💥 دوره جدید و رایگان آکادمی پرتال: آموزش کامل کار با پرتال و ساخت فروشگاه اینترنتی 💥

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

احتمالاً در اینترنت تبلیغات ترغیب‌کننده‌ای مثل “اجاره ویلای لوکس با 500 هزارتومان” یا بنرهای “با این کرم 10 سال جوانتر شو” را دیده باشید. خیلی وقت‌ها ما نه قصد اجاره ویلا داریم و نه به دنبال مسافرت هستیم؛ اما روی لینک کلیک می‌کنیم تا حس کنجکاوی خودمان را برطرف کنیم. در نتیجه تصمیم می‌گیریم اعضای خانواده را به یک سفر آخر هفته‌ای ببریم.
در این مقاله می‌خوانید:

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click در بین 65٪ از مشاغل کوچک تا متوسط اجرا می‌شود. استراتژی بازاریابی محبوبی که کاربر را نسبت به کلیک و خرید ترغیب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع تبلیغات کلیکی، نحوه اجرای کمپین بازاریابی PPC، مزایا و معایب این نوع تبلیغ آشنا کنیم. اگر در زمان اجرای کمپین کلیکی نیاز به سرویس تبلیغاتی دارید، در انتهای مقاله معروف‌ترین سرویس‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

تبلیغات کلیکی یا PPC به تبلیغات آنلاینی گفته می‌شود که بر اساس کلیک کاربر روی تبلیغ، هزینه پرداخت می‌کنید. این نوع تبلیغات به عنوان بازاریابی هدفمند هم شناخته می‌شود.  کلمه PPC کوتاه شده عبارت Pay Per Click به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است.

در بازاریابی کلیکی دستتان برای انتخاب مخاطبان هدف حسابی باز است. از طرف دیگر فقط هزینه کاربران کنجکاوی که روی لینک کلیک کردند را پرداخت می‌کنید. فاکتورهای PPC که می‌توانید مخاطبان هدف را علامت‌گذاری کنید شامل:

  • سن،
  • جنسیت،
  • موقعیت جغرافیایی،
  • کلمه کلیدی،
  • دستگاه مورد استفاده کاربر (تبلت، موبایل و...)،
  • ساعت نمایش تبلیغ،
  • علاقه‌مندی‌ها،
  • و... باشد.

با استفاده از فاکتورها تعیین می‌کنید تا تبلیغ شما برای چه کسانی پنهان و ظاهر شود. مثلاً یک فروشگاه لباس در شیراز روی کلمه “لباس زنانه و لباس مردانه” بازاریابی می‌کند؛ اما تعیین می‌کند تا فقط کاربران شهر شیراز تبلیغ را ببینند.

تفاوت PPC و CPC

کلمه PPC و CPC از لحاظ فنی باهم یکسان نیستند. PPC به سبکی از بازاریابی گفته می‌شود که شامل انواع تبلیغات کلیکی است؛ اما CPC یک اصطلاح است و مقدار پولی که باید به ازای هر کلیک روی تبلیغ خرج کنید را نشان می‌دهد.

کلیک روی تبلیغات گوگل

نمونه تبلیغات کلیکی در گوگل

اگر بخواهید با شکل ظاهری ads گوگل آشنا شوید، به این تصاویر دقت کنید:

این نمونه مربوط به تبلیغ وب سایت پرتال در مورد ساخت سایت است.

تبلیغات کلیکی پرتال در گوگل

نمونه بعدی در مورد تبلیغات وب سایت‌های فروشگاهی در گوگل است. این نوع تبلیغات با تصویر محصول نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات لپ تاپ در فروشگاه گوگل

انواع تبلیغات کلیکی

بازاریابی کلیکی بر اساس اهداف کسب و کار به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. شما می‌توانید تبلیغات را در قالب متنی، تصویری و ویدئویی در پلتفرم‌های مختلف نمایش دهید. برای افزایش ترافیک سایت، نرخ تبدیل و حتی برندینگ نیاز دارید تا انواع تبلیغات PPC را بشناسید. انواع بازاریابی PPC شامل:

1- تبلیغات کلیکی نمایشی

تبلیغ نمایشی همان تبلیغات بنری یا متنی هستند. این نوع بازاریابی در پلتفرم‌های مختلف با شکل و شمایل متفاوتی نمایش داده می‌شود. به‌عنوان‌مثال تبلیغات یکتانت در اکثر سایت‌های خبری، مجله‌ای و آموزشی دیده می‌شود.

مهم‌ترین نوع تبلیغات نمایشی شامل:

  • تبلیغات بنری در کنار محتوای اصلی وب سایت یا در جایگاه تبلیغات قرار می‌گیرد.
  • تبلیغات کلیکی همسان نوعی از تبلیغات نمایشی است که از نظر ظاهری با قالب اصلی و محتوای سایت یکسان است. مخاطب در نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود و تصویر می‌کند پیشنهادی از سمت سایت یا اپلیکیشن میزبان است.
  • تبلیغات کلیکی ریتارگتینگ، کاربران وب سایت خودتان را دوباره مورد هدف قرار می‌دهد. وقتی کاربر از یکی از صفحات شما بازدید کرده و بنا به هر دلیلی از خرید منصرف شده، در وب سایت‌های دیگر بنر تبلیغ خرید کالا برایش نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات متنی به صورت یک محتوای جذاب در بخشی از سایت قرار می‌گیرد. کاربر علاقه‌مند می‌شود تا متن کامل را مطالعه کند یا برای خرید به سایت منبع برود.

تبلیغات کلیکی بنری یکتانت

2- تبلیغات کلیکی جستجو (Search Ads)

وقتی عبارتی در گوگل جستجو می‌شود، لینک‌هایی با برچسب Sponsored لیست می‌شود. این سایت‌ها از تبلیغ کلیکی Google استفاده می‌کنند. این ساده‌ترین راه رسیدن به سه لینک برتر صفحه اول گوگل است.

البته تبلیغات گوگل هزینه دلاری دارد و باید با استفاده از ابزار Google Ads کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کارتان را برای ایجاد آگهی انتخاب کنید. البته تبلیغ کلیکی فقط مخصوص موتور حستجوی گوگل نیست؛ موتورهای جستجوی دیگری مثل بینگ و یاهو هم تبلیغات خاص خودشان را دارند.

3- تبلیغات ویدئویی

تبلیغاتی ویدئویی همان تبلیغی است که در زمان مشاهده ویدئو در آپارات، یوتیوب یا هر سایت دیگری می‌بینید. همیشه امکان کلیک روی دکمه رد تبلیغات وجود دارد؛ اما به‌هرحال مجبورید 10 ثانیه اول ویدئو را ببینید.

شاید برایتان سؤال باشد اگر تبلیغات ویدئویی جذابیتی ندارد چرا باید بودجه خودمان را هدر دهیم؟ کاربرانی که از تبلیغ شما می‌گذرند هم در ناخودآگاهشان برند را به خاطر می‌سپارند. این یک فرصت استثنایی است.

اگر بتوانید ویدئو جذابی تولید کنید، شانس جذب کاربر و کلیک روی لینک بیشتر می‌شود. شما باید به ازای تعداد کاربرانی که روی لینک کلیک می‌کنند، هزینه بپردازید.

تبلیغات ویدئویی در آپارات

4- تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مثل تیک تاک، فیس‌بوک و اینستاگرام، تبلیغات PPC سوشیال دارند. به‌عنوان‌مثال در بخش Feed اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی در کنار پست‌های فالوورهای کاربران نمایش داده می‌شوند. این نوع پست‌ها حالت تبلیغاتی دارند و بیشتر برای شرکت‌های خارجی به درد می‌خورد.

از آنجایی که این شبکه‌ها در ایران دچار محدودیت هستند، کاربران ایرانی با IPهای دست‌کاری شده فعالیت می‌کنند. به همین خاطر نمی‌توانید به خوبی جامعه هدف خودتان را بر اساس موقعیت مکانی مشخص کنید.

شاید برایتان جالب باشد!

PPC (Pay-per-clic) یک سبک از بازاریابی پولی است که زیرمجموعه بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز قرار می‌گیرد. تبلیغ‌کننده زمانی هزینه تبلیغات را می‌پردازد که کاربران از طریق نمایش یا کلیک با تبلیغ تعامل داشته باشند.

چطور یک کمپین تبلیغاتی کلیکی داشته باشیم؟

تا اینجای مقاله با تبلیغ PPC آشنا شدید؛ حالا نوبت به آن رسیده تا نحوه اجرای یک کمپین کلیکی باکیفیت را بدانید. برای داشتن کمپین بازاریابی کلیکی موفق باید موارد زیر را رعایت کنید:

1- انتخاب پارامترهای تبلیغات

باید ببینید کمپین بازاریابی چگونه شما را در رسیدن به اهداف کسب و کارتان کمک می‌کند. قصد دارید با انجام تبلیغات به چه میزان بازدید، فروش یا آگاهی از برند برسید. هزینه مورد نیاز برای رسیدن به اهدافتان چقدر است؟ 

اولین و مهم‌ترین قدم شما، انتخاب مخاطبان هدف است. قرار است چه قشری از مردم را درگیر کنید؟

  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • موضوع کمپین تبلیغاتی شما چه چیزی است؟
  • در چه صورتی کمپین تبلیغاتی شما موفق خواهد بود؟
  • نوع کمپین انتخابی شما چیست؟

مشخص نبودن هدف تبلیغات

2- مشخص کردن اهداف

هدف شما از اجرای کمپین تبلیغاتی چیست؟ دلتان می‌خواهد مخاطبان با برند شما آشنا شوند یا ترافیک سایتتان افزایش پیدا کند؟ شاید دلتان بخواهد محصول یا خدماتی را بفروشید. اهداف شما در اجرای کمپین کمک می‌کند تا میزان موفقیتتان در انتهای اجرای کمپین را اندازه گیری کنید.

برخی از رایج‌ترین اهداف کسب و کارها در اجرای بازاریابی کلیکی شامل موارد زیر است:

  • آشنایی مخاطبان هدف با خدمات یا محصولات که منجر به آگاهی از برند می‌شود.
  • تولید سرنخ‌های جدیدی برای کسب و کار از دیگر دلایل اجرای کمپین تبلیغاتی است.
  • تخفیف محصول یا خدمات، مسابقات با زمان محدود و... را به مخاطبان اطلاع رسانی کنید.
  • افزایش ترافیک سایت در مدت زمان کوتاه و افزایش نرخ تبدیل وب سایت از جمله دلایل استفاده از PPC است.

3- انتخاب نوع کمپین تبلیغات کلیکی

شما باید انتخاب کنید کجا و چگونه تبلیغ خودتان را اجرا کنید. قرار است در ازای تبلیغات کلیکی هزینه بالایی پرداخت کنید؛ در نتیجه انتخاب یک سرویس تبلیغاتی مناسب می‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

  • تبلیغات جستجو
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات شبکه اجتماعی
  • بازاریابی مجدد
  • ads Google Shopping

اینفوگرافیک ریمارکتینگ

4- انجام تحقیقات کلمه کلیدی (keyword research)

در ابتدای مسیر، یک کمپین تبلیغاتی جمع و جور و کوچک راه بیندازید. مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مورد استفاده را هدف گذاری کنید تا بدانید از کدام کلمات در چه سرویسی استفاده شود. هزینه تبلیغات کلیکی کم نیست؛ در نتیجه کلماتی که بازدیدکنندگان کمتری دارند، از لیست شما حذف می‌شوند.

مثلاً بازاریابی google هزینه دلاری دارد؛ به همین خاطر تنها کلمات کلیدی که می‌تواند برای شما بازدیدکننده و خریدار بیشتری داشته باشد را مورد هدف قرار دهید. 

5- تنظیم کردن Google Analytics

اگر بخواهید در انتهای کمپین تبلیغاتی آمار تعداد ترافیک سایت، نرخ تبدیل و... را محاسبه کنید، نیاز به ابزار رایگان Google Analytics دارید. با استفاده از آموزش اتصال Google Analytics به سایت می‌توانید به راحتی و همین حالا سایتتان را به آنالیتیکس متصل کنید.

قبل از اجرای کمپین، در آنالیتیکس ثبت نام کنید تا اطلاعات و آمار مربوطه را ببینید.

تنظیم کردن google analytics

نکات مهم در خصوص اجرای کمپین تبلیغات کلیکی

  • برای اجرای تبلیغات کلیکی باید در یک سرویس مثل Google Ads ثبت نام کنید.
  • حتماً قبل از شروع کمپین، پرسونای مخاطبان را تعیین کنید.
  • یک لندینگ پیج برای تبلیغات کلیکی خودتان داشته باشید.
  • بودجه تبلیغاتی مشخصی داشته باشید.
  • قبل از اجرای تبلیغ کلیکی، زیرساخت‌های وب سایت آماده باشد. حتماً از کافی بودن منابع هاست بعد از افزایش ترافیک سایت اطمینان پیدا کنید. در غیر این صورت کاربران با خطای مربوط به سرور روبرو می‌شوند.

مزایا و معایب تبلیغات PPC

ما انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی داریم که PPC یکی از آن‌ها است. حالا چرا بازاریابان از بین روش‌های تبلیغاتی، PPC را به کسب و کارها پیشنهاد می‌کنند؟ از مزایای بازاریابی کلیکی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مقرون به‌صرفه‌بودن PPC: شما به ازای هر نفر که روی لینک تبلیغ کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنید. در روش‌های دیگر شما هزینه اجاره یک بنر به صورت ماهانه را پرداخت می‌کنید. در این مدت یا 100 نفر تبلیغ شما را می‌بینند یا 10 هزار نفر. هیچ تضمینی برای کلیک روی تبلیغ شما وجود ندارد.
  • سریع‌ترین راه افزایش ترافیک: تبلیغات PPC در مقابل SEO سریع‌تر به نتیجه می‌رسد و ترافیک سایت را افزایش می‌دهد؛ اما برای سئو سایت نیاز به تلاش مداوم و طولانی مدت دارید.
  • امکان بهینه کردن تبلیغات بر اساس مخاطبان هدف: معیارهای خاص کسب و کارتان را مشخص کرده و براین‌اساس پرسونای مخاطبان را مشخص کنید.
  • پرداخت هزینه به اندازه استفاده: بر اساس میزان بودجه، می‌توانید تعداد کلیک کاربر روی لینک را هدف گذاری کنید. به‌عنوان‌مثال بعد از 1000 کلیک، لینک سایت شما برداشته می‌شود.
  • امکان کنترل و آنالیز نتیجه: به راحتی می‌توانید نتیجه هر کمپین بازاریابی را با ابزارهای آنلاین ببینید. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید بودجه هر پروژه را افزایش یا کاهش دهید.
  • تأثیر پایین تغییرات الگوریتمی گوگل: با تبلیغات PPC نگران تغییرات متعدد الگوریتم‌های گوگل و افت رتبه سایت نیستید. می‌توانید به راحتی در هر شرایطی از گوگل ورودی داشته باشید.
  • امکان رتبه دهی به سایت با دامین آتوریتی پایین: حتی اگر یک کسب و کار تازه کار با اعتبار دامنه پایین هم باشید، می‌توانید در نتایج موتورهای جستجو جایگاه خوبی بگیرید.

و اما بازاریابی کلیکی معایب خاص خودش را هم دارد. به‌عنوان مثال:

  • هزینه بالا: بازاریابی کلیکی در برخی پلتفرم‌ها نیاز به پرداخت هزینه دلاری دارد. به همین خاطر اگر به صورت هدفمند تبلیغات نکنید، بودجه شما ظرف چند ساعت هدر می‌رود.
  • نیاز به تجربه و دانش کافی: شما برای راه اندازی کمپین‌های کلیکی نیاز به استخدام کمپین منیجر دارید. ایجاد و مدیریت کمپین تبلیغاتی نیاز به دانش فنی دارد تا بتوانید نتیجه خوبی از تبلیغات بگیرید.
  • امکان هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما توسط ربات‌ها: افراد سودجو در اینترنت می‌توانند با استفاده از ربات تمام بودجه تبلیغاتی شما را هدر دهند و هزاران کلیک بیهوده به سایت شما ایجاد کنند.

ویژگی‌های تبلیغات کلیکی

بازاریابی کلیکی برای چه افرادی مناسب است؟

تبلیغات کلیکی برای کسب و کارهای کوچک تا بزرگ که به دنبال هدف گیری دقیق مخاطبان خاصی هستند، مناسب است. به طور کلی افرادی که از تبلیغات PPC استفاده می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

  • کسب و کارهایی که هنوز فروش کمی دارند و به دنبال جذب مشتری هستند.
  • کسب و کارهای بزرگی که به دنبال برندینگ و افزایش مخاطب هستند.
  • کسب و کارهای کوچکی که می‌خواهند هرچه سریع‌تر از وب سایت خودشان نتیجه بگیرند و فروش داشته باشند.
  • کسب و کارهای پررقابت که برای جذب مشتری بیشتر در تلاش هستند. (مثل سایت‌های رزرو بلیط و هتل)

قیمت تبلیغات کلیکی چقدر است؟

هزینه تبلیغات کلیکی بسته به پلتفرم اجراکننده و هدف هر کسب و کار به دو بخش مختلف تقسیم بندی می‌شود:

1- قیمت ثابت (Flat-Rate)

در این روش یک قیمت ثابت در قرارداد تبلیغات کلیکی شما قرار دارد. به‌عنوان مثال به ازای هر کلیک 0.5 دلار پرداخت می‌شود.

2- قیمت مزایده‌ای (Bid-based)

برخی از تبلیغات کلیکی به دلیل بازار پر رقابتشان به صورت مزایده‌ای برگزار می‌شوند؛ دقیقاً شبیه به یک جلسه مزایده واقعی که برگزار می‌شود. البته قیمت مزایده‌ای هم به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • بیشترین قیمتی که حاضرید برای هر کلیک کاربر پرداخت شود را اعلام می‌کنید. بالاترین قیمت پیشنهادی، تبلیغات کلیکی را دریافت می‌کند.
  • هرچقدر کیفیت تبلیغات شما بالاتر و کلیک بیشتری داشته باشید، هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. به‌عنوان مثال در قرارداد به ازای هر کلیک 1 دلار باید پرداخت شود؛ اما تعداد کلیک‌های شما بالاتر رفته و به ازای هر کلیک 0.25 دلار پرداخت می‌کنید.

نکته: عبارت CPM به معنای پرداخت هزینه به ازای تعداد دفعات نمایش تبلیغات است. اما عبارت PPC به معنای هزینه به ازای هر بار کلیک کاربر است.

پرداخت هزینه تبلیغات کلیکی

معیارهای کلیدی برای آنالیز بازاریابی PPC

شاید برایتان سؤال شده باشد معیارهای آنالیز نتایج کمپین‌های بازاریابی کلیکی چه چیزی هستند؟ در اینجا چند معیار مهم را به شما معرفی کرده‌ایم:

  1. تعداد کلیک (Clicks): تعداد کل کلیک‌هایی که روی یک تبلیغ دریافت کرده‌اید را نمایش می‌دهد.
  2. هزینه هر کلیک (CPC): قیمتی که به ازای هر کلیک روی تبلیغ باید پرداخت شود.
  3. نرخ کلیک (CTR): درصد بازدیدهایی که منجر به کلیک روی تبلیغ شما شده است. 
  4. تأثیرات (Impressions): تعداد دفعاتی که یک تبلیغ مشاهده می‌شود. 
  5. هزینه تبلیغات (Ad spend): مبلغی که برای تبلیغات خرج می‌کنید.
  6. نرخ بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS): درآمد دریافتی شما به ازای هر دلاری که برای تبلیغات هزینه می‌کنید، محاسبه می‌کند.
  7. نرخ تبدیل (Conversion rate): درصد افرادی که کال تو اکشن شما را در صفحه فرود تکمیل و تبدیل به مشتری یا سرنخ می‌شوند.
  8. هزینه هر تبدیل (CPC): هزینه کل یک تبلیغ تقسیم بر تعداد تبدیل‌ها شده و هزینه تولید هر سرنخ محاسبه می‌شود.
  9. امتیاز کیفیت (QS): موقعیت آگهی تبلیغاتی شما را مشخص می‌کند.

سرویس‌های تبلیغات کلیکی در اینترنت

در زمان اجرای تبلیغات کلیکی نیاز به چند سرویس معتبر و کامل دارید. بسیاری از روش‌های تبلیغات کلیکی مانند Google Ads نیاز به پرداخت هزینه دلاری دارند. با توجه به محدودیت‌های داخل کشور، سرویس‌هایی مثل یکتانت امکان خرید و استفاده از تبلیغات کلیکی را برای کاربران فراهم می‌کنند.

البته یکتانت فقط امکان تبلیغات کلیکی در وب سایت‌های ایرانی را به شما می‌دهد. در این بخش می‌خواهیم با 5 سرویس دهنده تبلیغات کلیکی معتبر و مناسب برای بازاریابی وب سایت‌ها آشنا شویم.

1- گوگل ادز (Google Ads)

گوگل ادز پلتفرم رسمی آگهی گوگل است. تبلیغات گوگل در دو دسته قرار می‌گیرد:

  • شبکه نمایش (Google Display Network): تبلیغات بنری و ویدئویی کاربران در اپلیکیشن و وب سایت‌های همکار گوگل قرار می‌گیرد.
  • شبکه جستجو (Google Search Network): همان صفحه جستجوی گوگل که تبلیغات با برچسب Sponsored نمایش داده می‌شوند.

هزینه تبلیغات در گوگل به صورت کلیکی، تعداد نصب، میزان بازدید و نرخ تبدیل هم قابل محاسبه است. 

جایگاه تبلیغات گوگل ادز در گوگل

2- تبلیغات یوتیوب (YouTube Ads)

یوتیوب امکان تبلیغات کلیکی در زمان پخش ویدئو را فراهم کرده است. نمایش تبلیغات در یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، جذب مشتری و افزایش فروش مؤثر است. کسب و کارها می‌توانند خدمات یا محصولات خودشان را در این سرویس تبلیغ کنند.

بخشی از هزینه تبلیغات کلیکی به کانال‌های یوتیوبی پرداخت می‌شود. به‌هرحال مشتری از این طریق روی تبلیغ کلیک کرده است. در مقاله راهنمای کسب درآمد از یوتیوب به صورت کامل در مورد درآمدزایی از این پلتفرم صحبت کرده‌ایم.

3- تبلیغات متا

امکان تبلیغ کلیکی در پلتفرم‌های زیرمجموعه متا مثل فیسبوک و اینستاگرام وجود دارد. البته به خاطر وجود محدودیت در استفاده از اینستاگرام و فیسبوک، پرداخت هزینه به پلتفرم متا چندان انتخاب عاقلانه‌ای نیست.

کسب و کارها به دلیل تغییر IP کاربران نمی‌توانند مخاطبان هدف خودشان را به درستی نشانه گذاری کنند. در نتیجه شاهد هزینه بالای تبلیغات و بازدهی پایینی خواهند بود. با این حال اگر کسب و کار بین‌المللی دارید، می‌توانید از تبلیغات کلیکی متا هم استفاده کنید.

4- تبلیغات یکتانت

وب سایت یکتانت از سال 1396 به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغ آنلاین ایران شناخته می‌شود. تبلیغات کلیکی یکتانت در سه دسته تبلیغات همسان، ‌تبلیغات استاندارد بنری و کمپین‌های محصولی قرار می‌گیرند.

البته دیگر خدمات یکتانت هم در دسته تبلیغات قرار می‌گیرند؛ اما هزینه آن به صورت کلیکی محاسبه نمی‌شود. مزیت یکتانت نسبت به وب سایت‌های خارجی این است که می‌توانید با دقت بالایی فقط مخاطبان ایرانی را هدف قرار دهید و از این طریق مشتری جذب کنید.

تبلیغات کلیکی یکتانت در وب سایت های پربازدید

5- تبلیغات صباویژن

صبا ویژن یکی از شرکت‌های تبلیغاتی باسابقه در ایران است. این وب سایت کمپین‌های تبلیغاتی نمایشی، ویدئویی و اپلیکیشنی را اجرا می‌کند. با شروع کمپین تبلیغاتی باید هدف، زمان و قیمت پایه مشخص شود. صبا ویژن از یک سیستم هوشمند تارگتینگ استفاده می‌کند و از این طریق تبلیغات را به مخاطبان نمایش می‌دهد.

اگر به دنبال جذب مشتری هستید

بازاریابی کلیکی یک روش عاقلانه برای جذب مخاطبان و مشتریان هدف است. از سن مخاطب گرفته تا کلمه جستجو شده و علاقه‌مندی‌های کاربر توسط شما انتخاب می‌شود. این دیگر به هوش شما بستگی دارد که کدام تبلیغات کلیکی را چطور و در کجا اجرا کنید.

تبلیغات PPC اگر به درستی اجرا شود، نتایج بسیار تأثیرگذاری روی ترافیک ورودی سایت، آگاهی برند و جذب مشتری می‌گذارد. البته زیاد نگران این موضوع نباشید! مجریان تبلیغاتی در صورت نیاز به کسب و کارها مشاوره می‌دهند.

سؤالات متداول

  • تبلیغات PPC چیست؟

تبلیغات PPC یا بازاریابی کلیکی به تبلیغات آنلاینی گفته می‌شود که به ازای کلیک هر کاربر روی لینک تبلیغات، هزینه دریافت می‌کنند. در بازاریابی کلیکی شما کلمات کلیدی یا عبارات خاصی را هدف قرار می‌دهید. اگر کاربران با جستجوی همان عبارت روی لینک تبلیغاتی شما کلیک کنند، به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنید. امکان انتخاب پرسونای مخاطبان هدف در این روش وجود دارد.

  • انواع تبلیغات کلیکی کدام‌اند؟

تبلیغات گوگل، ویدئویی، نمایشی و شبکه‌های اجتماعی از انواع تبلیغات کلیکی هستند.

  • مزایای بازاریابی PPC چیست؟

مقرون به‌صرفه‌بودن، سریع‌ترین راه جذب ترافیک از نتایج جستجو، پرداخت هزینه به اندازه استفاده، امکان بهینه سازی پرسونای مخاطبان هدف و... از جمله مزایای بازاریابی PPC است.

  • تفاوت SEO و PPC چیست؟

SEO یا همان سئو به فرایند بهینه سازی وب سایت برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو به صورت رایگان می‌گویند. PPC به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که باید به ازای هر کلیک روی تبلیغ سایت در موتورهای جستجو هزینه پرداخت کنید.

  • پرداخت هزینه تبلیغات کلیکی به چه صورت است؟

پرداخت هزینه تبلیغات کلیکی به صورت یک قیمت مشخص و ثابت است؛ اما گاهی اوقات در زمان پرداخت هزینه تبلیغات، قیمت هر کلیک به صورت پلکانی افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. مثلاً اگر تعداد کلیک کاربران بیشتر از 1000 تا باشد، هزینه کمتری به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید.

  • آیا تبلیغات کلیدی ارزش هزینه را دارد؟

اگر دانش کافی برای اجرای کمپین بازاریابی کلیکی داشته باشید، ارزش زمان و هزینه‌ شما را دارد. خوبی این روش برای کسب و کارهای کوچک این است که تنها به ازای کلیک هزینه پرداخت می‌کنند. امکان مشخص کردن بودجه تبلیغات هم وجود دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2