت بالای صفحه ی اصلی
  10. افزودن تصاویر خاص و هیجان انگیز به منظور جذاب تر نمودن کالا
  11. جلب توجه کاربران با اعمال تغییراتی در متن و فرمت نوشتاری آن

کلام آخر

هر کدام از روش هایی که در این مقاله ذکر نمودیم در نوع خود بی نظیر بوده و برای تبلیغات آنلاین بسیار پر بازدید می باشند. با توجه به نوع کسب و کاری که دارید و هدفی که برای خود تعیین نموده اید هر یک از این روش تبلیغات می تواند جزء بهترین روش تبلیغاتی به حساب آیند. بهترین روش تبلیغاتی روشی است که تعداد بازدیدها و فروش محصولات را بالا ببرد. در صورتی که احتیاج به مشورت کردن و یا کسب آگاهی در مورد تعیین اهداف مربوط به تبلیغات خود را داشتید و یا سؤالی در این زمینه برایتان پیش آمد می توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی