16 مرحله برای اطمینان از موفقیت چرخه یک محصول

هنگامی که تصمیم به راه‌اندازی یک تجارت الکترونیک با سود بالا دارید، قطعا انتخاب محصول را می‌توان مهم‌ترین بخش پازل عنوان کرد که نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت کسب و کار خواهد داشت. اولین گام  حیاتی که باید قبل از آغاز کسب و کار جدیدتان بردارید، ارزیابی دقیق وضعیت  بازار و بررسی رقابت موجود بوده تا بتوانید نتیجه‌گیری درستی داشته باشید.
در این مقاله می‌خوانید:

هنگامی که تصمیم به راه‌اندازی یک تجارت الکترونیک با سود بالا دارید، قطعا انتخاب محصول را می‌توان مهم‌ترین بخش پازل عنوان کرد که نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت کسب و کار خواهد داشت. اولین گام حیاتی که باید قبل از آغاز کسب و کار جدیدتان بردارید، ارزیابی دقیق وضعیت بازار و بررسی رقابت موجود بوده تا بتوانید نتیجه‌گیری درستی داشته باشید. در صورتی که گام نخست را اشتباه بردارید و نتیجه‌گیری غلط از وضعیت بازار داشته باشید، می‌توان با قاطعیت گفت که زمان، انرژی و سرمایه خود را به هدر داده‌اید و مشکلات زیادی گریبان شما را خواهد گرفت. در این مقاله قصد داریم روش اطمینان از موفقیت یک محصول را مورد بررسی قرار دهیم.

16 روش اطمینان از موفقیت یک محصول

همانطور که در مقدمه هم گفته شد، ارزیابی و اطمینان حاصل کردن از موفقیت یک محصول در بازار می‌تواند نقش بسیار ویژه‌ای در آینده کاری شما داشته باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله که به منظور افزایش آگاهی شما در زمینه شیوه انتخاب محصول و روش‌های موفقیت در کسب و کار فراهم شده است را به طور کامل مطالعه کنید.

بد نیست بدانید سرنوشت کاری شما به داشتن انتخاب درست محصول و خدماتی که قصد ارائه دارید، مرتبط است. ما قصد داریم مقاله خود را با یکی از محصولات مراقبت از موی سر همانند روغن نارگیل ادامه دهیم.

ساخت، تولید یا عمده‌فروشی

قبل از آن که بخواهیم کار ارزیابی محصول را آغاز کنیم، باید در رابطه با گستردگی مشاغل مرتبط با روغن نارگیل تحقیق کنیم. همانطور که می‌دانید، هدف ما از راه‌اندازی یک شغل باید روشن باشد و می‌توان هدف‌های ساخت، تولید و عمده فروشی را در زمینه روغن نارگیل مطرح کرد. در صورتی که قصد راه‌اندازی یک تجارت الکترونیک را دارید، بهتر است زمینه‌های مختلف حرفه موردنظرتان را بررسی کرده و اهداف خود از راه‌اندازی کسب و کار را مشخص کنید.

  • ساخت: مرحله ساخت را می‌توان به عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های کار در زمینه تولید محصول مراقبت از مو عنوان کرد. در این مرحله باید مواد لازم و موردنیاز تولید روغن نارگیل جهت مصارف زیبایی را از منابع معتبر پیدا کرد و مطابق با دستورالعمل‌های موجود، کار را ادامه داد. کسانی که در زمینه کارهای تولیدی فعالیت دارند، به خوبی می‌دانند کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند منجر به کاهش کیفیت محصول شود و سرنوشت بدی را برای کسب و کار رقم بزند. توجه داشته باشید که نظارت موثر بر روی قیمت مواد اولیه، دارای اهمیت زیادی بوده و باعث می‌شود تا بتوانید با محصولات موجود در بازار، رقابت کنید؛ در صورتی که حساب کار از دست شما خارج شود، قطعا متضرر خواهید شد.
  • تولید: در این مرحله شما نیازمند داشتن یک همکار جهت توسعه تولید روغن نارگیل به عنوان یکی از محصولات موثر در مراقبت از مو هستید. همانطور که می‌دانید، امکان گسترش کسب و کار با سرمایه کافی وجود دارد، اما آیا تولید زیاد محصولات بدون داشتن سفارش، امکان‌پذیر است؟ قطعا جواب این سوال، خیر است، بنابراین باید در ابتدا سفارش‌های لازم را دریافت کنید.
  • عمده فروشی: همراهان گرامی، در صورتی که تصمیم به فروش عمده روغن نارگیل داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسب از تولیدکنندگان خریداری کرده و در وب‌سایت یا فروشگاه‌ها خود، به فروش برسانید. بد نیست بدانید که قیمت‌های محصولات برای افرادی که به صورت فروش عمده فعالیت دارند، به مراتب کمتر از سایر فروشندگان خواهد بود، زیرا خرید محصول در تعداد بالا با تخفیف ویژه همراه بوده و می‌تواند باعث دلگرم شدن تولیدکنندگان برای ادامه کار هم شود.

در صورتی که تصمیم به ارزیابی قابلیت ایجاد یک کسب و کار را دارید، بهتر است دقت کافی را داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید. همواره می‌توانید هنگام انتخاب یک کسب و کار، مدل‌های تجاری دیگری را هم مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا بهترین انتخاب رقم بخورد و بتوانید به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنید.

آیا شیوه ارزیابی محصول انتخابی را می‌دانید؟

ما قصد داریم توضیحاتی درباره هر کدام از معیارهای ارزیابی که در ادامه گفته خواهد شد را به طور خلاصه ارائه دهیم و سپس از آن‌ها برای ارزیابی محصولی همانند روغن نارگیل که از ابتدا به عنوان یک کسب و کار انتخاب شده است را استفاده کنیم.

توجه داشته باشید که تمام تصمیمات و مواردی که گفته می‌شوند، دلخواه هستند و ممکن است با نظرات شما متفاوت باشند، حتی بسیاری از موارد دارای پاسخ‌های کامل نیستند، بلکه احتمالاتی‌ست که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. هر کدام از معیارها به شما در زمینه ایجاد کسب و کار، کمک خواهد کرد.

شما می‌توانید از 16 پرسش زیر به عنوان یک چارچوب استفاده کنید و بدین ترتیب، موفقیت خود را از انتخاب محصول، نوع کسب و کار و آینده‌ای که انتظار شما را می‌کشد، تضمین کنید؛ این پرسش‌ها می‌توانند مانع ایجاد مشکلات و ضررهای احتمالی شما در آینده شوند.

1: اندازه یا تقاضای بالقوه بازار چیست؟

شاید تجزیه و تحلیل وضعیت بازار و تقاضا دشوار باشد، اما اقدامی‌ست که باید قبل از صرف انرژی، وقت و سرمایه‌ای که دارید، انجام دهید تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. سرویس‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانند به شما در زمینه ارزیابی محصولات و میزان جستجوی آن‌ها کمک کنند، به عنوان مثال می‌توانید میزان جستجوی یک کلمه کلیدی مرتبط با ایده‌ای که دارید را به دست آورید و تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهید.

  • ارزیابی: در آخرین بررسی‌هایی که انجام شده است، متوجه شدیم که حجم جستجوی روغن نارگیل بسیار بالا می‌باشد. با استفاده از ابزار جستجوی کلمه کلیدی گوگل می‌توان میزان جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با ایده‌های شغلی را به دست آورد که در نهایت باعث اتخاذ تصمیم درست خواهد شد. بد نیست بدانید که روغن نارگیل در ایالات متحده آمریکا، بیشتر از 73 هزار جستجو را تجربه کرده است.

اینطور که پیداست، ابزارهایی همانند Buzzsumo وجود دارند که می‌توان تعداد توییت‌های مربوط به کلمات کلیدی که در ذهن داریم را هم تعیین کرد. توجه داشته باشید، این اطلاعات نمی‌توانند موفقیت را به صورت 100 درصدی تضمین کنند، اما باعث ایجاد اعتماد به نفس خواهد شد و به ما نشان می‌دهند که ادامه تولید یا فروش روغن نارگیل به عنوان یک محصول مراقبت از موی سر، توانایی جلب نظر مخاطبین را خواهد داشت.

2: آیا رقیبان خود را می‌شناسید؟

در صورتی که تصمیم دارید کسب و کار جدیدی را آغاز کنید، باید اطلاعات کافی از رقیبان یا کسانی که فعالیت‌های مشابه ایده شما را دارند، داشته باشید؛ هر چه قدر اطلاعات شما از رقیبانتان بیشتر باشد، قطعا می‌توانید از نقطه ضعف احتمالی آن‌ها برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با مشاهده برخی مسائل، متعجب و ناامید نخواهید شد.

  • ارزیابی: بررسی فعالیت رقیبان در زمینه تولید و عرضه محصولات مراقبت از مو، مسئله بسیار مهمی به حساب می‌آید. همانطور که در مورد اول هم گفته شد، باید اهداف خود را از شغلتان مشخص کنید و به دنبال آن، می‌توانید بررسی‌های لازم در زمینه شناخت رقیبان را آغاز کنید.

اینطور که پیداست، برخی کسب و کارها سعی می‌کنند تا روغن نارگیل خالص تولید کنند و برخی دیگر هم سعی در ارائه دستورالعمل یا تولید محصولات باکیفیت و ایجاد برندهای تجاری معتبر خواهند داشت. در صورتی که بتوانید رقیبان و نحوه فعالیت آن‌ها را پیدا کنید، قطعا به موفقیت‌های بسیار خوبی دست پیدا خواهید کرد که می‌تواند نتایج باورنکردنی را در کارتان رقم بزند، زیرا امکان ارائه ایده‌های نو با شناخت فعالیت سایر کسب و کارها، وجود خواهد داشت.

3: آیا محصول موردنظرتان در بازار روند رشد خوبی دارد؟

همانطور که می‌دانید، بررسی وضعیت تقاضای یک محصول در بازار را می‌توان در زمره مهم‌ترین عواملی دانست که می‌تواند موفقیت کسب و کارتان را تضمین کند. در صورتی که بدون در نظر گرفتن وضعیت بازار و تقاضای مردم، ایده خود را عملی کنید، احتمال شکست بسیار بالا خواهد بود و این در حالی‌ست که می‌توانید با کمی دقت و تحقیق در زمینه وضعیت تقاضای محصولات در بازار، نتیجه شکست را به پیروزی تبدیل کنید.

شما انرژی، وقت و سرمایه خود را برای آغاز یک کسب و کار قرار داده‌اید و در صورتی که نتوانید موفقیت قابل قبولی کسب کنید، ممکن است جبران شکست غیرممکن باشد. پیشنهاد ما به شما بررسی وضعیت تقاضای بازار است، به عنوان مثال، در زمینه راه‌اندازی مرکز فروش محصولات مراقبت از مو، باید از وضعیت تقاضای این محصولات در بازار اطمینان حاصل کنید.

  • ارزیابی: یکی از روش‌هایی که می‌توانید وضعیت تقاضای مردم در بازار را به صورت آنلاین مشاهده کنید، وب سایت Google Trends است. شما با ورود به وب سایت و مشخص کردن منطقه مکانی موردنظرتان، کلمات کلیدی مرتبط با ایده شغلی خود را جستجو کرده و اطلاعات موردنیازتان را از میزان استقبال کاربران به دست خواهید آورد.

در رابطه با روغن نارگیل که یکی از محصولات مراقبت از موی سر به حساب می‌آید، هم این جستجو انجام شد که تصاویر آن را می‌توانید مشاهده کنید.

4: آیا مشتریان بالقوه شما می‌توانند محصولات را حضوری خریداری کنند؟

در صورتی که محصول شما را بتوان به راحتی و از طریق فروشگاه خریداری کرد، دیگر نیازی به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نخواهید داشت. شما باید بررسی‌های لازم درباره شیوه فروش محصولاتی که دارید را به خوبی و با دقت بالا انجام دهید.

  • ارزیابی: ما می‌دانیم که روغن نارگیل به تنهایی می‌تواند برای محافظت از مو و ارتقای وضعیت آن موثر باشد. همانطور که می‌دانید، روغن نارگیل به عنوان یک ماده خام به طور گسترده از طریق فروش آنلاین و آفلاین در دسترس قرار دارد، اما محصولات برند و تجاری روغن نارگیل در تمام فروشگاه‌ها یافت نمی‌شود و همین مسئله می‌تواند دلیل محکمی برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و اختصاصی محصولات با کیفیت روغن نارگیل باشد.

5: آیا مشتریان هدف خود را به خوبی می‌شناسید؟

قبل از آن که بخواهید تصمیم خود برای راه‌اندازی یک کسب و کار به منظور فروش محصولات مراقبت از موی سر را عملی کنید، باید مشتریان بالقوه خود را هم شناسایی کنید. قطعا شما نمی‌خواهید پس از راه‌اندازی کسب و کار، متوجه شوید که مشتریان هدف با شما فاصله بسیار زیادی دارند و امکان خدمات‌دهی برایتان فراهم نیست؛ این مسئله را می‌توان به عنوان یک شوک بزرگ به حساب آورد، زیرا زمان، انرژی و سرمایه شما را تحت تاثیر قرار داده و از بین خواهد برد.

روش‌های زیادی همانند الکسا و گوگل ترند برای مشخص کردن مشتریان هدف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ شما می‌توانید با وارد کردن کلمات و ایده‌های مرتبط با محصولاتی که قصد تهیه دارید، مشتریان و افرادی که بیشترین جستجو را در مناطق مختلف دارند، مشخص کرده و مطابق با آن، تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید. همانطور که می‌دانید، بازار در زمینه تهیه و فروش محصولات مراقبت از موی سر همانند روغن نارگیل پراکنده بوده و همین مسئله ممکن است باعث سخت شدن قدرت تصمیم‌گیری شود.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند باعث مشخص شدن مشتریان هدف شود، داشتن فعالیت در شبکه های اجتماعی‌ست، به عنوان مثال می‌توانید با حضور در توییتر، هشتگ‌های مربوط به ایده یا محصول موردنظرتان را بررسی کنید.

ما اقدام به بررسی محصولات مراقبت از موی سر کردیم و به راحتی متوجه شدیم که بانوان، مشتریان هدف جامعه در زمینه این محصولات هستند و به صورت پراکنده در تمام مناطق حضور دارند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته می‌توان رده‌های سنی آن‌ها را از 18 الی 35 سال عنوان کرد.

توجه داشتن به رده‌های سنی هم می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری داشته باشد، زیرا جوانان می‌توانند نسبت به سایر رده‌های سنی، مشتریان وفاداری به حساب آیند.

می‌توان مشتریان هدف را به راحتی مشخص کرد. افرادی که کسب و کارهای خود را بدون توجه به این مسائل مهم، آغاز کنند، قطعا دچار مشکل خواهند شد و ممکن است زمان و انرژی خود را در کنار سرمایه‌ای که برای کارشان قرار می‌دهند، از دست بدهند.

معیارهای محصولات

هم اکنون که توانستیم معیارهای بازار را بررسی کنیم و مشتریان هدف خود را پیدا کنیم، وقت آن رسیده است فاکتورهای مهم اطراف محصولات واقعی را هم مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که معیارهای مبتنی بر محصول به پایداری آن بستگی دارد؛ این معیارها می‌توانند باعث ایجاد درک بهتری از نقاط قوت محصولاتتان شوند.

6: کسب آگاهی درباره قیمت فروش محصولات

همانطور که مستحضرید، قیمت پایین محصولات باعث کاهش سود شما خواهد شد، اما می‌توان با بازاریابی مناسب، درآمد را تا حد قابل قبولی افزایش داد؛ کاهش قیمت را می‌توان از تاکتیک‌های مهم مطرح شدن دانست که توسط کسب و کارهای نوپا به کار گرفته می‌شود.

  • ارزیابی: شما باید بررسی‌های لازم در زمینه قیمت‌گذاری محصولات را در فروشگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید. شما نباید انتظار سود بالایی داشته باشید، حتی ممکن است نتوانید تبلیغات محصولاتتان را در کانال‌ها و وب سایت‌های مطرح انجام دهید، اما جای نگرانی نیست، زیرا باید کاری که آغاز کرده‌اید را با تلاش فراوان و از روش‌های مختلف ادامه دهید.

با این که قیمت‌گذاری بسیار پایین محصولات را نمی‌توان ایده مناسبی عنوان کرد، اما هنگام آغاز به کار می‌توانید تخفیف‌های ویژه و دوره‌ای را برای محصولات در نظر بگیرید. شاید بهتر باشد از مقاله استراتژی قیمت گذاری و افزایش فروش محصولات به منظور تعیین قیمت مناسب برای محصولات کمک بگیرید.

7: افزایش قیمت اجناس شما چگونه خواهد بود؟

در صورتی هزینه‌های شما و به دنبال آن قیمت‌گذاری محصولاتتان زیاد خواهد شد که میزان تولید پایینی داشته باشید. همانطور که می‌دانید، هر چه قدر میزان تولید بالاتر باشد، مواد موردنیازتان را هم با قیمت پایین‌تر و در حجم بالا خریداری خواهید کرد و نتیجه تمام این موارد را می‌توان کسب حاشیه سود بالا عنوان کرد.

  • ارزیابی: شما قصد دارید تولید روغن نارگیل را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید. همانطور که مستحضرید، در ابتدای کار توانایی خرید مواد اولیه را در حجم بالا نخواهید داشت و همین مسئله باعث میزان تولید پایین، هزینه‌های بالا و حاشیه سود کم خواهد شد و در صورتی که بتوانید مشتریان زیادی به دست آورید، قطعا تولید بیشتر، هزینه خرید مواد اولیه پایین و حاشیه سود بالا را به دست خواهید آورد.

8: چند نوع از انواع محصولاتتان را در اختیار دارید؟

داشتن انواع مختلف یک محصول را می‌توان به عنوان دردسر بیشتر توصیف کرد، به عنوان مثال، در صورتی که قصد راه‌اندازی فروشگاه آنلاین عرضه لباس را دارید، باید سایزهای مختلف یک محصول را تهیه کرده و در اختیار داشته باشید تا بتوانید پشتیبانی از مشتریان را به خوبی انجام دهید؛ این مسئله باعث افزایش هزینه‌های شما برای تهیه و نگه‌داری کالا خواهد شد، حتی باید پتانسیل لازم برای حمل و نقل محصولات را هم فراهم کنید.

  • ارزیابی: در صورتی که برای تهیه انواع مختلف محصولات خود، هیچگونه تلاشی نداشته باشید، قطعا مجبور خواهید شد به مشتریانتان جواب منفی دهید و این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند، حتی امکان دارد که مشتریان نتوانند به شما اطمینان کنند.

9: آیا می‌توانید پیشنهاد خرید اشتراک ارائه دهید؟

با این که ارائه اشتراک را نمی‌توان از عوامل موثر و تاثیرگذار در زمینه موفقیت کسب و کارهای آنلاین به حساب آورد، اما قطعا می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی فروش محصولات شما داشته باشد. شما می‌توانید با ارائه پیشنهاد خرید اشتراک به مشتریانتان، اطلاعات خوبی از آن‌ها به دست آورید.

برخی افراد معتقدند که ارائه پیشنهاد خرید حق اشتراک می‌تواند باعث کاهش تعداد مشتریان شود، اما مدیریت مشتریان می‌تواند باعث برنامه‌ریزی بهتر شما شود و نتیجه‌ای به غیر از پیشرفت کسب و کار شما را به دنبال نخواهد داشت.

  • ارزیابی: بر اساس اطلاعات موجود، به نظر نمی‌رسد که مشتریان روغن نارگیل به خرید اشتراک تمایل داشته باشند؛ توجه داشته باشید که این مسئله به نوع کسب و کار شما بستگی دارد.

10: سایز و وزن محصولاتتان را می‌دانید؟

اندازه و وزن محصولات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش شما داشته باشد. در صورتی که محصولات شما بزرگ و دارای وزن زیادی هستند، حمل و نقل آن می‌تواند پرهزینه باشد و خریداران بالقوه را کاهش دهد، حتی توانایی کاهش سود شما را هم خواهد داشت؛ اندازه و وزن می‌توانند به عنوان دو عامل به وجود آمدن هزینه انبارداری و ذخیره‌سازی باشد.

  • ارزیابی: در زمینه محصولات مراقبت از موی سر همانند روغن نارگیل می‌توان گفت که بسته‌هایی که به صورت عمده خریداری کرده‌اید دارای وزن زیادی هستند، اما برای فروش به مشتریان، وزن زیادی نخواهند داشت.

11: آیا محصول شما با دوام است؟

همواره یک محصول با دوام نسبت به محصولی که از ماندگاری بالایی برخوردار نباشد، ایده‌آل‌تر خواهد بود. با دوام بودن یک محصول می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهد و در طول مسیر هم دچار مشکل نشود.

  • ارزیابی: همانطور که می‌دانید، روغن نارگیل در ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی قرار دارد و می‌توان آن‌ها را نسبتا پایدار توصیف کرد. در صورتی که از ظروف شیشه‌ای برای روغن نارگیل استفاده می‌کنید، قطعا باید هزینه‌های اضافی حمل و نقل به منظور تضمین سلامت کالا را هم در نظر داشته باشید.

12: آیا شما با نوسانات فصلی مواجه خواهید شد؟

برخی افراد ایده‌هایی برای راه‌اندازی کسب و کار دارند که مشتریان فصلی دارد، به عنوان مثال فروش سمنو برای ایام عید مشتری بسیار زیادی دارد و فروش خوبی را در سایر فصل‌های سال به دست نخواهد آورد. در صورتی که قصد راه‌اندازی کسب و کار جدیدی دارید، بهتر است به نوسان فصلی آن دقت کنید؛ نوسان فصلی می‌تواند تاثیر زیادی بر روی جریان نقدینگی و کسب درآمد شما داشته باشد.

  • ارزیابی: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به شما در شناخت کسب و کار فصلی کمک کند، Google Trends است. اینطور که پیداست، این ابزار گوگل می‌تواند میزان جستجوی کلمات کلیدی محصولات را در فصل و زمان‌های مختلف سال نشان دهد.

یکی از مشاغلی که به عنوان مشاغل فصلی شناخته می‌شود، فروش دوچرخه است. شما می‌توانید نوسان فصلی فروش یا تعمیر دوچرخه را در تصویر زیر به خوبی مشاهده کنید.

13: آیا محصول شما می‌تواند باعث حل یک مشکل شود؟

دوستان عزیز، محصولات کاربردی که بتوانند یک مشکل را حل کنند، قطعا مشتریان زیادی پیدا خواهند کرد و همواره داوطلبان خاص خود را دارند.

  • ارزیابی: همانطور که مستحضرید، محصولات مراقبت از موی سر همانند روغن نارگیل می‌تواند مشکل خشکی مو را حل کند و به همین دلیل، مشتریان بسیار زیادی خواهد داشت. بد نیست بدانید که بانوان را می‌توان از مشتریان ثابت و وفادار محصولات مراقبت از مو معرفی کرد.

14: محصول دائمی یا یک بار مصرف؛ کدام را انتخاب کرده‌اید؟

محصولات مصرف‌شدنی یا یک بار مصرف را می‌توان از نظر تجاری بسیار مناسب توصیف کرد، زیرا فرصت کسب اعتماد و فروش مجدد را فراهم می‌کنند، همچنین تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های بازاریابی خواهند داشت و می‌توانند باعث کسب مشتریان ثابت شوند.

  • ارزیابی: محصولات مراقبت از مو را می‌توان در زمره محصولات مصرف‌شدنی به حساب آورد که در صورت جلب نظر مشتریان، کسب درآمد همیشگی را رقم خواهند زد.

15: آیا محصولات شما تاریخ انقضاء دارند؟

انتخاب محصولات دارای تاریخ تولید و انقضاء می‌تواند مشکلات و دردسرهای بسیار زیادی داشته باشد. محصولاتی که برای فروش انتخاب می‌کنید، باید ماندگاری لازم جهت به دست آوردن مشتری، فروش و همچنین ارائه فرصت جهت مصرف مشتریان را ارائه کند و در غیر این صورت، بهره‌ای جز ضرر به همراه نخواهد داشت.

  • ارزیابی: محصولات مراقبت از موی سر و روغن نارگیل دارای حداقل 3 سال ماندگاری هستند و این مدت زمان بسیار خوبی به حساب می‌آید که می‌تواند باعث شروع کسب و کار و همچنین فروش شما شود. بد نیست بدانید که مشتریان هم فرصت کافی برای استفاده و شناخت از محصولات را خواهند داشت.

16: آیا محصولات شما دارای محدودیت یا قوانین خاصی هستند؟

محدودیت و داشتن مقررات را می‌توان یک بخش مهم بسیاری از کسب و کارها معرفی کرد، اما توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری شما نباید بدون بررسی این محدودیت‌ها و قوانین انجام شود. در صورتی که بتوانید درک درستی از این موارد در رابطه با کسب و کار موردنظرتان داشته باشید، قطعا می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری در زمینه توسعه کار ارائه دهید و صرفه‌جویی خوبی در زمان، انرژی و سرمایه خود انجام دهید.

  • ارزیابی: اینطور که پیداست، محدودیت و قوانین خاصی در زمینه فروش روغن نارگیل، به غیر از ضرورت برچسب‌گذاری، وجود ندارد. در صورتی که علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار فروش محصولات مراقبت از مو و روغن‌های گیاهی هستید، بهتر است مشورت‌های لازم را با نهادهای مربوطه انجام دهید تا بتوانید تمام محدودیت و قوانین را به سود خود تغییر دهید.

جمع‌بندی

هم اکنون که توانسته‌اید بررسی‌های لازم درباره معیارهای بازار و محصولات را انجام دهید، می‌توانید تصمیم‌گیری درستی داشته باشید تا زمان، انرژی و سرمایه خود را هدر ندهید. شما می‌توانید ایده خود را با رعایت تمام فیلترهای گفته‌شده عملی کنید، قطعا به مرور زمان اتفاقات خوبی را شاهد خواهید بود، اما همواره نگرانی‌هایی در زمینه قیمت پایین محصولات و چشم‌انداز رقابتی با سایر رقیبان وجود دارد که نیازمند داشتن مدیریت صحیح است.

نظر شما چیست؟ آیا شما روش‌های خاصی را برای بررسی ایده‌هایتان به کار گرفتید؟ بهتر است شیوه‌های سنجش ایده‌های خود را با ما در میان بگذارید.

در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به مشاوره دارید، می توانید با شماره تلفن 63404-021 تماس بگیرید یا اینکه با مراجعه به صفحه تعرفه ها بسته مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی را خریداری کرده و همین حالا با طی کردن این 16 مرحله، فروش بالایی داشته باشید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

لذت بردم عالی بود

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2