صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی کاور و قاب موبایل

قاب و کاور موبایل یکی از پرفروش‌ترین محصولات اینترنتی محسوب می‌شوند. بخشی از فروشگاه‌های قاب در اینستاگرام و بخشی دیگر در بستر سایت فعالیت می‌کنند. فروش اینترنتی قاب موبایل تجارت پرسودی است که تاریخ انقضایی ندارد. در این مقاله می‌خواهیم هر چیزی که باید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی قاب گوشی رعایت کنید را به شما آموزش دهیم.
در این مقاله می‌خوانید:

قبل از اینکه به سراغ آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی قاب موبایل برویم، به تصویر زیر نگاه کنید:

آمار فروش قاب موبایل در دیجی کالا

در این تصویر تنها یکی از قاب‌های موبایل در دیجی کالا توسط بیش از 300 نفر خریداری شده است. موبایل و لوازم جانبی طی یک سال گذشته جزو پرفروش‌ترین دسته‌های کالایی این مارکت پلیس بوده‌اند. حالا فهمیدید چرا این همه فروشگاه و فروشنده فقط دارند قاب گوشی می‌فروشند؟ این بازار داغِ داغ است.

کمتر کسی را می‌بینید که کاور و قاب گوشی برای موبایلش نخرد. اکثر افراد جامعه یک یا دو گوشی دارند و ‌برای آن انواع لوازم جانبی مثل قاب و کاور موبایل تهیه می‌کنند. وقتی همه فروشنده‌ها سرمایه کافی برای راه اندازی موبایل فروشی ندارند، چه چیزی از این بهتر که بازار لوازم جانبی موبایل را در دست بگیرند؟ راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل به سرمایه کمتری نیاز دارد و فروش این دست از محصولات در بازار به مراتب راحت‌تر است.

چرا فروشگاه اینترنتی قاب و کاور گوشی راه بیندازیم؟

در حال حاضر در عصر ارتباطات و تکنولوژی به سر می‌بریم. عصری که تلفن همراه حتی در هر نقطه از کشور جزو ضروریات زندگی به‌حساب می‌آید. عمر مفید تلفن‌های همراه هم زیاد نیست؛ تازه اگر در طی این مدت گوشی شما از جایی نیافتد و آب نخورد.

بنابراین، عموم مردم وقتی هزینه‌های میلیونی برای خرید گوشی پرداخت می‌کنند، ترجیح می‌دهند کاور یا قاب محافظ گوشی هم برایش بخرند. اینجاست که فروشنده قاب و کاور سود می‌کند؛ تازه برای راه اندازی فروشگاه قاب و کاور گوشی لازم نیست سرمایه خیلی زیادی داشته باشید.

خرید عمده لوازم جانبی موبایل هزینه کمی دارد، اما در عوض سود خیلی خوبی هم به جیب می‌زنید. فقط باید بلد باشید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید. حالا چه با راه اندازی مغازه قاب فروشی چه با فروش اینترنتی قاب موبایل.

از آنجایی که همیشه تلاش می‌کنیم کمترین سرمایه را برای راه اندازی یک کسب و کار در نظر بگیریم، یک‌راست سر اصل مطلب؛ یعنی راه اندازی فروشگاه اینترنتی قاب و کاور موبایل می‌رویم.

پرفروش‌ترین لوازم جانبی موبایل

  • انواع قاب گوشی (قاب فلزی، قاب ژله‌ای، قاب سیلیکونی، قاب فلیپ کیس، قاب چوبی، گارد 360 درجه و…)
  • انواع کیف و کاور موبایل
  • انواع گلس برای صفحه گوشی و دوربین‌ها
  • باتری گوشی
  • شارژر انواع گوشی‌ها
  • هندزفری (سیمی و بلوتوثی)

لوازم جانبی موبایل

5 قدم تا ساخت فروشگاه اینترنتی قاب موبایل

به طور متوسط ۴۴ درصد افراد هر ۶ ماه یک‌بار قاب و لوازم جانبی موبایل خودشان را عوض می‌کنند. این یعنی تقاضای بازار به‌شدت بالاست و هنوز بازار لوازم جانبی گوشی اشباع نشده است. مخصوصاً اگر ایده بکری در ذهنتان داشته باشید و بتوانید قاب‌های جذابی بسازید.

1- بازار خودتان را بشناسید

قبل از هر چیزی باید نیاز بازار را بشناسید. ببینید که بیشترین فروش قاب گوشی مربوط به کدام برند است، گوشی آیفون، گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی یا... . حالا یا با بررسی رقبای خودتان در فضای اینترنتی یا با رفتن به مغازه‌های مختلف در چارسو و سطح بازار می‌توانید تحقیقات میدانی انجام دهید.

اما از آنجایی که قرار است فروشگاه اینترنتی بزنید، با ابزارهایی مثل Google Trend یا Keyword Planner این کلمات را جستجو کنید و ببینید تعداد جستجوهای آن چقدر است:

  • قاب گوشی آیفون
  • قاب گوشی سامسونگ
  • قاب گوشی شیائومی
  • قاب گوشی هوآوی
  • یا بررسی نوع قاب گوشی (قاب سیلیکونی، ‌ قاب چوبی و...)

نکته: برندهای تلفن همراه خیلی بیشتر از لیست ۴تایی هستند که نام بردیم؛ اما چون قرار است تجارت پر سودی راه بیندازید، در ابتدا باید از برندهای پرطرفدار شروع کنید.

با بررسی تعداد جستجوهای ماهانه این کلمات کلیدی می‌توانید متوجه شوید که کدام برند قاب موبایل طرفدار زیاد دارد. برای شروع کار می‌توانید روی گوشی‌های یک برند مثل آیفون کار کنید.

اما در مرحله بعد باید فروشگاه‌های اینترنتی رقیب هم بررسی کنید و ببینید برای چه برندهای تلفن همراهی قاب دارند. برندهایی مثل هوآوی، شیائومی، موتورولا، نوکیا و... همیشه مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند و قاب‌های متنوعی برای آن‌ها در بازار وجود ندارد. فروش قاب گوشی‌های برندهای دیگر هم می‌تواند وجه تمایز خوبی برای فروشگاه اینترنتی شما باشد.

2- دوست دارید خودتان هم قاب طراحی کنید؟

حالا وقتش رسیده انتخاب کنید که قاب‌های وارداتی بفروشید یا خودتان قاب طراحی کنید؟ بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی قاب‌های سفارشی می‌سازند و آن را می‌فروشند. مشتری باید برای ساخت قاب گوشی، بر اساس مدل تلفن همراهش سفارش خود را ثبت کند. بعد از سفارش، طرح موردنظر روی قاب چاپ شده و برایش ارسال می‌شود.

برای ساخت قاب گوشی سفارشی می‌توانید از طراح‌های خوش‌سلیقه کمک بگیرید یا طرح‌های چاپی پرطرف‌دار را از اینترنت پیدا کنید. برای چاپ تصویر روی قاب هم لازم نیست دستگاه چاپ چندمیلیاردی بخرید؛ با یک یا چند چاپخانه قرارداد ببندید و هر وقت سفارش قاب داشتید، طرح را برایش ارسال کنید.

با این کار محدودیتی برای فروش قاب گوشی برندهای مختلف ندارید. تازه اگر امکان چاپ طرح دلخواه روی قاب گوشی هم داشته باشید، مشتریان بیشتری پیدا می‌کنید. حواستان به کیفیت چاپ روی قاب گوشی هم باشد.

قاب‌های سیلیکونی پیج اینستاگرامی

3- برند شخصی خودتان را بسازید

ریلزهای پربازدید آماده‌سازی و بسته‌بندی محصولات را در اینستاگرام دیده‌اید؟ این روزها همه می‌دانند که برندینگ چقدر اهمیت دارد. همین که بسته به دست مشتری می‌رسد و یک کارت‌پستال زیبا یا یک هدیه کوچک هم روی سفارشش ببیند، ناخودآگاه حس خوبی نسبت به فروشگاهتان پیدا می‌کند.

فکرش را بکنید که سفارش با بسته بندی خاص و لوگو فروشگاه شما ارسال شده باشد؛ با این کار به مشتری ارزش و اهمیت می‌دهید. از طرف دیگر پالت رنگی برند و نوع بسته‌بندی شما نشان‌دهنده هویت اصلی برند است.

پس قبل از هر چیزی فکر کنید که چه اسمی برای برندتان انتخاب کنید و چه بسته‌بندی داشته باشید.

4- تأمین‌کننده مناسب برای تهیه قاب و کاور موبایل پیدا کنید

حالا که تا حدودی فهمیدید قرار است وارد چه بازاری شوید و چه محصولاتی بفروشید، وقتش رسیده تأمین‌کننده هم پیدا کنید. چطور؟ سری به بازار بزرگ تهران و چارسو بزنید و ببینید از کدام فروشنده با قیمت کمتری می‌توانید قاب بخرید.

اگر هم وقتش را ندارید، فقط در گوگل این عبارت را جستجو کنید: خرید عمده قاب گوشی. حالا یا با این سایت‌ها تماس بگیرید یا اینکه به‌عنوان همکار عضو سایتشان شوید. البته احتمال دارد در زمان ثبت‌نام از شما جواز مغازه بخواهند. در این صورت با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و به او توضیح دهید که با آدرس اینستاگرام یا سایت فلان در حال فروش آنلاین قاب گوشی هستید. مشکلتان رفع می‌شود.

روش دراپ شیپینگ

تکلیف کسی که سرمایه محدودی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی قاب و کاور گوشی دارد چه می‌شود؟ پیشنهاد ما روش دراپ شیپینگ است؛ یعنی با فروشندگان قاب و کاور ارتباط بگیرید و بگویید هر زمان که سفارش داشتید، محصولات را از طرف شما برای مشتری ارسال کند. شما هم این وسط درصدی از فروش را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

سایت‌هایی مثل تورنادو که اتفاقاً با فروشگاه ساز پرتال سایت خودشان را ساختند، امکان همکاری به روش دراپ شیپینگ را دارند.

چطور کالاهای فروشگاه اینترنتی را برای مشتری می‌فرستید؟ روی لینک کلیک کنید و مقاله را تا انتها بخوانید تا با روش‌های معمول ارسال مرسوله آشنا شوید.

5- چه قیمتی برای قاب گوشی در نظر گرفتید؟

هیچ گرانی بی‌حکمت نیست، هیچ ارزانی هم بی‌علت نیست! نه قاب‌های گوشی را خیلی گران بفروشید و نه خیلی حاشیه سود خودتان را کم کنید؛ سعی کنید نزدیک قیمت رقبای خودتان قاب بفروشید، اما  کمی ارزان‌تر تا مشتری بیشتری جذب کنید.

اگر قیمت محصولات فروشگاه آنلاین قاب و کاور شما خیلی پایین باشد، کاربر فکر می‌کند که کیفیت خوبی ندارد و سراغ رقبا می‌رود. در دیجی کالا، ایمالز یا ترب می‌توانید قیمت رقابتی فروشنده‌ها برای انواع قاب را بررسی کنید. فرمول قیمت‌گذاری منطقی:

هزینه تمام شده + درصدی سود = قیمت منصفانه

روش‌های پرداخت هزینه در فروشگاه اینترنتی قاب و کاور گوشی

نحوه پرداخت پول برای مشتری خیلی اهمیت دارد. اگر سایت فروشگاهی دارید، این روش‌های پرداخت را فعال کنید:

  • درگاه پرداخت مستقیم
  • امکان کارت به کارت
  • پرداخت قسطی با سرویس اسنپ پی
  • پرداخت در محل

روش‌های پرداخت پول فروشگاه اینترنتی

وقت ساخت فروشگاه آنلاین قاب موبایل رسیده است

حالا وقت آن است که ببینید کجا و چطور می‌خواهید به صورت اینترنتی قاب بفروشید. کاری به مغازه فیزیکی نداریم؛ فقط روش‌های فروش اینترنتی قاب و کاور موبایل را بررسی می‌کنیم.

1- فروش قاب موبایل در سایت شخصی

پیشنهادلوگو سایت شخصی ما برای ساخت سایت فروشگاهی قاب و کاور، استفاده از وردپرس یا فروشگاه ساز است. دلیلش هم قیمت پایین اما ویژگی‌های خوب آن‌ها است. هم مشتری اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌کند، هم راحت‌تر محصولات را با هم مقایسه می‌کند و هم می‌تواند از درگاه پرداخت مستقیم محصولش را خریداری کند.

البته به‌خاطر نبود پشتیبانی در وردپرس و نیاز به استخدام ادمین سایت، ممکن است هزینه‌های شما بالا برود. در مقاله وردپرس خوب است یا بد؟! می‌توانید مزایا و معایب وردپرس را مطالعه کنید. اما فروشگاه ساز چطور؟

احتمالاً شما هم شعار ساخت فروشگاه در کمتر از ۵ دقیقه را دیده باشید. این شعار مربوط به فروشگاه سازهایی مثل پرتال است که بعد از انتخاب قالب و ثبت‌نام در سایت، یک فروشگاه اینترنتی آماده تحولیتان می‌دهد. قیمت ساخت فروشگاه اینترنتی هم کمتر از ۳ میلیون تومان است. (قیمت مربوط به شهریورماه 1402 است).

اما نکته مثبت این نوع سایت‌ها، کاربری راحت آن‌هاست؛ با مشاهده چند فیلم کوتاه چم‌وخم سایت دستتان می‌آید و خودتان می‌توانید ادمین سایت باشید. درصورتی‌که به پشتیبانی نیاز داشتید، می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته رایگان استفاده کنید.

در مقاله هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید بسته‌های ساخت سایت را از نظر قیمت و امکانات بررسی کنید.

2- فروش قاب گوشی در مارکت پلیس

لوگو مارکت پلیس دیجی کالا

خرید قاب گوشی دیجی کالا یکی از پر جستجوترین عبارت‌های کاربران در گوگل است. این یعنی افراد زیادی برای خرید قاب، کاور و لوازم جانبی گوشی به سراغ مارکت پلیسی مثل دیجی کالا می‌روند. ایمالز و ترب هم دیگر مارکت پلیس‌های معروف ایرانی هستند.

اگر ترجیح می‌دهید که با پرداخت حق کمیسیون از هر فروش به مارکت پلیس‌ها قید ساخت سایت شخصی را بزنید، دیجی کالا بهترین بستر برای شما است. اما خب خیلی از افراد ترجیح می‌دهند هم سایت شخصی داشته باشند و هم برای افزایش فروش، در مارکت پلیس‌ها فعالیت کنند.

فقط به‌خاطر داشته باشید که با فعالیت در مارکت پلیس باید حواستان به قیمت رقابتی باشد؛ در این حالت سودتان کمتر می‌شود اما در عوض با افزایش فروش، درآمدتان افزایش پیدا می‌کند.

3- فروش قاب گوشی در اینستاگرام

لوگو اینستاگرام

طبق آخرین آمار، ‌کاربران فعال اینستاگرام در ایران 24 میلیون نفر هستند؛ یعنی چیزی در حدود 29٪ از مردم ایران در این شبکه فعالیت می‌کنند. موبایل خودتان را بردارید و همین حالا یک حساب کاربری در اینستاگرام بسازید.

نگران جذب مخاطب هم نباشید؛ این روزها هر کسی بتواند الگوریتم‌های ساده اینستاگرام را رعایت کند، خیلی سریع کاربران را به خودش جذب می‌کند. البته نحوه عکاسی از محصولات و نوع تولید محتوای شما هم در جذب مخاطب تأثیرگذار است.

به تبلیغ فروشگاه اینترنتی قاب خودتان فکر کنید

بودجه برای تبلیغات کنار گذاشتید؟ امیدوارم که همه سرمایه خودتان را صرف ساخت سایت و خرید قاب گوشی نکرده باشید و کمی پول برای تبلیغات داشته باشید. ‌کسی نباید انتظار داشته باشد بلافاصله بعد از شروع یک کسب و کار درآمد میلیونی داشته باشد.

تازه ممکن است ماه‌های اول نهایتاً یک یا دو سفارش بگیرید. این مسائل را نمی‌گوییم که همین اول کار دلسرد شوید، به‌هرحال باید با واقعیت‌ها کنار بیایید. برای همین اگر بودجه هر چند محدودی برای تبلیغات کنار گذاشته باشید، می‌توانید خیلی سریع‌تر کاربر جذب کنید و فروشتان را بالا ببرید.

تبلیغات سایت یا شبکه اجتماعی

کدام پلتفرم اهمیت بیشتری برایتان دارد؟ دوست دارید مخاطبان فروشگاه لوازم جانبی موبایل شما در شبکه‌های اجتماعی یا سایت افزایش پیدا کند. از آنجایی که بودجه محدودی برای تبلیغات دارید بهتر است اول یکی از پلتفرم‌ها را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. حالا مگر نوع تبلیغات فرق می‌کند؟

بله؛ تبلیغاتی که برای سایت انجام می‌دهید، می‌تواند تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات ریتارگتینگ، تبلیغات همسان و پوش نوتیفیکیشن باشد. اما تبلیغات اینستاگرام می‌تواند تبلیغات بازدیدی، تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغات تعرفه‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: چطور سایت یا فروشگاه اینترنتی را تبلیغ کنیم؟ 

پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید

فکر می‌کنید مخاطبان شما چه رنج سنی، جنسیت و علایقی دارند؟ تا زمانی که هنوز نمی‌دانید قرار است دنبال چه مخاطبانی باشید، ‌تبلیغات شما فایده‌ای ندارد. اصلاً وقتی قرار است به پیجی تبلیغات بدهید، باید از او آمار بازدید و پرسونای مخاطبانش را بگیرید.

اگر بخواهیم ساده‌تر صحبت کنیم، قطعاً مخاطبان یک پیج آشپزی با مخاطبان پیج تعمیرات خودرو تفاوت دارند. در نتیجه اگر جامعه هدف شما خانم‌ها هستند، پیج آشپزی بازدهی بیشتری برایتان دارد و بالعکس.

پرسونای مخاطبان فروشگاه اینترنتی

سخن پایانی

تا اینجا فهمیدیم که بازار خرید و فروش گوشی حسابی داغ است. برای فروش اینترنتی کاور و قاب موبایل هم لازم نیست سرمایه زیادی داشته باشید؛ تازه با روش دراپ شیپینگ بدون سرمایه اولیه هم می‌توانید فروشگاه اینترنتی خودتان را راه بیندازید.

یکی از بهترین بسترها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، سایت فروشگاهی است. اگر سؤالی در مورد ساخت فروشگاه اینترنتی در پرتال دارید می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۳۳۸۳ داخلی ۲ تماس بگیرید. اگر نکته یا نظری هم در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی قاب و کاور گوشی دارید، دیدگاهتان را پایین همین مقاله ثبت کنید.

سؤالات متداول

هزینه راه اندازی فروشگاه قاب موبایل چقدر است؟

با کمتر از 15-20 میلیون تومان می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی قاب موبایل راه اندازی کنید. این هزینه با احتساب ساخت سایت فروشگاهی و بخشی از هزینه اولیه تهیه قاب موبایل است.

مزایای فروش اینترنتی قاب موبایل چیست؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی قاب موبایل نیاز به سرمایه کمی دارید. از طرف دیگر این بازار هنوز اشباع نشده و طرفداران زیادی دارد. اگر هم بتوانید بازار قاب‌های وارداتی فانتزی را دست بگیرید، خیلی سریع مشتریان زیادی پیدا می‌کنید. از طرفی هم با طراحی قاب‌های سفارشی می‌توانید دایره مشتریان خودتان را گسترش دهید.

فروش قاب گوشی در دیجی کالا چگونه است؟

سهم عمده بازار خرید و فروش گوشی مربوط به سایت دیجی کالا است. از آنجایی که قاب گوشی برای محافظت از تلفن همراه کاربرد دارد، مشتریان در کنار خرید خود حتماً قاب و گلس هم می‌خرند. برای همین فرقی نمی‌کند دنبال خرید قاب گوشی آیفون باشند یا سامسونگ و شیائومی، در دیجی کالا هر نوع قابی را پیدا می‌کنند. شما می‌توانید برای افزایش فروشتان، قاب‌های موبایل را در دیجی کالا یا سایت‌های مارکت پلیس دیگر بفروشید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

ب زبان ساده فقط میتونم بگم خدا خیرتون بده!فوق العاده مفید بود

سلام
ممنون دوست عزیز:)

سلام وقت بخیر
چطور می تونیم محصولات مون رو در دیجی کالا بفروشیم

سلام خدمت شما
سایت دیجی کالا در صفحه فروشنده شوید به صورت کامل به شما شرایط همکاری با خودش رو گفته. شرایطی مثل میزان حق کمیسیون از فروش هر کالا و...

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2