۲۵٪ تخفیف ویژه پرتال برای حمایت از کسب و کارها

بهترین فروشگاه های اینترنتی لباس؛ بررسی قیمت، کیفیت، پشتیبانی

چند سال پیش که دیجی کالا به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی بزرگ شناخته شده بود، کمتر کسی فکر می کرد که یک روزی لباس مورد نیازش را هم اینترنتی بخرد. تصور می کردیم که برای خرید لباس حتما باید آن را پُرُو کنیم. اما الان حتی یک لباس مهمانی گران قیمت را هم اینترنتی خریداری می کنیم. 

اگر سایز استاندارد خود را داشته باشید، احتمالا مشکلی پیش نمی‌آید. در هر حال چند سالی است که فروشگاه‌های اینترنتی لباس روی کار آمده اند و اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شده اند. با توجه به این موضوع و علاقه شما به خرید اینترنتی، امروز می‌خواهم یک بررسی بی‌طرفانه روی چند مورد از بهترین فروشگاه های اینترنتی لباس داشته باشیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

اگر اولین تجربه خرید اینترنتی‌تان برای لباس باشید، طبیعی است که برای تصمیم گیری کمی گیج شوید. اما نگران نباشید، کمی وقت بگذارید؛ اطلاعاتی راجع به هر کدام به دست آورید؛ سپس تصمیم بگیرید. 

البته به جز بررسی بهترین فروشگاه های اینترنتی لباس، یاد می گیرید که اگر بخواهید، خودتان هم می توانید صاحب یکی از این فروشگاه های اینترنتی موفق باشید. 

از بین فروشگاه‌ها، بهترین سایت برای خرید لباس کدام است؟

بهترین فروشگاه اینترنتی لباس

همین ابتدای مقاله بگوییم که بررسی ما طبق نظر مشتریان و البته اطلاعاتی است که هر فروشگاه در وب سایت خودش به مخاطبان می‌دهد. بنابراین ممکن است برخی اطلاعاتِ جزئی، کاملا دقیق نباشد. پس اگر خودتان تجربه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی ادامه مقاله را دارید، خوشحال می شویم آن را در انتهای همین مقاله بنویسید تا با کمک خودتان بتوانیم مطلب را کامل کنیم.  

1. فروشگاه اینترنتی لباس بانی مد

اولین ویژگی که در زمان ورود به فروشگاه بانی‌مد نظر مخاطب را جلب می‌کند، گستردگی بالای محصولات آن است. دسته بندی‌های محصولات بانی‌مد عبارتند از:

  • زنانه،
  • مردانه،
  • بچه‌گانه،
  • زیبایی و سلامت،
  • لوازم خانه،
  • و مواد غذایی (!)

که البته هر کدام از این دسته بندی‌ها دوباره به دسته بندی‌های کوچک‌تری مثل کفش، کیف و... تقسیم بندی شده و خبر از وجود یک انبار بزرگ محصول می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بانی‌مد، امکان بازپس‌گیری محصول تا 7 روز بعد از خرید توسط مشتری است. طبق قوانین نوشته شده در بانی مد، مخاطبان می‌توانند به دلایلی مثل:

  • مورد پسند نبودن محصول،
  • مناسب نبودن سایز محصول دریافتی،
  • وجود نقص و ایراد در کالا
  • و عدم مطابقت محصول،

آن را به فروشگاه برگردانده و هزینه‌اش را دریافت کنند. البته در صورتی که محصول دارای نقصی باشد، خریدار باید تا قبل از گذشت 24 ساعت، مشکل کالا را به واحد پشتیبانی سایت اطلاع دهد.

علاوه بر اینها، بانی مد تنها دارنده شعبه‌های فروشگاه‌های جین وست در ایران است. در خود وب سایت می‌توانید آدرس شعب مختلف این فروشگاه ها را مشاهده کنید. اما در مورد قیمت محصولات این فروشگاه اینترنتی؛ با توجه به بررسی که در دسته بندی‌های مختلف داشتیم، متوجه شدیم بانی‌مد یکی از فروشگاه‌های لباس‌ مارک است. این یعنی اگر از آن دسته افرادی هستید که حاضرند برای یک جفت کفش حدود نیم تا چند میلیون تومان پول بدهند، بانی‌مد انتخاب مناسبی برای شماست. اما اگر قصد خرید لباس‌های ارزان قیمت‌تر را دارید، بهتر است بیخیال این فروشگاه شوید.

در نهایت ساعات کاری بانی مد از 9 صبح تا 2 بامداد به صورت یک‌سره است. همینطور این فروشگاه یک شماره ثابت و یک شماره درگاه پیامکی در اختیار مخاطبان خودش جهت انتقادات، پیشنهادات و پشتیبانی قرار داده.

فروشگاه اینترنتی بانی مد

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی لباس بانی مد

  • گارانتی محصولات: تمامی محصولات 7 روز گارانتی بازگشت وجه دارند،
  • قیمت محصولات: با توجه به برند بودن کالاها، قیمت‌ها نسبتا بالا هستند،
  • کیفیت محصولات: با توجه به 7 روز گارانتی بازگشت وجه، محصولات این وب سایت باید دارای کیفیت خوبی باشند.
  • پشتیبانی: شماره "تلفن ثابت" برای تماس با پشتیبانی در وب سایت وجود دارد.

2. فروشگاه اینترنتی پوشاک دیجی استایل

دیجی استایل یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی لباس است که احتمالا آن را می‌شناسید. یکی از دلایلی که این فروشگاه با استقبال نسبتا خوبی روبرو شده است، تنوع قیمت محصولات آن است. در این فروشگاه هم می توانید محصولات با قیمت مناسب پیدا کنید؛ هم محصولات برند با قیمت بالاتر. 

این فروشگاه در کنار عرضه لباس‌هایی با قیمت مناسب، لباس‌های برند هم دارد، که برای افراد علاقه‌مند به این نوع پوشاک مناسب است. شاید همین احترام به سلیقه‌ها باعث شده که دیجی استایل روی خیلی از کلمات مربوط به کسب و کارش، در رتبه یک گوگل جا خوش کند.

محصولات دیجی استایل در 3 دسته مردانه، زنانه و بچه‌گانه دسته بندی شده‌اند. در مورد شرایط بازگردانی کالا، دیجی استایل مثل بانی مد سخاوتمند است. این فروشگاه هم شرایط 7 روز بازگردانی کالا را در اختیار مخاطبان خودش قرار داده و مخاطبان می‌توانند در صورتی که از خرید خودشان به هر دلیلی منصرف شدند، سریعا با واحد پشتیبانی دیجی استایل تماس گرفته و اقدام به بازگردانی محصول کنند. تماس با پشتیبانی دیجی استایل به کمک یک شماره تماس ثابت امکان پذیر است.

نکته: دیجی استایل هم مثل دیجی کالا یک فروشگاه مارکت‌پِلِیس است. یعنی این فروشگاه محصولات را به صورت مستقیم به مخاطب نمی‌فروشد بلکه محصولات آن را فروشنده‌های مختلف سراسر کشور تامین می‌کنند.

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی پوشاک دیجی استایل

  • گارانتی محصولات: تمامی محصولات 7 روز گارانتی بازگشت وجه دارند،
  • قیمت محصولات: محصولات دیجی استایل، هم برای ارزان‌پسندان مناسب است و هم افرادی که به دنبال کالاهای مارکِ گران قیمت هستند.
  • کیفیت محصولات: با توجه به 7 روز گارانتی بازگشت وجه و البته ضمانت اصالت محصول توسط دیجی استایل، به نظر محصولات کیفیت بالایی دارند.
  • پشتیبانی: شماره "تلفن ثابت" برای تماس با پشتیبانی در وب سایت وجود دارد.

3. فروشگاه اینترنتی لباس سارابارا

فروشگاه اینترنتی لباس سارابار هم، یکی دیگر از وب سایت‌های معتبر در سطح وب بوده که مدتی است جزو بهترین فروشگاه های پوشاک شناخته می‌شود. قیمت محصولات سارابا اغلب به دلیل برند بودن آنها بالاست و برای ارزان‌پسندان خیلی مناسب نیست.

یکی از نقاط مثبت سارابارا، بازگردانی بی‌قیدوشرط محصولات خریداری شده به مدت 3 روز است. این یعنی اگر بعد از خرید کالا متوجه شدید، که به هر دلیلی از آنها خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را به سارابار پس فرستاده و در کمتر از 7 روز هم پولتان را پس بگیرید. (همانطور که خواندیم؛ دو فروشگاه معرفی شده قبلی هم این قابلیت را داشتند.)

امکانت بازگشت وجه

محصولات سارابارا به اندازه فروشگاه های لباس بزرگی مثل دیجی استایل و بانی مد گسترده نیست و صرفا در 2 دسته بندی مردانه و زنانه تقسیم شده‌اند.

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی پوشاک سارابارا

  • گارانتی محصولات: محصولات 3 روز گارانتی بازگشت وجه دارند،
  • قیمت محصولات: با توجه به برند بودن، اغلب محصولات قیمت بالایی دارند،
  • کیفیت محصولات: صحبتی از اصالت کالا در سارابارا نشده اما با توجه با 3 روز ضمانت بی قید و شرط کالاها، به نظر محصولات با کیفیت می‌آیند.
  • پشتیبانی: شماره "تلفن ثابت" برای تماس با پشتیبانی در وب سایت وجود دارد.

4. فروشگاه اینترنتی لباس مدیسه

اگر نخواهیم بگوییم، که مدیسه یکی از چند بهترین سایت خرید لباس است، حداقل باید آن را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین‌های این حوزه بشناسیم. مدیسه خیلی قبل‌تر از فروشگاه اینترنتی لباس فعلی وارد دنیای فروش آنلاین پوشاک شد. این وب سایت متعلق به شرکت گلستان است که بیشتر آن را با چای گلستان می‌شناسیم.

البته به تازگی مدیسه دسته بندی عریض و طویلی از محصولات برای خودش ساخته و با توجه به همین موضوع، شاید دیگر نتوانیم صرفا اسم فروشگاه اینترنتی پوشاک را روی آن بگذاریم. از جمله دسته بندی‌های فعلی این وب سایت عبارتند از:

  • زنانه،
  • مردانه،
  • بچه‌گانه،
  • آرایشی،
  • ورزشی و سفر،
  • فرهنگی،
  • مواد غذایی،
  • کتاب،
  • پت‌شاپ،
  • و...

با توجه به اینکه بحث ما بررسی فروشگاه های لباس است، بهتر است صرفا به بررسی همین دسته از محصولات وب سایت مدیسه مشغول شویم. مدیسه یکی از فروشگاه های لباس برند است و به همین دلیل نمی‌توانید در آن به دنبال لباس‌هایی با قیمت خیلی ارزان باشید. با این حال، لباس‌های با قیمت متوسط در مدیسه پیدا می‌شود.

مدیسه اصالت کالاهای خودش را تضمین کرده و همینطور برای لباس‌های فروخته شده 7 روز ضمانت کالا در نظر گرفته اما طبق اطلاعات موجود در وب سایت، این ضمانت شامل زمانی نمی‌شود که بخواهید بدون دلیل خاصی کالا را پس بفرستید. در اصل کالا زمانی شامل این ضمانت 7 روزه می‌شود که مشکلی مثل پارگی، مغایرت با خرید و... در آن دیده شود. ساعت کاری مدیسه از 8:5 صبح الی 10 شب است و برای تماس با پشتیبانی این وب سایت می‌توانید از شماره تماس ثابت کمک بگیرید.

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی پوشاک مدیسه

  • گارانتی محصولات: تمامی محصولات 7 روز گارانتی بازگشت وجه برای پارگی یا مغایرت کالا دارند.
  • قیمت محصولات: قیمت محصولات مدیسه اغلب با توجه به برند بودن کالاها بالاست اما کالاهایی با قیمت مناسب هم در بین آنها دیده می‌شود.
  • کیفیت محصولات: مدیسه ضمانت اصالت کالا دارد.
  • پشتیبانی: شماره "تلفن ثابت" برای تماس با پشتیبانی در وب سایت وجود دارد.

5. فروشگاه اینترنتی لباس شیکسون

باز هم یک فروشگاه اینترنتی لباس با قیمت‌های ارزان! وقتی وارد دسته بندی لباس مردانه این وب سایت شوید، تصور می‌کنید در بهترین فروشگاه اینترنتی لباس مردانه هستید! اولین خصوصیت شیکسون که باعث جلب نظر مخاطب می‌شود، قیمت‌های مناسبی است که محصولات این وب سایت دارد. دومین ویژگی مثبت این سایت هم برخی خلاقیت‌های جالبی است که در آن اجرا شده. مثلا وجود صفحاتی برای فروش محصولات تک‌سایز یا لباس‌های سِت.

علاوه بر تمامی اینها، شیکسون بیشترین مدت‌زمان برای بازگردانی کالاها را در نظر گرفته. این وب سایت به مشتریان اجازه می‌دهد کالای خریداری شده را تا 10 روز بعد از خرید این مجموعه بازگردانده و هزینه آن را پس بگیرند. دسته بندی‌های شیکسون عبارتند از:

  • مردانه،
  • زنانه،
  • بچه گانه،
  • عطر و ادکلن،
  • آرایشی و بهداشتی،
  • لوازم خانگی
  • و...

یکی از نقاط ضعف این فروشگاه اینترنتی لباس که متوجه آن شدیم، این است که ساعات کار آنها صرفا در ساعات اداره کاری است.

بررسی کلی فروشگاه اینترنتی پوشاک شیکسون

  • گارانتی محصولات: تمامی محصولات 10 روز گارانتی بازگشت بی‌قیدوشرط دارند.
  • قیمت محصولات: قیمت محصولات شیکسون نسبت به رقبا پایین و مناسب است.
  • کیفیت محصولات: اطلاعات کافی در مورد کیفیت محصولات شیکسون در دست نیست اما با توجه به ضمانت‌های داده شده، احتمالا کالاهای این وب سایت کیفیت خوبی دارند.
  • پشتیبانی: شماره " تلفن همراه" برای تماس با پشتیبانی در وب سایت وجود دارد.

6. فروشگاه اینترنتی لباس وب پوش

وب پوش یک فروشگاه لباس مردانه است، که هم شعب حضوری دارد؛ هم در اینستاگرام پیج دارد. با این کار کانال‌های فروش خود را گسترده‌تر کرده؛ به این ترتیب مشتریان کمتری را از دست می دهد؛ چون قطعا همه مشتریان نه در گوگل هستند، نه در اینستاگرام حضور دارند. 

یکی از نقاط قوت این فروشگاه، ست کردن لباس‌ها و محصولات دیگر مانند کفش و اکسسوری با آن است. رنگ ها به خوبی با هم ست شده است. این موضوع حتی به فروش محصولات بیشتر هم کمک می‌کند؛ چگونه؟

مشتری وقتی ترکیب مناسبی از پیراهن، شلوار، کفش، کمربند و کیف را می‌بیند، ترغیب می‌شود که همۀ آن‌ها را با هم بخرد. علاوه بر آن، با این کار، جلوه محصولات هر کدام به تنهایی نیز بیشتر می‌شود. 

خب این هم از بهترین فروشگاه های اینترنتی لباس که سعی کردیم اطلاعات کافی راجع به آن ها به شما بدهیم. حالا بیایید به عنوان فروشنده به موضوع نگاه کنید. چرا خودتان چنین فروشگاهی راه اندازی نکنید؟ 

در ادامه می گوییم که درآمد یک فروشگاه اینترنتی لباس چقدر است؛ اینستاگرام برای فروش لباس مناسب است یا وب سایت؛ و همچنین اینکه چگونه می توانید صاحب یک سایت فروشگاهی لباس و پوشاک شوید. 

درآمد یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

همانطور که در مقاله درآمد فروشگاه اینترنتی هم اشاره کرده‌ایم، درآمد یک سایت آنلاین می‌تواند، چیزی بین 5 میلیون تومان در کمترین حالت و چند میلیارد تومان بعد از چند سال فعالیت باشد. (در این مقاله به صورت موردی دو فروشگاه اینترنتی و درآمد آنها را بررسی کرده‌ایم.)

اما اگر می خواهید مقدار آن را دقیق بدانید، متاسفانه جوابی برای آن وجود ندارد؛ چون به خود و محصولتان بستگی دارد. مثل ده ها فروشگاه فیزیکی که اگر از آن‌ها بپرسید، هر کدام یک مبلغ را به عنوان درآمد می‌گویند. ولی می‌توان این را به قطعیت گفت که درآمد فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز درحال بهتر شدن است؛ چون افراد کشورمان کم کم عادت کرده‌اند آنلاین خرید کنند. 

خلاصه اینکه اگر کارتان را خوب انجام دهید، مطمئن باشید که راه اندازی یک شعبه آنلاین حتی از سنتی هم می‌تواند بیشتر باشد. همچنین این میزان درآمد به نوع و تعداد کانال های فروش‌تان بستگی دارد. مثلا اینکه در اینستاگرام بفروشید، یا وب سایت؟ یا تلگرام؟

در ادامه کمی راجع به این صحبت کنیم که اصلا برای فروش لباس اینستاگرام بهتر است، یا وب سایت؟

برای فروش لباس، اینستاگرام بهتر است یا وب سایت؟

بعد از مدتی تصمیم می گیرید که یک فروشگاه اینترنتی لباس راه اندازی کنید. اما باز بر سر این دوراهی می مانید که اینستاگرام بهتر است یا وب سایت؟ از کدام کانال بیشتر در می آورم؟ 

جواب این است که برای فروش لباس و پوشاک، هر دو گزینه های مناسبی هستند. افراد زیادی هستند که برای خرید لباس های موردنیازشان به آنلاین شاپ های اینستاگرام سر می زنند. تعدادی را هم می بینیم (کم هم نیستند) که برای خرید آنلاین لباس در گوگل سرچ می کنند. مثلا بعضی از کیوردهای مربوط به این محصول، ماهانه این مقدار سرچ داشته اند:

فروشگاه اینترنتی لباس= بیش از 590 بار سرچ در ماه

خرید لباس زنانه= بیش از 110 بار سرچ در ماه

خرید لباس مردانه= بیش از 140 بار سرچ در ماه

خرید اینترنتی لباس بچه گانه ارزان= بیش از 320 بار سرچ در ماه

این تنها چند نمونه‌اش بود. پس شک نکنید که افراد زیادی به خرید لباس و پوشاک اینترنتی تمایل دارند. یعنی اینکه در فضای اینترنت، به دنبال فروشگاهی مانند شما هستند. علاوه بر وب سایت، تعداد زیادی از مشتریان در اینستاگرام حضور دارند. 

هر دو دسته مشتریان شما هستند. پس می دانید بهترین کار چیست؟ اینکه هر دو را در کنار هم داشته باشید. مثل فروشگاه های بزرگی که درموردشان صحبت کردیم. همه آن ها علاوه بر وب سایت، صاحب یک پیج فعال در اینستاگرام نیز هستند. 

چگونه به ساده ترین شکل ممکن، صاحب یک فروشگاه آنلاین لباس شویم؟

ساده ترین روش ساخت سایت

در مقاله آموزش راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس، کامل به شما یاد می دهیم چگونه این کار را انجام دهید. بهترین ابزارهایی که الان برای فروش اینترنتی لباس وجود دارند، اینستاگرام و سایت هستند. یک پیج اینستاگرام شاید به ظاهر ساده باشد، اما سادگی آن، همان ساخت پیج در همان شروع کار است. بعد از آن، باید یک سری مهارت هایی را برای فروش محصول در اینستاگرام بلد باشید؛ که در مقاله «راه های افزایش فروش در اینستاگرام» آن را آموزش داده‌ایم. 

اما اگر می‌خواهید در کنار آن یک وب سایت هم بزنید، به شما یاد می‌دهیم به ساده‌ترین روش این کار را انجام دهید. بدون اینکه خودتان را درگیر روش های پیچیده و زمان بر طراحی سایت کنید، یک فروشگاه ساز انتخاب و با آن سایت تان را بالا بیاورید. 

ساخت سایت با کمک سایت ساز یا فروشگاه ساز، به هیچ دانش فنی و کدنویسی نیاز ندارد. به علاوه اینکه، هر چیزی که برای ساخت سایت نیاز باشد، مانند هاست، دامنه، افزونه و قالب، یکجا به شما داده می‌شود. برای اینکه بیشتر برایتان ملموس شود، فروشگاه ساز پرتال را امتحان کنید. اگر هم نخواستید با آن کار کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ چون تا 7 روز فرصت استفاده رایگان دارید. 

همانطور که در آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی گفته‌ایم، ساخت سایت با پرتال اصلا کار سختی نیست. با وارد کردن شماره تلفن‌تان یک سایت برایتان ایجاد می‌شود. سپس می‌توانید برای آن قالب انتخاب کنید؛ ظاهر آن را ویرایش کنید؛ محصول و محتوای‌تان را در آن بگذارید. بیش از 5-6 ویدیوی آموزشی گذاشته شده که کامل شما را راهنمایی می‌کند. 

فروشگاه های اینترنتی موفق، چه فاکتورهایی دارند؟

فاکتورهای فروشگاه اینترنتی موفق

چه شده است که این چند فروشگاهی که راجع به آن ها صحبت کردیم، به عنوان بهترین فروشگاه های آنلاین لباس شناخته شده اند؟ از اول قرار بوده این چنین باشند؟

نه. همه این فروشگاه برای موفقیت‌شان تلاش کرده اند و وقت گذاشته اند. یک سری اصول را رعایت کرده اند. صبر کرده اند تا به اینجا برسند. 

بد نیست به چند نمونه از فاکتورهای این فروشگاه های موفق اشاره کنیم:

  • در صفحات محصول یا دیگر صفحات آن مانند وبلاگ توضیحات کامل و محتوای مفیدی می بینیم. 
  • چندین روش ارسال محصول و پرداخت وجه تعریف شده است. 
  • بیش از یک کانال فروش دارند؛ وب سایت، اینستاگرام. 
  • دسته بندی مشخصی از محصولات در سایت می بینیم. 
  • سرعت بالا آمدن سایت و باز شدن صفحات آن‌ها نسبتا بالاست. 
  • روی عبارات کلیدی مربوط به این محصول، خوب سئو شده اند.

این موارد، بخشی از مقاله 15 فاکتور یک فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش بود که پیشنهاد می کنیم، آن را مطالعه کنید. 

شما چه تجربه‌ای داشته‌اید؟!

اگر تجربه خوب یا بدی از خرید اینترنتی لباس را داشته اید، یا اینکه فکر می کنید، فروشگاه دیگری هم میتواند در این لیست قرار بگیرد، همین پایین آن را بنویسید. خوشحال می‌شویم، با کمک هم بتوانیم این مقاله را کامل کنیم و از تجربه شما نیز استفاده کنیم. 

راستی اگر تصمیم گرفته‌اید، شما هم تا چند وقت آینده، صاحب یک فروشگاه آنلاین لباس شوید، اولین قدمش راه اندازی سایت است. می‌توانید روی پرتال حساب باز کنید. شماره برقراری تماس آن هم 02163404 داخلی 2 است که با شماره گیری آن، تیم فروش و پشتیبانی می‌تواند به شما کمک کند.  

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2