با فروش آنلاین مبلمان و دکوراسیون، درآمدتان را بیشتر کنید!

همه ما به ظاهر خانه و محیط اطراف‌مان اهمیت می‌دهیم. به همین دلیل است که مبلمان و دکوراسیون منزل همیشه مشتریان زیادی دارند. خیلی از این مشتریان در اینترنت به دنبال کالاهای موردنیاز خودشان هستند. به همین دلیل باید فروش اینترنتی مبلمان را شروع کنید.
در این مقاله می‌خوانید:

وقتی می‌خواستم نوشتن این مقاله را شروع کنم، ابتدا از خودم پرسیدم آیا واقعا کسی حاضر است مبلمانش را از اینترنت بخرد؟ برای بررسی بیشتر وارد سایت دیجی کالا شدم اما از مشاهده آمارش تعجب کردم! در واقع آمار فروش دیجی کالا نشان می‌داد که اتفاقا خیلی از مردم کشورمان حتی برای خرید مبلمان و دکوراسیون هم به فروشگاه‌های اینترنتی سر می‌زنند.

اینجا بود که با خودم گفتم وقتی مردم حتی خرید سوپرمارکت خودشان را هم به شکل آنلاین انجام می‌دهند، چطور انتظار دارم برای خرید مبل به اینترنت نیایند؟

به هر حال، در این مقاله می‌خواهم با توجه به تجربه‌ای که در زمینه بازاریابی اینترنتی و مارکتینگ دارم، به شما توضیح بدهم که چطور فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون داشته باشیم؟

چطور مبلمان و دکوراسیون را اینترنتی بفروشیم؟

فروش اینترنتی مبلمان و دکوراسیون خانه

همه‌گیری کرونا عملا تیر آخر را به تعداد بسیار زیادی از مشاغل باقی‌مانده غیر آنلاین هم زد و باعث شده حتی مردم در مواردی مثل آموزش دیدن، ارتباطات و... هم به اینترنت متکی باشند. بنابراین خرید آنلاین مبل و دکور واقعا هم موضوع دور از ذهنی نیست.

اولین قدم برای قرار گرفتن در بین فروشندگان آنلاین این محصولات، پرسیدن چند سوال است! سوال‌هایی که هر صاحب کسب و کاری باید از خودش بپرسد.

1_ سوال‌های خوب مطرح کنید

چه در کسب و کار، چه در زندگی عادی همیشه سوال‌های خوب، باعث می‌شود رفتارهایی داشته باشید که روشن‌تر است و در نهایت نتایج بهتری بگیرید. (کتاب سوال‌های درست از دبی فورد را بخوانید.)

در هر حال، از جمله سوال‌هایی که باید در ابتدای راه‌اندازی این کسب و کار آنلاین مطرح کنید، اینها هستند:

برای شروع چقدر بودجه نیاز دارم؟

بخشی از جواب این سوال را من به شما می‌دهم. اگر می‌خواهید فعلا صرفا کسب و کارتان را با یک وب سایت و پیج اینستاگرام راه‌اندازی کنید، بین 2 تا 5 میلیون سرمایه اولیه نیاز دارید. الان سرمایه مورد نیاز برای خرید اجناس را هم به این عدد اضافه کنید. راستی حالا که بحث سرمایه شد، فکر می‌کنم اینجا جای مناسبی است که توصیه یک فرد باتجربه در بازار مبل آمریکا را برای‌تان بنویسم:

من توصیه می‌کنم در ابتدا به آنچه که دارید اکتفا کنید و کسب و کارتان را به آرامی رشد بدهید، نه اینکه از همان ابتدا با بودجه سنگین شروع کنید. Chris Hughes بنیانگذار شرکت Timberware

به چه فضایی نیاز دارم؟

فضای لازم برای فروش اینترنتی مبلمان

خیلی از افراد فعال در فروش مبل و دکور آنلاین، از کسانی هستند که اصلا نه کارگاه ساخت مبل دارند و نه فروشگاهش را! در واقع آنها صرفا تصاویر محصول را در سایت قرار داده و بعد از خرید مخاطب، با کارگاه تماس گرفته و سفارش خرید آن را می‌دهند. اگر قرار است شما هم به این شکل فعالیت کنید که خب به فضای کارگاه یا فروشگاه نیاز ندارید.

اما همانطور که در مقاله «11 ایده مؤثر برای جلب اعتماد مشتری اولیه» هم گفتم، بهتر است در سایت‌تان یک شماره ثابت داشته باشید تا مشتریان خیال‌شان راحت شده و به شما اعتماد کنند. بنابراین اجاره یک دفتر کوچک ایده خوبی است. البته اگر نمی‌خواهید دفتر اجاره کنید هم می‌توانید از شرکت‌هایی که دفتر مجازی ارائه می‌کنند کمک بگیرید. این شرکت‌ها یک شماره ثابت در اختیارتان گذاشته و آن را روی شماره همراه‌تان دایورت می‌کنند.

مشتریان من چه کسانی خواهند بود؟

خودتان بهتر از من می‌دانید که بازار مبل بازار پررقابتی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم به جای اینکه بخواهید به همه به عنوان مشتری نگاه کنید، صرفا به سراغ بخشی از بازار بروید. این یعنی تمرکز کنید روی مخاطبانی که مبلمان ارزان‌قیمت می‌خواهند، یا مخاطبانی که به‌دنبال مبلمان سنتی هستند یا اصلا آن دسته از مخاطبانی که مبل چوبی دوست دارند. به این ترتیب حتی در این بازار پررقابت هم راحت مخاطبان پیدای‌تان می‌کنند. در مورد این موضوع در مقاله «چگونه با نیچ مارکتینگ درآمد بالایی داشته باشیم؟» هم صحبت کردم.

2_ وب سایت خودتان را بسازید

اگر قصد فروش مبل آنلاین داشته باشید، در قدم دوم باید رسانه مورد نظرتان را انتخاب کنید. این رسانه می‌تواند یک اکانت تلگرام یا اینستاگرام باشد اما در هر حال اینها به اندازه یک وب سایت برای شما بازخورد ندارند. بنابراین بهتر است اقدام به طراحی سایت کنید.

ببینید، برای ساخت سایت راه‌های زیادی در مقابل شما وجود دارد. از همکاری با یک شرکت طراحی سایت تا شرکت در دوره‌های آن و ساخت سایت با مهارت خودتان. اما اگر به دنبال یک راهکار با هزینه مناسب، دردسر کم و سرعت بالا می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم از فروشگاه ساز پرتال استفاده کنید.

به کمک این فروشگاه ساز می‌توانید در کم‌تر از 5 دقیقه سایت‌تان را با ظاهر دلخواه طراحی کرده، نام دلخواه را برایش انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

ساخت فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون

استفاده از فروشگاه ساز پرتال در 7 روز اول رایگان است تا بتوانید همه جزئیاتش را دیده و در صورتی که مطمئن شدید این وب سایت به دردتان می‌خورد، می‌توانید هزینه سالانه‌اش را بپردازید. در مورد هزینه‌های آن به صفحه تعرفه فروشگاه ساز مراجعه کنید.

محصولات را وارد سایت کنید

بعد از طراحی سایت، باید اطلاعات محصولات را در سایت وارد کنید. این یعنی باید تصاویر آنها را قرار داده و برای هر کدام هم توضیحاتی بنویسید. اگر از سایت ساز پرتال برای طراحی سایت استفاده کرده‌اید نگران نباشید، چون کار کردن با پنل محصولات سایت‌تان بسیار آسان است و قبلا هم ویدیوهای آموزشی مورد نیاز در اختیارتان قرار داده شده است.

راستی خواندن مقاله «تکنیک‌های مؤثر برای نوشتن توضیحات محصول» هم در این شرایط به دردتان می‌خورد. علاوه بر این، اگر خودتان حال و حوصله این کار را ندارید، افرادی هستند که به‌شکل دورکار حاضرند خدمات ورود محصول را برای‌تان با هزینه بسیار معقول انجام بدهند.

صفحات اصلی را پر کنید

در سایت‌های اینترنتی، چندین صفحه وجود دارند که باید در همان ابتدا برای‌شان اقدام به تولید محتوا کرده و آنها را کامل کنید. از جمله:

  • صفحه اصلی سایت: بعد از وارد کردن محصولات‌تان در سایت، آنها را در صفحه اول نمایش بدهید. همچنین از تصاویر و متن‌های جذاب در صفحه اصلی سایت استفاده کنید. در مقاله «صفحه اصلی سایت‌تان را جذاب‌ درست کنید» بیشتر در مورد صفحه اصلی سایت توضیح داده‌ایم.
  • صفحه درباره ما: در مورد برندتان، شرکت‌تان یا کسب و کارتان و انگیزه به وجود آوردنش توضیح بدهید. این صفحه تاثیر زیادی روی جلب اعتماد مشتری دارد و باید آن را به خوبی طراحی کنید. در مقاله «چگونه یک صفحه درباره ما بنویسیم؟» نکات لازم در مورد طراحی صفحه درباره ما را توضیح داده‌ایم.
  • صفحه تماس با ما: شماره تماس و آدرس‌تان را در آن قرار بدهید،
  • صفحه سوالات متداول: به نظرتان مخاطبان حین خرید چه سوالاتی در ذهن‌شان دارند؟ همه آنها را نوشته و جواب بدهید. مثلا نحوه ارسال محصول و... . برای این که اطلاعات بیشتری در مورد این صفحه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم مقاله «چرا باید صفحه سوالات متداول داشته باشیم؟» را مطالعه کنید.

3_ منبع تهیه محصول‌تان را پیدا کنید

تامین محصول فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون

اگر تصمیم گرفته‌اید خودتان محصول را تولید کرده یا بخرید که خب هیچ، به سراغ قدم بعدی بروید. اما اگر می‌خواهید محصول را از جای دیگری تهیه کنید، الان موقع آن است که مطمئن شوید فروشگاه یا کارگاه مورد نظر به‌خوبی در این زمینه همراهی‌تان می‌کند. اولین چیزی که باید با شرکت فروشنده یا سازنده مبلمان بر سر آن به توافق برسید، این است که اجازه بدهند شما تصاویر محصولات‌شان را گرفته و در سایت‌تان قرار بدهید.

دومین موضوع این است که مطمئن شوید بعد از خرید محصول توسط مشتری، فروشنده مورد نظر محصول را موجود داشته و سریعا برای ارسال آن اقدام می‌کند.

در نهایت هم باید بر سر موضوعات مالی صحبت کرده و ببینید که در ازای فروش محصولات چند درصد سود برای‌تان در نظر گرفته؟ یا اینکه اصلا محصولاتش را چقدر ارزان‌تر به شما می‌فروشد؟

دقت کنید، همانطور که Dexter Peart، بنیانگذار شرکت GOODEE هم می‌گوید، هر چه شما به زنجیره تامین محصول نزدیک‌تر باشید، کار آسان‌تری در پیش خواهید داشت. این یعنی اگر بتوانید از خود کارگاه محصول‌تان را تهیه کنید، راحت‌ترید تا اینکه به سراغ یک فروشنده دست چندم بروید.

راستی، در ابتدای کار اگر می‌خواهید خیلی نگران محصول نباشید، می‌توانید از طریق سیستم همکاری در فروش درآمد کسب کنید! در این روش شما محصولات سایت‌هایی مثل دیجی کالا را فروخته و از آن درآمد کسب می‌کنید. در مورد این موضوع مقاله «همکاری در فروش؛ یک فرصت عالی برای درآمد آنلاین» را مطالعه کنید.

4_ برای افزایش فروش تفکر نامحدود داشته باشید!

در قدم چهارم باید به فکر راه‌هایی برای افزایش فروش محصول‌تان باشید. اما چه راه‌هایی؟ خب راهکارهای دم‌دستی زیادی وجود دارد، اما اگر می‌خواهید کسب و کار پرسودی داشته باشید، باید بدون محدودیت فکر کرده و به سراغ مسیرهایی بروید که حداقل اغلب همکاران‌تان به آنها فکر نمی‌کنند. ما مقالات مختلفی در زمینه افزایش فروش اینترنتی تهیه کردیم که در این زمینه به شما کمک می‌کند. اجازه بدهید چند تا از راهکارها را من به شما پیشنهاد بدهم:

در سایت‌های تخفیف گروهی ثبت نام کنید

تخفیف دادن به مشتری

سایت‌هایی مثل تخفیفان و نت برگ به فروشندگان محصولات اجازه می‌دهند محصولات تخفیف‌خورده خودشان را در این سایت‌ها به فروش برسانند. پس اگر می‌توانید محصولات‌تان را با قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی ارائه کنید، به سراغ آنها بروید.

با مشاوران املاک همکاری کنید

خیلی از افرادی که منزل جدیدی خریده یا اجاره می‌کنند، ترجیح می‌دهند مبلمان و دکوراسیون جدیدی هم به خانه ببرند. پس پیشنهاد می‌کنم به سراغ مشاوران املاک بروید و به آنها بگویید که در ازای معرفی شما به مخاطبان جدید و در صورت خرید کردن‌شان، به آنها پورسانت می‌د‌هید.

محصولات‌تان را در مارکت پِلِیس‌ها ثبت کنید

سایت‌هایی که اجازه می‌دهند همه افراد محصولات‌شان را در آنها قرار داده و به فروش برسانند، در واقع "مارکت پلیس" یا همان marketplace هستند. مثلا شما می‌توانید محصولات‌تان را در دیجی کالا بفروشید! چون دیجی کالا یک مارکت پلیس است. پیشنهاد می‌کنم برای افزایش فروش محصولات‌تان به سراغ این مارکت‌ها رفته و محصولات‌تان را در آنها قرار بدهید. در مقاله «چطور فروشنده دیجی کالا شویم؟» به شما توضیح دادیم که چطور کالاهای خود را در دیجی کالا برای فروش قرار دهید.

5_ بازاریابی آنلاین را شروع کنید

بازاریابی فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون

دیگر نوبت به بازاریابی آنلاین رسید. از الان به بعد شما باید به کمک پتانسیل دنیای آنلاین، کسب و کارتان را رشد داده، مشتریان بیشتری به دست بیاورید و درآمدتان را زیاد کنید. اما چطور؟ خب در ادامه مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی اینترنتی که برای فروش آنلاین مبل می‌توانید روی آنها حساب کنید را معرفی می‌کنم.

سئو سایت

تا الان از خودتان پرسیده‌ا‌ید که چرا وقتی کلمه‌ای مثل خرید مبل را در گوگل جستجو می‌کنیم، دیجی کالا و چند سایت دیگر در صفحه اول نمایش داده می‌شوند؟ در واقع این سایت‌ها سئو خوبی دارند!

سئو به معنی بهینه سازی برای موتور جستجو است. به زبان دیگر سئو یک سری راهکار است که در صورت پیاده‌سازی درست آنها در سایت، در نتایج جستجوی کلمات مرتبط به کسب و کارتان، به صفحه اول گوگل رسیده و مخاطب جذب می‌کنید. پیشنهاد می‌کنم مقاله «سئو چیست؟ الفبای سئو را به زبان ساده یاد بگیرید» را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

چند سالی است که شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی در دنیا دارند. ابتدا فیسبوک، بعد اینستاگرام و الان هم که به مرور تیک تاک در حال قدرتمند شدن است.

در هر حال شما به عنوان صاحب کسب و کار باید از وجود این‌همه مخاطب در یک رسانه استفاده کرده و آنها را به سمت خودتان جذب کنید.

مثلا الان می‌توانید با انتشار پست‌های رایگان، ارزشمند و جذاب در اینستاگرام در مورد دکوراسیون خانه، اصول خرید مبل و... مخاطبان علاقه‌مند را به پیج خودتان جذب کرده و سپس آنها را به خریدار محصولات‌تان در سایت تبدیل کنید.

تبلیغات آنلاین

کلا تبلیغات یک بخش جدانشدنی از دنیای بازاریابی است. در دنیای وب هم روش‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که می‌تواند فروش شما را افزایش بدهد.

در حال حاضر دو تا از بهترین راهکارهای تبلیغاتی آنلاین، تبلیغات گوگل و تبلیغات در اینستاگرام هستند. البته برای شروع فکر می‌کنم اینستاگرام انتخاب بهتری باشد. چراکه پیدا کردن مخاطبان علاقه‌مند به محصول شما در این رسانه کار راحت‌تری است. مثلا با توجه به اینکه اغلب مخاطبان محصولات دکوراسیون خانم‌ها هستند، می‌توانید در پیج‌های فعال در زمینه آشپزی، آرایش و... تبلیغ کنید. به‌شکل دقیق‌تر در مورد این موضوع هم در مقاله «آموزش کامل تبلیغات بسیار مؤثر در اینستاگرام» صحبت شد.

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین مبلمان و دکوراسیون

فروش اینترنتی مبلمان و دکوراسیون را شروع کنید

به عنوان کلام آخر؛ طبق تجربه در این سال‌ها متوجه شده‌ام بدترین و اشتباه‌ترین کار حین راه‌اندازی کسب و کار، دست‌دست کردن است! مطمئن باشید هر روزی که راه‌اندازی این کسب و کار آنلاین را عقب بیندازید، در آینده چندین روز از رقبا عقب می‌مانید. اگر واقعا برای شروع قصدتان جدی است، همین حالا در پرتال ثبت نام کنید، ظاهر دلخواه‌تان را انتخاب کرده و فروشگاه آنلاین خودتان را بدون نیاز به پرداخت یک ریال در کم‌تر از 5 دقیقه راه بیندازید.

راستی اگر سوالی در مورد طراحی سایت فروشگاه مبل داشتید هم با شماره 02191003383 داخلی 2 تماس بگیرید. خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مطلب به این سوال جواب دادم که چطور مبلمان آنلاین بفروشیم؟ اگر در مورد هر کدام از قدم‌هایی که در این مقاله در موردشان صحبت کردم سوالی داشتید، در بخش نظرات منتظر شما هستم.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2